Zna se ko je stavio potpis na ovakve neke stvari, ta ili te oskbe treba da snose sancije i da im se zabrani rad u državnim institucijama.
Postoje i dr. značajne razlike u udžbenicima, ne samo oko viđenja Drugog svetskog rata.
Primera radi, u vreme uslovno govoreći, da kažemo, vlasti stranaka iz DOS-ovog režima, za III i IV razred srednjih škola koristio se udžbenik za koji se može reći da je bio najviše nacionalistički orijentisan. To je bilo ono vreme ministrovanja Gaše Kneževića, kada je bio uveden ovaj sistem sa više opcija ili da kažemo slobode. Jedan od njegovih autora bio je Nikola Žutić, funkcioner Srpske radikalne stranke i inače pristalica škole (onog, da) Jovana I. Deretića.
U tom udžbeniku Crna Gora je bila predstavljena kao jedna čisto srpska država, bez i trunke ikakvog individualiteta i čija je jedina svrha bila da je Srbija pripoji. Otprilike, udžbenik je usvojio ideologiju SRS Vojislava Šešelja, tj. autor je ostavio jasan pečat. Srpski etnoistorijski prostor je do Karlobaga, Karlovca, Ogulina i Virovitice, Dalmacija je predstavljena kao skoro čisto srpska zemlja u kojoj postoje samo određene oaze Italijana, a to sve se menja kada se pravi hrvatska nacija. Bosna i Hercegovina je čisto srpska zemlja dok nisu od Srba katolika pomešanih sa austrougarskim konolistima napravili Hrvate, a od Srba muslimana napravili Muslimane. U suštini u njemu je jedna potpuna idealizacija svega što je srpsko i vrlo oštra kritika svih svih suseda, koji su prikazani najčešće u negativnom svetlu; sadrži neke apsolutno neodržive podatke i kvantitativne vrednosti o stradanjima Srba pod Turcima Osmanlijama (npr. svi hrišćani u Evropskoj Turskoj su tretirani kao Srbi, kako bi došlo do inflacije i prikazan veći broj izbeglica). Tonalitet udžbenika je tako pisan da se stvori slika o idiličnoj, bezgrešnoj naciji, koja je uvek na udaru od strane gotovo svih svojih suseda i vatikanskih i nemačkih centara moći. I još ihaha bi se moglo pisati...
On je izašao iz upotrebe pre nekih 15 godina mislim i nikada sličan nije više postojao, ili bar ne ni izbliza do te mere. Sadržaj većine udbženika u značajnoj meri odudara od ovog. Ako bi neko dete čitalo njega i onda uzelo neki drugi, ili npr. samo njega poredilo sa ekvivalentnim udžbenikom iz istorije iz osnovne škole, našlo bi se u prilično velikoj konfuziji kako može biti toliko velike razlike.
Tako da, dosta su to kompleksnije stvari od večite podele na četnike i partizane.
