Šta znači biti istinski obrazovan?

Са googl-om смо сви тата Мате.
Или нисмо...а мислимо да јесмо.
Данашњи човек сумња у све и свашта,мене то замара,не верујем нити у једну једину заверу(осим оних малих ,локалних).Образовање ту ме помаже.Колико сте пута на неком медију,ТВ,нет ,имали прилике да гледате разговор(тако га најаве),две индивидуе.Један образован други ,на рецимо функцији.И шта се дешава?Разним облицима(нимало наивно) манипулације, закључак емисије буде да овај што је на функ. "учи" памети образованог човека!Много пута сам то доживео и видео...ужас.
Meni je to tužno. A što je najgore, ide se na to da je sve manje istinski obrazovanih ljudi, već onih koji će da guglaju i smišljaju teorije zavere.
 
Ponekad imam utisak da je moderno sumnjati u sve i svašta . Razumem kad se iznesu argumenti i dokazi, ali na osnovu nekih neproverenih ili subjektivnih činjenica zaista podseća na eru teoretičara zavera.

То јесте знак модерне, али ми одавно живимо у постмодерни...

Нарочито се види параноја, оних који немају способности сопственог увида и суда, а нема ни институција да уместо њих доносе важне одлуке у друштву, онда се види да струке немају слободу јавног изражавања, које су потрпане у неке комисије које личе на Политбиро и Коминтерну.

Краће да кажем то исто, када имаш Владаоца и његову олигархију, онда немаш истинске институције. Још краће: институције не постоје у тиранији.
 
Poslednja izmena:
То јесте знак модерне, али ми одавно живимо у постмодерни...

Нарочито се види параноја, оних који немају способности сопственог увида и суда, а нема ни институција да уместо њих доносе важне одлуке у друштву, онда се види да струке немају слободу јавног изражавања, које су потрпане у неке комисије које личе на Политбиро и Коминтерну.

Краће да кажем то исто, када имаш Владаоца и његову олигархију, онда немаш истинске институције. Још краће институције не постоје у тиранији
Све се слажем,али мислим да за образовање ,велики таленти несмеју проћи неопажено,то је акцентовања ствар,најважније Остали...нажалост...
 
Možda jesi u pravu, ali to nema veze sa temom.
ima, obrazovanje je usko povezano sa politiku. Ujedno, politicari su vrsta ljudi, uglavnom neobrazovani, sto se vidi u tome da u njima preovladjuje zivotinjski nagon umesto kultivisanog humanog odnosa prema "svojoj vrsti".
Koliko je obrazovan a ujedno i humaniziran politicar koji radi povecanja svog bogatstva i funkcije prihvata nalog vojne industrije da pobije 200 000 iracke dece?
Ne, nema vecih zveri i primitivnih divljaka od politicara.Samo bavljenje profesionalnom politikom pokazuje o kakvoj se osobi radi.........vlast i moc koji donose bogatstvo , bez obzira na zverstva koje ce on uciniti da bi osigurao tu vlast i bogatstvo steceno na krvi libijske, sirijske, iracke, ukrajinske, srpske ......dece.
 
Iz tog razloga sam i postavila ovu temu, možda nekoga, ali možda i podstakne da poradi na sebi, svom detetu ili bilo čemu što može poboljšati trenutno stanje. Prepoznati , motivisati, podržati.

Moze da podstakne jako mali broj ljudi, koji su uspeli da stave pod kontrolu svoj ego.

Da dodam jos, na temu: obrazovan je onaj ko je svestan da je ucenje jedan beskonacan proces, i koji je spreman da celog svog zivota uci.
U sustini, da dozvoli sebi da funkcionise na nacin na koji funkcionise nauka - da se stalno razvija, da preispituje, da 'apdejtuje' sebe....

Zato su zanimljivi oni poslovi koji coveka teraju da stalno uci, gde ima jako malo rutine a jako mnogo resavanja problema.
 
Nije znanje znanje znati...
Za to je potreban talenat... uporediv sa glumačkim talentom i večita želja za dokazivanjem.. rekao bih - nepresušna želja..

Mladima je bolje prići i približiti se roditeljskim odnosom... Dete je dete, da ga volite i razumete.. nego li drugarskim odnosom..
Mi nismo i ne možemo biti drugari u školi jer smo sa različite strane katedre... Autoritet se dobrim delom održava i distancom,.. godina, znanja,.. i prava - koja su prosvetarima uveliko narušena... novim Demokratijama učenika..
To je bio okidač za "sunovrat" prosvete.
Sledeća eksplozija koja je umanjila značaj prosvete je eksplozija novih IT tehnologija. (gugl ).
I završni udarac školstvu zadaje partijsko zapošljavanje...

