Uticaj školskog sistema i škole na psihu deteta

paduvreme

Zainteresovan član
Poruka
332
Da li školski sistem brine od deci? I pazi na njih? I trudi se da bude što bolji prema detetu? Ili je totalno suprotno, školski sistem ima samo birokratski odnos sa detetom i sve što radi zarad "boljitka" odnosa, sve radi formalno i da bi se reklo da se radi?
Uticaj ocenjivanja i segregacije dece na uspešnu i neuspešnu? Strah od ocene?
Da li su ocene neki od okidača za depresiju i anksioznost kod deteta i sam odnos profesor-učenik? Ko su ljudi u školama? Da li je normalno da posle završenog fakulteta neko postane profesor iako se ne znaju njegove pedagoške i psihološke mogućnosti ili nemogućnosti u odnosu sa decom?
Da li je dobro markirati dete na osnovu ocena? Odlični-uspešni, talentovani, inteligentni. Nedovoljni, dovoljni, dobri-nezainteresovani, lakrdije, propalice? I da li upravo takvo markiranje dovodi do destruktivnog ponašanja deteta iz prvobitnog straha za egzistenciju jer oni sa odličnim ocenama su privilegovani(možda nedovoljno) i veće su šanse da će bolje proći u životu(ne smarajte da je ovo Srbija, dosadili ste) a ovi sa lošim su odbacivani i markiraju se kao budući fizikalci i da li upravo zbog tog odbacivanja raste destruktivno nastrojen duh(huligani, navijači)?
Da li školski sistem guši stvaralaštvo i nagon za istraživanjem kod deteta ili su to gluposti?
Koja je uloga školskog sistema? Da za što manje novca opismeni ljude i da stvara od njih činovničke ljude? Ili da stvarno obrazuje ljude zarad boljitka zemlje i njenog napredovanja?
Mislim na naš školski sistem. Mogu i da se ubace ludačke priče iz Japana i J. Koreje gde moji vršnjaci masovno izvršavaju samoubistva upravo zbog te segregacije na uspešne i neuspešne i zbog "šta će reći komšija", " ponos roditelja i porodice". Nisam socijalista, nemojte me mešati sa tom pričom, zbog čestog spominjanja segregacije.
 
svaki sistem ima za cilj manipulaciju i robovlasnistvo
Zašto onda živiš u sistemu? Sistem mora da ima neke odrednice i pravila da bi zadovoljio potrebe većine. E druga je stvar ako se nađe neko ko ne treba, da upravlja sistemom.
U ovoj priči se baziramo na školstvo i na njegove mogućnosti tj. nemogućnosti a isto tako i na uticaj psihe deteta jer je ovo podforum-psihologija.
 
Naš sistem ne brine. Finski i norveški da.
Uspeh i neuspeh se ne ogleda u ocenama i kroz njih, već u količini znanja koje se prenese i posadi.
Sve je manje straha od ocene. Svi prolaze, samo su neki prolazniji.
Okidac za depresiju dolazi ne izvan porodice, u skoli, nego u porodici koja moze da nametne normative (ništa ispod petice i četvorke). S obzirom na sve niži kriterijum u ocenjivanju, i štancovanje odlikaša, te ukidanju prava autoriteta nastavnog osoblja ali ne i obaveza, dok je na drugoj strani suprotno, uzroci depresije i anksioznosti imaju klicu u nečemu drugom.
U spoljnim sistemima nastavnik ne može biti bilo ko. Osim osnovnih studija, završava i studije za rad u prosveti. I za to mu nisu dovoljne dobre ocene.
Ne, nije dobro markirati dete na osnovu ocena, jer ocene nisu jedino merilo kvaliteta čoveka. Stručnjaka još manje.
Naš školski sistem apsolutno guši inicijativu i posebnost jedinki, namećući jednoobraznost u kome nema izbora i ugađanja i prilagođavanja sklonostima.
Uloga školskog sistema bi trebala da bude stvaranje obrazovane, samosvesne individue, koja će biti dobra ne samo sebi, već i samom sistemu kome pripada. Završavam kao što sam i počela - da, zarad boljitka zemlje i ličnog i opšteg napredovanja - finski i norveški.
 
