Buducnost obrazovanja

sasasta

Buduća legenda
Poruka
33.993
Svedoci smo toga da nam je obrzovanje puno problema i da ga treba menjati.

Sinoc razmisljam da bi od prvog razreda trebalo imati nastavnike , ucitelje izbaciti

pa im onda dodje bolja misao - ISTOVREMENO 2 VASPITACA

-jedan je ucitelj , drugi je strucnjak u toj oblasti

ucitelj je tu za animaciju ucenika , vaspitanje a drugi je predavac , medjusobno saradjuju

-osnovna skola 6 god , 4 opste a 2 sa nekoliko izbornih predmeta koji se ocenjuju

prve 4 god nema ocena , cilj je upoznavanje sa svim temama , ucenje bar 2 strana jezika , osnovi matematike( tablica mnozenja i geometrija )

-uvesti moderne predmete , *telefon i aplikacije* * zanimljivi sajtovi*

-uvesti stare predmete * sah* jedan dan nedeljno posvecen sahu i fizickom , 3 sata da deca vezbaju po zelji u sali uz vise nastavnika

na svakoj spravi po jedan

-nastavnicima smanjiti papirologiju ali im uvesti 3 meseca specijalizacije pre pocetka rada i mesec dana na svakom raspustu

eto nekih predloga , za pocetak
 
nema dovoljno ucitelja ni za 1 po odeljenju, a ne za svaki predmet po jedan nastavnik od prvog razreda.
vec su zaposleni, predaju od 5-8

jezici , matematika , jos ponesto do petog, nastavnici bi imali veci fond casova i vece plate

uvodjenje bar po nekoliko sekcija u svaku skolu - gluma , muzika, govornistvo...

domaci bi se radili u skoli , disciplina labavija ali strozija

labavija da ne moras da sedis kao kip , mozes da prosetas ali ne smes da divljas i da ometas druge

stalni razgovor sa decom uz stavljanje do znanja da je glup onaj ko je nemiran a ne faca
 
Svedoci smo toga da nam je obrzovanje puno problema i da ga treba menjati.

Sinoc razmisljam da bi od prvog razreda trebalo imati nastavnike , ucitelje izbaciti

pa im onda dodje bolja misao - ISTOVREMENO 2 VASPITACA

-jedan je ucitelj , drugi je strucnjak u toj oblasti

ucitelj je tu za animaciju ucenika , vaspitanje a drugi je predavac , medjusobno saradjuju

-osnovna skola 6 god , 4 opste a 2 sa nekoliko izbornih predmeta koji se ocenjuju

prve 4 god nema ocena , cilj je upoznavanje sa svim temama , ucenje bar 2 strana jezika , osnovi matematike( tablica mnozenja i geometrija )

-uvesti moderne predmete , *telefon i aplikacije* * zanimljivi sajtovi*

-uvesti stare predmete * sah* jedan dan nedeljno posvecen sahu i fizickom , 3 sata da deca vezbaju po zelji u sali uz vise nastavnika

na svakoj spravi po jedan

-nastavnicima smanjiti papirologiju ali im uvesti 3 meseca specijalizacije pre pocetka rada i mesec dana na svakom raspustu

eto nekih predloga , za pocetak
Imaš zanimljivih predloga, nešto slično ima već u nekim naprednim zemljama, ali u zemlji gde je budžet prosvete takav ,kakav je, prosto je neizvodljivo većina navedenog. Samo ne razumem gde bi stavio ova 3 meseca specijalizacije nastavnika, jer mi nemamo raspust, već godišnji odmor od 30-tak radnih dana.
 
Imaš zanimljivih predloga, nešto slično ima već u nekim naprednim zemljama, ali u zemlji gde je budžet prosvete takav ,kakav je, prosto je neizvodljivo većina navedenog. Samo ne razumem gde bi stavio ova 3 meseca specijalizacije nastavnika, jer mi nemamo raspust, već godišnji odmor od 30-tak radnih dana.
3 meseca pre prvog posla kao predavac

nije dovoljno samo da zavrsi neki fakultet pa da posle to predaje

mora da zavrsi kurs 3 meseca, da nauci ponesto o psihologiji dece i o slicnim stvarima
 
3 meseca pre prvog posla kao predavac

nije dovoljno samo da zavrsi neki fakultet pa da posle to predaje

mora da zavrsi kurs 3 meseca, da nauci ponesto o psihologiji dece i o slicnim stvarima
Sad sam shvatila na šta misliš, kako mi na fakultetima imamo dečju psihologiju, pedagošku psihologiju i razvojnu psihologiju, mislio si i praktično sve to da naučimo prvo. Mi svakako sve metodike praktično primenjujemo , ne samo teorijiski, što znači da držimo časove deci i to nam je deo ispita.Tako da mi nije najjasnije gde bi to trebali da specijalizujemo i na koji način.
 
