Pisa test 2022, neke zemlje

Urvan Hroboatos

Veoma poznat
Banovan
Poruka
13.834
https://www.oecd.org/pisa/aboutpisa/pisa-2022-participants.htm

Matematika
------------------------
Hrvatska-463
Slovenija-485
Slovačka-464
Srbija -440
Grčka-430
Mađarska-473
Rumunjska-428
Bugarska-417
Portugal-472
Kosovo-355
Izrael- 458
Turska-453
Albanija-368


Znanost
------------------------
Hrvatska-483
Slovenija-500
Slovačka-462
Srbija-447
Grčka-441
Mađarska-486
Bugarska-421
Rumunjska-428
Portugal-484
Kosovo-357
Izrael-465
Turska-476
Albanija-376
 
https://www.oecd.org/pisa/aboutpisa/pisa-2022-participants.htm

Matematika
------------------------
Hrvatska-463
Slovenija-485
Slovačka-464
Srbija -440
Grčka-430
Mađarska-473
Rumunjska-428
Bugarska-417
Portugal-472
Kosovo-355
Izrael- 458
Turska-453
Albanija-368


Znanost
------------------------
Hrvatska-483
Slovenija-500
Slovačka-462
Srbija-447
Grčka-441
Mađarska-486
Bugarska-421
Rumunjska-428
Portugal-484
Kosovo-357
Izrael-465
Turska-476
Albanija-376
Po kom kriterijumu su poređane države? Niti po azbučnom ni po abecednom redu, ni po poenima, a ni po istorijskom nastanku.
 
Učestovala je 91 država, nisam uspela da vidim listu ostalih zemalja, ali po izveštaju koji sam videla mi smo negde oko sredine te liste, u zavisnosti od oblasti, najgore rezultate imamo iz maternjeg jezika, tj, deca su nam nepismena i nenačitana...
 
Inace klinci iz Singapura iz matisa imaju 574 poena ili 34 poena vise od drugopasiranih malih Japanaca sto budi sumnju na regularnost testova u toj zemlji, pogotovo sto su najbolji i u nauci sa 561 poen ( drugoplasirani, opet mali Japanci imaju isto sumnjivih 547 poena). Takodje sumnju u regularnost testiranja budi cinjenica da je treceplasirana Korea u obe kategorije za vise od 10% bolja od OECD proseka a cetvoroplasirana u obe kategorije Estonija daleko odskace u odnosu na susedne drzave (Letoniju, Litvaniju i Finsku). I onda kad skapiras da su neki u stanju i takva istrazivanja da laziraju...

U nekim zemljama je nacionalno pitanje da pokazu da im je obrazovanje top pa u skladu sa tim imaju i rezultate testiranja.
 
Poslednja izmena:
Po kom kriterijumu su poređane države? Niti po azbučnom ni po abecednom redu, ni po poenima, a ni po istorijskom nastanku.
Imas gore u naslovu prvog posta link ali nemas rang liste. Za svaku drzavu moras posebno da otvoris rezultate testiranja.
Ove liste je pravio neko iz Hrvatske, otvarao nacionalne stranice zemalja iz komsiluka i kopirao podatke, onaj ko je pokrenuo ovu temu na forumu je samo to negde nasao i cpy/paste.
 
Po kom kriterijumu su poređane države? Niti po azbučnom ni po abecednom redu, ni po poenima, a ni po istorijskom nastanku.
Ništa, to sam ja složio za domaću upotrebu na hrvatsko-srpskom govornom području.

