EKV

  • Začetnik teme Začetnik teme DJM
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Meni je Tonemo savrsena pesma...nekako zahteva odrdjeno raspolozenje da bi je slusao....


Inace,rece mi drugarica da je za pismeni iz srpskog imala temu :

plavo svetlo preko plavih lica
i plavi glas iz plave kutije
:)
 
Uf Voda je stvar ono za,,..jednostavno ti krila iz leđa izlete..solo kada krene nemozes ni gledat zmiris..

-Takoder " Geto"..kada prosetas navecer gradom i slusas geto,,,jedini si nema nikog oko tebe.,(budi sam..to je to=)

-Iznad grada-to slusat i gledat zvjezde za pivom ili bilo cime relaksirajucim je opustanje ala "heroin ovisnicima...=)

pozdrav svima :heart::heart:EKV:heart::heart:
 
Inace,rece mi drugarica da je za pismeni iz srpskog imala temu :

plavo svetlo preko plavih lica
i plavi glas iz plave kutije
:)
Врло занимљиво да је уопште неком баш то пало на памет. Значи, тај професор/ка слуша EKV. :think: :D
А иначе, мени је прва асоцијација - ТВ, а потом, једна немачка бајка, с тим називом, "Плава светлост", врло тајанствена и мистична.
 
Daaa,slusa,studirala je knjizevnost sa Milanom....samo mi je zao sto ni meni ne predaje:)

Tako je i moja drugarica tumacila pesmu,uticaj tv-a i medija na zivot ljudi (plava lica,aosicra me na neku bezlicnu masu koja samo upija ne misleci....)

a rekoh vec ,imali su ranije teme "Treba mi svet otvoren za trcanje,otvoren za poglede" i ''gore u nama je bujica reci,dole u nama je jesenji strah''.:D

kad je to videla,moja drugarica nije mogla da veruje da je dobila takvu temu:D
 
Poslednja izmena:
Daaa,slusa,studirala je knjizevnost sa Milanom....samo mi je zao sto ni meni ne predaje:)

Tako je i moja drugarica tumacila pesmu,uticaj tv-a i medija na zivot ljudi (plava lica,aosicra me na neku bezlicnu masu koja samo upija ne misleci....)

a rekoh vec ,imali su ranije teme "Treba mi svet otvoren za trcanje,otvoren za poglede" i ''gore u nama je bujica reci,dole u nama je jesenji strah''.:D

kad je to videla,moja drugarica nije mogla da veruje da je dobila takvu temu:D
Велики поздрав вашој професорки! :ok: :bye:
Јел' може с њом да се прича нешто мало детаљније о Милану? Може ли да на неки начин мало уведе у лектиру стихове EKV? :think: :D
(И препоручите јој моју књигу, верујем да ће је занимати да прочита, управо јуче добих најсвежију информацију да је има у књижарама Беополис, Иницијал, Српска књижевна задруга, Цептер, Круг, Плави круг, Папирус. ;))
 
Nisam siguran koliko bi to bila odbra ideja, kako bi se vršila analiza tih stihova:think:

Što da ne, evo ja sam baš ove nedelje završio analizu poslednje teksta ili kako volim da kažem moje viđenje tekstova EKVa, sa tim što uz sav trud kod 9 pesama nisam bio siguran da li nosi ovo ili ono značenje pa mi je u tome pomogao Firči.
 
Nisam siguran koliko bi to bila odbra ideja, kako bi se vršila analiza tih stihova:think:
Као и свих других вредних стихова.
А битно би било да се уопште "анализи" књижевних и других уметничких дела приђе отворено, без неких "школских" сморних "шема", већ почев од школске анализе, па све на даље до критичара, и читалаца. Зато је врло драгоцено имати најпре доброг професора у школи, као прву основу.
 
Što da ne, evo ja sam baš ove nedelje završio analizu poslednje teksta ili kako volim da kažem moje viđenje tekstova EKVa, sa tim što uz sav trud kod 9 pesama nisam bio siguran da li nosi ovo ili ono značenje pa mi je u tome pomogao Firči.

Jer bi mogao da postaviš tu tvoju analizu? I ja sam baš razmišljao šta je Milan hteo da kaže nekim pesmama...i došao sam do nekih zaključaka...
Nego, jer imaš tu možda značenje za "trag pod levom miškom"?

Као и свих других вредних стихова.
А битно би било да се уопште "анализи" књижевних и других уметничких дела приђе отворено, без неких "школских" сморних "шема", већ почев од школске анализе, па све на даље до критичара, и читалаца. Зато је врло драгоцено имати најпре доброг професора у школи, као прву основу.
Paaaa....ta "otvorenost" je problem mali. Naime profesori nisu flexibilni,, i kada radimo npr. analizu neke pesme sve se svodi na to da pročitamo neku misaonu celinu a potom govorimo (učenici) šta je pesnik hteo da kaže i onda profa kaže "šta je stvarno pesnik hteo da kaže"...
 
