Jasenovac. Kvantitativne vrednosti

Meni je jako interesantno da je ovo uopšte rečenica koju je neko u stanju da izgovori, da nečto najopštije i najnormalnije treba neko da sakrije. Pazi, ti doslovno govoriš o sakrivanju.

Baš dosta govori o ovom podneblju, i to nažalost najgore. Nigde u svetu ovako nešto ne može se videti, bukvalno nigde na čitavoj planeti, i izgleda samo ovde. Npr. potpuno je nezamislivo da neko uopšte pokreće u svetu neke ovako krajnje retardirane diskusije na nivou Neko kaže da u Aušvicu nije stradalo svih 11 miliona ljudi, pa čak to ni ne ume da sakrije.

Kako smo krenuli, uskoro smo krenuli da će na Forumu Krstarice da se piše još i Ovde se piše da ljudi konzumiraju vodu i vazduh da bi preživeli, i to tako ne ume čak ni da se sakrije.

Mislim, čovek se stvarno zapita gde su granice šta se ovde sve može pročitati i zaista se ponekad pomisli jesmo li ovde kolektivno totalno poludeli i da li se čovečanstvo deli na ljude, koji obitavaju sve krajeve sveta od Aljaske do novog Zelanda i Ognjene zemlje do Kamčate, i nekakav zaostali homo balcanicus idiotes ovde, kada se pročita o čemu se ovde priča.
Да дословно јер изворе дотичног човека стављаш да је страдало 225000 Срба у Јасеновцу.
А не постављаш процену истог да је на теритотији ндх страдало око 750000 ненаоружаних цивила , жене , деце народа који није носио пушку.
Како је могуће ово добронамерно прескочити и не поставити.
Па никако јер се избегава број страдалих на "неколико стотина хиљада"
Број жртава Јасенивца на 100000
А све остало не знамо!
Не знамо колико је Срба било 1941. иако Машина тврди 1950000 а сам Немац 1700000.
Дакле од чега фали неколико стотина хиљада Срба од које цифре?
Дакле не знамо колико је било не знамо колико је страдало али 20000% знамо да није 700000.

Иста ствар је са Словенима ту све 100% знамо имамо снимљено документовано како прелазе Дунав.
Али немамо појма колико је Срба живело у Хрватској 1941?

Ако је теби то нормално како кажеш ја ти онда морам рећи без увреде да ниси нормалан као цела екипа који су само аматери и полтрони политичког процеса и договора.
Не знамо колико је било али ДОГОВОРИЋЕМО СЕ!
Је л' таки Вељо? Ма договорићемо се бре!
 
Да дословно јер изворе дотичног човека стављаш да је страдало 225000 Срба у Јасеновцу.
А не постављаш процену истог да је на теритотији ндх страдало око 750000 ненаоружаних цивила , жене , деце народа који није носио пушку.
Како је могуће ово добронамерно прескочити и не поставити.

Kao prvo, pa jesi li ti pročitao uopšte šta piše u uvodnoj objavi teme?

Ovde bih skrenuo pažnju kod svih forumaša da ovo nije tema o ustaškim stradanjima; ovde nas interesuje isključivo Jasenovac kao koncentracioni logor (ili možda preciznije, logoraški kompleks). Ovde nas ne zanimaju ni druga stratišta, uključujući ni drugi koncentracioni logori (ovo se mora posebno naglasiti zato što neki forumaši pod terminom Jasenovac, zapravo ne misle na Jasenovac, već naziv koriste u njegovom simboličkom značenju u nameri ds označe kompletno sve ustaške logore, pa čak i šire od toga, do raznih ubistava po šumama, ispred kućnog praga, itd.) već je svrha teme da se sakupe i komentarišu informacije o dosadašnjim analizama na jednom mestu.

Jesi li ti uopšte pročitao šta ovde stoji, u ovom citatu? Dakle, bukvalno skrećeš sa teme i meni zameraš što sa nje nisam skrenuo?

Kao drugo, verovatno si opet pod nekakvom pogrešnom premisom da je reč o istom izvoru ili svedočanstvu. Nije. Reč je totalno drugačijim izvorima.
 
Kao prvo, pa jesi li ti pročitao uopšte šta piše u uvodnoj objavi teme?



Jesi li ti uopšte pročitao šta ovde stoji, u ovom citatu?