Za one koje zanima, evo cjelovitog pregleda za sve zemlje po uspjehu u sva tri područja- matematika, čitanje (to nije književnost, nego pismenost, gramatika i pravopis i rječnik) i znanost:

https://www.oecd.org/pisa/OECD_2022...and economies’ performance in mathematics.pdf
 
Inace klinci iz Singapura iz matisa imaju 574 poena ili 34 poena vise od drugopasiranih malih Japanaca sto budi sumnju na regularnost testova u toj zemlji, pogotovo sto su najbolji i u nauci sa 561 poen ( drugoplasirani, opet mali Japanci imaju isto sumnjivih 547 poena). Takodje sumnju u regularnost testiranja budi cinjenica da je treceplasirana Korea u obe kategorije za vise od 10% bolja od OECD proseka a cetvoroplasirana u obe kategorije Estonija daleko odskace u odnosu na susedne drzave (Letoniju, Litvaniju i Finsku). I onda kad skapiras da su neki u stanju i takva istrazivanja da laziraju...

U nekim zemljama je nacionalno pitanje da pokazu da im je obrazovanje top pa u skladu sa tim imaju i rezultate testiranja.
Generalno nije lažirano.
Postoje i za multietničke države kao SAD različiti podatci za 4 "rase" - bijelci, crnci, latinosi i azijci/žuti.
Ima i za miješane jer razne rezultate postižu Makedonci i Albanci u Makedoniji, te Izraelci i Arapi u Izraelu, no to oni objave-ako objave- u svojim publikacijama.

Screenshot-2023-12-05-at-11.56.17%E2%80%AFAM.png

GAmbVlxW4AABi8t
 
Generalno nije lažirano.
Postoje i za multietničke države kao SAD različiti podatci za 4 "rase" - bijelci, crnci, latinosi i azijci/žuti.
Ima i za miješane jer razne rezultate postižu Makedonci i Albanci u Makedoniji, te Izraelci i Arapi u Izraelu, no to oni objave-ako objave- u svojim publikacijama.

Screenshot-2023-12-05-at-11.56.17%E2%80%AFAM.png

GAmbVlxW4AABi8t
Generalno je lazirano, nema druge, Singapurci, Koreanci, Japanci a pogotovo Estonci niti su toliko inteligentniji za matis i nauku, niti im je obrazovni sistem toliko dominantan (za 10-15% vise u odnosu na druge nacije) pogotovo ako se pogleda sledeca stepenica u obrazovanju - univerzitet. Sem donekle par japanskih univerziteti iz tih drzava ne spadaju u top svetske pa se namece logicno pitanje - ako ste toliko dominantni u matisu i nauci u odnosu na ostale nacije u uzrastu od 15 godina gde se zagubila vasa nadmoc u 22-oj recimo?

Pre par godina je na PISA testiranju bila "frka" jer su kineski djaci (bili su posebno testirani u Hong Kongu, posebno u Mainland China, posebno Sangaj) zauzimali od prvih 4 mesta 3. Pa se tako povela prica da je kineska drzava radi prestiza i u toj oblasti testiranja odradila samo u specijalizovanim skolama i sa decom koja su vec pripremljena na te testove. Zato Kineza 2022 na testiranju i nemas. I onda stavis prst na celo pa kazes ako po optuzbama drugih to Kinezi uradise zasto onda drugi to ne bi bili u stanju uraditi, pogotovo u azijskim zemljama gde vlada fanatizam u mnogim oblastima...

Posto imam neka saznanja, odnosno iskustva sa slovenackim obrazovnim sistemom, nisam siguran ni da je kod njih u testiranju sve regularno, pogotovo sto je njihovo odstupanje u odnosu na slicne drzave (Slovacka, Madjarska...) poprilicno.

A sto se rezultata testiranja u USA, Canadi, Australiji, UK, Svajcarskoj, Danskoj, Norveskoj tice verujem da je obavljena na posten nacin jer niko se u tim zemljama ne bi zamajavao da ciljano priprema djake za PISA test (moje dete je bilo na PISA testiranju pre 8 godina ovde u Kanadi i nisu imali nikakve pripreme za to) pogotovo sto ne postoje nacionalni projekti da im deca budu prva na PISA testu ili najpametnija na kugli i u okolini..
 
