Pitanja iz knjigovodstva

  • Začetnik teme Začetnik teme bazel
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Interesuje me svakako, samo mislim da sto se tice vanbilansne evidencije na klasi 8, vodi se samo kod komisionara (vas slucaj), kod komitenta se ne vodi vanbilansno (moj slucaj) vec samo u okviru klase zalihe sa konta veleprodaja prebacuje se na konto roba data u komisionu prodaju
 
Prijatelj je imao inspekciju u restoranu i traže mu KEPU knjigu. Dok sam ja imao restoran nismo imali obavezu vođenja KEPU knjige nego DPU. I njegov knjigovođa a i moj bivši tvrde isto to. Jel se to nešto promenilo,ili inspektori misle na DPU?
 
Nije istina. Postaje obaveza za sve preduzetnike koji vode knjige od 01.01.2014. s tim da je data mogućnost da oni koji žele mogu to učiniti i od 01.07.2013. tako što če poresku upravu obavestiti pismeno o tome da ćele od tog datuma da predju na samooporezivanje, urade završni račun za period 01.01.2013.-30.06.2013., poresko im za taj period da konačna rešenja, a od 01.07. se samooporezuju.
 
A ne mogu ni blago.Prvo mi kaže za izmenu Zakona,mada se maximalno trudim da sam informisan,pa mi da pogrešno tumačenje,e onda me ohladi dodatno sa porezom na nasledje i poklon..te ja iz treće ruke saznam suštinu..e to je već neozbiljan pristup poslu..a o lojalnosti da ne pričam.Iznenadjen sam jer nisam na drugim forumima a bio sam na dva..sretao kvalikovane osobe za tako bitna pitanja..Zadovoljan što sam konačno na pravom mestu:)
 
Pozdrav!Molim bez smeha!
Nisam siguran da sam dobro informisan.:)Danas,u prigodnom razgovoru,ubedjuju me dvojica kolega da su usvojene izmene o Zakonu o računovodstvu i reviziji,i u delu ,gde se kaže da je utvrdjen viši nivo odgovornosti računovodja.
Ali nisu znali da li samo kod izrade finansijskih izveštaja ili??
Moguće je da ću ovde dobiti,kao i prošlog puta pravi odgovor!Hvala!
 
Lica koja vode poslovne knjige i sastavljaju finansijske izveštaje

Član 14

Pravno lice, odnosno preduzetnik opštim aktom uređuje školsku spremu, radno iskustvo i ostale uslove za lice koje je odgovorno za vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje finansijskih izveštaja.

Poveravanje vođenja poslovnih knjiga i sastavljanja finansijskih izveštaja drugom privrednom društvu, odnosno preduzetniku

Član 15

Vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje finansijskih izveštaja pravno lice, odnosno preduzetnik može poveriti ugovorom u pisanoj formi, u skladu sa zakonom, privrednom društvu ili preduzetniku, koji imaju registrovanu pretežnu delatnost za pružanje računovodstvenih usluga.

Usvajanje i odgovornost za finansijske izveštaje


Član 32

Finansijske izveštaje usvaja skupština ili drugi nadležni organ pravnog lica, odnosno preduzetnik.

Za istinito i pošteno prikazivanje finansijskog položaja i uspešnosti poslovanja pravnog lica, odgovoran je zakonski zastupnik, organ upravljanja i nadzorni organ pravnog lica u skladu sa zakonom, odnosno preduzetnik, kao i odgovorno lice iz člana 14. ovog zakona.

Finansijske izveštaje potpisuje zakonski zastupnik pravnog lica, odnosno preduzetnik.

XII KAZNENE ODREDBE

Privredni prestup

Član 46

Novčanom kaznom od 100.000 do 3.000.000 dinara kazniće se za privredni prestup pravno lice, ako:

1) se ne razvrsta na mikro, malo, srednje ili veliko pravno lice u skladu sa ovim zakonom (član 6.);

2) opštim aktom ne uredi organizaciju računovodstva na način iz člana 7. stav 1. ovog zakona;

3) vrši obradu podataka na računaru, a ne obezbedi računovodstveni softver koji omogućava funkcionisanje sistema internih računovodstvenih kontrola i onemogućava brisanje proknjiženih poslovnih promena (član 7. stav 3);

4) ne sastavlja računovodstvene isprave u skladu sa ovim zakonom (član 8.);