Po meni istinski obrazovana je ona osoba koja je načitana, dobro informisana, maštovita, radoznala da upija znanja i koja zna da ih primjeni u praksi.
Radoznalost i maštu bih stavio na prvo mesto, a to je delom urođeno, usađeno u detinjstvu, to je talenat.

I još: vređanje na javnim mrežama (ako je odmereno) je često tempirano u svrhu provokacije...da se produbi diskusija,
a provokacija je "obavezni element" i u prenošenju znanja, tj. na predavanjima. To je i zadatak prosvetara - provokacija na razmišljanje na zadatu temu.
 
.. Autoritet se dobrim delom održava i distancom,.. godina, znanja,.. i prava - koja su prosvetarima uveliko narušena... novim Demokratijama učenika..
To je bio okidač za "sunovrat" prosvete.
Sledeća eksplozija koja je umanjila značaj prosvete je eksplozija novih IT tehnologija. (gugl ).
I završni udarac školstvu zadaje partijsko zapošljavanje...
a bilo je nekad lepo....
nije bilo partijskog zaposljavanja lol
 
Biti istinski obrazovan znači biti u poziciji da pronalazite informacije, raspitujete se i na osnovu resursa koji su vam na raspolaganju – stvarate. Da znate gde da tražite, da znate kako da formulišete ozbiljna pitanja, da standardnu doktrinu preispitujete i dovodite u pitanje, ako je to prikladno. Da pronađete svoj put, da oblikujete pitanja koja vredi slediti i da razvijete taj put kojim ćete ih slediti. To svakako znači i da znate i razumete mnoge stvari, ali mnogo važnije od toga da imate informacije pohranjene u svom umu jeste da znate gde da tražite, kako da gledate, kako da ispitujete, kako da izazovete, kako da postupite samostalno, da se nosite sa izazovima koje vam svet predstavlja i koje razvijate tokom svog samoobrazovanja i istraživanja i istraživanja, u saradnji i solidarnosti s drugima.

To je ono što obrazovni sistem treba da neguje već od vrtića pa sve do postdiplomskih studija i to je sistem koji stvara ljude koji su, barem po mojim standardima, dobro obrazovani.

Noam Čomski
zasto se ne trudite da primenjujete reci comskog?

uzalud je sto ih cenite i naucite ako ih ne usvojite?
 
Za to je potreban talenat... uporediv sa glumačkim talentom i večita želja za dokazivanjem.. rekao bih - nepresušna želja..

Mladima je bolje prići i približiti se roditeljskim odnosom... Dete je dete, da ga volite i razumete.. nego li drugarskim odnosom..
Mi nismo i ne možemo biti drugari u školi jer smo sa različite strane katedre... Autoritet se dobrim delom održava i distancom,.. godina, znanja,.. i prava - koja su prosvetarima uveliko narušena... novim Demokratijama učenika..
To je bio okidač za "sunovrat" prosvete.
Sledeća eksplozija koja je umanjila značaj prosvete je eksplozija novih IT tehnologija. (gugl ).
I završni udarac školstvu zadaje partijsko zapošljavanje...


Radoznalost i maštu bih stavio na prvo mesto, a to je delom urođeno, usađeno u detinjstvu, to je talenat.

I još: vređanje na javnim mrežama (ako je odmereno) je često tempirano u svrhu provokacije...da se produbi diskusija,
a provokacija je "obavezni element" i u prenošenju znanja, tj. na predavanjima. To je i zadatak prosvetara - provokacija na razmišljanje na zadatu temu.
Dobra rečenica: pozitivna provokacija.
 
Vidi,
ako je potreban talenat za prosvetu.. a ja mislim da jee,
OndaK moraš da ga koristiš .. da budeš klovn, kao Branko Kockica..
da se zdaaš..
-----77-66----
Ali bi to značilo.. da od toga možeš i da živiš. Onfa. OK,..
,... dok toga ne bu,
.,,-------------
. Ovo je stihija...
,😎
Kad mi se kol'ko ċefne,...
. Kad sam kol'ko raspoložen. da se daam, da glumim,. šta treba..

prosvetar je animator -dečije pažnje, mora da je zanimljiv.. više i od Gugla... da provocira.. dobronamernoo...
da izgara...
 

Back
Top