INKLUZIJA , OSNOVNE ŠKOLE, SPECIJALNE ŠKOLE /// za i protiv ///

  • Začetnik teme Začetnik teme dex80
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Da li ste za uvodjenje inkluzije?

  • ZA

  • PROTIV


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.
A šta pod c)?

btw u prethodne tri škole to bi značilo da prvo treba tajno da pustim žabe u školsko dvorište jer je dvorište bio goli beton bez žabljih staništa...

Parola snadji se, sta da ti kazem ;) Samo vodi racuna da ti se ne nakaci na vrat neko drustvo z azastitu zivotinja.

Dete koje "za malo" nije skupilo dovoljno poena je dete koje je standarde, ishode i ciljeve vaspitanja i obrazovanja ispunilo 100%. A nadareno dete moze i reko toga. Sto znaci otvoris neki od onih Prosvetnih, Sluzbenih ili kojih vec glasnika i pogledas sta su ti krajnji ishodi itd. i onda se uhvatis za glavu jer ti i dalje nista nije jasno!
 
Hvala vam za informacije.Mi smo imali problem oko tumačennja IOP-a pa smo kao roditelji potražili pomoć( u školi je nismo dobili).Trebalo bi za dva dana da se sastanemo sa timom za inluziju u školi.Pošto svi "peru ruke" od rada sa nadarenim detetom,nismo sigurni kako će se sve to završiti:roll:Što se tiče identifikacije i prepoznavanja nadarenosti kod učenika,mi smo smernice dobili od prof.Svetomira Bojanina koji je radio sa našim detetom.
1)Procenjivanje osobina učenika(mišljenje nastavnika ili nekog drugod sručnog lica van škole)
2)Merenje stepena razvijenosti osobina (testovi inteligencije i sposobnosti
3)Procenjivanje duhovnih proizvoda učenika(nagrade i uspesi na takmičenjima)
Interesuje me dali će dete koje radi po IOP-u imati i modifikovani i prilagođeni maturski?:think:
 
Ako radi po IOP-u gde je modifikovan program DA.

Da, a ovi sto navodno nisu zaa IOP, a idu po njemu, ce da dobiju maturu istu ko i ostala deca... Sto? Ne pise na papiru... Da vidim kako ce da poloze. Jos kad rece pedagog da na kontrolnom treba da im pomognemo, da im damo da otvore knjigu, da im damo lakse zadatke, te kao vrh svega, ako umeju da artikulisu, mi da im napisemo. Pa bolje da uradim sama kuci taj kontrolni i dam da ga potpisu, na to se svodi
 
Još pitanja...Baš sam dosadna:whistling:Recite mi šta je sa pravilnikom o ocenjivanju dece po IOP-u?Kako to konkretno funkcioniše u praksi?

Ja sam mozda luda, al kako pedagog rece, ta ce deca moci da imaju i 4, samo po tim kriterijumima, i samo ce im pisati da su isli po IOP-u na diplomi. Kako li se to vrednuje pri upisu srednje (pod uslovom da to probaju), pojma nema niko
 
Poslednja izmena:
Ja sam mozda luda, al kako pedagog rece, ta ce deca moci da imaju i 4, samo po tim kriterijumima, i samo ce im pisati da su isli po IOP-u na diplomi. Kako li se to vrednuje pri upisu srednje (pod uslovom da to probaju), pojma nema niko

Ta deca ce moci da imaju i 5 ako ispune sve kriterijume iz IOP-a. A sto se upisa takve dece u srednju skolu tice, na to cemo se jos nacekati.
 
Da, a ovi sto navodno nisu zaa IOP, a idu po njemu, ce da dobiju maturu istu ko i ostala deca... Sto? Ne pise na papiru... Da vidim kako ce da poloze. Jos kad rece pedagog da na kontrolnom treba da im pomognemo, da im damo da otvore knjigu, da im damo lakse zadatke, te kao vrh svega, ako umeju da artikulisu, mi da im napisemo. Pa bolje da uradim sama kuci taj kontrolni i dam da ga potpisu, na to se svodi

Ovo nikako. Daj im diferencirani kontrolni sa laksim zadacima. Od toga sto ce da prepisu iz knjige nemaju nista. Ali ako im das da rade kontrolni pa makar i samo da ti se potpisu nesto ce nauciti.
 