Poslednja izmena:
Generalno je lazirano, nema druge, Singapurci, Koreanci, Japanci a pogotovo Estonci niti su toliko inteligentniji za matis i nauku, niti im je obrazovni sistem toliko dominantan (za 10-15% vise u odnosu na druge nacije) pogotovo ako se pogleda sledeca stepenica u obrazovanju - univerzitet. Sem donekle par japanskih univerziteti iz tih drzava ne spadaju u top svetske pa se namece logicno pitanje - ako ste toliko dominantni u matisu i nauci u odnosu na ostale nacije u uzrastu od 15 godina gde se zagubila vasa nadmoc u 22-oj recimo?

Pre par godina je na PISA testiranju bila "frka" jer su kineski djaci (bili su posebno testirani u Hong Kongu, posebno u Mainland China, posebno Sangaj) zauzimali od prvih 4 mesta 3. Pa se tako povela prica da je kineska drzava radi prestiza i u toj oblasti testiranja odradila samo u specijalizovanim skolama i sa decom koja su vec pripremljena na te testove. Zato Kineza 2022 na testiranju i nemas. I onda stavis prst na celo pa kazes ako po optuzbama drugih to Kinezi uradise zasto onda drugi to ne bi bili u stanju uraditi, pogotovo u azijskim zemljama gde vlada fanatizam u mnogim oblastima...

Posto imam neka saznanja, odnosno iskustva sa slovenackim obrazovnim sistemom, nisam siguran ni da je kod njih u testiranju sve regularno, pogotovo sto je njihovo odstupanje u odnosu na slicne drzave (Slovacka, Madjarska...) poprilicno.

A sto se rezultata testiranja u USA, Canadi, Australiji, UK, Svajcarskoj, Danskoj, Norveskoj tice verujem da je obavljena na posten nacin jer niko se u tim zemljama ne bi zamajavao da ciljano priprema djake za PISA test (moje dete je bilo na PISA testiranju pre 8 godina ovde u Kanadi i nisu imali nikakve pripreme za to) pogotovo sto ne postoje nacionalni projekti da im deca budu prva na PISA testu ili najpametnija na kugli i u okolini..
Za Kinu se zna, no za ove nije lažirano. Oni imaju u tom uspjeh, no to ne znači da će ta društva uspijevati kasnije u nizu segmenata.

Jednostavno, to je pokazatelj kako je nešto dobro u području obrazovanja uz dril i to je to. Ovi prvi, recimo prvih 10 ili tako, to i jesu uspješne zemlje glede gospodarstva i inovacije, no isto tako teške, dosadne, konformističke i filistarstke.

To su takva društva i tko voli, neka izvoli. No da su dobri u tom tako definiranom segmentu- jesu.
 
Za Kinu se zna, no za ove nije lažirano. Oni imaju u tom uspjeh, no to ne znači da će ta društva uspijevati kasnije u nizu segmenata.

Jednostavno, to je pokazatelj kako je nešto dobro u području obrazovanja uz dril i to je to. Ovi prvi, recimo prvih 10 ili tako, to i jesu uspješne zemlje glede gospodarstva i inovacije, no isto tako teške, dosadne, konformističke i filistarstke.

To su takva društva i tko voli, neka izvoli. No da su dobri u tom tako definiranom segmentu- jesu.
Za Kinu se zna? Iako od zadnjih 20 matematickih olimpijada pobedise u 10? OK, neko ce reci kvantitet izrodi kvalitet.
Jos jednom, zasto bi Kinezi lazirali rezultate u Hong Kongu, Sangaju ili Guangdzou a Koreanci, Singapurci ili Japanci ne? I gde se izgubila tolika nadmoc 15-to godisnjih Singapuraca, Koreanaca i Japanaca u odnosu na njihove vrsnjake iz Canade, USA ili UK do 22-ge godine? Zasto njihovi univerziteti ne dominiraju i nisu u top 50 (sem tokijskog)? Na PISA testiranju mladi Singapurci, Japanci i Koreanci razvale iz matisa a na matematickoj olimpijadi 2023 sem Koreanaca niko od tih drzava ni da udje u top 10, pa ako pogledas u zadnjih 40 godina Singapura i Japana nigde na tim takmicenjima. A kad si toliko dominantan u PISA testiranju iz matisa iz takvog kvaliteta celokupnog obrazovnog sistema (sto PISA testiranje i potencira) sledi da moraju isplivati i neki talenti za takmicenja.