Kao drugo, verovatno si opet pod nekakvom pogrešnom premisom da je reč o istom izvoru ili svedočanstvu. Nije. Reč je totalno drugačijim izvorima.
Слажем се избави пописе жртава комунстичких четничких и попис из 1937. и све остале који се тичу ндх јер се то не односи на Јасеновац.
Дакке како ћемо онда рачунати тих неколико стотина хиљада који фале одакле? од ђе фале ? од кога?

Хајде одмах да пронсђемо средњу вредност свих процена Јасеновца и закључимо јер си сам рекао дасе тема тиче искључиво Јасеновца. не осталих жртава и пописа?!
 
Слажем се избави пописе жртава комунстичких четничких и попис из 1937. и све остале који се тичу ндх јер се то не односи на Јасеновац.
Дакке како ћемо онда рачунати тих неколико стотина хиљада који фале одакле? од ђе фале ? од кога?

Хајде одмах да пронсђемо средњу вредност свих процена Јасеновца и закључимо јер си сам рекао дасе тема тиче искључиво Јасеновца. не осталих жртава и пописа?!

Možeš slobodno koliko hoćeš da se pretvaraš da ne znaš i sam da je suština da ovde svi vrte do besvesti, uključujući i tebe, podatak od 750.000 koji se bezbroj puta reciklira, a da njegov podatak o Jasenovcu niko zapravo na forumu uopšte nije ni postavio dok nisam ja okačio izvor koji ti imaš na jednoj stranici knjige u svojoj kući...i da gotovo niko ovde doslovno nema pojma (vrlo očigledno uključujući i tebe) da je broj srpskih žrtava u Jasenovcu Nojbaher procenio zapravo na 225.000.

Zamisli sad da ja krenem prizivati doslovno svakog forumaša — uključujući i tebe — koji je ikada pominjao Nojbahera ili generalno nemačke izvore.
 
Poslednja izmena:
Možeš slobodno koliko hoćeš da se pretvaraš da ne znaš i sam da je suština da ovde svi vrte do besvesti, uključujući i tebe, podatak od 750.000 koji se bezbroj puta reciklira, a da njegov podatak o Jasenovcu niko zapravo na forumu uopšte nije ni postavio dok nisam ja okačio izvor koji ti imaš na jednoj stranici knjige u svojoj kući...i da gotovo niko ovde doslovno nema pojma (vrlo očigledno uključujući i tebe) da je broj srpskih žrtava u Jasenovcu Nojbaher procenio zapravo na 225.000.

Zamisli sad da ja krenem prizivati doslovno svakog forumaša — uključujući i tebe — koji je ikada pominjao Nojbahera ili generalno nemačke izvore.
Не разумем како то немам појма кад сам за тобом додао број страдалих у ндх.
Немам појма шта хоћеш да кажеш.
Имаш права да ти се не свиђа цифра.
 
Не разумем како то немам појма кад сам за тобом додао број страдалих у ндх.
Немам појма шта хоћеш да кажеш.
Имаш права да ти се не свиђа цифра.

Da imaš pojma, navodio bi taj podatak, bilo na temi o smrti Živanovića koju si pretvorio 99% u raspravu o broju žrtava, bilo na drugim mestima gde pišeš kako ljudi ignorišu nemačke izvore kada govore o Jasenovcu. Čak si i eksplicitno bio naveo da nemački izvori tobože potvrđuju procene državne komisije iz 1945/6. godine, iako je istina posve drugačija.
 
Da imaš pojma, navodio bi taj podatak, bilo na temi o smrti Živanovića koju si pretvorio 99% u raspravu o broju žrtava, bilo na drugim mestima gde pišeš kako ljudi ignorišu nemačke izvore kada govore o Jasenovcu. Čak si i eksplicitno bio naveo da nemački izvori tobože potvrđuju procene državne komisije iz 1945/6. godine, iako je istina posve drugačija.
Ја те изгледа нисам добро разумео казао си нема нико појма ни ти ни Ристић ни Машина ни Немци ни усташе ни Ватикан ни Умељић нико ништа не зна!?
Откуд би требало да ја знам?!
Међутим ово ми је врхунац приче да се историчари хвале својим незнањем и то сматрају још прогресом науке!
Дакле почетком 21. века смо напредовали до те мере да смо схватили да ништа не знамо!?

Не знам ко је крив за то да ли Дарвин или Бог!?!
Суштина би била да је немогуће било шта утврдити ако се не знам број страдалих на читавој територији и број Срба из 1941.
и 1946. пошто ви ништа не знате црква бар нешто зна тако да ако се ништа не зна нема разлога за промену.
Можда ће Ватикан једном под притиском морати да врати документацију о Јасеновцу или ће неко храбар већ украсти и доћи некако до тога.
 
