INKLUZIJA , OSNOVNE ŠKOLE, SPECIJALNE ŠKOLE /// za i protiv ///

  • Začetnik teme Začetnik teme dex80
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Da li ste za uvodjenje inkluzije?

  • ZA

  • PROTIV


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.
Ti imas i zakonsko pravo da radis diferencirano i to nigde ne knjizis da se tako izrazim. Individualizovan pristup ne mora da se ozvanici, samo ako se radi o individualizaciji u smislu IOP-a treba ti prateca pairologija.

E taj momenat me buni... Znaci, oni dobiju lakse ciljeve i zadatke, a to nigde ne pise. I sta kad dodju na maturu? Kakvu onda malu maturu polazu?
 
Tu problem naravno dolazi kod ocenjivanja. Druga deca pobesne kad vide da je neko ko ima manje sposobnosti dobio veću ocenu od njih, čak i kada regularno dobije 10 poena više, jer zaboga on je genije i treba UVEK da dobije veću ocenu. Što je najgore cela škola se uvlačila dvojici malih ciničnih genija jer su predstavljali školu na takmičenjima (a možda su se i plašili da jednog dana kad postanu ludi naučnici ne dođu da se osvete, ko će ga znati)

Ovaj momenat je toliko jasan i istinit, da necu ni da komentarisem dalje...
 
Istu kao i svi ostali. Pa kako prodju prodju.
A većinu ove dece upisane na smerovima koji primaju đake sa dovoljnim uspehom u stvari i čine "neidentifikovana" deca sa posebnim potrebama koja su išla u redovnu školu. Samo što do sada nisu polagali nikakav prijemni, a i kada jesu opet nije bilo nigde mesta za tako mali broj poena za 4-godišnje škole, pa im je o smeru (metalostrugar ili lepilac đonova na patike?) opet odlučivala ocena iz muzičkog... Sada ćemo bar imati malo pismenije pekare i automehaničare, mislim da su to prestižniji trogodišnji smerovi, pa će tu da odu oni koji malo bolje urade maturu
 
Situacuja ne može biti jasnija,inkluzija nema alternativu,kao i JEVROPA.Radim u školi i definitivni sam do smrti protiv inkluzije!!!!!!Poštovane kolege i svi ostali,inkluzija je u 99% škola samo papirološka forma (daj bože da i ostane tako),a veoma interesantno je i to da u tih 99% škola nemamo normalne kabinete za neinkluzivnu decu.Zamislite samo procenat neinkluzivne dece u jednoj generaciji čiji čas bilo koji prosvetni radnik,bilo kog predmeta mora da skrati za vreme koje će posvetiti inkluzivnim vršnjacima,i zamislite tu istu generaciju za niz godina kao stub naše Srbije?
 
Situacuja ne može biti jasnija,inkluzija nema alternativu,kao i JEVROPA.Radim u školi i definitivni sam do smrti protiv inkluzije!!!!!!Poštovane kolege i svi ostali,inkluzija je u 99% škola samo papirološka forma (daj bože da i ostane tako),a veoma interesantno je i to da u tih 99% škola nemamo normalne kabinete za neinkluzivnu decu.Zamislite samo procenat neinkluzivne dece u jednoj generaciji čiji čas bilo koji prosvetni radnik,bilo kog predmeta mora da skrati za vreme koje će posvetiti inkluzivnim vršnjacima,i zamislite tu istu generaciju za niz godina kao stub naše Srbije?

Тачно то! И замислите сву ту децу у 70 % школа које немају салу за физичко, и 30 % школа које немају санитарни чвор, и 90 % школа које немају топлу воду за прање руку!
Да набрајам даље?
 
Тачно то! И замислите сву ту децу у 70 % школа које немају салу за физичко, и 30 % школа које немају санитарни чвор, и 90 % школа које немају топлу воду за прање руку!
Да набрајам даље?
Предајем музичку културу у ос.шк.Пре 5 год.одузет ми је кабинет и једино наставно средство пијанино,нема више кабинетске насатаве,не постоји засад у школи где радим,учионице су угланцане (ревијално,на око) да се срушиш од лепоте када уђеш (просто би се изуо пред вратима) а од насатвних средстава ни трага,ту и тамо по зидовима висе неке папирчине које симболизују очајнички покушај људи у настави да од часа направе макар обрис истог.Тај јад од наставних средстава вуцаримо од учионице до учионице,пробао сам и ја клавир да носам,кад не црко.У замену сам добио неку ''кажу хармоника'',како добар познавалац муз.инструмената тог момента сво моје знање и умење је отишло у неповрат,свих 14 година музичког образовања,гледао сам бело а поглед ми се губио у даљини.Близу сам половине радног века и уверен сам да Србија није имала овако интересантно исписане странице у историји просвете,још од зачетка образовања,почевши од доба када се клечало на љускама од ораха и зрнима кукуруза.У принципу јесам за дечију и људску равноправност и једнакост без предрасуда,али мислим да инклузију не трба гурати у школе по сваку цену,знају то они који долазе на такве ''идеје'',ништа их не кошта а опет добро зарађују.Питам се што МИ бежимо од реалности и дал та ЈЕВРОПА уопште очекује тако радикалне потезе српске просвете,ко зна,можда једног дана дочекамо да и они нешто од нас науче.Тешко оном ко мисли својом главом! ИНКЛУЗИЈО,ИНКЛУЗИЈО,ПА ГДЕ СИ ТИ НАМА ДО САДА БИЛА?!?!?! Шта ћу,ово је јаче од мене.
 