Svi mi se trudimo da nam deca odu u sto kvalitetniju srednju skolu (pa je tako u Zagrebu uspeh ako ti dete ode u 15-tu gimnaziju), gde je sistem razradjeniji, gde su nastavnici vredniji i predaniji deci jer je verovatnoca kasnijeg uspeha u univerzitetskom obrazovanju veca (ili sto bi vi Hrvati rekli, ak treniras u kvalitetnijem klubu verovatnoca uspeha u nogometu je veca). Pa po toj analogiji i skolski sistem u kome 15-to godisnjaci imaju iz matisa za 10-15% bolje rezultate od njihovih vrsnjaka u sledecoj drzavi mora dati i ekstremno kvalitetne diplomirane matematicare, fizicare, inzenjere i programere, bar u rangu najnaprednijih drzava ako vec ne mogu biti toliko bolji. A nije tako, ni Singapur, ni Koreja ni Japan (opet postoji tokijski) se ne dice strasno jakim univerzitetima u tim oblastima. Razlog tog nesklada? Postoji samo jedno razumno objasnjenje, dao sam ga.
 
Za Kinu se zna? Iako od zadnjih 20 matematickih olimpijada pobedise u 10? OK, neko ce reci kvantitet izrodi kvalitet.
Jos jednom, zasto bi Kinezi lazirali rezultate u Hong Kongu, Sangaju ili Guangdzou a Koreanci, Singapurci ili Japanci ne? I gde se izgubila tolika nadmoc 15-to godisnjih Singapuraca, Koreanaca i Japanaca u odnosu na njihove vrsnjake iz Canade, USA ili UK do 22-ge godine? Zasto njihovi univerziteti ne dominiraju i nisu u top 50 (sem tokijskog)? Na PISA testiranju mladi Singapurci, Japanci i Koreanci razvale iz matisa a na matematickoj olimpijadi 2023 sem Koreanaca niko od tih drzava ni da udje u top 10, pa ako pogledas u zadnjih 40 godina Singapura i Japana nigde na tim takmicenjima. A kad si toliko dominantan u PISA testiranju iz matisa iz takvog kvaliteta celokupnog obrazovnog sistema (sto PISA testiranje i potencira) sledi da moraju isplivati i neki talenti za takmicenja.

Svi mi se trudimo da nam deca odu u sto kvalitetniju srednju skolu (pa je tako u Zagrebu uspeh ako ti dete ode u 15-tu gimnaziju), gde je sistem razradjeniji, gde su nastavnici vredniji i predaniji deci jer je verovatnoca kasnijeg uspeha u univerzitetskom obrazovanju veca (ili sto bi vi Hrvati rekli, ak treniras u kvalitetnijem klubu verovatnoca uspeha u nogometu je veca). Pa po toj analogiji i skolski sistem u kome 15-to godisnjaci imaju iz matisa za 10-15% bolje rezultate od njihovih vrsnjaka u sledecoj drzavi mora dati i ekstremno kvalitetne diplomirane matematicare, fizicare, inzenjere i programere, bar u rangu najnaprednijih drzava ako vec ne mogu biti toliko bolji. A nije tako, ni Singapur, ni Koreja ni Japan (opet postoji tokijski) se ne dice strasno jakim univerzitetima u tim oblastima. Razlog tog nesklada? Postoji samo jedno razumno objasnjenje, dao sam ga.
Slažem se, no tu je razvijeno mnoštvo tema koje odoše raznim smjerovima.
Za Kinu- pa nije fer da uzmu te uspješne urbane sredine kao kriterij a gro zemlje je napol feudalan. No to nije kriterij za ono što htjedoh reći za te stvari: nit tih testova i natjecanja jest važan, no razne Olimpijade i ostalo nisu nužno pokazatelj da će te zemlje nešto biti probitačne na tim poljima ili da će funkcionirati kao društva.

