Nozevi uopste

"........................."

ovde gore ide psovka, ali ne smem da psujem, oce Hogar da me ugrdi zbog "socnog" izrzavanja :)

vrlo nepregledno, konfuzno, i sasvim neinspirativno :(
ako neko hoce iskreno i sa misicima da se trosi, na ovom mestu je sve smuljano, i ubrzo izguvis volju :(

Sa lepim vremenom ja se trudim da me ima sto manje u civilizaciji.
Sledece nedelje zagrevam mehove, kujem damaskus, i kalim one nozeve.
Postavljam slike kad zavrsim.
Do tada, uzivajte u prolecu :)

Dobar vetar svima :)
 
Kajova pogledaj i po raznim forumima, strplivo biraj ali ja bih u svakom slučaju uzeo Enzo jer mislim da je za tu dužinu sečiva čelik i debljina Trappera D2 izvanredna kombinacija za jedan nož od koga se nećeš odvajati. Nisam imao prilike da se upoznam sa F1. Mislim da je Dane potpuno u pravu. Za 35€ možeš la brisi da kupiš sečivo, a za rukohvat sam da nađeš drvo ili da i njega kupiš pa će opet da izađe manje od polovine F1 a odnos kvaliteta čelika je približan pa možda malo i na strani D2 čelika. Ovo ti je link Brise Prvo se uloguj na njihov saj pa će ti oni automatski skinuti cene za 5-10€ od onih koji pišu ako nisi kod njih registrovan. Ako naručiš samo sešivo neće ti naplatiti poštarinu (bar meni nisu)

https://www.brisa.fi/portal/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Drugari ovde jeste malo konfuzno ali nemojmo opet da se rasturamo jer bar na ovoj temi nije bilo problema i možemo da se popričamo i razmenimo iskustva jer za sad nemamo gde drugde.
 
Hoce li neko molim Vas da mi kaze koji je ovo noz u sredini,DObio sam ga na poklon a na njem pise AK 47
CCCP,i gledao neke slike na netu za ruske bajonete ali neznam dal je autentican,valjda nije kinez?


22032009196-1.jpg
 
Knife: rekao si mi da treba prvo zastiti(kuvati) drvo pa onda lepiti. Nece biti problema sa lepljenjem masno kuvanog drveta na metal? Nemoj da se ljutis, posto pisu i ovde i na drugim mestim ada moze da imam problema. Ali ako si ti sa Enzo-om tako uradio - uradicu i ja sa mojom krbuljicom;) pozzz
 
Dugru evo ja tek danas uplatio net pa da ti odgovorim.

Ja nisam imao problema sa tim jer je kruška takvo drvo koje je jako dobro primilo ulje i uvuklo ga u sebe nije mi mnogo dugo trebalo da ocedim drvo od viška ulja ali moraš na kuvanje da staviš drvo u hladno ulje tako da se i drvo zagreje i da bolje upije. Takođe opet da pomenem da Drvo pri sušenju treba da bude fiksirano za neku ravnu podlogu ili ga stegni za nož (bez lepljenja), lepi tek posle par dana kada drvo odbaci višak ulja. Dvokomponentni lepak Bizon lepi odlično i ja sam posle bez problema vršio doradu rukohvata.
 
Knife,

Drvo se prvo lepi, pa oblikuje, pa tek onda zasticuje uljem.. I to bez kuvanja, posto kuvanje nece na dobro da izadje. Ulje na telesnoj temperaturi da, ali nista iznad toga.

Bizon ima naviku da se kasnije odlepljuje od nauljenih povrsina, ako stavis igle nema problema, ali opet..
 
