Игра деце или родитеља?

Значи, календарски - са 5 година (непуних 6).
Тешко да би то одобрили...стварно је рано.
У том узрасту и пола године игра велику улогу.

Mislim isto. A licno sam bila u slicnoj situaciji, rodjena sam u januaru, i zvali su me u skolu gde bih bila najmladja u razredu. Majka nije htela da cuje i hvala joj. Sledece godine, kad sam krenula u skolu, stariji od mene 8 dana je bio moj sadasnji decko :) I ne fali mi nista, a ni njemu
 
Ели, он би имао другаре који су по годину ипо старији од њега. То је премного! У том узрасту види се разлика од 5 месеци...

Slažem se.
Zato će mlađi svakako krenuti sa 6 i po jer je rođen u februaru. Njemu ne gine da bude najmlađi. Ali svakako mislim da je bolje da krene u školu sa generacijom sa kojom ide u vrtić, sa kojom će ići u predškolsko.
 
Mene malo zbunjuje ta podela generacija - u vrtićima je od 01. marta jedne godine do 01. marta druge godine, jedna generacija, pa je po toj logici moj malac (rođen početkom marta) najstariji u grupi... a sad ovde čitam da se u školu sa 6,5 godina upisuju oni rođeni do 31. marta određene godine... Jel to sad znači da će moj sin, negde u toku pohađanja vrtića da preskoči jednu godinu i razdvoji se od onih mlađih u grupi, da bi pre njih krenuo u školu i bio među najmlađima tamo?
 
U skolu se upisuju deca rodjena do 01. marta, bar je tako bilo prosle godine kada se moj sin upisivao. On je rodjen polovinom februara i posao je u skolu sa svojom grupom iz vrtica. Nismo uopste raymisljali o tome da ga ne upisujemo: prvo zato sto smo smatrali da je zaista zreo za skolu, sto su potvrdili i njegove vaspitacice i psiholog prilikom testiranja, a drugo jer vise nema mogucnosti izbora - ukoliko je dete rodjeno u januaru ili februaru, mora da se upise u skolu. Devojcica koja je isla sa mojim sinom u vrtic, rodjena u januaru, uopste nije bila spremna za upis, cak je to i psiholog na testiranju potvrdio, ali nisu imali izbora i morali su da je upisu. Srela sam nedavno njenu mamu i kaze da su jedva nekako izgurali prvi razred. Sve su to, dakle, individualne stvari.
 
na osnovu misljenja psihologa je sa svim adekvatno doneti odluku
pogresno je i pozurivanje kod neke dece, ali ni stav odlaganja obaveza (pogotovo ako to dete slusa) nije dobar primer
treba da podje kad mu sleduje po zakonu
i mora da se postavi kao jasna obaveza
nekom zapadne da bude najmladji u svojoj generaciji kao mojoj ceri, a nekima da budu najstariji, pa nikom nista
mislim da je tako i najlakse doneti odluku
ipak su roditelji pristrasni, sto je normalno, i dobro je da misljenje o tome da strucnjak
 
Dobro veče svima, ovo je moj prvi post na forumu.

Privukla me je ova diskusija jer je ovo tematika koja me zanima. Naime, naš sin je rođen u januaru i trebalo bi da krene u školu sa 6godina i 8 meseci.

Iz više razloga, da ne nabrajam jer su pomenuti ovde, želimo da ga upišemo u školu godinu dana ranije.

Da li je to moguće s obzirom da će tada imati nepunih 6 godina - ili u tom slučaju to nikako nije moguće?

Šta osim tih testiranja treba da uradimo da ga upišemo sa 5 godina i 8 meseci?

Naravno podrazumeva se da prođe sva pshološka i druga testiranja (čitanje, pisanje, računanjek, itd.).

Pozdrav još jednim i hvala.
 
Dobro veče svima, ovo je moj prvi post na forumu.

Privukla me je ova diskusija jer je ovo tematika koja me zanima. Naime, naš sin je rođen u januaru i trebalo bi da krene u školu sa 6godina i 8 meseci.

Iz više razloga, da ne nabrajam jer su pomenuti ovde, želimo da ga upišemo u školu godinu dana ranije.

Da li je to moguće s obzirom da će tada imati nepunih 6 godina - ili u tom slučaju to nikako nije moguće?

