white_warg
Iskusan
- Poruka
- 5.881
znaci katastrofa je bilo, uzasJa zamislila sebe da predajem nemački, o kome nemam pojma i ocenjivanju , zato smeh![]()

Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
znaci katastrofa je bilo, uzasJa zamislila sebe da predajem nemački, o kome nemam pojma i ocenjivanju , zato smeh![]()
Школа није само предавање. Имаш пуно контаката са колегама, родитељима...Znači, Evropo stižemo.
U Švedskoj, vaspitačice imaju jednogodišnji kurs za vaspitača , i ima puno naših žena da rade kao vaspitačice, samo sa tim kursom. Sestra moja, znači iz prve ruke pričam, '68g , završila usmerenu, radila u butiku u Čumićevom sokačetu, a sad je vaspitačica u Švedskoj.
Nastavnici su im isto "daj šta daš". Ladno devojka koja je završila ekonomski fakultet konkuriše za nastavnika matematike u OŠ, i dobija posao. Milion takvih primera.
Naslovi u novinama o idealnom životu i školstvu su ok, jer su naveli istinit primer , ali tih de lux vrtića. U običnim , gradskim vrtićima, obično su vaspitačice pridošlice, sa kursom.
Tako da , ako može jedna Švedska da zaposli kao nastavnika u OŠ bilo koju osobu sa bilo kojim fakultetom, možemo i mi. I naravno da će neko ko ima fakultet moći uspešno da predaje u osnovnoj školi , jer svakako ima to elementarno znanje
Svakako neko ko je dogurao do 25, 27 godine je imao kontakt sa ljudima, podjednako kao i onaj što ima 25 a završio je učiteljski fakultet.Школа није само предавање. Имаш пуно контаката са колегама, родитељима...
Verujem da bi fakultetski obrazovan čovek uspeo da savlada taj problem.Па онда припрема за такмичења. Задаци баш нису једноставни.
Ниси разумео али нема везе.Svakako neko ko je dogurao do 25, 27 godine je imao kontakt sa ljudima, podjednako kao i onaj što ima 25 a završio je učiteljski fakultet.
Не, нисам мислио на то.Nemojmo samo potezati predmete pedagogije i slično , da su tu naučili ophođenje prema roditeljima. To je duga priča i posebna tema.
Наравно да не би. Поједини професори историје су дигли руке од припреме деце за такмичења. С обзиром да има по 3-4 различита уџбеника, и да за такмичење дају неке ситнице и детаље који имају само у једном уџбенику, а у другима не, не може се деци рећи да набављају специјално други уџбеник ван оног који већ имају.Verujem da bi fakultetski obrazovan čovek uspeo da savlada taj problem.
Мислим на основну школу да се жале да је лоша и да су у Србији боље. Нисам ни помињао вртиће.Pa nije baš da im je grozno, imaš više vrsta vrtića i možeš da biraš. Samo što onaj što ti je pristupačan je najlošiji. Mada mi se jako sviđa kako je sve organizovano i u tom vrtiću.
pa ako su keramicari, vodoinstalateri, stolari............visestruko bolje placeni od profesora i hirurga, ..........jasno da ce samo budala da studira.Hoće li imati ko da obrazuje đake: Kad nastavnik likovnog predaje hemiju i fiziku
Hoće li imati ko da nam obrazuje decu? To se pitaju dekani osam beogradskih fakulteta koji su danas održali okrugli sto na temu, između ostalog, budućnosti školstva u Srbiji. Ističu loš položaj prosvetnih radnika, niske plate i nezainteresovanost mladih da se bave ovom profesijom. Iz nadležnog Ministarstva su ih zamolili da današnji sastanak pomere za drugi dan dok se ne izaberu novi državni sekretari.
A situacija u prosveti je, smatraju dekani osam beogradskih fakulteta, toliko loša da prostora za odlaganje više nema. Broj maturanata koji upisuju nastavničke smerove na fakultetima je minimalan. A budućnost nastavničke profesije, i te kako ugrožena.