Uza sav napredak, Kina je jednopartijsko despotsko društvo uz hrpu uhoda i kontolu kako dišeš i ostalo, a Japan je priča za sebe. Druga su to mjerila vrijednosti i kulture. I često uspješni idu u Ameriku ili drugamo, ali isto oni koji ispadnu neki koji uopće i nisu sudjelovali na tim natjecanjima, ali im krene kasnije i imaju sposobnosti i sl. Tako je i u nizu ostalih testiranja koja nisu beznačajna, no koliko to daje rezultate u zbiljskom životu kasnije, varira zbog niza okolnosti koje ne ulaze u jednadžbu.

Tu su i dosta problematične ocjene IQ i razni drugi testovi mladih, a tko će napraviti proboj u čemu, koja zemlja- to ne možemo mehanički preslikavati iz ovih rezultata ni iz samo ovoga testa izvoditi neke dalekosežne zaključke. No glavno stoji- i bez štrebanja, postoje načini da se poboljša obrazovanje- no samo u skladu s fizionomijom društva.

Što je dobro za Japan nije za Italiju i obratno.
 
Slažem se, no tu je razvijeno mnoštvo tema koje odoše raznim smjerovima.
Za Kinu- pa nije fer da uzmu te uspješne urbane sredine kao kriterij a gro zemlje je napol feudalan. No to nije kriterij za ono što htjedoh reći za te stvari: nit tih testova i natjecanja jest važan, no razne Olimpijade i ostalo nisu nužno pokazatelj da će te zemlje nešto biti probitačne na tim poljima ili da će funkcionirati kao društva.

Uza sav napredak, Kina je jednopartijsko despotsko društvo uz hrpu uhoda i kontolu kako dišeš i ostalo, a Japan je priča za sebe. Druga su to mjerila vrijednosti i kulture. I često uspješni idu u Ameriku ili drugamo, ali isto oni koji ispadnu neki koji uopće i nisu sudjelovali na tim natjecanjima, ali im krene kasnije i imaju sposobnosti i sl. Tako je i u nizu ostalih testiranja koja nisu beznačajna, no koliko to daje rezultate u zbiljskom životu kasnije, varira zbog niza okolnosti koje ne ulaze u jednadžbu.

Tu su i dosta problematične ocjene IQ i razni drugi testovi mladih, a tko će napraviti proboj u čemu, koja zemlja- to ne možemo mehanički preslikavati iz ovih rezultata ni iz samo ovoga testa izvoditi neke dalekosežne zaključke. No glavno stoji- i bez štrebanja, postoje načini da se poboljša obrazovanje- no samo u skladu s fizionomijom društva.

Što je dobro za Japan nije za Italiju i obratno.
Za Kinu nije fer a za Singapur, Koreju ili Japan jeste ako se testiranja vrse samo po urbanim sredinama (jer testiranje i jeste radjeno samo u urbanim sredinama u tim drzavama)? U Hrvatskoj testiranja rade u Drnisu i Delnicama a ne u zagrebackim skolama? Kinezi su toliko posteni da kazu testiranje se radi u Hong Kongu, Shangaju i Guangdzou i to treba ceniti.

