Cilj organizacije nastave na daljinu je povećanje obuhvata dece i učenika osnovnim obrazovanjem i vaspitanjem i povećanje dostupnosti i kvaliteta osnovnog obrazovanja i vaspitanja.
Zadaci organizovanja nastave na daljinu su:
- obezbeđivanje obrazovno-vaspitnog rada organizacijom nastave na daljinu;
- pružanje dodatne obrazovne podrške učenicima i roditeljima, odnosno drugim zakonskim zastupnicima (u daljem tekstu: roditelj) u skladu sa njihovim potrebama;
- prevazilaženje prostornih, vremenskih, socijalnih, ekonomskih i drugih ograničavajućih faktora u obrazovno-vaspitnom procesu;
- razvoj motivacije za učenje i osposobljavanje učenika za samostalno učenje i primenu znanja;
- primena različitih metoda i tehnika učenja koje odgovaraju individualnim karakteristikama i potencijalima svakog pojedinog učenika;
- uključivanje stručnjaka različitih profila u obrazovno-vaspitni proces, koji mogu svojim radom da doprinesu svestranom i kvalitetnom obrazovanju i vaspitanju učenika;
- korišćenje raznovrsnih oblika i metoda nastave i učenja usmerenih na aktivno učenje i učenika;
- primena različitih metoda rada u svrhu omogućavanja veće individualizacije nastave, bilo da je reč o talentovanim i obdarenim učenicima ili o učenicima koji imaju smetnje u razvoju i teškoće u radu;
- korišćenje sistema za upravljanje učenjem i drugih alata iz spektra informaciono-komunikacionih tehnologija.
Pravo na nastavu na daljinu
Član 7
Roditelj ima pravo da svom detetu omogući sticanje osnovnog obrazovanja i vaspitanja nastavom na daljinu.
Član 8
Pravo na sticanje obrazovanja nastavom na daljinu ima učenik osnovne škole, koji iz opravdanih razloga nije u mogućnosti da neposredno stiče obrazovanje prisustvom u školi u koju je upisan.
Pravo na sticanje obrazovanja nastavom na daljinu ima učenik koji:
- je aktivan sportista;
- je učenik muzičke i/ili baletske škole;
- živi u mestu gde je loša infrastruktura, što otežava dolazak u školu (naročito u zimskom periodu);
- zbog poslovnih obaveza roditelja privremeno odlazi u inostranstvo.
Nastava na daljinu organizuje se za učenika koji nije u mogućnosti da neposredno stiče obrazovanje prisustvom u školi po pravilu za celu školsku godinu.
Nastava na daljinu može da se organizuje i u toku školske godine za period koji nije kraći od tri nedelje, u skladu sa potrebama učenika.
U slučaju neposredne ratne opasnosti, ratnog stanja, vanrednog stanja ili drugih vanrednih situacija i okolnosti obrazovno-vaspitni rad putem nastave na daljinu može da se organizuje za sve učenike škole u periodu u kojem ne postoje uslovi za neposredno sticanje obrazovanja u prostoru škole.
Član 9
Roditelj je dužan da pismeno obavesti školu u kojoj dete stiče osnovno obrazovanje i vaspitanje, do kraja tekuće nastavne godine, o nameri da se za njegovo dete sledeće školske godine organizuje nastava na daljinu, odnosno da školi podnese zahtev za odobrenje sticanja obrazovanja/nastave na daljinu.
Roditelj u zahtevu, pored ostalog navodi i dužinu trajanja organizacije nastave na daljinu.
Uz zahtev roditelj, dostavlja dokumentaciju kojom se dokazuje potreba organizovanja nastave na daljinu:
1) kopiju dokumentacije kojom dokazuje da je dete aktivan sportista;
2) kopiju dokumentacije kojom dokazuje da je dete učenik muzičke i/ili baletske škole;
3) kopiju dokumentacije kojom dokazuje da je usled neadekvatne infrastrukture u mestu gde žive ugrožena bezbednost deteta na putu do škole (naročito u zimskom periodu);
4) kopiju dokumentacije kojom dokazuje da dete zbog poslovnih obaveza roditelja privremeno odlazi u inostranstvo;
5) ostalu dokumentaciju kojom se dokazuje opravdanost podnetog zahteva, kao i dokaze o postojanju uslova za ostvarivanje nastave na daljinu (raspoloživi resursi - računar, laptop i drugo).