"Hemija je 2015. godine upisala 26 studenata, 2023. tri studenta. Fizika je 2015. godine upisala 26, 2023. sedam studenata. Slična situacija je i na drugim fakultetima iz naše grupacije“, kaže dekan Hemijskog fakulteta Dr Goran Roglić.
"Odemo Kikinda, Crna Trava, Surdulica, Leskovac … Koga će oni uzeti da drži tu nastavu? U tim gradovima nije retka situacija da nastavnik likovnog pokriva hemiju i fiziku, sa obrazloženjem da je nekada bio dobar učenik“, kaže Roglić.
https://insajder.net/teme/hoce-li-i...avnik-likovnog-predaje-hemiju-hemiju-i-fiziku
Koд вас још нису кренули студенти да предају ? Или јесу ? Каква је ситуација са професорима хемије ?
Da ste resavali probleme kako su se pojavljivali ne bi se toliko problema skupiloОво је како замишља неко да је радити у школи ко није никада носио дневник.
Шта год да радиш, имаћеш једног (минимум) Барта Симпсона или девојчицу која ће на све одговарати са " Booooring" и тако ће ти минирати час.
Или кад крену да пљују по клупама или да се бију на часу.
Проблеми на часу не настају од тога воли ли неко наставника или не. Проблеми су једноставно ту, без обзира ко је наставник.
Ђаци који псују и свађају се то раде без обзира да ли си ти ту или неко други.
Не можеш очекивати да једног седмака или осмака неко од наставника васпита и подучи лепом понашању. Тешко то иде са појединим ђацима.
А ти тешки упропасте и другу децу.
Некад је било чудно прочитати да првак удара ђака или да бије учитељицу, сада је то на жалост постало честа појава. Само што новине не пишу о томе.
Шта очекивати од такве деце када буду седми или осми ?
Ниси ми одговорио на питање.
Ако дете са аутизмом стално седи само и нико неће да седи са њим. Како ћеш то да решиш ?
u Osnovnoj skoli bi trebalo da moze da predaje bilo ko sa nekom iole odgovarajucom visom skolomZnači, Evropo stižemo.
U Švedskoj, vaspitačice imaju jednogodišnji kurs za vaspitača , i ima puno naših žena da rade kao vaspitačice, samo sa tim kursom. Sestra moja, znači iz prve ruke pričam, '68g , završila usmerenu, radila u butiku, a sad je vaspitačica u Švedskoj.
Nastavnici su im isto "daj šta daš". Ladno devojka koja je završila ekonomski fakultet konkuriše za nastavnika matematike u OŠ, i dobija posao. Milion takvih primera.
Naslovi u novinama o idealnom životu i školstvu su ok, jer su naveli istinit primer , ali tih de lux vrtića. U običnim , gradskim vrtićima, obično su vaspitačice pridošlice, sa kursom.
Tako da , ako može jedna Švedska da zaposli kao nastavnika u OŠ bilo koju osobu sa bilo kojim fakultetom, možemo i mi. I naravno da će neko ko ima fakultet moći uspešno da predaje u osnovnoj školi , jer svakako ima to elementarno znanje
Znači, Evropo stižemo.
U Švedskoj, vaspitačice imaju jednogodišnji kurs za vaspitača , i ima puno naših žena da rade kao vaspitačice, samo sa tim kursom. Sestra moja, znači iz prve ruke pričam, '68g , završila usmerenu, radila u butiku, a sad je vaspitačica u Švedskoj.
Nastavnici su im isto "daj šta daš". Ladno devojka koja je završila ekonomski fakultet konkuriše za nastavnika matematike u OŠ, i dobija posao. Milion takvih primera.
Naslovi u novinama o idealnom životu i školstvu su ok, jer su naveli istinit primer , ali tih de lux vrtića. U običnim , gradskim vrtićima, obično su vaspitačice pridošlice, sa kursom.