Sta ti o Kini znas sem onoga sto po briselskom diktatu mora pisati i vasa stampa? Bio si tamo, obisao 3-4 grada, otisao na neko selo, bio sa poslovnim partnerima iz Kine? Bezao si od policijskog nadzora na ulici, hotelu? Letos vam pun Dubrovnik kineskih turista, jednopartijsko despotsko drustvo napravilo gresku i pustilo par desetina hiljada turista cak i u beznacajnu Hrvatsku.. i gle, niko nije zatrazio politicki azil da bezi iz despotije u Croaciju. Nekako kao kiselo grozdje deluje ta prica koja se potura prvenstveno iz USA a potom iz EU o despotiji i komunizmu, do 2018 je sve bilo OK, nikom u EU nije tesko padalo sta se desava u Kini na unutrasnjem planu a onda kada je po americkom diktatu zbog ogromnog trgovinskog deficita zasmetalo sve od jednoumlja, diktature komunisticke partije, nikada dokazane spijunaze tehnoloski nadmocnog Huaweija, ugnjetavanaj Ujgura, sutrasnje invazije na Tajvan (koja se evo brat bratu samo sto nije desila vec deceniju i vise). Uzgred, vi u vasoj lijepoj niste bili u stanju nikoga drugoga da nadjete da vam uradi jedan obican most sem Kineza, kako to?


Dakle jos jednom, gde se izgubi nadmoc obrazovnog sistema Singapura, Koreje i Japana u matematici i nauci? Zasto sa 10-15% boljih rezultata kod 15-to godisnjaka na kraju utonu u OECD prosek kod proizvodnje naucnika i inzenjera?

I za kraj, na trulom Zapadu se pitaju da li su PISA testiranja u Istocnoj Aziji namestena? Evo ga i LINK<-- na samo jedan od mnogih tekstova gde se na Zapadu pitaju sta je istina. Ostatak potrazi sam.
 
Za Kinu nije fer a za Singapur, Koreju ili Japan jeste ako se testiranja vrse samo po urbanim sredinama (jer testiranje i jeste radjeno samo u urbanim sredinama u tim drzavama)? U Hrvatskoj testiranja rade u Drnisu i Delnicama a ne u zagrebackim skolama? Kinezi su toliko posteni da kazu testiranje se radi u Hong Kongu, Shangaju i Guangdzou i to treba ceniti.

Sta ti o Kini znas sem onoga sto po briselskom diktatu mora pisati i vasa stampa? Bio si tamo, obisao 3-4 grada, otisao na neko selo, bio sa poslovnim partnerima iz Kine? Bezao si od policijskog nadzora na ulici, hotelu? Letos vam pun Dubrovnik kineskih turista, jednopartijsko despotsko drustvo napravilo gresku i pustilo par desetina hiljada turista cak i u beznacajnu Hrvatsku.. i gle, niko nije zatrazio politicki azil da bezi iz despotije u Croaciju. Nekako kao kiselo grozdje deluje ta prica koja se potura prvenstveno iz USA a potom iz EU o despotiji i komunizmu, do 2018 je sve bilo OK, nikom u EU nije tesko padalo sta se desava u Kini na unutrasnjem planu a onda kada je po americkom diktatu zbog ogromnog trgovinskog deficita zasmetalo sve od jednoumlja, diktature komunisticke partije, nikada dokazane spijunaze tehnoloski nadmocnog Huaweija, ugnjetavanaj Ujgura, sutrasnje invazije na Tajvan (koja se evo brat bratu samo sto nije desila vec deceniju i vise). Uzgred, vi u vasoj lijepoj niste bili u stanju nikoga drugoga da nadjete da vam uradi jedan obican most sem Kineza, kako to?


Dakle jos jednom, gde se izgubi nadmoc obrazovnog sistema Singapura, Koreje i Japana u matematici i nauci? Zasto sa 10-15% boljih rezultata kod 15-to godisnjaka na kraju utonu u OECD prosek kod proizvodnje naucnika i inzenjera?

I za kraj, na trulom Zapadu se pitaju da li su PISA testiranja u Istocnoj Aziji namestena? Evo ga i LINK<-- na samo jedan od mnogih tekstova gde se na Zapadu pitaju sta je istina. Ostatak potrazi sam.
Idi pjevaj himne partiji i drugu Siju nekom drugom.
 

Back
Top