Šta osim tih testiranja treba da uradimo da ga upišemo sa 5 godina i 8 meseci?

Naravno podrazumeva se da prođe sva pshološka i druga testiranja (čitanje, pisanje, računanjek, itd.).

Pozdrav još jednim i hvala.

И ако крене редовно, са 6 година и 8 месеци, он ће бити међу најмлађима у разреду, и биће му вероватно ипак мало теже него осталима.
Што бисте желели да пође са 5 година?
 
И ако крене редовно, са 6 година и 8 месеци, он ће бити међу најмлађима у разреду, и биће му вероватно ипак мало теже него осталима.
Што бисте желели да пође са 5 година?

pridruzujem se pitanju
da li zaista mislite da je dete sa 5 godina i 8 meseci psihofizicki zrelo da se izbori sa obavezama i odgovornostima koje donosi skola, ma kako inteligentno bilo?
inteligencija deteta nikako ne porazumeva psiholsku zrelost i stabilnost
 
Ma kakve obaveze... obaveza im je da ustanu ujutru i zavrse domaci... na kraju krajeva, prva 2 razreda su cisto uhodavanje i sticanje radnih navika. Ne mogu bas da verujem da su ovo moje reci, s obzirom da sam ja kategoricki bila protiv ranijeg slanja dece u skolu... ali eto, pokazalo se da to deci i nije neki problem, vise je to problem u glavama roditelja. Ustvari, mojoj maloj je cak i koristilo, ako uzmem u obzir da je jedinica.
 
Ja sam rodjena krajem decembra i krenula sam redovno sa svojom generacijom. I nista mi ne fali. Cak znam i neke osobe koje su kretale godinu ranije, tj verovatno su bile rodjene pocetkom jedne godine pa su ih upisali sa prethodnom generacijom. Isto tako, ni njima ne fali nista. To sve valjda zavisi prvo od toga sta roditelj hoce, ali, naravno, ima veze i sa zreloscu deteta. Cak se secam da sam i ja htela ranije da krenem u skol, pa su me jedan dan poslali sa komsinicom koja je starija od mene godinu dana i tad je bila prvi razred. Bas mi je bilo zabavno taj dan, samo sam se malo rastuzila sto nisam imala svesku na kvadratice sa sobom :) pa sam svojima kuci rekla da cu ipak sacekati jos godinu dana da se malo duze igram :) Jos je sad kod nas u RS uveden sistem od 9 razreda, pa deca krecu u skolu sa 6 god i niko se ne buni...
Ali...nisam cula ni za jedan slucaj da je neko kasnije krenuo u skolu. Na duze staze, cine detetu medvedju uslugu, jer ce mu kasnije u zivou faliti ta "izgubljena" godina.
 
Mislim da se u Evropi uglavnom svuda kreće u školu sa 6 godina.
Zašto mi zaostajemo nemam pojma.
Ali vidim po deci da su pravi mali ljudi i uopšte ne mislim da im je rano da krenu u školu sa 6 godina. No, to je moje lično mišljenje.

Mala digresija, na konto teme: pre neki dan u igraonici me jedna mama opomenula što sam mlađeg sina od godinu i po dana pustila u "boks" sa starijom decom jer će ga udariti neko od njih. Pokušala sam da joj objasnim da on svuda ide za starijim bratom i da mi je žao da ga držim ispred, da ga pustim da gleda, a da mu ne dam da se igra. Uostalom, na to nikad ne bi pristao jer ne ume da sedi na jednom mestu. Dok je ta mama svoju ćerku od nekih 2-2,5godine tu dovela i sve vreme je držala vezanu u kolicima da dete gleda kako se deca igraju.:sad2:

Eto, koliko su nam percepcije o deci različite.:aha:
 