Tako da , ako može jedna Švedska da zaposli kao nastavnika u OŠ bilo koju osobu sa bilo kojim fakultetom, možemo i mi. I naravno da će neko ko ima fakultet moći uspešno da predaje u osnovnoj školi , jer svakako ima to elementarno znanje
Не знам ко су то ми ?Da ste resavali probleme kako su se pojavljivali ne bi se toliko problema skupilo
Sa detetom se radi svaki dan, godinama, ne pocinje se u sedmom osnovne
У Шведској професор долази у шорцу и нико му ништа не може.Pitanje je veliko: koja skola?
Primera radi, u ekonomskoj srednjoj u Srbiji, matematika je smesna i svaki malo bolji diplomac ekonomskog bi mogao da je predaje, sto se tice znanja same matematike.
Ne znam kako je u Svedskoj, ali u Nemackoj imaju tri vrste srednjih skola: haupt, real, i gymnasium. U ove prve dve je matematika smesno laka, laksa nego ono sto se uci u Srbiji u osnovnoj, i licno, sto se samog znanja matematike tice, svako ko je imao bar 2 matematike na fakultetu i ko ima zavrsenu gimnaziju, mogao bi da predaje. Plus, srednje skole im pocinju kad nama peti razred i traju 7, 8 ili 9 godina (zavisno od skole - gimnazija traje 9).
Sto se tice gimnazije - to je druga prica, to je vec ozbijniji nivo.
A za vaspitace, realno, nema tu neke posebne nauke, mislim da je i jednogodisnji kurs sasvim dovoljan. Mnogo je bitnija kontrola vaspitaca i sami protokoli kako se sprovode.
Interesuje me koliko su plaćene te 'priučene' vaspitačice i profesori ?Znači, Evropo stižemo.
U Švedskoj, vaspitačice imaju jednogodišnji kurs za vaspitača , i ima puno naših žena da rade kao vaspitačice, samo sa tim kursom. Sestra moja, znači iz prve ruke pričam, '68g , završila usmerenu, radila u butiku, a sad je vaspitačica u Švedskoj.
Nastavnici su im isto "daj šta daš". Ladno devojka koja je završila ekonomski fakultet konkuriše za nastavnika matematike u OŠ, i dobija posao. Milion takvih primera.
Naslovi u novinama o idealnom životu i školstvu su ok, jer su naveli istinit primer , ali tih de lux vrtića. U običnim , gradskim vrtićima, obično su vaspitačice pridošlice, sa kursom.
Tako da , ako može jedna Švedska da zaposli kao nastavnika u OŠ bilo koju osobu sa bilo kojim fakultetom, možemo i mi. I naravno da će neko ko ima fakultet moći uspešno da predaje u osnovnoj školi , jer svakako ima to elementarno znanje
Nisu samo pedagogije, već i razvojna i opšta psihologija, dečja psihologija, pedagoška psihologija, andragogija i sociologija. Ne sumnjam ja u fakultetski obrazovane ljude ali sumnjam da svi oni imaju primarno znanje iz ovih predmeta koji su nama elementarni, pored metodika.Svakako neko ko je dogurao do 25, 27 godine je imao kontakt sa ljudima, podjednako kao i onaj što ima 25 a završio je učiteljski fakultet.
Nemojmo samo potezati predmete pedagogije i slično , da su tu naučili ophođenje prema roditeljima. To je duga priča i posebna tema.
Verujem da bi fakultetski obrazovan čovek uspeo da savlada taj problem.
Ocito ste lose naucili te predmeteNisu samo pedagogije, već i razvojna i opšta psihologija, dečja psihologija, pedagoška psihologija, andragogija i sociologija. Ne sumnjam ja u fakultetski obrazovane ljude ali sumnjam da svi oni imaju primarno znanje iz ovih predmeta koji su nama elementarni, pored metodika.
