Upala mišića može da se ublaži i ovim prirodnim tretmanima

Nina

Zlatna tastatura
Supermoderator
Poruka
340.300
Upalu mišića možemo da dobijemo i od višesatnog sedenja, posebno ako smo pod velikim stresom

Upala mišića je česta pojava na koju se žale osobe svih starosnih dobi bez obzira na nivo fizičke aktivnosti i formu.
Obično nije zabrinjavajuće stanje, ali može da nam promeni kvalitet života na neko vreme i omete nas u normalnom funkcionisanju.

Zašto se javlja upala mišića
Upalu mišića možemo da dobijemo ako smo u redovnom trenažnom procesu, ali i ako smo rekreativci i povremeno smo fizički aktivni. Svaki deo našeg tela ima barem malu regiju koju čini mišićno tkivo, pa bol u mišićima koji isprovocira upala može da se pojavi bilo gde – u nogama, rukama, nogama, lumbalnom delu, vratu…
Ova vrsta zapaljenskog procesa koja za posledicu ima bol ali i grčeve u mišićima može da nastane zbog različitih uticaja. Najčešći primeri se vezuju za prekomernu fizičku aktivnost, intenzivne ili naporne treninge, ali i neke nesmotrene, nagle pokrete delova tela. Uzrok bolova može biti i istegnuće, naglo ili jako naprezanje i aktivacija mišića nogu, ali i povreda mišićnog tkiva.

Upala mišića u različitim delovima tela: Može li se dobiti i od sedenja?
Upala mišića ruku i nogu uglavnom ima slične ili iste razloge: naprezanje i pojačanu aktivnost. Međutim, u slučaju bolova u ramenu, uzrok može biti povreda tipa istegnuća, a ako nema očitih uzroka, razlog mogu da budu oboljenja poput artritisa ili fibromijalgije, koja u osnovi takođe imaju zapaljenske procese.
Važno je znati da upalu mišića možemo da dobijemo i od sedenja, posebno ako smo pod velikim stresom. Spazam i ukočenost takođe mogu izazvati upalu, a mišići leđa mogu da se „upale“ i od višečasovnog sedenja u istom položaju.Uz nepravilno držanje tela, i višesatno sedenje u pogrbljenom položaju može biti uzrok, ali to mogu biti i iznenadni pokreti, podizanje teškog tereta i dugotrajno stajanje.
Ako je u pitanju povreda, nemojte se „lečiti“ na svoju ruku. Kod slučajeva upale kojoj znate uzrok i koja bi trebalo da bude kratkotrajna i prolazna, možete pokušati sa nekim prirodnim metodama. Čak i kod bolesti poput fibromijalgije, multiple skleroze ili artritisa, ovi tretmani mogu da pruže barem trenutno olakšanje, uz redovnu terapiju.

Upala mišića može da se ublaži toplom kupkom od gorke soli
Gorka so obiluje magnezijum sulfatom, koji ima svojstvo da prirodno ublaži bol u mišićima. Magnezijum opušta mišiće, uklanja višak tečnosti iz tkiva i smanjuje otoke. Važna napomena je da ovu kupku ne treba da koriste osobe sa srčanim problemima, hipertenzijom ili dijabetesom.
Piprema se tako što u kadu sa toplom vodom stavimo jednu do dve male šolje gorke soli. Voda ne sme da bude vruća, jer će u kombinaciji sa gorkom solju previše isušiti kožu. Tretman ponavljati tri puta dnevno, dok se voda na ohladi (najmanje 15 minuta).

Kupka i napitak od jabukovog sirćeta i meda
Jabukovo sirće takođe ima antizapaljensko, ali i alkalno dejstvo. Osobama sa upalom mišića može da pomogne na dva načina: u obliku kupke i napitka.
Kupku pripremamo tako što u kadu tople vode dodamo dve šoljice jabukovog sirćeta sa kašičicom meda, u kojoj treba provesti od 15 do 20 minuta. Potapajte se jednom dnevno u nju dok bolovi i upala ne prođu.Napitak se takođe priprema jednostavno: u čašu tople vode dodajte kašiku jabukovog sirćeta i pola kašike meda. Pijte jednom dnevno u trajanju od sedam dana.

Upala mišića i đumbir kao pomoć
Đumbir poboljšava cirkulaciju i olakšava bol u mišićima, jer ima svojstvo da deluje kao antiupalni agens. Naučnici sa Georgia University su u jednoj studiji otkrili da svakodnevni unos sirovog ili termički obrađenog đumbira smanjuje bol u mišića izazvan prekomernom fizičkom aktivnošću.
Đumbir takođe možemo da iskoristimo na više načina ako imamo upalu mišića. Izrendajte 4 kašike svežeg korena i čvrsto zamotajte u pamučnu krpu. Na kratko potopite u toplu vodu, izvadite i sačekajte da se prohladi. Privijte na bolne delove mišića i držite petnaestak minuta. Ponovite nekoliko puta dnevno u trajanju od tri dana. Trebalo bi da bol popusti.I čaj od đumbira možete konzumirati do tri puta dnevno, sa dodatkom meda i limuna. Naravno, osobe koje su na antikoagulatnoj terapiji ne bi trebalo da koriste ove metode.

Kurkuma je prirodni analgetik
Kurkuma deluje kao jak prirodni analgetik i kao antizapaljensko sredstvo. Pomešajte jednu kašiku kurkume u prahu sa šoljicom mleka i zagrejte na laganoj vatri. Pijte ovaj napitak dva puta dnevno.Od kurkume možemo da napravimo i pastu za ublažavanje bolova u mišićima. Sastojci su izrendani koren kurkume, sok od limuna i malo soli. Dobro sjedinite masu i nanesite na bolne delove, neka stoji do pola sata a nakon toga isperite toplom vodom. Ponavljajte postupak dva puta dnevno, dok bol ne prođe.

Hladne obloge
Hladne obloke su prvo prirodno sredstvo koje je svima pri ruci, a koje će ublažiti bolove u mišićima. Uticaj hladnoće steže krvne sudove i smanjuje protok krvi u bolnom području, uz opuštanje mišića.Zamotajte kocke leda ili kesicu smrznutog povrća u tanji peškir ili pamučnu krpu i stavite na bolne delove. Držite oko 15 minuta i ponavljajte postupak na svakih sat vremena u toku prvih 24 do 72 sata od trenutka kada osetite upalu.

Povećajte unos magnezijuma
Bol i grč u mišićima često su posledica nedostatka magnezijuma. Uz fosfor i kalcijum, magnezij kostima daje gustinu i čvrstoću, sprečava osteoporozu, ali i pomaže u funkcionisanju mišića.Magnezijum se najbolje apsorbuje iz hrane, pa bi trebalo u dovoljnim količinama unositi zeleno lisnato povrće, tikvice, semenke bundeve, bademe, seme susama i lana.
link
 

Back
Top