Sad sam shvatila na šta misliš, kako mi na fakultetima imamo dečju psihologiju, pedagošku psihologiju i razvojnu psihologiju, mislio si i praktično sve to da naučimo prvo. Mi svakako sve metodike praktično primenjujemo , ne samo teorijiski, što znači da držimo časove deci i to nam je deo ispita.Tako da mi nije najjasnije gde bi to trebali da specijalizujemo i na koji način.
koji je to fakultet ?
 
Ја сам приметио да је данас потребно формално све више диплома, курсева, испита и неких сертификата да би људи могли да обављају одређене послове, а знања је све мање и мање.
 
Ја сам приметио да је данас потребно формално све више диплома, курсева, испита и неких сертификата да би људи могли да обављају одређене послове, а знања је све мање и мање.
Svode obrazovanje na brzopotezne kurseve, nemam drugog objašnjenja.
 
Svode obrazovanje na brzopotezne kurseve, nemam drugog objašnjenja.
Продужавају време трајања студија. Скоро сваки факултет сада траје годину дана дуже, а видим да је мастер обавезан за рад у школама. Осим тога, касније траже од свих образовних профила да иду на курсеве или да полажу посебне испите за сваку област ако мисле да раде.

Систем образовања је постао сам себи циљ и образовање ће у будућности трајати све дуже и дуже и никада неће бити довољно.
 
Razvodnjavanje, ono što se nekada učilo u jednom semestru, razvukli su na dve godine.A ima i obratnih primera, nešto za šta je nekada trebalo bar VSS sada je na nivou kursa. Na to sam mislila.
 
Svedoci smo toga da nam je obrzovanje puno problema i da ga treba menjati.
Образовање је сасвим коректно, проблем је што се не спроводи по закону, као и већина ствари у држави.
То није разлог да се оно мења. То је само замка за трошење времена.

Од кад знам за себе наша Скупштина на РТС2, доноси нове законе, ево већ пола века... и кад год се деси нека глупости нама причају да "та област још није правно регулисана".

Sinoc razmisljam da bi od prvog razreda trebalo imati nastavnike , ucitelje izbaciti
У чему је разлика?


pa im onda dodje bolja misao - ISTOVREMENO 2 VASPITACA

-jedan je ucitelj , drugi je strucnjak u toj oblasti

ucitelj je tu za animaciju ucenika , vaspitanje a drugi je predavac , medjusobno saradjuju
У прва четири разреда деца и имају учитељице, чији се систем рада доста разликује у односу на старије разреде, а све у складу са узрастом. Функција учитељице је ту више васпитно-образовна, него научна. Једина озбиљна наука у том узрасту је да науче да лепо пишу и рачунају. И никако не сме да буде аниматор, учитељ није кловн ни забављач. Доста више тог терора забаве. Нико више неће ништа да ради ако му није забавно. Зато половина грађана на западу пије шарене пилуле. Школа не треба да буде забавна, већ реална.


-osnovna skola 6 god , 4 opste a 2 sa nekoliko izbornih predmeta koji se ocenjuju

prve 4 god nema ocena , cilj je upoznavanje sa svim temama , ucenje bar 2 strana jezika , osnovi matematike( tablica mnozenja i geometrija )
Нема потребе за реформама, губљење времена, новца и енергије. То ти је као кад ауто нема бензина, а ти покушаваш да преместиш тетку са предњег седишта позади, или да избациш резервни точак у нади да ће ауто да крене. Нема од тога ништа. Добар је он и такав какав је, нешто друго ту не штима.


-uvesti moderne predmete , *telefon i aplikacije* * zanimljivi sajtovi*
Губљење времеа. Мини преносни рачунари додирног типа ће можда бити потпуно превазиђени за 20-30 година, не треба се упуштати у то. Такође, сав рад на њима се своди на механичко-моторну меморију за коју не треба мозга и чији патерни се редовито мењају, тако да их нема смисла учити. То су глупости које нису од суштинског значаја, које не чине дете бољим ни у ком смислу.


-uvesti stare predmete * sah* jedan dan nedeljno posvecen sahu i fizickom , 3 sata da deca vezbaju po zelji u sali uz vise nastavnika

na svakoj spravi po jedan
Све то постоји по школама, али проблематична деца избегавају сав рад, па тако и те додатне активности.


-nastavnicima smanjiti papirologiju ali im uvesti 3 meseca specijalizacije pre pocetka rada i mesec dana na svakom raspustu

eto nekih predloga , za pocetak

Све то што си описао углавном постоји. Наставници имају период рада када су на посматрању, долазе им на часове, иду да гледају друге часове, полажу психологију, педагогију, имају испите за лиценцу, имају обавезно усавршавање на семинарима и курсевима...
 

Back
Top