Кад наставник ликовног предаје хемију

RIA77

Veoma poznat
Poruka
12.915

Hoće li imati ko da obrazuje đake: Kad nastavnik likovnog predaje hemiju i fiziku​


Hoće li imati ko da nam obrazuje decu? To se pitaju dekani osam beogradskih fakulteta koji su danas održali okrugli sto na temu, između ostalog, budućnosti školstva u Srbiji. Ističu loš položaj prosvetnih radnika, niske plate i nezainteresovanost mladih da se bave ovom profesijom. Iz nadležnog Ministarstva su ih zamolili da današnji sastanak pomere za drugi dan dok se ne izaberu novi državni sekretari.

A situacija u prosveti je, smatraju dekani osam beogradskih fakulteta, toliko loša da prostora za odlaganje više nema. Broj maturanata koji upisuju nastavničke smerove na fakultetima je minimalan. A budućnost nastavničke profesije, i te kako ugrožena.
"Hemija je 2015. godine upisala 26 studenata, 2023. tri studenta. Fizika je 2015. godine upisala 26, 2023. sedam studenata. Slična situacija je i na drugim fakultetima iz naše grupacije“, kaže dekan Hemijskog fakulteta Dr Goran Roglić.


"Odemo Kikinda, Crna Trava, Surdulica, Leskovac … Koga će oni uzeti da drži tu nastavu? U tim gradovima nije retka situacija da nastavnik likovnog pokriva hemiju i fiziku, sa obrazloženjem da je nekada bio dobar učenik“, kaže Roglić.

https://insajder.net/teme/hoce-li-i...avnik-likovnog-predaje-hemiju-hemiju-i-fiziku

Koд вас још нису кренули студенти да предају ? Или јесу ? Каква је ситуација са професорима хемије ?
 

Hoće li imati ko da obrazuje đake: Kad nastavnik likovnog predaje hemiju i fiziku​


Hoće li imati ko da nam obrazuje decu? To se pitaju dekani osam beogradskih fakulteta koji su danas održali okrugli sto na temu, između ostalog, budućnosti školstva u Srbiji. Ističu loš položaj prosvetnih radnika, niske plate i nezainteresovanost mladih da se bave ovom profesijom. Iz nadležnog Ministarstva su ih zamolili da današnji sastanak pomere za drugi dan dok se ne izaberu novi državni sekretari.

A situacija u prosveti je, smatraju dekani osam beogradskih fakulteta, toliko loša da prostora za odlaganje više nema. Broj maturanata koji upisuju nastavničke smerove na fakultetima je minimalan. A budućnost nastavničke profesije, i te kako ugrožena.
"Hemija je 2015. godine upisala 26 studenata, 2023. tri studenta. Fizika je 2015. godine upisala 26, 2023. sedam studenata. Slična situacija je i na drugim fakultetima iz naše grupacije“, kaže dekan Hemijskog fakulteta Dr Goran Roglić.


"Odemo Kikinda, Crna Trava, Surdulica, Leskovac … Koga će oni uzeti da drži tu nastavu? U tim gradovima nije retka situacija da nastavnik likovnog pokriva hemiju i fiziku, sa obrazloženjem da je nekada bio dobar učenik“, kaže Roglić.

https://insajder.net/teme/hoce-li-i...avnik-likovnog-predaje-hemiju-hemiju-i-fiziku

Koд вас још нису кренули студенти да предају ? Или јесу ? Каква је ситуација са професорима хемије ?
Predaju penzioneri. O ovome sam pisala i prošle godine, ništa se nije uradilo po tom pitanju, a sa ovakvim odnosom države prema prosveti, čisto sumnjam da će se nešto u budućnosti promeniti.
 
Kakvi, deca me obozavaju 😎
Знаш како изгледају деца из васпитно запуштених породица ? Да не помињем децу са здравственим проблемима, децу са аутизмом.
Шта ћеш да радиш када дете са аутизмом седи само у клупи и то траје годинама ? Како то дете да се интегрише нормално друштво ?
 
Знаш како изгледају деца из васпитно запуштених породица ? Да не помињем децу са здравственим проблемима, децу са аутизмом.
Шта ћеш да радиш када дете са аутизмом седи само у клупи и то траје годинама ? Како то дете да се интегрише нормално друштво ?

Rekoh, deca me obozavaju. Sva. Jer kad se posvetim - to bude 100%.