5) ne vrši proveru računovodstvenih isprava pre unosa u poslovne knjige (član 9.);

6) računovodstvene isprave i dokumentaciju ne dostavi na knjiženje u propisanom roku i ako poslovnu promenu ne proknjiži u poslovnim knjigama u propisanom roku (član 10.);

7) ne vodi poslovne knjige u skladu sa ovim zakonom (član 12.);

8) ne otvori poslovne knjige u skladu sa ovim zakonom (član 12.);

9) opštim aktom ne odredi lice kome se poverava vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje finansijskih izveštaja (član 14.);

10) ne popiše imovinu i obaveze u skladu sa ovim zakonom (član 16.);

11) kao poverilac ne dostavi svom dužniku stanje neplaćenih računa i ako ne obelodani u Napomenama uz finansijske izveštaje neusaglašena potraživanja i obaveze (član 18. st. 2. i 4.);

12) ne sastavlja i ne prikazuje finansijske izveštaje u skladu sa ovim zakonom (čl. 20-22.);

13) ne zaključi poslovne knjige u skladu sa ovim zakonom (član 23.);

14) ne čuva računovodstvene isprave, poslovne knjige, finansijske izveštaje, godišnji izveštaj o poslovanju i revizorske izveštaje u rokovima i na način propisan ovim zakonom (član 24.);

15) ne zaštiti poslovne knjige koje se vode na elektronskom mediju u skladu sa ovim zakonom (član 24.);

16) ne sastavlja finansijske izveštaje u skladu sa ovim zakonom (čl. 25. i 27.);

17) ne izvrši reviziju finansijskih izveštaja (član 28.);

18) ne sastavi godišnji izveštaj o poslovanju (član 29.);

19) ne sastavlja poslovne knjige, izveštaje, odluke i druge finansijske informacije na srpskom jeziku i u dinarima (član 31.);

20) ne dostavi Agenciji finansijske izveštaje, godišnji izveštaj o poslovanju, revizorski izveštaj i ostalu dokumentaciju iz člana 34. ovog zakona radi objavljivanja, odnosno ne dostavi podatke za statističke i druge potrebe u rokovima propisanim ovim zakonom (čl. 33-35.);

21) ako podatke dobijene iz Registra finansijskih izveštaja koristi suprotno članu 41. ovog zakona.

Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se za privredni prestup i odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom od 20.000 do 150.000 dinara.

Prekršaji

Član 47

Novčanom kaznom od 100.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzetnik za radnje iz člana 46. tač. 2)-16), i tač. 19)-21) ovog zakona.

Novčanom kaznom u iznosu od 20.000 do 150.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako podatke dobijene iz Registra finansijskih izveštaja koristi suprotno članu 41. ovog zakona.

Zaključi sam :)
 
:) ma nije mi trebalo mnogo vremena.....copy/paste iz internet propisa na koje sam pretplaćena. U svakom slučaju moram i ja znati.
Tu postoji jedan mnogo veći problem. Sa onim propisom da pravimo dosijee o klijentima, da ih prijavljujemo itd...i sa ovim dodatkom u Z.o računov., knjigovodja više neže biti osoba koja će u dogovoru uraditi najbolje za firmu u okviru zakonske regulative a i malo pride razumevajući i shvatajući suštinu rada i postojanja te firme, već osoba koja će prvenstveno gledati da sebe zaštiti od klijenta i države. Zato, mestu radovanja nema. U ovakvoj ekon. situaciji to je samoubistvo za privredu
 
Pravilnikom o prostom knjigovodstvu.......... u članu 4 izmedju ostalog navodi se i Poslovne knjige iz člana 3 st. 1 i 3 ovog pravilnika overavaju se kod nadležnog poreskog organa pre početka knjiženja.
Kako se primenjuje ova odredba u praksi.Koji ima dobar program i jeftin za vodjenje prostog knjigovodstva.(bez kupovine dvojnog).
Hvala.
 
Da li bi neko mogao da mi objasni sta su i kako se popunjavaju finansijske kartice?
Da ukratko izlozim problem: Udruzenje u kojem radim, izmedju ostalog, bavi se i izdavackom delatnoscu (da odmah napomenem da smo "socijalno" udruzenje, u kojem svako radi svasta; tako je meni dopalo da uradim ove kartice - a po zanimanju sam istoricar umetnosti, mozete da zamislite koliko poznajem knjigovodstvo :neutral:).