Велики поздрав вашој професорки! :ok: :bye:
Јел' може с њом да се прича нешто мало детаљније о Милану? Може ли да на неки начин мало уведе у лектиру стихове EKV? :think: :D

...

Što da ne, evo ja sam baš ove nedelje završio analizu poslednje teksta ili kako volim da kažem moje viđenje tekstova EKVa

U okviru lektire? :confused:

Као и свих других вредних стихова.
А битно би било да се уопште "анализи" књижевних и других уметничких дела приђе отворено, без неких "школских" сморних "шема", већ почев од школске анализе, па све на даље до критичара, и читалаца. Зато је врло драгоцено имати најпре доброг професора у школи, као прву основу.

***

Suma sumarum, ja - nisam za. Iz nekoliko razloga. Ne znam samo za koji prvo da se uhvatim...
Prvo, po mom mišljenju, mnogi sa ove teme su previše zagriženi za EKV. I predlažu da EKV uđe u sve u šta (ne)može da uđe: u dokumentarac, u 5 knjiga, u lektiru, u naziv ulice... :confused: Već kad se samo ovako pobroji, ne čini li vam se preteranim? Imalo je i ima i dalje, mnogo vrednih umetnika, stvaralaca, umnih ljudi uopšte, pa se njihova infiltracija u sve živo ne razmatra. Niko od njih ne može ni da se uporedi sa EKV-om, pa ne zavređuje prostor u lektiri, ili već gde, ili...?
Koliko sam shvatila, te stihove EKV-a kao teme pismenih zadataka, zadavala je (jedna) žena koja ih privatno voli i sluša i studirala je sa Milanom. To već znači priličan subjektivizam, i svojevrsno nametanje ličnog ukusa. U okviru obaveznog gradiva.Mislim :neutral:, hajde sad :neutral:, ko voli Subu nek` ga ubaci u muzičko... Ko voli Sonju Savić, nek` o njoj napravi predmet na FDU...
Sumnjam da bi iko mogao da nađe neku objektivnu zamerku tome što je npr. Ana Karenjina u lektiri, a kad je u pitanju EKV, ne znam baš. :neutral:
 
Poslednja izmena:
Ih,pa nije to nametanje:confused::eek: Zena je samo zelela da vidi kako bi oni,novije generacije,tumacili pesmu.A samo je dvoje djaka znalo ko je autor stihova.

Nije to nametanje,i ne smatram da je to sto im je dala bas to kao temu nesto lose.:confused:

P.S.-Ja bih npr.svojim djacima dala i temu ''Nije vazno odakle sam,sve dok znades kuda putujem''(azra),kao nesto sto je reklo dosta toga jednom recenicom.....kao i ovi stihovi sto je ta prof.dala.A to sto je iz pesme,a ne dela koje je lektira ne oduzima mu vrednost i znacaj.
 
Poslednja izmena:
Ih,pa nije to nametanje:confused::eek: Zena je samo zelela da vidi kako bi oni,novije generacije,tumacili pesmu.A samo je dvoje djaka znalo ko je autor stihova.

Nije to nametanje,i ne smatram da je to sto im je dala bas to kao temu nesto lose.:confused:

P.S.-Ja bih npr.svojim djacima dala i temu ''Nije vazno odakle sam,sve dok znades kuda putujem''(azra),kao nesto sto je reklo dosta toga jednom recenicom.....kao i ovi stihovi sto je ta prof.dala.A to sto je iz pesme,a ne dela koje je lektira ne oduzima mu vrednost i znacaj.

Čini mi se da je bilo reči da je ta profesorka više puta zadavala teme koje su ustvari bile stihovi EKV-a. To mi je već malo... njena preokupiranost. Nametanje. Šta god. :confused:

Nisam ni ja rekla da je "loše" jednom dati temu od nečijih (tuđih) stihova. Više sam akcentirala da mi je preterano, hteti uvrštenje u lektiru, dokumentarac, 5 knjiga, ulicu... Takvo razmišljanje. I uopšte, tolika količina razmišljanja o njima. Interesantno da se za to niste uhvatile, već samo za "nametanje" ukusa. :confused:

Nisam nigde govorila o "oduzimanju vrednosti i značaja", već o tome da EKV po mom mišljenju, ne treba da bude u lektiri.

P.S. Diskutabilno je koliko onaj ko jako voli nešto/nekoga može da razgraniči šta je nametanje, preterivanje... kako god.

(Teško mi je da kucajući izrazim ono što želim, ali, koliko sam uspela - uspela sam. ;) )
 
Poslednja izmena:
Pa sta ako je zadavala vise puta.....? To je sigurno zato sto je smatrala da su neke stvari tim stihovima pametno recene,sto je ipak najbitnije za rad .