Kaiowa,

Ako si pocetnik, moj savet ti je Mora Frost, preskoci za pocetak i Enza, i Fallkniven, i bilo sta drugo u tom cenovnom rangu. I VG 10 i D2 su celici koji se tesko ostre, u poredjenju sa klasicnim karbonskim, i nema svrhe da se na pocetku mucis sa njima, i da nemas povratnu informaciju da li nesto radi ili ne. I jedan i drugi noz imaju debela seciva, i vrlo cesto ce ti se desiti da dobro naostrena mora odradi posao bolje od nih u onakvom stanju kakvom dolaze od proizvodjaca.

Sledeci korak po meni bi trebao da ti bude opet noz iz domace radinosti, klasicno nordijsko secivo. Kada ga modifikujes, skines ramena, napravis konvekls kakav trebada bude, a ne onakav kao na vecini industrijskih nozeva sa nazovi konveksom, efikasnost ce porasti, i zavrsice sve poslove koje imas za njega, bez obzira sto ce te kostati daleko manje, a pri tome ces mnogo i nauciti.

Nema potrebe da insistiras na ful tang secuivu, ono je potpuno besmisleno, posto ni rat tail, cak i vrlo kratki tangf nece popustiti u normalnoj upotrebi. Trik je u ostrini seciva i tehnici upotrebe, a tek zatim u snazi koju ces priomeniti na secivo. Kada jednim potezom preseces stablo debljine 5-6 cm, i to najjeftinijom Morom, nema potrebe govoriti dalje o efikasnosti. Batoning i slicne stvari su izmisljotine onih koji misle da se sve resava bez sile, samo uzmes veci cekic..

Kasnije kada budes imao iskustva, znaces da izaberes ono sto ti odgovoara.. Bicu dosadan, pa cu opet ponoviti da bi =tek tada moj izbor uvek bio BRKT, ali ne uzimaj ga dok nesto ne naucis. Celik od koga BRKT radi auroru jednako drzi ostrinu kao D2 ili VG 10, daleko je elesticniji, bez obzira na sve marketinske trikove, podnosi tanju ostricu na samom rezu, sto itekako nije za bacanje, a ostri se i odrzava ostrina daleko lakse.
 
Kole baš me naplaši sa ovim što mi reče za drvo, mada sam i onako mislio da u nekom doglednom periodu uzmem stabiliwood i drugo sečivo, ovako će mi možda biti lakše da skinem ovo drvo i da ga promenim.

Meni se mora ne sviđa (na izgled) neznam kako radi ali mi je oko ne hvata, videh ih sad na sajmu Lova i ribolova. Enzo mi je odlično lego i zaista sam odučevljen njime . Inače fabrički je došo oštren na konveks.
 
Sve do kraja 19 veka svi nozevi za prirodu su bili vise kuhinjski nozevi nego nesto drugo..

Ta Mora ce da odradi mnogo vise posla nego gotovo svi nozevi sa cenom ispod 100 eura. I uopste nije svilena, naprotiv.

Enzo bez obzira na konveks ima problem sa celikom. D2 je izvrsan za meso, radi i na drvetu, problem je u velikim karbidima kod D2, koji se lako lome, a secivo se tesko polira, pa je odrzavanje noza diskutabilno.. Klasicni karbonski celici su tu u debeloj prednosti. Upravo zbog takvih karakteristika materijala, D2 ne moze da ima ispravan konveks za ono sto je nama zanimljivo.
 
Poslednja izmena:
Kole ne slažem se sa tim da se teško polira jer sam ja moj ispolirao bez nekog većeg napora. Žao mi je što nisam imao i sitniju šmirglu od 2500 da izvodim perverzije sa poliranjem. Što se tiče čelika neki ga dosta hvale muvao sam se british blade forumu i video da su neki sa čelikom D2 izuzetno zadovoljni čak i na skandi oštrenju
 
Dobro si pitanje postavio, Kole mogo bi da nam ukažeš na to kako dobiti dobar konveks. Ja sam do skora oštrio noževe na second bevel a tek od skora počeo da se igram sa konveksom. Čak sam jedan prepravio kao poslednji kreten na hollow.
 