Saradjujemo sa odredjenim knjizarama, kojima mesecno isporucujemo knjige. Trazili su nam da dostavimo kartice za period od januara do avgusta. E, sad, videla sam na netu otprilike kako izgleda obrazac za finan. kartice, ali ono sto mi nikako nije jasno su stavke Duguje i Potrazuje. Sta upisujem u koju stavku? fakture, izvode...?:dontunderstand:

Ako bi neko mogao da mi objasni kako da to uradim, zaista bih bila zahvalna! :)
 
Pravilnikom o prostom knjigovodstvu.......... u članu 4 izmedju ostalog navodi se i Poslovne knjige iz člana 3 st. 1 i 3 ovog pravilnika overavaju se kod nadležnog poreskog organa pre početka knjiženja.
Kako se primenjuje ova odredba u praksi.Koji ima dobar program i jeftin za vodjenje prostog knjigovodstva.(bez kupovine dvojnog).
Hvala.

Overavaju se ručno vodjene knjige. Mada i one retko. Ove na kompu ne.
Pa ja imam program na kome radim 20 i više godina, može samo prosto ili sa dvojnim....ali ne znam cenu ...morala bih pitati programera
 
Da li bi neko mogao da mi objasni sta su i kako se popunjavaju finansijske kartice?
Da ukratko izlozim problem: Udruzenje u kojem radim, izmedju ostalog, bavi se i izdavackom delatnoscu (da odmah napomenem da smo "socijalno" udruzenje, u kojem svako radi svasta; tako je meni dopalo da uradim ove kartice - a po zanimanju sam istoricar umetnosti, mozete da zamislite koliko poznajem knjigovodstvo :neutral:).

Saradjujemo sa odredjenim knjizarama, kojima mesecno isporucujemo knjige. Trazili su nam da dostavimo kartice za period od januara do avgusta. E, sad, videla sam na netu otprilike kako izgleda obrazac za finan. kartice, ali ono sto mi nikako nije jasno su stavke Duguje i Potrazuje. Sta upisujem u koju stavku? fakture, izvode...?:dontunderstand:

Ako bi neko mogao da mi objasni kako da to uradim, zaista bih bila zahvalna! :)

:eek:
Vi kao udruženje morate voditi dvojno knjigovodstvo, raditi završne račune itd. Dakle, morate imati svog knjigovodju. E, taj knjigovodja radi finansijske kartice, one su sastavni deo poslovnih knjiga koje je po zakonu obavezno da vodi svako udruženje.
Dakle, vi ne možete da ih uradite, samo knjigovodja jer one nastaju knjiženjem poslovnih promena udruženja u šta vi nemate uvid.....a vala i da imate isto vam se hvata.
 
Poslednja izmena:
:eek:
Vi kao udruženje morate voditi dvojno knjigovodstvo, raditi završne račune itd. Dakle, morate imati svog knjigovodju. E, taj knjigovodja radi finansijske kartice, one su sastavni deo poslovnih knjiga koje je po zakonu obavezno da vodi svako udruženje.
Dakle, vi ne možete da ih uradite, samo knjigovodja jer one nastaju knjiženjem poslovnih promena udruženja u šta vi nemate uvid.....a vala i da imate isto vam se hvata.

:dash: Ubicu se, majke mi. Pocela sam da radim u tom udruzenju pre dva meseca, i koliko vidim, direktorka to sve kao sama vodi, a svako malo meni: "mogli biste vi ovo da uradite..." Sad mi je uvalila da uradim te finansijske kartice, a sudeci po Vasem odgovoru, da to treba da rade strucne osobe, cisto sumnjam da i ona zna kako se to radi. Eh, danas svi ocekuju da im jedna osoba zavrsava petnaest razlicitih poslova. :roll:

Hvala mnogo na odgovoru! Makar znam da je to van mojih mogucnosti! :)
 
:dash: Ubicu se, majke mi. Pocela sam da radim u tom udruzenju pre dva meseca, i koliko vidim, direktorka to sve kao sama vodi, a svako malo meni: "mogli biste vi ovo da uradite..." Sad mi je uvalila da uradim te finansijske kartice, a sudeci po Vasem odgovoru, da to treba da rade strucne osobe, cisto sumnjam da i ona zna kako se to radi. Eh, danas svi ocekuju da im jedna osoba zavrsava petnaest razlicitih poslova. :roll:

Hvala mnogo na odgovoru! Makar znam da je to van mojih mogucnosti! :)

Molim......a toj direktorki recite da to može samo knjigovodja da uradi i niko više, tj. onaj koji vodi knjige.