To što u nekim zemljama deca kreću ranije u školu nije nikakv argument da se pojedinačno dete kod nas šalje ranije. Tamo sva deca kenu sa 5,5 ili 6 godina, pa su i aktivnosti i obaveze prilagođene tom uzrastu... nije bitno dal se to zove škola ili predškolsko. A kada kod nas pošaljete dete od 5,5 godina u školu, šaljete ga u sitem prilagođen sedmogodišnjacima... to je jako velika razlika. Ne mora tom detetu biti teško u prvom razredu da piše i čita, ali možda neće moći da pohvata jednačine i nejdnačine kad tamo u nekom razredu dođu na red, jer je za razumevanje apstraktnih pojmova kao što su x / y, osim inteligencije, potrebno stići i na određeni stepen razvoja uma, tj do određenih godina. Samo da pojasnim - ovo sa X i Y je samo jedan moguću primer, nisam rekla da je pravilo da ako dete ranije krene u školu, ne razume jednačine, pa da sad pišete sve primere dece koja su pošla ranije i znala su jednačine... samo sam htele da kažem da ako na silu (ignorišući preporuku stručnog lica) gurate decu ranije u školu, problemi mogu da se pojave i u nekim kasnijim razredima, a ne samo na početku prvog...
 
Ma kakve obaveze... obaveza im je da ustanu ujutru i zavrse domaci...
Из твоје визуре,
Децовима је то ипак мало другачије.
А и за домаћи, пре тога морају да отпрате наставу на часовима.
na kraju krajeva, prva 2 razreda su cisto uhodavanje i sticanje radnih navika. Ne mogu bas da verujem da su ovo moje reci, s obzirom da sam ja kategoricki bila protiv ranijeg slanja dece u skolu... ali eto, pokazalo se da to deci i nije neki problem, vise je to problem u glavama roditelja. Ustvari, mojoj maloj je cak i koristilo, ako uzmem u obzir da je jedinica.
 
Drago mi je da je moje pitanje naišlo na odziv ali da li neko zna odgovor?

Da je li tehnički (zakonski) moguće upisate dete sa manje od 6 godina u školu ili nije?

Što se tiče gradiva, i supruga i ja smo profesori i pedagozi (supruga je doktor nauka) i verujem se da ćemo dobro oceniti da li je dete spremno ili ne, bez prejudiciranja.

Što se tiče razloga ranijeg upisa, oni su jasni, a verujem i da nisu usamljeni. Dete sada ima tri i po godine, sva slova i brojeve do 20 je znao sa dve godine, prošao je sve matematičke mozgalice za decu od 4-6, sada završava one od 5-7, radi već i neke za starije itd., malo mi je i neprijatno da nabrajam.

Elem, postoji velika mogućnost da će takvom detetu sve biti dosadno u školi jer neće imati potrebu da bilo šta uči i neće razviti radne navike, a to posle može da imam velike posledice na njegovo obrazovanje i razvoj.

Slično se desilo i meni čija je majka bila učiteljica i apsolutno nisam hvatao knjigu do kraja šestog razreda (naravno, podrazumeva se da sam bio skroz odličan). Kada je u sedmom razredu došla znatno teža matematika koju nisam znao od ranije, bio sam potpuno začuđen kako ja to ne znam i ne mogu da savladam, naravno bez učenja.

Nisam imao nikakve radne navike, niti sam uopšte imao informaciju niti bilo kakvo iskustvo o tome da ako nešto ne znam - da je to moguće sesti i naučiti.

Ne bih voleo da se mom detetu tako nešto desi, naprosto, želim da ga upišem ranije da mu škola bude koliko-toliko teška i da od samog početka razvija radne navike i da u tome ne gubi kontinuitet.
 
To što u nekim zemljama deca kreću ranije u školu nije nikakv argument da se pojedinačno dete kod nas šalje ranije. Tamo sva deca kenu sa 5,5 ili 6 godina, pa su i aktivnosti i obaveze prilagođene tom uzrastu... nije bitno dal se to zove škola ili predškolsko. A kada kod nas pošaljete dete od 5,5 godina u školu, šaljete ga u sitem prilagođen sedmogodišnjacima... to je jako velika razlika. Ne mora tom detetu biti teško u prvom razredu da piše i čita, ali možda neće moći da pohvata jednačine i nejdnačine kad tamo u nekom razredu dođu na red, jer je za razumevanje apstraktnih pojmova kao što su x / y, osim inteligencije, potrebno stići i na određeni stepen razvoja uma, tj do određenih godina. Samo da pojasnim - ovo sa X i Y je samo jedan moguću primer, nisam rekla da je pravilo da ako dete ranije krene u školu, ne razume jednačine, pa da sad pišete sve primere dece koja su pošla ranije i znala su jednačine... samo sam htele da kažem da ako na silu (ignorišući preporuku stručnog lica) gurate decu ranije u školu, problemi mogu da se pojave i u nekim kasnijim razredima, a ne samo na početku prvog...
Ja baš na to i mislim, nije mi jasno zašto se kod nas kreće u školu kasnije. Ne pričam o pojedinačnim slučajevima dece nego smatram da treba polaku da se navikavaju na sistem. Gledam po parkovima, većina dece uzrasta od 5-6 godina je besna i raspuštena, ne znaju šta će od sebe, imaju viška energije. Treba ih na vreme pretvarati u ljude, a pošto većina roditelja nije za to sposobna onda bar sistem da to reši. Nove generacije su i pametnije i sposobnije nego što smo mi bili, a sa evolucijom čoveka treba i sistem da evoluira.
 