Ali, da bih se posvetio 100%, moram da budem dobro placen. Ako nisam placen 3 prosecne plate - necu ni da pocinjem da radim takvo nesto.
 
Rekoh, deca me obozavaju. Sva. Jer kad se posvetim - to bude 100%.

Ali, da bih se posvetio 100%, moram da budem dobro placen. Ako nisam placen 3 prosecne plate - necu ni da pocinjem da radim takvo nesto.
Ово је како замишља неко да је радити у школи ко није никада носио дневник.
Шта год да радиш, имаћеш једног (минимум) Барта Симпсона или девојчицу која ће на све одговарати са " Booooring" и тако ће ти минирати час.
Или кад крену да пљују по клупама или да се бију на часу.
Проблеми на часу не настају од тога воли ли неко наставника или не. Проблеми су једноставно ту, без обзира ко је наставник.
Ђаци који псују и свађају се то раде без обзира да ли си ти ту или неко други.
Не можеш очекивати да једног седмака или осмака неко од наставника васпита и подучи лепом понашању. Тешко то иде са појединим ђацима.
А ти тешки упропасте и другу децу.
Некад је било чудно прочитати да првак удара ђака или да бије учитељицу, сада је то на жалост постало честа појава. Само што новине не пишу о томе.
Шта очекивати од такве деце када буду седми или осми ?

Rekoh, deca me obozavaju. Sva. Jer kad se posvetim - to bude 100%.

Ali, da bih se posvetio 100%, moram da budem dobro placen. Ako nisam placen 3 prosecne plate - necu ni da pocinjem da radim takvo nesto.
Ниси ми одговорио на питање.
Ако дете са аутизмом стално седи само и нико неће да седи са њим. Како ћеш то да решиш ?
 
Ово је како замишља неко да је радити у школи ко није никада носио дневник.
Шта год да радиш, имаћеш једног (минимум) Барта Симпсона или девојчицу која ће на све одговарати са " Booooring" и тако ће ти минирати час.
Или кад крену да пљују по клупама или да се бију на часу.
Проблеми на часу не настају од тога воли ли неко наставника или не. Проблеми су једноставно ту, без обзира ко је наставник.
Ђаци који псују и свађају се то раде без обзира да ли си ти ту или неко други.
Не можеш очекивати да једног седмака или осмака неко од наставника васпита и подучи лепом понашању. Тешко то иде са појединим ђацима.
А ти тешки упропасте и другу децу.
Некад је било чудно прочитати да првак удара ђака или да бије учитељицу, сада је то на жалост постало честа појава. Само што новине не пишу о томе.
Шта очекивати од такве деце када буду седми или осми ?


Ниси ми одговорио на питање.
Ако дете са аутизмом стално седи само и нико неће да седи са њим. Како ћеш то да решиш ?

Nosio sam dnevnik.
Radio sa srednjoskolcima i osnovcima.
Radio u nastavi sa odraslima.
Radim u zimskom semestru na fakultetu kao asistent na jednom predmetu.

Znam odlicno o cemu pricam, sva deca me vole kad im se 100% posvetim.

Za dete sa autizmom nema univerzalno resenje jer autizam nije grip pa da ima jedne simptome nego je svaka prica posebna pa se mora posvetiti posebno.
Posvetio bih se i resio problem. Kako - ne znam, ali bih ga resio.
 
Hoće li imati ko da nam obrazuje decu? To se pitaju dekani osam beogradskih fakulteta koji su danas održali okrugli sto na temu, između ostalog, budućnosti školstva u Srbiji. Ističu loš položaj prosvetnih radnika, niske plate i nezainteresovanost mladih da se bave ovom profesijom. Iz nadležnog Ministarstva su ih zamolili da današnji sastanak pomere za drugi dan dok se ne izaberu novi državni sekretari.

Ceo Balkan, ujedno i Srbija, nisu ni predviđeni kao mesto za obrazovane građane. Oni će da idu u EU a ovde se pravi poligon za radničku klasu, migrante, arape i induse. Zato nije mnogo bitno ko će da predaje, jer to nije ni potrebno.
 