A drugo....i da dobiju ulicu,dokumentarac,mesto u lektiri...nje to ni bitno.Onaj ko ih voli,voli ih i slusa.Ko ne,nikom nista.sve to nece promeniti lektira,ulica koja nosi ime,i sl.
 
Pa sta ako je zadavala vise puta.....? To je sigurno zato sto je smatrala da su neke stvari tim stihovima pametno recene,sto je ipak najbitnije za rad .

Mislim... ništa. :neutral: Meni vuče na preterano razmišljanje o njima. Što uviđam kod mnogih koji ih vole.
I svojim rečima (i mozgom) može se smisliti tema/rečenica koja nosi pametnu poruku i podstiče na pisanje. :neutral:
(Inače, apropo, nikad nisam volela kad smo za pismeni imali temu - rečenicu izvađenu iz nekog dela, pesme... Mada se možda desilo dva puta.)

A drugo....i da dobiju ulicu,dokumentarac,mesto u lektiri...nje to ni bitno.Onaj ko ih voli,voli ih i slusa.Ko ne,nikom nista.sve to nece promeniti lektira,ulica koja nosi ime,i sl.

Ama, Marta :D, ja samo govorim da mi je to preterivanje u zahtevima, i smatranje nužnim toga vrlo neobjektivno. EKV mora imati ulicu, mora se analizirati, mora u čitanke, mora u filmove... Ne, ne mora. :neutral:
 
...

Suma sumarum, ja - nisam za. Iz nekoliko razloga. Ne znam samo za koji prvo da se uhvatim...
Prvo, po mom mišljenju, mnogi sa ove teme su previše zagriženi za EKV. I predlažu da EKV uđe u sve u šta (ne)može da uđe: u dokumentarac, u 5 knjiga, u lektiru, u naziv ulice... :confused: Već kad se samo ovako pobroji, ne čini li vam se preteranim?
Зар ти ја, са својих скоро 5 банки (а и иначе, да нису године, јер ја се осећам млада духом) изгледам загрижено? :think: :)
Напротив, свака врста идолатрије мени је страна, била је чак и кад сам имапа 17 година. Него ја ово говорим сталожено и озбиљно промишљајући. Просто, као читатељка и књижевница, сматрам да стихови EKV то заслужују.

Imalo je i ima i dalje, mnogo vrednih umetnika, stvaralaca, umnih ljudi uopšte, pa se njihova infiltracija u sve živo ne razmatra. Niko od njih ne može ni da se uporedi sa EKV-om, pa ne zavređuje prostor u lektiri, ili već gde, ili...?
Ја бих у лектиру увела све који, кажем, то заслужују, по мирним, рационализованим критеријима, не само EKV.

Koliko sam shvatila, te stihove EKV-a kao teme pismenih zadataka, zadavala je (jedna) žena koja ih privatno voli i sluša i studirala je sa Milanom. To već znači priličan subjektivizam, i svojevrsno nametanje ličnog ukusa. U okviru obaveznog gradiva.Mislim :neutral:, hajde sad :neutral:, ko voli Subu nek` ga ubaci u muzičko... Ko voli Sonju Savić, nek` o njoj napravi predmet na FDU...
Sumnjam da bi iko mogao da nađe neku objektivnu zamerku tome što je npr. Ana Karenjina u lektiri, a kad je u pitanju EKV, ne znam baš. :neutral:
Једна моја пријатељица, професорка српског, је неколико пута давала својим ђацима на анализу песме неколико нас песника, опет просто, јер сматра да су оне довољно добре и занимљиве, а представљају и освежење. :D
(Узгред, једна од њих, песникиња Љиљана Нинковић Мргић, по свим би критеријима, и објективним и субјективним, одавно требало да буде уврштена и у лектиру посебно кад се ради о поезији за децу).
А истовремено, да буде занимљивије, ова моја пријатељица професорка је управо прескочила Ану Карењину. :)
 
Jer bi mogao da postaviš tu tvoju analizu? I ja sam baš razmišljao šta je Milan hteo da kaže nekim pesmama...i došao sam do nekih zaključaka...
Nego, jer imaš tu možda značenje za "trag pod levom miškom"?


Paaaa....ta "otvorenost" je problem mali. Naime profesori nisu flexibilni,, i kada radimo npr. analizu neke pesme sve se svodi na to da pročitamo neku misaonu celinu a potom govorimo (učenici) šta je pesnik hteo da kaže i onda profa kaže "šta je stvarno pesnik hteo da kaže"...

Ja na "trag pod levom miškom" gledam kao na to da Milan na taj način izražava svoju jedinstvenost jer kaže "Ja sam dečak iz vode/ imam trag pod levom miškom" jednostavno taj "trag podlevom miškom" je ono po čemu ćeš ga prepoznati i po čemu ćeš znati da je on baš ta osoba.
 

Back
Top