Savet.......nikako ne preuzimajte na sebe jer:

1. finansijska kartica kupca, na primer, ima duguje i potražuje.
na duguje knjigovodja knjiži fakturu koju ste izdali knjižari
na potražuje knjigovodja iz bankarskog izvoda knjiži šta je ta knjižara uplatila
saldo je šta ta knjižara duguje još da plati, ili je na nuli alo je sve platila

2. isto je za dobavljače, samo se knjiži kontra

Znači, da bi neko napravio tu karticu mora imati sve potrebne podatke, tj. mora da ih sve proknjiži kako dolaze, kako se stvaraju. Tako nastaju finansijske kartice svega...iz knjiženja poslovnih promena, a vi niste knjigovodja.
 
Pravilnik je malo poduzi al evo ga ispod, tu su svi detalji :)

Član 1
Ovim pravilnikom uređuje se oblik, sadržina i način vođenja evidencije o PDV, koja obezbeđuje vršenje kontrole pravilnog obračunavanja i plaćanja PDV.
Član 2
Obveznik je dužan da, saglasno članu 46. stav 1. Zakona o porezu na dodatu vrednost ("Službeni glasnik RS", br. 84/04, 86/04 - ispravka, 61/05, 61/07 i 93/12 - u daljem tekstu: Zakon), radi pravilnog obračunavanja i plaćanja PDV, vodi evidenciju na način koji omogućava kontrolu obračunavanja i plaćanja PDV u svakom poreskom periodu.
Obveznik je dužan da u evidenciji iz stava 1. ovog člana (u daljem tekstu: evidencija) obezbedi naročito podatke o:
1) izdatim računima, uključujući i dokumente koji se izdaju pri izmeni poreske osnovice, odnosno naknade za izvršeni promet;
2) primljenim računima, uključujući i dokumente koji se izdaju pri izmeni poreske osnovice, odnosno naknade za izvršeni promet;
3) iznosu naknade za oporezivi promet po opštoj stopi PDV, bez PDV;
4) iznosu obračunatog PDV za promet po opštoj stopi PDV;
5) iznosu avansnih sredstava za promet koji se oporezuje po opštoj stopi PDV, bez PDV;
6) iznosu obračunatog PDV po osnovu primljenih, odnosno datih avansnih sredstava za promet koji se oporezuje po opštoj stopi PDV;
7) iznosu naknade za oporezivi promet po posebnoj stopi PDV, bez PDV;
8) iznosu obračunatog PDV za promet po posebnoj stopi PDV;
9) iznosu avansnih sredstava za promet koji se oporezuje po posebnoj stopi PDV, bez PDV;
10) iznosu obračunatog PDV po osnovu primljenih, odnosno datih avansnih sredstava za promet koji se oporezuje po posebnoj stopi PDV;
11) iznosu naknade za izvršeni promet za koji je propisano poresko oslobođenje sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
12) iznosu avansnih sredstava za promet za koji je propisano poresko oslobođenje sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
13) iznosu naknade za izvršeni promet za koji je propisano poresko oslobođenje bez prava na odbitak prethodnog poreza;
14) iznosu avansnih sredstava za promet za koji je propisano poresko oslobođenje bez prava na odbitak prethodnog poreza;
15) iznosu naknade za promet izvršen u inostranstvu ako bi za taj promet postojalo pravo na odbitak prethodnog poreza da je izvršen u Republici Srbiji;
16) iznosu naknade za promet izvršen u inostranstvu ako za taj promet ne bi postojalo pravo na odbitak prethodnog poreza da je izvršen u Republici Srbiji;
17) iznosu naknade za promet dobara koja se unose u slobodnu zonu i za promet dobara u slobodnoj zoni, za koje je propisano poresko oslobođenje sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
18) iznosu naknade za promet prevoznih i drugih usluga koje su povezane sa unosom dobara u slobodnu zonu i za promet usluga u slobodnoj zoni, za koji je propisano poresko oslobođenje sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
