http://www.dverisrpske.com/sr-CS/na...ijalnoj-manipulaciji-i-kradji-na-izborima.php
Двери: Шест питања за режим о потенцијалној крађи на изборима!
Саопштење Двери
Уверени смо да ће режим, ако процени да пада са власти, прибећи свим врстама изборних крађа и манипулација.
Београд, 02.05.2012
Како је актуелни режим у току самог изборног процеса, односно у току спровођења изборних радњи, испословао промене процедуре у вези са гласањем на Косову и Метохији, а у чему Двери нису ни на који начин учествовале, а нарочито имајући у виду грубо непоштовање прописане процедуре за гласање у иностранству, као и због невероватно великог броја формалних и суштинских мањкавости везаних за Јединствени бирачки списак, Двери свим надлежним институцијама постављају следећа питања и на иста оправдано очекује брзе и прецизне одговоре, ЈЕР ОД ОВИХ ПИТАЊА ЗАВИСИ РЕГУЛАРНОСТ ИЗБОРА:
1. Зашто по великом броју благовремено поднетих захтева за гласање у иностранству, односно за упис у бирачки списак податка о томе да ће бирач гласати у иностранству, чак и са претходно поднетим захтевом за упис у Јединствени бирачки списак, уопште није поступано од стране општинских и градских управа по месту пребивалишта у земљи? Зашто су многи подносиоци захтева одбијени без икакве одлуке и образложења? Колико је грађана уопште евидентирано да ће гласати у иностранству?
2. Коме је у интересу да се на описани начин осујети и погази уставно и законско право великог броја наших грађана из дијаспоре да гласају у иностранству? Да ли су и сама правила за гласање у иностранству постала средство правне и политичке неједнакости и маргинализације српске дијаспоре која би с обзиром на своју бројност могла значајно утицати на коначан резултат предстојећих избора?
3. Зашто је на подмукао начин одступљено од важећих одредаба Закона о избору народних посланика када су у питању изборне радње и избори у јужној српској покрајини Косово и Метохија? Зашто је актуелни режим потпомогнут лажном опозицијом у изборне радње на неуставан начин умешао и међународну организацију ОЕБС која по домаћим прописима не може активно учествовати у изборним радњама? Посебно истичемо да је усвојеним Упутством за спровођење избора на територији Косова и Метохије предвиђено да се бирачки одбори састоје свега од 3 члана што је недовољно чак и за физичко обављање свих радњи потребних за прописно одржавање гласања на бирачком месту. А да и не говоримо о пребројавању гласова у Рашки и у Врању, где постоји основана сумња да се гласови успут могу заменити и кривотворити. Ко ће пратити те гласове на путу са Косова и Метохије у Врање и Рашку и како можемо имати контролу над тим гласовима?
4. Будући да је решење којим се утврђује укупан број бирача који имају активно и пасивно бирачко право за учешће на изборима заказаним за 6. мај потписано од стране министра Марковића, који се налази на челу Министарства за људска и мањинска права, државну управу и локалну самоуправу, а сходно прописима, Двери сматрају да је поменуто министарство одговорно за вођење једниственог бирачког списка, те целокупна одговорност за неправилности и пропусте приликом формирања јединственог бирачког списка лежи на ресорном министарству, и актуелни министар не може побећи од те одговорности.
5. Најеклатантнији пример неажурног вођења података о јединственом бирачком списку представља чињеница да према решењу укупан број бирача износи 7.026.000, што је готово идентично са бројем пописаних становника на територији Републике Србије не узимајући у обзир територију Косова и Метохије. Из наведеног се може извести јасан закључак да је број бирача вишеструко нереално увећан, што за конкретну последицу у изборном процесу има већи број одштампаних гласачких листића, те веће непотребне трошкове и што је још битније огромну могућност злоупотребе вишка гласачких листића.
6. У пракси се такође показало да велики број становништва старости између 18 и 21 година није уписан у јединствени бирачки списак, што је посебно евидентно на територији Косова и Метохије. У наведеном случају се такође ради о пропусту Министарства за људска и мањинска права, државну управу и локалну самоуправу, које није у потребној мери путем управне инспекције контролисало уношење и ажурирање података у једниствени бирачки списак од стране органа јединица локалне самоуправе. На тај начин су многи млади људи лишени права гласа, што директно утиче на регуларност избора.
Покрет Двери је у потпуности уверен да ће режим у случају да процени да пада са власти прибећи свим видовима манипулације, поткупљивања гласача и крађе на изборима, и зато ова питања од којих зависи регуларност избора постављамо сада јер ће након избора бити касно.
У Београду, 2. мај 2012.
Правни тим Покрета Двери за живот Србије