Poslednja izmena:
svaki sistem ima za cilj manipulaciju i robovlasnistvo

Ovo. Kad čovek malo pogleda, vidi da je neslobodan već od šeste, sedme godine života. Zapitajmo se samo na koje sve načine se naša prirodna, spontana ličnost deformiše u svim tim sistemima kroz koje od detinjstva prolazimo: osnovnoškolski, srednjoškolski, porodični, poslovni itd. Bukvalno ti većinu vremena diktira sistem u koji su ubačen voljom države, dakle protiv svoje volje.

Školski sistem je sistem gde si prinudjen da ustaješ u sedam ujutro i satima sediš kao rob u nekakvoj smrdljivoj učionici sa ljudima koje nisi sam birao, sa nastavnicima koje isto tako nisi birao, a koji ti satima u glavu usadjuju informacije koje nisi sam birao i od kojih kasnije većinski nećeš imati nikakvu korist. Plus imaš i velike i male odmore kao pravi nadničar. Dok čovek izadje iz tog sistema koji otprilike traje dvanaest godina plus faks, on više nije čovek nego obradjena marva spremna da nadje posao, pokorno radi i bude rob sistema.

Ljudi se danas rugaju Spartancima, kao otimali su decu od sedme godine i godinama ih maltretirali u agogama. A po čemu smo to mi bolji od njih? Isto tako otimamo decu i od sedme godine ih maltretiramo u nekakvim smrdljivim školskim učionicama, gde ih učimo da budu poslušna marva i da jedu govna ceo život. Kad samo pogledam moje vršnjake, kakvi su to idioti, nikad se nisu zapitali zašto rade sve što rade, otkud takvo programirano i naučeno ponašanje kod njih, nego kao stoka na ispaši lapću travu koja im je uvaljena.

Da ne pričam o maltretiranju u školskom sistemu koji od ljudi pravi emotivne bogalje. Pa posle kad neko uzme pušku i ubije pola učenika plus pola nastavničkog veća političari i ostali jahači sistema se "čude šta se to dogodilo":
 
Poslednja izmena:
Ovo. Kad čovek malo pogleda, vidi da je neslobodan već od šeste, sedme godine života. Zapitajmo se samo na koje sve načine se naša prirodna, spontana ličnost deformiše u svim tim sistemima kroz koje od detinjstva prolazimo: osnovnoškolski, srednjoškolski, porodični, poslovni itd. Bukvalno ti većinu vremena diktira sistem u koji su ubačen voljom države, dakle protiv svoje volje.

Školski sistem je sistem gde si prinudjen da ustaješ u sedam ujutro i satima sediš kao rob u nekakvoj smrdljivoj učionici sa ljudima koje nisi sam birao, sa nastavnicima koje isto tako nisi birao, a koji ti satima u glavu usadjuju informacije koje nisi sam birao i od kojih kasnije većinski nećeš imati nikakvu korist. Plus imaš i velike i male odmore kao pravi nadničar. Dok čovek izadje iz tog sistema koji otprilike traje dvanaest godina plus faks, on više nije čovek nego obradjena marva spremna da nadje posao, pokorno radi i bude rob sistema.

Ljudi se danas rugaju Spartancima, kao otimali su decu od sedme godine i godinama ih maltretirali u agogama. A po čemu smo to mi bolji od njih? Isto tako otimamo decu i od sedme godine ih maltretiramo u nekakvim smrdljivim školskim učionicama, gde ih učimo da budu poslušna marva i da jedu govna ceo život. Kad samo pogledam moje vršnjake, kakvi su to idioti, nikad se nisu zapitali zašto rade sve što rade, otkud takvo programirano i naučeno ponašanje kod njih, nego kao stoka na ispaši lapću travu koja im je uvaljena.