19) iznosu naknade za promet dobara koja su u postupku carinskog skladištenja, za koji je propisano poresko oslobođenje sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
20) iznosu naknade za promet dobara otpremljenih u slobodne carinske prodavnice i za promet dobara isporučenih iz ovih prodavnica;
21) vrednosti prometa dobara i usluga bez naknade koji se oporezuje po opštoj stopi PDV;
22) iznosu obračunatog PDV za promet dobara i usluga bez naknade koji se oporezuje po opštoj stopi PDV;
23) vrednosti prometa dobara i usluga bez naknade koji se oporezuje po posebnoj stopi PDV;
24) iznosu obračunatog PDV za promet dobara i usluga bez naknade koji se oporezuje po posebnoj stopi PDV;
25) vrednosti celokupne ili dela imovine iz člana 6. stav 1. tačka 1) Zakona;
26) vrednosti dobara čija se zamena vrši u garantnom roku iz člana 6. stav 1. tačka 2) Zakona;
27) dobrima koja se daju kao poslovni uzorci iz člana 6. stav 1. tačka 3) Zakona, njihovoj pojedinačnoj vrednosti i ukupnoj vrednosti tih poslovnih uzoraka datih u poreskom periodu;
28) dobrima koja se daju kao reklamni materijal i kao drugi pokloni manje vrednosti iz člana 6. stav 1. tačka 4) Zakona, njihovoj pojedinačnoj vrednosti i ukupnoj vrednosti tih dobara datih u poreskom periodu;
29) iznosu naknade za promet prema teritoriji Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija za koji je propisano poresko oslobođenje sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
30) nabavnoj ceni dobara, odnosno usluga, na čiji je promet obračunat PDV, bez PDV;
31) iznosu obračunatog PDV po računima i drugoj dokumentaciji za nabavljena dobra i usluge;
32) iznosu PDV iz tačke 31) ovog stava koji se može odbiti kao prethodni porez;
33) nabavnoj ceni dobara, odnosno usluga čiji je promet oslobođen PDV;
34) nabavnoj ceni dobara, odnosno usluga izvršenih od lica koja nisu obveznici PDV, osim poljoprivrednika iz člana 34. Zakona;
35) vrednosti primljenih dobara i usluga plaćenih poljoprivredniku iz člana 34. Zakona;
36) izdatim priznanicama i iznosu PDV nadoknade plaćene poljoprivredniku u skladu sa članom 34. stav 3. Zakona;
37) iznosu PDV nadoknade koji se može odbiti kao prethodni porez;
38) vrednosti uvezenih dobara iz carinskog dokumenta na čiji je uvoz obračunat PDV;
39) iznosu PDV koji je plaćen na uvoz dobara;
40) iznosu PDV koji je plaćen na uvoz dobara koji se može odbiti kao prethodni porez;
41) iznosu PDV koji se ne može odbiti kao prethodni porez;
42) momentu prve upotrebe opreme i objekata za vršenje delatnosti, odnosno završetka ulaganja u objekte;
43) iznosu ispravke odbitka prethodnog poreza za opremu i objekte za vršenje delatnosti i ulaganja u objekte;
44) iznosu ispravke srazmernog poreskog odbitka;
45) iznosu odbitka prethodnog poreza za opremu i objekte za vršenje delatnosti i ulaganja u objekte kod naknadnog sticanja prava na odbitak;
46) iznosu refakcije izvršene stranom državljaninu - inostranom primaocu iz člana 24. stav 1. tačka 4) Zakona;
47) iznosu ukupnog prometa izvršenog u Republici Srbiji i inostranstvu, sa pravom i bez prava na odbitak prethodnog poreza;
48) iznosu ukupnog prometa iz člana 33. stav 6. Zakona;
49) iznosu poreske obaveze.
Podatke o prometu dobara i usluga za koji je obveznik, kao primalac dobara i usluga, poreski dužnik u skladu sa Zakonom, obveznik odvojeno obezbeđuje u svojoj evidenciji.