Nije evolucija baš tako brz proces i ne postoji velika razlika (ako uopšte postoji) u sposobnostima između naše dece i naših prababa i pradeda kad su bili deca, samo je vrsta informacija koje usvajaju naša deca drugačija. Što se polaska u školu tiče, nebitno je dal se zove škola ili predškolsko - otprilike iste svari rade naši petškolci kao i njihovi prvaci, tamo gde deca kreću sa 6 godina... navikavaju se na sistem.... samo je ime drugačije. Kod nas je teško promeniti sistem zbog para - tj trebalo bi proširiti sve školske zgrade da prime još jednu generaciju, a ne vidim kakva bi bitna promena to bila u odnosu na ovo što imamo. A raspuštene i besne klince u red mogu dovesti samo normalni roditelji, koji žive u normalnoj državi sa normalnim sistemom... škola sama tu ne može skoro pa ništa...
 
Ja baš na to i mislim, nije mi jasno zašto se kod nas kreće u školu kasnije. Ne pričam o pojedinačnim slučajevima dece nego smatram da treba polaku da se navikavaju na sistem. Gledam po parkovima, većina dece uzrasta od 5-6 godina je besna i raspuštena, ne znaju šta će od sebe, imaju viška energije. Treba ih na vreme pretvarati u ljude, a pošto većina roditelja nije za to sposobna onda bar sistem da to reši. Nove generacije su i pametnije i sposobnije nego što smo mi bili, a sa evolucijom čoveka treba i sistem da evoluira.

Код нас постоје обавезно предшколско, које је, по ономе што се ради тамо, врло слично првом разреду основне школе у другим земљама.
Значи, деца ништа не касне за својим вршњацима из других земаља.
 
Drago mi je da je moje pitanje naišlo na odziv ali da li neko zna odgovor?

Da je li tehnički (zakonski) moguće upisate dete sa manje od 6 godina u školu ili nije?

Što se tiče gradiva, i supruga i ja smo profesori i pedagozi (supruga je doktor nauka) i verujem se da ćemo dobro oceniti da li je dete spremno ili ne, bez prejudiciranja.

Što se tiče razloga ranijeg upisa, oni su jasni, a verujem i da nisu usamljeni. Dete sada ima tri i po godine, sva slova i brojeve do 20 je znao sa dve godine, prošao je sve matematičke mozgalice za decu od 4-6, sada završava one od 5-7, radi već i neke za starije itd., malo mi je i neprijatno da nabrajam.

Elem, postoji velika mogućnost da će takvom detetu sve biti dosadno u školi jer neće imati potrebu da bilo šta uči i neće razviti radne navike, a to posle može da imam velike posledice na njegovo obrazovanje i razvoj.

Slično se desilo i meni čija je majka bila učiteljica i apsolutno nisam hvatao knjigu do kraja šestog razreda (naravno, podrazumeva se da sam bio skroz odličan). Kada je u sedmom razredu došla znatno teža matematika koju nisam znao od ranije, bio sam potpuno začuđen kako ja to ne znam i ne mogu da savladam, naravno bez učenja.

Nisam imao nikakve radne navike, niti sam uopšte imao informaciju niti bilo kakvo iskustvo o tome da ako nešto ne znam - da je to moguće sesti i naučiti.

Ne bih voleo da se mom detetu tako nešto desi, naprosto, želim da ga upišem ranije da mu škola bude koliko-toliko teška i da od samog početka razvija radne navike i da u tome ne gubi kontinuitet.