Da ne pričam o maltretiranju u školskom sistemu koji od ljudi pravi emotivne bogalje. Pa posle kad neko uzme pušku i ubije pola učenika plus pola nastavničkog veća političari i ostali jahači sistema se "čude šta se to dogodilo":

Mislim da nije moglo biti bolje objasnjeno
 
svaki sistem ima za cilj manipulaciju i robovlasnistvo

Ja mogu da pricam iz ugla profana u skoli...
Programe pravi ministarstvo, znaci oni postavljaju okvir za svoju manipulaciju...ako treba gej ili lezbo, ubacice..

Organizaciju prave preko svojih ljudi.....direktora..
tu se profa svede na bejbi sitera

a profani su nekad bili pedagozi, a sad su vaspitaci...
Sta to znaci...?
Pa nekad su oni koji nisu bili umri bole me uvo...bili pedagozi i gledali da deca nauce...
Danas posto su vaspitaci i bejbi siteri, onda vise gledaju da deca shvate u kakvom se svetu nalaze, a ne da ih nesto mnogo nauce..
Jedino sto zele je da ih predstavljaju dobro, a to je ako ima nekih takmicenja ..

Npr najlosiji profa forsira decu naredbama da mu budu dobri takmicari na takmicenjima, a slabo ih uci tome...
Ipak zvaka deluje, pa ima vise uspeha nego oni koji nista ne pricaju.
Slicno kao majka koja ambiciozno prozivljava sebe kroz uspeh dece..
 
Ovo. Kad čovek malo pogleda, vidi da je neslobodan već od šeste, sedme godine života. Zapitajmo se samo na koje sve načine se naša prirodna, spontana ličnost deformiše u svim tim sistemima kroz koje od detinjstva prolazimo: osnovnoškolski, srednjoškolski, porodični, poslovni itd. Bukvalno ti većinu vremena diktira sistem u koji su ubačen voljom države, dakle protiv svoje volje.

Školski sistem je sistem gde si prinudjen da ustaješ u sedam ujutro i satima sediš kao rob u nekakvoj smrdljivoj učionici sa ljudima koje nisi sam birao, sa nastavnicima koje isto tako nisi birao, a koji ti satima u glavu usadjuju informacije koje nisi sam birao i od kojih kasnije većinski nećeš imati nikakvu korist. Plus imaš i velike i male odmore kao pravi nadničar. Dok čovek izadje iz tog sistema koji otprilike traje dvanaest godina plus faks, on više nije čovek nego obradjena marva spremna da nadje posao, pokorno radi i bude rob sistema.

Ljudi se danas rugaju Spartancima, kao otimali su decu od sedme godine i godinama ih maltretirali u agogama. A po čemu smo to mi bolji od njih? Isto tako otimamo decu i od sedme godine ih maltretiramo u nekakvim smrdljivim školskim učionicama, gde ih učimo da budu poslušna marva i da jedu govna ceo život. Kad samo pogledam moje vršnjake, kakvi su to idioti, nikad se nisu zapitali zašto rade sve što rade, otkud takvo programirano i naučeno ponašanje kod njih, nego kao stoka na ispaši lapću travu koja im je uvaljena.

Da ne pričam o maltretiranju u školskom sistemu koji od ljudi pravi emotivne bogalje. Pa posle kad neko uzme pušku i ubije pola učenika plus pola nastavničkog veća političari i ostali jahači sistema se "čude šta se to dogodilo":
Da li predlažeš neki oblik društvenog uredjenja koji školskim sistemom neće djeci nametati svoje vrednosti i ciljeve, proizvoditi robove? Da li ga sprovodiš u stvarnost svojim djelima? U suprotnom si još jedan pas koji samo laje.
 
