Problemi iz matematike, fizike, hemije ...

  • Začetnik teme Začetnik teme dragana
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
Problem...! =) Znam da radim jednacine sa apsolutnim vrednostima ali kako se radi kada je a.vrednost u a.vrednosti? evo primer iz Veneove zbirke: ||x-6|-8|=10 Kako se ovo radi? o.O

Da si ucio teoriju znao bi :manikir:

Elem, matematika ipak nije sve samo vezbanje . Tacno treba vezbati i pronalaziti "cake" ali prethodno treba malo pogledati teoriju . Meni je prosto krivo sto sad nemamo profesorku koja od nas zahteva teroiju iz matematike jer tek tada si ti dobar matematicar . Ja se 95% stvari secam iz teorije tako da mi sad i nije neki problem da se prisetim gradiva od pre 3 godine . Ali Boze moj .... Ovo govorim samo zato sto zelim da ti pokazem da mora da se prati malo udzbenik . Sve lepo pise .

ab848926419b147a888d550e3dd1a8d5.png


I sad se oslobodis jedne pa druge apsolutne zagrade .
 
Prvo postaviš uslov za zagradu unutra
Ix-6I:
x-6, x>=6
6-x, x<6

Za x>=6
Ix-6-8I=Ix-14I
x-14, x>=14
14-x, 14>x>=6

Za x<6
I6-x-8I=I-x-2I
-x-2, -x-2>=0, -x>=2, x<=-2
x+2, 6>x>-2

Valjda se tako radi.
Hm, ne, resenje ne kaze tako.... :((
Da si ucio teoriju znao bi :manikir:

Elem, matematika ipak nije sve samo vezbanje . Tacno treba vezbati i pronalaziti "cake" ali prethodno treba malo pogledati teoriju . Meni je prosto krivo sto sad nemamo profesorku koja od nas zahteva teroiju iz matematike jer tek tada si ti dobar matematicar . Ja se 95% stvari secam iz teorije tako da mi sad i nije neki problem da se prisetim gradiva od pre 3 godine . Ali Boze moj .... Ovo govorim samo zato sto zelim da ti pokazem da mora da se prati malo udzbenik . Sve lepo pise .

ab848926419b147a888d550e3dd1a8d5.png


I sad se oslobodis jedne pa druge apsolutne zagrade .
Pa jel si vid'o da sam napisao da znam da radim sa a vrednoscu..pa je normalno da znam i ovo pravilo. U udzbeniku i u zbirci nema nicega jer to uopste nemamo u nastavnom planu, to smo radili u okviru dodatne. Ali, kako god da okrenes, ne mogu da dobijem tacno resenje... Ako ti nije tesko, probaj da uradis ti, mozda je greska kod Venea, mada sumnjam.
 
Hm, ne, resenje ne kaze tako.... :((

Pa jel si vid'o da sam napisao da znam da radim sa a vrednoscu..pa je normalno da znam i ovo pravilo. U udzbeniku i u zbirci nema nicega jer to uopste nemamo u nastavnom planu, to smo radili u okviru dodatne. Ali, kako god da okrenes, ne mogu da dobijem tacno resenje... Ako ti nije tesko, probaj da uradis ti, mozda je greska kod Venea, mada sumnjam.
Ma vi ste ga radili na dodatnoj meni ne znaci ama bas nista . U sustini ovaj zadatak spada i dalje u osrednje . Daleko u teske :lol: Ako znas definiciju apsolutne vrednosti nije mi bas onda najjasnije kako nisi uspeo da se osobodis jedne pa druge apsolutne zagrade :think:
 
Kako bre ne kaže?
Dakle imaš četriri potencijalna rešenja:
-x-2=10, za x<=-2, dobijaš da je x=-12 što zadovoljava uslov i zato je jedno od rešenja.
x+2=10, za 6>x>-2, dobijaš da je x=8 što ne zadovoljava uslov, zato ovo nije rešenje.
14-x=10, za 14>x>=6, dobijaš da je x=4 što ne zadovoljava uslov, zato ovo nije rešenje.
x-14=10, za x>=14, dobijaš da je x=24 što zadovoljava uslov.
Prema tome, rešenja su -12 i 24.
 
da, tacno. sad, jel mozes da mi objasnis, ja dobijem to, plus resenja 4 i 8. Mozes li da napises postupak?

Ti si stigao do dobrog dela, sve si lepo izracunao medjutim ....

Za resenje x=24 imas uslov x>=14 (Ispostovano)
Za resenje x=-12 imas uslov x<-2 (Ispostovano)
Za resenje x=4 imas uslov 14>x>=6 (Nije ispostovano)
Za resenje x=8 imas uslov -2<x<6 (Nije ispostovano)

Dakle jedina resenja su prva dva .
 
Kako bre ne kaže?
Dakle imaš četriri potencijalna rešenja:
-x-2=10, za x<=-2, dobijaš da je x=-12 što zadovoljava uslov i zato je jedno od rešenja.
x+2=10, za 6>x>-2, dobijaš da je x=8 što ne zadovoljava uslov, zato ovo nije rešenje.
14-x=10, za 14>x>=6, dobijaš da je x=4 što ne zadovoljava uslov, zato ovo nije rešenje.
x-14=10, za x>=14, dobijaš da je x=24 što zadovoljava uslov.
Prema tome, rešenja su -12 i 24.

:lol:

Pretece me :lol:
 
ma mi opste nemamo a.v. u programu, ni ono najosnovnije. to sto spada u osrednje za 1.godinu je tesko ako se ne ispredaje... ja, dobijem |x-14| i |-x-2|. i dobijem gore napisana resenja. Moze li postupak ili ne?
Sutra malo . Sve srednje skole koje imaju matematiku uopste (cetvorogodisnje) imaju apsolutnu vrednost u programu . Farmacija pogotovu .
 
ako je polinom P(x) deljiv sa x[SUP]2[/SUP]+1 to znači da ima dva korena koji su konjugovano komleksni:

x[SUB]1[/SUB]=i
x[SUB]2[/SUB]=-i

To onda znači (prema nekoj teoremi, zaboravih čija je)

da je P(i)=0

i P(-i)=0

Sad ko primeti, ovo su dve jednačine sa dve nepoznate.

Teorija, kolega, teorija.... ;)

Nije feeeeeeeeeeeer sad sam isto dosao do tog zakljucka samo drugacije :lol:

Rekao sam ovako . Ako je polinom P deljiv Q-om znaci da je svaka nula polinoma Q ujedno i nula polinoma P (Teorija kolega teorija :lol:)
I isto sam dosao do toga da su nule P-a zapravo +/-i :)

:manikir:
 
Ti si stigao do dobrog dela, sve si lepo izracunao medjutim ....

Za resenje x=24 imas uslov x>=14 (Ispostovano)
Za resenje x=-12 imas uslov x<-2 (Ispostovano)
Za resenje x=4 imas uslov 14>x>=6 (Nije ispostovano)
Za resenje x=8 imas uslov -2<x<6 (Nije ispostovano)

Dakle jedina resenja su prva dva .

e, ja sam postavljao uslove: x>=14, x<=-2 i -2<x<14. Zasto si ubacio ovo 6? Msm, zar ne trebamo da zaboravimo na |x-6| kada dobijemo |x-14| i |-x-2|?
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top