Nosio sam dnevnik.
Radio sa srednjoskolcima i osnovcima.
Radio u nastavi sa odraslima.
Сад кад се окренеш, ђак те слика са мобилним и пошаље на инстаграм. Променило се време. Деца су агресивнија и другачија. Све се мења.
Radim u zimskom semestru na fakultetu kao asistent na jednom predmetu.
Ја ти пишем како је радити са малом децом од првог до четвртог разреда. Држава се мења, родитељи се мењају, следи мењају се и деца. Све се то сада мења. Некада је било незамисливо да дете други разред има андроид телефон, додуше сада је то ретко али и то се дешава.
Za dete sa autizmom nema univerzalno resenje jer autizam nije grip pa da ima jedne simptome nego je svaka prica posebna pa se mora posvetiti posebno.
Posvetio bih se i resio problem. Kako - ne znam, ali bih ga resio.
Одговор је мораш да имаш сарадњу са разредним и са родитељем односно директором.
Деца на жалост избегавају да седе са таквом децом.
Ако немаш сарадњу са родитељем, директором и разредним старешином, твој труд пуца.
О томе ти и причам.
Све је увезано једно са другим.
Систем је труо.
Кад сам ја ишао у школу један ђак првог разреда је пао годину.
Сада до четвртог се пишу преводнице, лепо са кецом дете пређе у други разред.
А деца трећи - четврти разред слушају разне глупости и то се осети на деци.
Просечан родитељ и не зна какве му глупости дете слуша.
Ти си у вртлогу свега тога и твој труд значи али то је у пракси променљиво везано за резултат.
Знаш да су на једном позоришту за децу које се дуго година одиграва, први пут прошле године имали проблеме, укапирали су да је то због родитеља.
Деца су све раније везана за мобилни телефон и то је опасно и нису то те генерације којима ти предајеш. То су неке друге и другачије генерације које сада иду у ОШ.
 
Сад кад се окренеш, ђак те слика са мобилним и пошаље на инстаграм. Променило се време. Деца су агресивнија и другачија. Све се мења.

Ја ти пишем како је радити са малом децом од првог до четвртог разреда. Држава се мења, родитељи се мењају, следи мењају се и деца. Све се то сада мења. Некада је било незамисливо да дете други разред има андроид телефон, додуше сада је то ретко али и то се дешава.

Одговор је мораш да имаш сарадњу са разредним и са родитељем односно директором.
Деца на жалост избегавају да седе са таквом децом.
Ако немаш сарадњу са родитељем, директором и разредним старешином, твој труд пуца.
О томе ти и причам.
Све је увезано једно са другим.
Систем је труо.
Кад сам ја ишао у школу један ђак првог разреда је пао годину.
Сада до четвртог се пишу преводнице, лепо са кецом дете пређе у други разред.
А деца трећи - четврти разред слушају разне глупости и то се осети на деци.
Просечан родитељ и не зна какве му глупости дете слуша.
Ти си у вртлогу свега тога и твој труд значи али то је у пракси променљиво везано за резултат.
Знаш да су на једном позоришту за децу које се дуго година одиграва, први пут прошле године имали проблеме, укапирали су да је то због родитеља.
Деца су све раније везана за мобилни телефон и то је опасно и нису то те генерације којима ти предајеш. То су неке друге и другачије генерације које сада иду у ОШ.

Kapiram sta hoces da kazes, i znam da je sistem truo. Nisam dzaba rekao "kada bi plata bila kao 3 prosecne", jer ne radi se samo o mojoj zaradi, vec bi takva plata bila pokazatelj da je sistem takav da je obrazovanje postavljeno na pravo mesto.
 
Sama po sebi ne, ali kada je velika, onda je ona znak (posledica) da je sistem prepoznao prosvetu kao vrednost.
Људи не воле да раде тај посао, посебно млади. У томе је проблем. У врсти посла, о систему и осталом други пут. Смерови на факултетима су већ годинама пред гашењем.
 
Kako motivisati mlade? Sta ti mislis?
Нисам довољно стручан да говорим о томе.
Факултети су се састали пре неки дан и пишу да се од 2015 смањује број људи на смеровима.
Па кад они нису ради да на време брину што су им смерови математике, физике и хемије пред гашењем, ја онда немам ништа паметно да додам.
 
Нисам довољно стручан да говорим о томе.
Факултети су се састали пре неки дан и пишу да се од 2015 смањује број људи на смеровима.
Па кад они нису ради да на време брину што су им смерови математике, физике и хемије пред гашењем, ја онда немам ништа паметно да додам.
Ali kako fakulteti mogu uticati na zelju studenata da odaberu profesiju? Fakulteti su samo oni koji osposobljavaju, trziste rada je to sto diktira.
 

Back
Top