Poslednja izmena:
Skola, kao bilo koji drugi sistem, ima za svrhu da programira. Drzava je Svet na mikro nivou, i ona odredjuje kakve obrasce ponasanja i informacija je potrebno da svaki gradjanin poseduje, ne bi li mogao da funkcionise ( da ne kazem - sluzi joj ) u uredjenju kakvo je Ona kreirala. Cim dobijes JMBG postajes vlasnistvo Drzave. Zivis istu sudbinu kao i tvoji roditelji, kojima je kroz sistemski zivot usadjena nepokolebljiva misao da i njihovi potomci treba da prodju kroz isti sablon. Prvo primis vakcinu, odes u vrtic, potom skolu, univerzitet, trziste rada, penziju i konacno u grob. Danasnji svet oblikuju fiktivne i nesvrsishodne naucne oblasti koje u svojoj sustini imaju obrtanje i umnozavanje novca. Tu nema nikakvog kulturnog uzdizanja i intelektualnog oplemenjivanja. Deci se namerno forsira dosadno stivo, bezbroj nepotrebnih informacija, pasivno ucenje kako bi "kreativan" izlaz trazila u svojim muzickim, filmskim, sportskim idolima - koji ih podsvesno udaljavaju od normalnih vrednosti i porodice.
 
Ovo. Kad čovek malo pogleda, vidi da je neslobodan već od šeste, sedme godine života. Zapitajmo se samo na koje sve načine se naša prirodna, spontana ličnost deformiše u svim tim sistemima kroz koje od detinjstva prolazimo: osnovnoškolski, srednjoškolski, porodični, poslovni itd. Bukvalno ti većinu vremena diktira sistem u koji su ubačen voljom države, dakle protiv svoje volje.

Školski sistem je sistem gde si prinudjen da ustaješ u sedam ujutro i satima sediš kao rob u nekakvoj smrdljivoj učionici sa ljudima koje nisi sam birao, sa nastavnicima koje isto tako nisi birao, a koji ti satima u glavu usadjuju informacije koje nisi sam birao i od kojih kasnije većinski nećeš imati nikakvu korist. Plus imaš i velike i male odmore kao pravi nadničar. Dok čovek izadje iz tog sistema koji otprilike traje dvanaest godina plus faks, on više nije čovek nego obradjena marva spremna da nadje posao, pokorno radi i bude rob sistema.

Ljudi se danas rugaju Spartancima, kao otimali su decu od sedme godine i godinama ih maltretirali u agogama. A po čemu smo to mi bolji od njih? Isto tako otimamo decu i od sedme godine ih maltretiramo u nekakvim smrdljivim školskim učionicama, gde ih učimo da budu poslušna marva i da jedu govna ceo život. Kad samo pogledam moje vršnjake, kakvi su to idioti, nikad se nisu zapitali zašto rade sve što rade, otkud takvo programirano i naučeno ponašanje kod njih, nego kao stoka na ispaši lapću travu koja im je uvaljena.

Da ne pričam o maltretiranju u školskom sistemu koji od ljudi pravi emotivne bogalje. Pa posle kad neko uzme pušku i ubije pola učenika plus pola nastavničkog veća političari i ostali jahači sistema se "čude šta se to dogodilo":
:worth::worth::worth:
 
Ja mogu da pricam iz ugla profana u skoli...
Programe pravi ministarstvo, znaci oni postavljaju okvir za svoju manipulaciju...ako treba gej ili lezbo, ubacice..

Organizaciju prave preko svojih ljudi.....direktora..
tu se profa svede na bejbi sitera

a profani su nekad bili pedagozi, a sad su vaspitaci...
Sta to znaci...?
Pa nekad su oni koji nisu bili umri bole me uvo...bili pedagozi i gledali da deca nauce...
Danas posto su vaspitaci i bejbi siteri, onda vise gledaju da deca shvate u kakvom se svetu nalaze, a ne da ih nesto mnogo nauce..
Jedino sto zele je da ih predstavljaju dobro, a to je ako ima nekih takmicenja ..