Ја те изгледа нисам добро разумео казао си нема нико појма ни ти ни Ристић ни Машина ни Немци ни усташе ни Ватикан ни Умељић нико ништа не зна!?
Откуд би требало да ја знам?!
Међутим ово ми је врхунац приче да се историчари хвале својим незнањем и то сматрају још прогресом науке!
Дакле почетком 21. века смо напредовали до те мере да смо схватили да ништа не знамо!?

Не знам ко је крив за то да ли Дарвин или Бог!?!
Суштина би била да је немогуће било шта утврдити ако се не знам број страдалих на читавој територији и број Срба из 1941.
и 1946. пошто ви ништа не знате црква бар нешто зна тако да ако се ништа не зна нема разлога за промену.
Можда ће Ватикан једном под притиском морати да врати документацију о Јасеновцу или ће неко храбар већ украсти и доћи некако до тога.

Znam da je to možda teško razumeti, zato što je delu javnosti ovde ispran mozak pa su navikli na kojekakve šarlatane-sveznalice koji vise po Pinku ili se javljaju po svakojakim opskurnim kanalima i koje popularizuju Teša ili Goran Fes, ali to je nešto najnormalnije u celom svetu i bukvalno se mnogo i pitaju kada će srpski istoričari da dosegnu do tog nivoa.

Ozbiljna nauka se ne zasniva na decidnim determinantama. Tragovi koji zadržavaju to uglavnom su zaostavština pozitivističke istoriografije i najčešće političkih motiva da se tobož' nekakve cifre izriču, a nijedna od kojih zapravo nema stvarno pokriće.

Mislim, najkraće rečeno: ne lupeta se više (toliko). I da, naravno da to jeste progres, i to vrlo značajan. Niko to ne spori i trebalo je da komunizam doživi krah i da dosta godina prođe dok ne dođemo do ovog nesumnjivo naprednijeg nivoa, koji je inače uglavnom svuda u Evropi zastupljen, od Rusije do Islanda.
 
Ne, ne iz 1943, već iz 1945 godine. Nojbaher se predao Amerikancima 2. juna 1945. godine. Njega je u Vizbadenu u pritvoru, u američkoj okupacionoj bazi, ispitivao Heri N. Hauard, izaslanik američke delegacije sa tom misijom u Vizbadenu od avgusta do novembra '45. godine. Nojbaher je bio ispitivan (zapravo preciznije u Oberurzelu) 29, septembra, od 1. do 6. oktobra i na kraju još zaključno 8. oktobra. Davao je izjave o svojim saznanjima kako bi bile korišćene radi istrage i dokumentovanja zločina koje su počinile snage Sila Osovine u toku Drugog svetskog rata.

Pogledajte prilog 1545904

Nojbaherova procena o 225.000 stradalih Srba u Jasenovcu nije iz 1943. godine. To je njegova sveukupna procena koliko je Srba izgubilo živote u jasenovačkom logorskom kompleksu za njegovo čitavo postojanje.

Ovo pogrešno pozivanje na nemačke izvore nažalost u nekim slučajevima je doprlo i do nekih stručnih razmera. Naime, pre nekog vremena izvesni istoričar iz Izraela po imenu Gideon Grajf je bio angažovan u vreme nekakve svađe sa Hrvatima oko izložbe u UN od strane srpskih vlasti da bi se malo zainatili i u tom smislu u velikoj meri doprineo održavanju i širenju pojedinih zabluda.

U svom radu iz 2022. godine, Jasenovac, logor i njegovo istorijsko i moralno značenje, Grajf lažno citira u tekstu Nojbahera na str. br. 30:

GideonGrajf.JPG
 
Aha, znači nisi hteo da kažeš da podržavam Ristića?
Evo, lepo je ovde objašnjeno zašto ti, Ristić i određeni ljudi iz Crkve kao što je Dimitrije Marković duvate u isti duduk:

Porfirije je deo projekta Duboke države, zbog toga on želi da dovede papu do kraja godine i zbog toga Dejan Ristić, i Vučićeva ekipa, u kojoj je i Porfirije smanjuju broj zaklanih i maljem ubijenih Srba u Jasenovcu.
 
Издвајањем Јасеновца као мјеста геноцуида вршимо и релативизацију и како написах, замагљивање историје, геноцид над Србима, Јеврејима и Ромима је спроведен не у овом стратишту, него на простору читаве НДХ. И то је увијек важно нагласити.

👆
 

Back
Top