Obveznik je dužan da, na osnovu podataka iz stava 2. ovog člana, za svaki poreski period sačini pregled obračuna PDV na osnovu kojeg unosi podatke u poresku prijavu.
Član 3
Obveznik koji vrši promet dobara i usluga licima iz člana 24. stav 1. tačka 16) Zakona, a koji je za taj promet poreski dužnik, dužan je da vodi posebnu evidenciju o ovom prometu.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) naziv, adresu i PIB diplomatskog ili konzularnog predstavništva, odnosno međunarodne organizacije;
2) ime i prezime lica iz člana 24. stav 1. tačka 16) podtač. (3) i (4) Zakona;
3) broj i datum primljenog naloga za nabavku dobara i usluga bez PDV, u skladu sa propisom kojim se uređuje postupak i način ostvarivanja poreskih oslobođenja kod PDV sa pravom na odbitak prethodnog poreza;
4) vrstu i količinu dobara, odnosno vrstu i obim usluga;
5) iznos naknade za isporučena dobra, odnosno pružene usluge.
Član 4
Obveznik koji je poreski dužnik za promet dobara i usluga iz člana 24. stav 1. tačka 16a) Zakona, dužan je da vodi posebnu evidenciju o ovom prometu.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) naziv, adresu i PIB lica kome je izvršen promet dobara i usluga, odnosno lica koje je izvršilo promet dobara i usluga;
2) naziv, broj i datum ugovora o donaciji;
3) broj i datum potvrde o poreskom oslobođenju za donacije;
4) broj i datum računa o avansnim sredstvima, odnosno izvršenom prometu;
5) iznos avansnih sredstava, odnosno naknade za isporučena dobra ili pružene usluge.
Član 5
Obveznik koji je poreski dužnik za promet dobara i usluga iz člana 24. stav 1. tačka 16b) Zakona, dužan je da vodi posebnu evidenciju o ovom prometu.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) naziv, adresu i PIB lica kome je izvršen promet dobara i usluga, odnosno lica koje je izvršilo promet dobara i usluga;
2) naziv, broj i datum ugovora o kreditu, odnosno zajmu;
3) broj i datum potvrde o poreskom oslobođenju za kredit, odnosno zajam;
4) broj i datum računa o avansnim sredstvima, odnosno izvršenom prometu;
5) iznos avansnih sredstava, odnosno naknade za isporučena dobra ili pružene usluge.
Član 6
Obveznik koji je poreski dužnik za promet dobara i usluga iz člana 24. stav 1. tačka 16v) Zakona, dužan je da vodi posebnu evidenciju o ovom prometu.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) naziv, adresu i PIB lica kome je izvršen promet dobara i usluga, odnosno lica koje je izvršilo promet dobara i usluga;
2) naziv, broj i datum međunarodnog ugovora;
3) broj i datum potvrde o poreskom oslobođenju za međunarodni ugovor;
4) broj i datum računa o avansnim sredstvima, odnosno izvršenom prometu;
5) iznos avansnih sredstava, odnosno naknade za isporučena dobra ili pružene usluge.
Član 7
Obveznik PDV koji stiče pravo na odbitak prethodnog poreza u skladu sa članom 32b Zakona dužan je da vodi posebnu evidenciju o prometu dobara o kojima je iskazao podatke u popisnoj listi, odnosno o prometu dobara proizvedenih ili sastavljenih od tih dobara i iznosu PDV koji ima pravo da odbije kao prethodni porez po osnovu prometa tih dobara.
Evidencija iz stava 1. ovog člana naročito sadrži podatke o:
1) nazivu, vrsti i količini dobara;
2) datumu prometa dobara:
3) izdatim računima za promet dobara;
4) iznosu poreske osnovice;
5) iznosu obračunatog PDV;
6) iznosu PDV koji ima pravo da odbije kao prethodni porez po osnovu prometa dobara iz stava 1. ovog člana.
 
