Sibil Vejn
Poznat
- Poruka
- 7.011
Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
plavo svetlo preko plavih lica
i plavi glas iz plave kutije![]()
Врло занимљиво да је уопште неком баш то пало на памет. Значи, тај професор/ка слуша EKV.Inace,rece mi drugarica da je za pismeni iz srpskog imala temu :
plavo svetlo preko plavih lica
i plavi glas iz plave kutije![]()
Велики поздрав вашој професорки!Daaa,slusa,studirala je knjizevnost sa Milanom....samo mi je zao sto ni meni ne predaje
Tako je i moja drugarica tumacila pesmu,uticaj tv-a i medija na zivot ljudi (plava lica,aosicra me na neku bezlicnu masu koja samo upija ne misleci....)
a rekoh vec ,imali su ranije teme "Treba mi svet otvoren za trcanje,otvoren za poglede" i ''gore u nama je bujica reci,dole u nama je jesenji strah''.
kad je to videla,moja drugarica nije mogla da veruje da je dobila takvu temu![]()
Meni je Tonemo savrsena pesma...nekako zahteva odrdjeno raspolozenje da bi je slusao....
Inace,rece mi drugarica da je za pismeni iz srpskog imala temu :
plavo svetlo preko plavih lica
i plavi glas iz plave kutije![]()
Nisam siguran koliko bi to bila odbra ideja, kako bi se vršila analiza tih stihovaВелики поздрав вашој професорки!![]()
Јел' може с њом да се прича нешто мало детаљније о Милану? Може ли да на неки начин мало уведе у лектиру стихове EKV?![]()
![]()
Nisam siguran koliko bi to bila odbra ideja, kako bi se vršila analiza tih stihova![]()
Као и свих других вредних стихова.Nisam siguran koliko bi to bila odbra ideja, kako bi se vršila analiza tih stihova![]()
Što da ne, evo ja sam baš ove nedelje završio analizu poslednje teksta ili kako volim da kažem moje viđenje tekstova EKVa, sa tim što uz sav trud kod 9 pesama nisam bio siguran da li nosi ovo ili ono značenje pa mi je u tome pomogao Firči.
Paaaa....ta "otvorenost" je problem mali. Naime profesori nisu flexibilni,, i kada radimo npr. analizu neke pesme sve se svodi na to da pročitamo neku misaonu celinu a potom govorimo (učenici) šta je pesnik hteo da kaže i onda profa kaže "šta je stvarno pesnik hteo da kaže"...Као и свих других вредних стихова.
А битно би било да се уопште "анализи" књижевних и других уметничких дела приђе отворено, без неких "школских" сморних "шема", већ почев од школске анализе, па све на даље до критичара, и читалаца. Зато је врло драгоцено имати најпре доброг професора у школи, као прву основу.
Велики поздрав вашој професорки!![]()
Јел' може с њом да се прича нешто мало детаљније о Милану? Може ли да на неки начин мало уведе у лектиру стихове EKV?![]()
![]()
Što da ne, evo ja sam baš ove nedelje završio analizu poslednje teksta ili kako volim da kažem moje viđenje tekstova EKVa
Као и свих других вредних стихова.
А битно би било да се уопште "анализи" књижевних и других уметничких дела приђе отворено, без неких "школских" сморних "шема", већ почев од школске анализе, па све на даље до критичара, и читалаца. Зато је врло драгоцено имати најпре доброг професора у школи, као прву основу.
Ih,pa nije to nametanjeZena je samo zelela da vidi kako bi oni,novije generacije,tumacili pesmu.A samo je dvoje djaka znalo ko je autor stihova.
Nije to nametanje,i ne smatram da je to sto im je dala bas to kao temu nesto lose.
P.S.-Ja bih npr.svojim djacima dala i temu ''Nije vazno odakle sam,sve dok znades kuda putujem''(azra),kao nesto sto je reklo dosta toga jednom recenicom.....kao i ovi stihovi sto je ta prof.dala.A to sto je iz pesme,a ne dela koje je lektira ne oduzima mu vrednost i znacaj.
Pa sta ako je zadavala vise puta.....? To je sigurno zato sto je smatrala da su neke stvari tim stihovima pametno recene,sto je ipak najbitnije za rad .
A drugo....i da dobiju ulicu,dokumentarac,mesto u lektiri...nje to ni bitno.Onaj ko ih voli,voli ih i slusa.Ko ne,nikom nista.sve to nece promeniti lektira,ulica koja nosi ime,i sl.
Зар ти ја, са својих скоро 5 банки (а и иначе, да нису године, јер ја се осећам млада духом) изгледам загрижено?...
Suma sumarum, ja - nisam za. Iz nekoliko razloga. Ne znam samo za koji prvo da se uhvatim...
Prvo, po mom mišljenju, mnogi sa ove teme su previše zagriženi za EKV. I predlažu da EKV uđe u sve u šta (ne)može da uđe: u dokumentarac, u 5 knjiga, u lektiru, u naziv ulice...Već kad se samo ovako pobroji, ne čini li vam se preteranim?
Ја бих у лектиру увела све који, кажем, то заслужују, по мирним, рационализованим критеријима, не само EKV.Imalo je i ima i dalje, mnogo vrednih umetnika, stvaralaca, umnih ljudi uopšte, pa se njihova infiltracija u sve živo ne razmatra. Niko od njih ne može ni da se uporedi sa EKV-om, pa ne zavređuje prostor u lektiri, ili već gde, ili...?
Једна моја пријатељица, професорка српског, је неколико пута давала својим ђацима на анализу песме неколико нас песника, опет просто, јер сматра да су оне довољно добре и занимљиве, а представљају и освежење.Koliko sam shvatila, te stihove EKV-a kao teme pismenih zadataka, zadavala je (jedna) žena koja ih privatno voli i sluša i studirala je sa Milanom. To već znači priličan subjektivizam, i svojevrsno nametanje ličnog ukusa. U okviru obaveznog gradiva.Mislim, hajde sad
, ko voli Subu nek` ga ubaci u muzičko... Ko voli Sonju Savić, nek` o njoj napravi predmet na FDU...
Sumnjam da bi iko mogao da nađe neku objektivnu zamerku tome što je npr. Ana Karenjina u lektiri, a kad je u pitanju EKV, ne znam baš.![]()
Ama, Marta, ja samo govorim da mi je to preterivanje u zahtevima, i smatranje nužnim toga vrlo neobjektivno. EKV mora imati ulicu, mora se analizirati, mora u čitanke, mora u filmove... Ne, ne mora.
![]()
Jer bi mogao da postaviš tu tvoju analizu? I ja sam baš razmišljao šta je Milan hteo da kaže nekim pesmama...i došao sam do nekih zaključaka...
Nego, jer imaš tu možda značenje za "trag pod levom miškom"?
Paaaa....ta "otvorenost" je problem mali. Naime profesori nisu flexibilni,, i kada radimo npr. analizu neke pesme sve se svodi na to da pročitamo neku misaonu celinu a potom govorimo (učenici) šta je pesnik hteo da kaže i onda profa kaže "šta je stvarno pesnik hteo da kaže"...