Ta deca ce moci da imaju i 5 ako ispune sve kriterijume iz IOP-a. A sto se upisa takve dece u srednju skolu tice, na to cemo se jos nacekati.
U suštini u okviru redovnog odeljenja izvodiš dosadašnji plan i program specijalne škole. Ja sam radio u školi gde je postojalo razvojno odeljenje i ta deca su dobijala petice i četvorke po tom specijalnom programu, kao da su u specijalnoj školi. Posle su se uglavnom direktno upisala u specijalne srednje škole.
 
Ta deca ce moci da imaju i 5 ako ispune sve kriterijume iz IOP-a. A sto se upisa takve dece u srednju skolu tice, na to cemo se jos nacekati.

I onda ispade da mentalno zaostalo dete moze da bude vukovac... Jos da ih postavimo za djake generacije. Ma ja sam ocigledno gloopa, jer meni nista tu nije jasno, kako pocnem da razmisljam o svemu ovome, imam samo nova pitanja, a odgovor ni jedan
 
I onda ispade da mentalno zaostalo dete moze da bude vukovac... Jos da ih postavimo za djake generacije. Ma ja sam ocigledno gloopa, jer meni nista tu nije jasno, kako pocnem da razmisljam o svemu ovome, imam samo nova pitanja, a odgovor ni jedan

Vidi, deca koja idu po IOP-u mogu da budu vukovci samo po IOP-u. Nikoga oni nece ugroziti od "redovne" dece. I zna se koji su standardi za vukavca, a o djaku generacije da ne pricamo - jer tu trebaju i rezultati sa takmicenja.

Nisi glupa ne brini, a ako te nesto interesuje slobodno pitaj ;) Mo's i na pp.
 
U suštini u okviru redovnog odeljenja izvodiš dosadašnji plan i program specijalne škole. Ja sam radio u školi gde je postojalo razvojno odeljenje i ta deca su dobijala petice i četvorke po tom specijalnom programu, kao da su u specijalnoj školi. Posle su se uglavnom direktno upisala u specijalne srednje škole.

Tako ce biti i sa ovima sto idu po IOP-u osim da roditelji nisu bas toliki ludaci da insistiraju da im se dete upise u redovnu srednju skolu.
 
A cek sta je sa ovom decom koja navodno ne idu po IOP-U a u stvari idu? Meni dete ne moze da artikulise pola glasova, ali moze da sabira i oduzima do 100 i nije za IOP (5 razred), a ja predajem jezik i od mene se ocekuje da mu neko znanje dam, a posto znaju da ne mogu, ono ide po tom nazovimo,medjusistemu, da tako nazovem, jer sam se vise i ja pogubila oko terminologija, de ide po blazem programu, al toga nema na papiru. Sta s tim?
 
A cek sta je sa ovom decom koja navodno ne idu po IOP-U a u stvari idu? Meni dete ne moze da artikulise pola glasova, ali moze da sabira i oduzima do 100 i nije za IOP (5 razred), a ja predajem jezik i od mene se ocekuje da mu neko znanje dam, a posto znaju da ne mogu, ono ide po tom nazovimo,medjusistemu, da tako nazovem, jer sam se vise i ja pogubila oko terminologija, de ide po blazem programu, al toga nema na papiru. Sta s tim?

Ti imas i zakonsko pravo da radis diferencirano i to nigde ne knjizis da se tako izrazim. Individualizovan pristup ne mora da se ozvanici, samo ako se radi o individualizaciji u smislu IOP-a treba ti prateca pairologija.
 
Da dodam, zao mi dece, jer ja prosto, s troje takve dece u razredu NE MOGU I NE ZNAM KAKO DA POSTIGNEM sve sto je potrebno svakom detetu u razredu. volela bih da znam, ali ne znam

Tesko da ces postici apsolutnu individualizaciju nastave, mislim to je prakticno nemoguce... Proceni ko moze i sta ko moze i tu decu guraj. Ovi sto se jedva potpisu njih uci da se potpisuju. I to je to. ne maltretiraj sebe.
 
Ti imas i zakonsko pravo da radis diferencirano i to nigde ne knjizis da se tako izrazim. Individualizovan pristup ne mora da se ozvanici, samo ako se radi o individualizaciji u smislu IOP-a treba ti prateca pairologija.
Tu problem naravno dolazi kod ocenjivanja. Druga deca pobesne kad vide da je neko ko ima manje sposobnosti dobio veću ocenu od njih, čak i kada regularno dobije 10 poena više, jer zaboga on je genije i treba UVEK da dobije veću ocenu. Što je najgore cela škola se uvlačila dvojici malih ciničnih genija jer su predstavljali školu na takmičenjima (a možda su se i plašili da jednog dana kad postanu ludi naučnici ne dođu da se osvete, ko će ga znati)
 

Back
Top