Да ли је дете спремно за школу са 5 година или не - то нећете процењивати ви, него психолози. Као родитељи често смо склони да прецењујемо своју децу, њихове когнитивне способности и интелигенцију... А за полазак у школу и са добру адаптацију у школи више је важно колико је дете самостално и колико социјализовано него да ли са 5 година зна да израчуна квадрат над хипотенузом.;)
 
Jasno mi je to što kažete, to i sam zastupam, ali nemam previše poverenja u te psihologe, zbog prirode posla kojim se bavim znam ih dosta.

Nemam nikakvu sumnju da se oni više vode formom i zakonskim okvirima nego suštinom. To je donekle i razumljivo, jer nemaju razloga da rizikuju i da iskaču iz okvira, time rizikuju da pogreše a to neće da rade.

Zato i pitam da li zakon dozvoljava upis pre navršene šeste godine ili ne dozvoljava? Ako dozvoljava, onda će se lako proceniti da li dete ima potreban nivo zrelosti, a ako ne dozvoljava, onda džabe i razmišljamo o tome :)
 
Drago mi je da je moje pitanje naišlo na odziv ali da li neko zna odgovor?

Da je li tehnički (zakonski) moguće upisate dete sa manje od 6 godina u školu ili nije?

Što se tiče gradiva, i supruga i ja smo profesori i pedagozi (supruga je doktor nauka) i verujem se da ćemo dobro oceniti da li je dete spremno ili ne, bez prejudiciranja.

Što se tiče razloga ranijeg upisa, oni su jasni, a verujem i da nisu usamljeni. Dete sada ima tri i po godine, sva slova i brojeve do 20 je znao sa dve godine, prošao je sve matematičke mozgalice za decu od 4-6, sada završava one od 5-7, radi već i neke za starije itd., malo mi je i neprijatno da nabrajam.

Elem, postoji velika mogućnost da će takvom detetu sve biti dosadno u školi jer neće imati potrebu da bilo šta uči i neće razviti radne navike, a to posle može da imam velike posledice na njegovo obrazovanje i razvoj.

Slično se desilo i meni čija je majka bila učiteljica i apsolutno nisam hvatao knjigu do kraja šestog razreda (naravno, podrazumeva se da sam bio skroz odličan). Kada je u sedmom razredu došla znatno teža matematika koju nisam znao od ranije, bio sam potpuno začuđen kako ja to ne znam i ne mogu da savladam, naravno bez učenja.

Nisam imao nikakve radne navike, niti sam uopšte imao informaciju niti bilo kakvo iskustvo o tome da ako nešto ne znam - da je to moguće sesti i naučiti.

Ne bih voleo da se mom detetu tako nešto desi, naprosto, želim da ga upišem ranije da mu škola bude koliko-toliko teška i da od samog početka razvija radne navike i da u tome ne gubi kontinuitet.

Ja bih vam predlozila da dete usmerite na neke druge aktivnosti. Lepo sto zna slova i nesto matematike, moze lepo onda da cita knjige za decu i uziva. Sad je i dobro vreme da lako savlada neki strani jezik, to svakako nece da mu smeta kad podje u skolu. Ne mora da uci isti jezik koji ce uciti u skjoli, tako se moze izbeci dosada na casovima a plus dobije znanje jos jednog jezika (na primer kineski, to verovatno nece uciti u skoli :) ). Ili ako je dete muzikalno mozda bi zelelo da svira neki instrument ili peva u decjem horu? Ima ovde i tema koji je sport preporucljiv za malu decu, mozda tako nesto?
 
Moj klinac je danas ničim izazvano napisao svoje ime latiničnim slovima, a mm i ja smo ostali zapanjeni.:eek:
Da li je moguće da su ga to naučili u vrtiću?:think:
Kući uopšte ne pokazuje interesovanje da vežbamo slova, stalno traži da mu se čita, ali vežbanje pisanja slova nikad nismo radili. Zna sva slova da prepozna slovo po slovo.
Ili je samo naučio oblik slova svog imena tj.zapamtio kako se piše njegovo ime jer ga ima napisano na rancu koji nosi u vrtić, pa na svakom crtežu koji donese iz vrtića..?
 

Back
Top