Npr najlosiji profa forsira decu naredbama da mu budu dobri takmicari na takmicenjima, a slabo ih uci tome...
Ipak zvaka deluje, pa ima vise uspeha nego oni koji nista ne pricaju.
Slicno kao majka koja ambiciozno prozivljava sebe kroz uspeh dece..

jadna bre ta moja zena... bila je idealista koji je verovao da ce kao profesor deci preneti znanje i motivaciju.

ali jadni moj filozov/sociolog nije znao da ce doci vreme telefona u retardirano-nezainteresovane dece

cudo jedno koliko coveka moze slomiti slab fidbek...

polupismeni retardi zavrsavaju gimnaziju jer eto, prisustvovali su casovima.
i nema nikakve veze sa mozgom ta administracija koju razredna mora da odrobija prilikom mature..

i dobili smo (jos jednu) generaciju maturanata-glupaka koju krvlju moras da platis dok im odrndas sve papire (jerbo se sve pise dvojezicno i forma je 'nooogo ispred sustine)

ali hej, buducnost je na omladini :pop::pop::pop:
 
Ovo. Kad čovek malo pogleda, vidi da je neslobodan već od šeste, sedme godine života. Zapitajmo se samo na koje sve načine se naša prirodna, spontana ličnost deformiše u svim tim sistemima kroz koje od detinjstva prolazimo: osnovnoškolski, srednjoškolski, porodični, poslovni itd. Bukvalno ti većinu vremena diktira sistem u koji su ubačen voljom države, dakle protiv svoje volje.

Školski sistem je sistem gde si prinudjen da ustaješ u sedam ujutro i satima sediš kao rob u nekakvoj smrdljivoj učionici sa ljudima koje nisi sam birao, sa nastavnicima koje isto tako nisi birao, a koji ti satima u glavu usadjuju informacije koje nisi sam birao i od kojih kasnije većinski nećeš imati nikakvu korist. Plus imaš i velike i male odmore kao pravi nadničar. Dok čovek izadje iz tog sistema koji otprilike traje dvanaest godina plus faks, on više nije čovek nego obradjena marva spremna da nadje posao, pokorno radi i bude rob sistema.

Ljudi se danas rugaju Spartancima, kao otimali su decu od sedme godine i godinama ih maltretirali u agogama. A po čemu smo to mi bolji od njih? Isto tako otimamo decu i od sedme godine ih maltretiramo u nekakvim smrdljivim školskim učionicama, gde ih učimo da budu poslušna marva i da jedu govna ceo život. Kad samo pogledam moje vršnjake, kakvi su to idioti, nikad se nisu zapitali zašto rade sve što rade, otkud takvo programirano i naučeno ponašanje kod njih, nego kao stoka na ispaši lapću travu koja im je uvaljena.

Da ne pričam o maltretiranju u školskom sistemu koji od ljudi pravi emotivne bogalje. Pa posle kad neko uzme pušku i ubije pola učenika plus pola nastavničkog veća političari i ostali jahači sistema se "čude šta se to dogodilo":

Ma kako bio loš, školski sistem ne može od svakog da napravi idiota,
sve zavisi od "materijala".
I ti si išao u takvu školu, zar ne?
Škola nikad nije imala presudnu ulogu u vaspitanju i obrazovanju dece,
roditelji, porodica socijalna sredina imaju mnogo značajniju ulogu.

Kada su roditelji većinom otsutni iz života svoje dece, a kada školska godina
skoro redovno započinje štrajkovma osoblja, a onda se časovi smandrljavaju,
imamo li pravo da se žalimo i na koga?

Sve dok se deca ne budu rađala već obrazovana i vaspitana, moramo ih buditi rano ujutro i
slati u "smrdljive učionice", s nadom da ih sistem neće ubogaljiti,
ako imaju našu podršku, naše vreme i razumevanje.
Ljubav se podrazumeva. :)

I , da.
Onaj ko uzme pušku i pobije učenike i nastavnike,
nije bio za školu, već za bolnicu.
 
Poslednja izmena:

Back
Top