Doveli smo do toga da su porodice urušene, da je nestao pojam autoritet, poštovanje, da smo ih mi naučili kako se neguju i vaspitavaju deca i pre nego što pođu u školu? Ne bih rekla...Ocito ste lose naucili te predmete
Prosvetni radnici da budem jasniji
Jer takvi prosvetni radnici su doveli do ovoga sada
Svaka generacija sve losije naucena i evo rezultataDoveli smo do toga da su porodice urušene, da je nestao pojam autoritet, poštovanje, da smo ih mi naučili kako se neguju i vaspitavaju deca i pre nego što pođu u školu? Ne bih rekla...
Te generacije uče po istom programu, sa nekim malim izmenama već decenijama, a primetan je sve veći haos, dakle, ko je kriv, društvo, sistem ili prosveta?Svaka generacija sve losije naucena i evo rezultata
Nista se preko noci ne desava, ni kvar ni popravka.
Il su izmene bile lose ili su trebale biti vece i drugacije.Te generacije uče po istom programu, sa nekim malim izmenama već decenijama, a primetan je sve veći haos, dakle, ko je kriv, društvo, sistem ili prosveta?
I misliš da je nas neko pitao ? Misliš da su oni štrajkovi bili samo za pare, ponavljam se ali očito moram da uvek ponovim da mediji svaki naš štrajk predstave kao protest za plate, nijednom nisu obavestili da se bunimo protiv plana i programa koji nije normalan...Il su izmene bile lose ili su trebale biti vece i drugacije.
Zašto se to onda ne primećuje kod današnjih učiteljica ?Nisu samo pedagogije, već i razvojna i opšta psihologija, dečja psihologija, pedagoška psihologija, andragogija i sociologija.
I ne trebaNe sumnjam ja u fakultetski obrazovane ljude
ali sumnjam da svi oni imaju primarno znanje iz ovih predmeta koji su nama elementarni, pored metodika.
Naravno da su bili samo za pareI misliš da je nas neko pitao ? Misliš da su oni štrajkovi bili samo za pare, ponavljam se ali očito moram da uvek ponovim da mediji svaki naš štrajk predstave kao protest za plate, nijednom nisu obavestili da se bunimo protiv plana i programa koji nije normalan...
Ništa se nije prmenilo, čak ni plate, jer kao što se zna, i dalje smo bedni, ispod republičkog proseka. Zato i jeste navala na prosvetu , kao što i tema kaže. A kada te zbog štrajkova pljuju ti isti koji bi da im prevaspitaš decu još bi i da te nauče kako se to radi, zašto misliš da će i ubuduće neko biti zainteresovan da se buni i pokušava da se izbori za nešto?Naravno da su bili samo za pare
Sta se menjalo nakon njih osim povecanja plata?
Jel se ikad nakon nekog strajka nesto promenilo sto se tice nastave, prava nastavnika, obaveze roditelja ...
I sve učiteljice su takve?Zašto se to onda ne primećuje kod današnjih učiteljica ?
Ako 20 godina ćutke gledaju kako im propada struka i kompletno obrazovanje onda su saučesnici.I sve učiteljice su takve?
Ne, ne radimo to ćutke, malopre napisah da smo štrajkovali zbog reformi, zbog planova i programa, ali to se nije moglo pročitati nigde , jer su na sva zvona pominjali samo pare, naravno da je neka od tačaka bila i plata ali ne jedina i ne samo plata. Sistematski su se prenosili samo članci u kojima se blati profesija, i naravno da ima loših prosvetnih radnika ali ja ne znam ni za jednu profesiju koja je bila toliko izložena kritici, sa mogućnošću da svako komentariše, proverava, prijavljuje naš rad. Pokradoše celu državu, rade lekari bez diploma ali se niko ne bori da bar prosveta bude na nekom nivou, osim nas samih. I sutra štrajkujemo, zahtev je izmena krivičnog zakona, ne plata, čisto da obavestim. Videćemo koliku ćemo podšku imati.Ako 20 godina ćutke gledaju kako im propada struka i kompletno obrazovanje onda su saučesnici.
I krivce bespotrebno traže u drugima.