Kaiowa, ta ilustracija se vrti okolo dosta dugo vremena, i poprilicno lose ilustruje konveks. Konveks moze da bude upravo takav kao na toj ilustraciji, ali i vrlo tanak, skoro kao na nordijskim nozevima, tj, kod onog prvog na ilustraciji. Konveks ne moze da se izvede bez rucnog rada, i zbog toga ga uglavnom nema u masovnoj produkciji, ili kada se pojavi, uglavnom je predebeo, i manje efikasan od drugih nacina ostrenja.

Knife, ta prica o konveksu je presiroka za ovaj forum, i pravog recepta, koji bi glasio ostris ovo pod jednim uglom nema. Geometrija konveksa se podesava prema vise faktora, ali osnovni su materijal seciva, namena, vestina korisnika. Uticaj ima i politika firme koja pravi nozeve, njihovo postovanje garancije, planirani troskovi i slicno.

Evo ti nekih generalni pravila. Pre svega celik od koga je napravljeno secivo. Sto je zilaviji, i tvrdji konveks moze da bude tanji, sa manje istaknutim krivama i samim tim ostriji. To je razlog zasto karbonski celici daleko nadmasuju nerdjajuce.

Namena.. Ako je samo za deljanje drveta, iz nordijskih suma, gde su sve vrste drveta relativno mekane, konveks moze da bude jako tanak. Ako neko hoce da nozem lomi cvorove na drvetu,. onda konveks mora da bude deblji, sto ga automatski cini i mnogo manje efikasnim.

Vestina korisnika je takodje jako bitna. Prost primer je otvaranje i sredjivanje divljaci. Pojedini "strucnjaci" koriste noz za lomljenje kosti. Takvima konveks treba da bude iyuyetno debeo. Sa druge strane su oni koji noz znaju da koriste, i koji otvaraju zglob onako kako treba, pa noz opet moze da bude jako tanak, i da zavrsava posao bez koriscenja mnogo sile.

Pojedine fabrike ne zele da se zezaju sa nozevima koji su im vraceni posto korisnik ne zna da koristi noz. I pord toga sto naostre noz na konveks, ostave taj konveks jako debeo, toliko da je potpuno neupotrebljiv, ali nema veze, i dalje ga reklamiraju kao konveks. Ali nema veze, sa njim mozes da udaras i beton, pa opet nece da ima ostecenja na secivu.. Samo mi nikada nije bilo jasno ko ce fda nadje beton u prirodi, i zasto bi ga udarao..

Upravo zato insistiram na jeftinim Morama. Kupis dve tri, jednu naostris tanko, osteti se secivo, nema problema, promenis ugao.. Pa uzmes drugu, pa trecu, i na kraju steknes sasvim dovoljno iskustva. Bez toga nema dobrog konveksa.
 
Znam da je to preširoka tema ali pokušavam da naučim jer mi je unzo došo tako dobro naoštren ali usled poliranja i rada je izgubio svoju oštrinu delovao mi je kao skandi i tek kad sam hteo da ga pustim preko kamena primetim da je konveks vrlo neprimetan tako da po otiscima toje je kamen ostavio deluje kao da kreće od 2/3 sečiva bar mi tako deluje.

Ono jeste da je najbolje da se to uči uživo ali šta da se radi. Goran mi je nešto objašnjavao ali vredi skupljati znanje sa više strana
 
Evo jedne slicice kako je Bogdan objasnio na OMF ranije

kolekojot_Konveks%20Fallkniven%20BRKT.jpg


Plavo je predebeli koveks, naprimer kod fallkniven nozeva je takav fabricki,
a crveni ti je BRKT konveks.

Obrati paznju na debljinu iza same ivice reza .

nadam se da ti je pomoglo

poz.
 
