SVE GLUPOSTI i ZABLUDE SRPSKOG OBRAZOVANJA

Pocinjem temu da svedemo racun svih gluposti kojie smo mi ucili , ili uce sad decu u skolama.......................................................................................................................

Da su nastavnici u pravu kada strajkuju bez obzira sto nisu pametniji od pojedinih djaka. U pojedinim slucajevima unistavaju zelju i potrebu za ucenjem kod djaka koji posle naebu u zivotu zbog toga.
 
Doslo neko dete iz amerike i hoce da razgovara sa srpskim decicem . Ali avaj ovaj u skoli uci samo tiger , safari , cow i naravno pirinach koji se ne gaji u srbiji . sta ce nama safari , neke zirafe , lavovi i krokodili kad onaj tamo pita kako se njegov vrsnjak zove i sta da se igraju , gde moze da se kupi dobar hamburger ili kako da busom dodje do palze .
 
Kad treba da se iz geografije uci koliko posto se cega proizvodi u raznim drzavama (i to tacno u broj)...
Ili kad treba da se znaju napamet racionalno-strukturne formule kiselina ogromnih lanaca (ne mogu sad da se setim kojih tacno, znam samo da je bilo strasno); ili kad nastavnik hemije kaze da gradivo iz knjige nije dovoljno za pet... Ili kad od 18 ucenike u odeljenju, 13 dobije jedan, a 5 dvojku jer nista ne razumeju... (8. razred osnovne skole)
 
Poslednja izmena:
Francuski za V razred OŠ, prva godina učenja.
Udžbenik se zove Oh la la College.

Disk koji se dobija uz udžbenik je potpuno neupotrebljiv,
neka deca nerazumljivo i prebrzo pričaju tekst
koji se ne slaže potpuno sa transkriptom u knjizi,
da ne pričam da u udžbeniku nema prevoda ni fonetskog zapisa !

A profesor u školi ?
Pa imaju samo 2 časa nedeljno,
a tridesetoro ih je ..

Sve u svemu, namešteno da se detetu ogadi francuski za ceo život !
 
Stvari koje se uče u školama i nisu toliko nepotrebne koliko profesori ne žele da pritisnu tu decu i nauče ih (samo)disciplini. Odlaganje kontrolnih i pismenih radova treba da postoji u izuzetno retkim i opravdanim situacijama. Odgovaranja takođe. Deca trebaju da se uče da uče. Nema bitno -nebitno. Sve se uči. Jer, ipak, ni fakultet nije ništa bolji, uvek će biti stvari koje su dosadne i zamarajuće, koje nam se čine nebitnim, a sastavni su deo procesa učenja. Ništa nije crno belo. Dete treba da se ohrabri i nauči kako da savlada bilo koju vrstu gradiva, jer nema stvari koja se ne može naučiti. A lepo je znati.
 

Back
Top