i nastavak....:)))

Član 7
Obveznik PDV koji stiče pravo na odbitak prethodnog poreza u skladu sa članom 32b Zakona dužan je da vodi posebnu evidenciju o prometu dobara o kojima je iskazao podatke u popisnoj listi, odnosno o prometu dobara proizvedenih ili sastavljenih od tih dobara i iznosu PDV koji ima pravo da odbije kao prethodni porez po osnovu prometa tih dobara.
Evidencija iz stava 1. ovog člana naročito sadrži podatke o:
1) nazivu, vrsti i količini dobara;
2) datumu prometa dobara:
3) izdatim računima za promet dobara;
4) iznosu poreske osnovice;
5) iznosu obračunatog PDV;
6) iznosu PDV koji ima pravo da odbije kao prethodni porez po osnovu prometa dobara iz stava 1. ovog člana.
Član 8
Obveznik koji vrši promet usluga u skladu sa članom 35. Zakona, dužan je da vodi posebnu evidenciju o ovom prometu.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) iznos ukupne naknade koju plaća putnik;
2) iznos naknade koji obveznik plaća za prethodne turističke usluge;
3) poresku osnovicu;
4) obračunati PDV.
Ako obveznik, pored prometa usluga u skladu sa članom 35. Zakona, vrši i drugi promet, dužan je da u evidenciji obezbedi podatke iz člana 2. ovog pravilnika odvojeno od podataka iz stava 2. ovog člana.
Član 9
Obveznik koji vrši promet dobara u skladu sa članom 36. Zakona, dužan je da vodi posebnu evidenciju o ovom prometu.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) iznos nabavne cene dobra;
2) iznos prodajne cene dobra;
3) poresku osnovicu;
4) obračunati PDV.
Ako obveznik, pored prometa dobara u skladu sa članom 36. Zakona, vrši i drugi promet, dužan je da u evidenciji obezbedi podatke iz člana 2. ovog pravilnika odvojeno od podataka iz stava 2. ovog člana.
Član 10
Obveznik koji primenjuje sistem naplate u skladu sa članom 36a Zakona, dužan je da vodi evidenciju za promete kod kojih primenjuje sistem naplate odvojeno od evidencije za promete kod kojih ne primenjuje ovaj sistem.
Evidencija za promete kod kojih obveznik PDV primenjuje sistem naplate iz stava 1. ovog člana sadrži naročito podatke o:
1) datumu prometa za koji obveznik PDV primenjuje sistem naplate;
2) momentu naplaćenog potraživanja;
3) iznosu naplaćenog potraživanja;
4) prometu na koji se odnosi naplaćeno potraživanje;
5) prometu za koji nije naplaćeno potraživanje u roku od šest meseci od dana izvršenog prometa;
6) momentu nastanka obaveze po osnovu PDV za promet iz tačke 5) ovog stava;
7) momentu plaćanja obaveze;
8) iznosu plaćene obaveze;
9) prometu na koji se odnosi plaćena obaveza;
10) povezanim licima u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica.
Obveznik koji prestaje da primenjuje sistem naplate dužan je da u evidenciji obezbedi podatke o:
1) prometu na koji se odnosi potraživanje koje nije naplaćeno u periodu primene sistema naplate;
2) obračunatom PDV koji se odnosi na potraživanje koje nije naplaćeno u periodu primene sistema naplate;
3) prometu koji mu je izvršen u periodu u kojem je primenjivao sistem naplate, a za koji nije platio obavezu;
4) iznosu PDV koji mu je obračunat za promet iz tačke 3) ovog stava.
Član 11
Obveznik kome je izvršen promet sekundarnih sirovina, odnosno usluga neposredno povezanih sa tim dobrima, u Republici Srbiji, od lica koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV, dužan je da vodi posebnu evidenciju o tom licu i prometu dobara i usluga koji mu je to lice izvršilo.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) naziv, odnosno ime i prezime, adresu i PIB isporučioca sekundarnih sirovina, odnosno pružaoca usluga neposredno povezanih sa tim dobrima;
2) datum prometa i vrednost isporučenih sekundarnih sirovina, odnosno usluga neposredno povezanih sa tim dobrima.
Sekundarnim sirovinama i uslugama neposredno povezanim sa tim dobrima smatraju se dobra i usluge utvrđeni Pravilnikom o utvrđivanju sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa sekundarnim sirovinama, u smislu Zakona o porezu na dodatu vrednost ("Službeni glasnik RS", broj 107/12).
Član 12
Obveznik kome je izvršen promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, u Republici Srbiji, od poljoprivrednika iz člana 34. stav 1. Zakona koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV, dužan je da vodi posebnu evidenciju o tom poljoprivredniku i prometu dobara i usluga koji mu je taj poljoprivrednik izvršio.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži najmanje sledeće podatke:
1) ime i prezime, adresu i PIB poljoprivrednika;
2) datum prometa i vrednost isporučenih poljoprivrednih i šumskih proizvoda, odnosno poljoprivrednih usluga;
3) datum plaćanja i iznos PDV nadoknade plaćene poljoprivredniku.
Član 13
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o obliku, sadržini i načinu vođenja evidencije o PDV ("Službeni glasnik RS", br. 107/04 i 67/05).
Član 14
Ovaj pravilnik stupa na snagu 1. januara 2013. godine.
 

Back
Top