Neko se pre nekoliko stranica izrazio vrlo negativno o BRKT.
Ja sam naprosto odusevljen Barkovima.
Svako ima pravo na svoje misljenje, i na svoje licno iskustvo.
Isprovociran tako losim predstavljanjem BRKT, ja sam uzeo Kodzinu krusku, jedan stari Lauri PT, jedan mali BRKT i evo mog doprinosa.
Ptarmiganom sam odeljao drsku od pocetka do kraja.

Lauri je isti onaj koji i Dane mnogo voli i cesto koristi. Ja sam mu malo prepravio vrh, i prebacujem ga na konveks. Ni ostrica, ni drska nisu gotovi, ali ovako nestrpljiv, kakav jesam, postavljam slike pre zavrsnih faza obrade.
Kao sto drugari vec znaju, ja bas sve radim bez power tools, na kolenu, i najprirucnijim sredstvima. Sve to najcesce radim u sumi :)
Cobanin sam, tim se dicim :)
Na samom pocetku sam slikao kako je Bark dovoljno ostar da moze da skine dlake sa podlaktice.
Na samom kraju nije bio tako ostar, i vide se mesta na papiru, gde se jadnik sapleo !
Ako jos neki od nozeva iz tek klase moze da odelje Kodzinu krusku, i posle toga da secka papirice, onda zelim da saznam koji bi to model bio !
Napominjem da Ptarmigan nije A2, vec karbonski celik.

PS
Savet pocetnicima:
Ako Kole nesto tvrdi – poslusajte ga!
Ustedecete vreme, novac, energiju, …….
 

Prilozi

  • BRKT&kruska05.jpg
    BRKT&kruska05.jpg
    34,7 KB · Pregleda: 40
  • BRKT&kruska06.jpg
    BRKT&kruska06.jpg
    31,8 KB · Pregleda: 34
  • BRKT&kruska07.jpg
    BRKT&kruska07.jpg
    112,1 KB · Pregleda: 30
  • BRKT&kruska08.jpg
    BRKT&kruska08.jpg
    45,2 KB · Pregleda: 31
  • BRKT&kruska094.jpg
    BRKT&kruska094.jpg
    16,2 KB · Pregleda: 31
Poslednja izmena:
nesto nece da me slusaju "urdi priloge"
izgleda da su slike prevelike :(
 

Prilozi

  • BRKT&kruska097.jpg
    BRKT&kruska097.jpg
    52,5 KB · Pregleda: 48
  • BRKT&kruska098.jpg
    BRKT&kruska098.jpg
    70,6 KB · Pregleda: 36
  • BRKT&kruska0991.jpg
    BRKT&kruska0991.jpg
    114,9 KB · Pregleda: 44
  • BRKT&kruska099.jpg
    BRKT&kruska099.jpg
    57,5 KB · Pregleda: 38
Poslednja izmena:
Lepo je da saznam da nisam jedini koji rucku za noz delje sa nozem....doduse...ja ne koristim BRKT (iz ocitog razloga - nemam BRKT)...ali zato imam Lauri ;) .
Druze Gorane, jel to PT ili PTX? Ako je ovaj drugi zanima me dali se hamon vidi nakon konveksiranja?
Sneg u Mavrovo se stopio....cekam vas...ali zaista cekam vas!
 
Ja sam u rukama držao taj goranov nožić i jako me je inpresionirao. Tako mali a tako spretan nož stvarno je koristan a pošto znam i koje je drvo deljao, svaka čast. Ta priča o lošem kvalitetu BRKT-a je tu bila servirana od nekog pristrasnog prodavca a ne od poznavaoca tako da je treba odbaciti u startu.

Gorane čestitke za nož koji si odeljao. Lepo izgleda.

Evo jednog testa kako se ponaša D2 u odnosu na karbonski O1 čelik koji su bili uporedo natopljeni solju i limunom i stojali tako 5 min.

attachment.php


Testiranje je izvršio Dennis iz Brise koji prodaje oba modela.
 

Back
Top