Ja u odeljenju imam dvoje dece da posebnim potrebama. I kako je dosao kraj prvog polugodja, nastao je problem prilikom zakljucivanja ocena. Naime, ucenike sa posebnim potrebama sam ocenjivala na drugaciji nacin od ostalih da bih danas dosla u sukob sa razrednim staresinom tog odeljenja. Jedan ucenik ima svedenu ocenu 2, a drugi 3. Problem je, kako razredni kaze, to sto ce se ostala deca koja imaju dvojke ili trojke buniti sto sam ih svrstala u isti kos sa ovom drugom decom. Jedino resenje bi po njoj bilo da ostaloj deci povecam po jednu ocenu.

Meni je ovo van pameti s obzirom na to da su ostala deca MOGLA da nauce a NISU HTELA, dok deca sa posebnim potrebama NISU MOGLA, zbog cega sam ih i ocenjivala na drugaciji nacin. Jos samo da napomenem da sam sa njima radila po posebnom planu i programu.

Kakvo je vase misljenje sto se tice ovoga? Inace, ja sam pocetnik pa nisam bas detaljno informisana, a i kako bih kad ni u Ministarstvu ne znaju dovoljno.
 
Ja u odeljenju imam dvoje dece da posebnim potrebama. I kako je dosao kraj prvog polugodja, nastao je problem prilikom zakljucivanja ocena. Naime, ucenike sa posebnim potrebama sam ocenjivala na drugaciji nacin od ostalih da bih danas dosla u sukob sa razrednim staresinom tog odeljenja. Jedan ucenik ima svedenu ocenu 2, a drugi 3. Problem je, kako razredni kaze, to sto ce se ostala deca koja imaju dvojke ili trojke buniti sto sam ih svrstala u isti kos sa ovom drugom decom. Jedino resenje bi po njoj bilo da ostaloj deci povecam po jednu ocenu.

Meni je ovo van pameti s obzirom na to da su ostala deca MOGLA da nauce a NISU HTELA, dok deca sa posebnim potrebama NISU MOGLA, zbog cega sam ih i ocenjivala na drugaciji nacin. Jos samo da napomenem da sam sa njima radila po posebnom planu i programu.

Kakvo je vase misljenje sto se tice ovoga? Inace, ja sam pocetnik pa nisam bas detaljno informisana, a i kako bih kad ni u Ministarstvu ne znaju dovoljno.

Recite razrednom da kaže roditeljima dece da pišu Ministarstvu i da zahtevaju da vam se pošalje kako se deca sa iopom ocenjuju, ili da sam/a to uradi pošto je razredni starešina pa mu/joj je u opisu radnog mesta, i da je to trebao/la da vam obezbedi u prethodna četiri meseca. Dok ne dobijete crno na belo, ocene su takve kakve su.

Poklanjanje po jedne ocene svakom detetu ne treba nikad da se radi. Zato i imamo škole sa 30 odsto vukovaca.
 
Ja u odeljenju imam dvoje dece da posebnim potrebama. I kako je dosao kraj prvog polugodja, nastao je problem prilikom zakljucivanja ocena. Naime, ucenike sa posebnim potrebama sam ocenjivala na drugaciji nacin od ostalih da bih danas dosla u sukob sa razrednim staresinom tog odeljenja. Jedan ucenik ima svedenu ocenu 2, a drugi 3. Problem je, kako razredni kaze, to sto ce se ostala deca koja imaju dvojke ili trojke buniti sto sam ih svrstala u isti kos sa ovom drugom decom. Jedino resenje bi po njoj bilo da ostaloj deci povecam po jednu ocenu.

Meni je ovo van pameti s obzirom na to da su ostala deca MOGLA da nauce a NISU HTELA, dok deca sa posebnim potrebama NISU MOGLA, zbog cega sam ih i ocenjivala na drugaciji nacin. Jos samo da napomenem da sam sa njima radila po posebnom planu i programu.

Kakvo je vase misljenje sto se tice ovoga? Inace, ja sam pocetnik pa nisam bas detaljno informisana, a i kako bih kad ni u Ministarstvu ne znaju dovoljno.

Znas kad bi im ja poklonila? NIKAD. i STA IMA RAZREDNI S TVOJIM OCENAMA? ti ocenjujes svoj predmet i stojis iza svoje ocene. ne vidim razlog za strah i cimanje. na kraju krajeva, javno na sednici reci pa nek ide u zapisnik
ja bi se i pedagogu obratila, cisto da zastitim sebe
 
Ma smesno... Nama je plata u rangu vise medicinske setre... Ili pumpadzije koji toci benzin...Ima cistacica koje su isto tu negde.... I posle se ti skoluj i budi neki strucnjak... Ma pali...

Svedeni smo na otirac za noge dece i roditelja. Ne gresim dusu, cast casnim izuzecima. Ali osnovna skola je izgubila svaki smisao.
 
Poslednja izmena:
Ma smesno... Nama je plata u rangu vise medicinske setre... Ili pumpadzije koji toci benzin...Ima cistacica koje su isto tu negde.... I posle se ti skoluj i budi neki strucnjak... Ma pali...

Svedeni smo na otirac za noge dece i roditelja. Ne gresim dusu, cast casnim izuzecima. Ali osnovna skola je izgubila svaki smisao.

Roditelj sam,mislim da spadam medju ove "izuzetke".Smatram da je situacija u prosveti katastrofalna...
Evo najavljuju neke štrajkove...podržavam vas.
 
http://www.listzrenjanin.com/index....i-slabovidne-osobe&catid=11:hronika&Itemid=11

За увођење овог софтвера у школе у Србији потребно је око 7 000 евра. Седам хиљада! Зар то није смешна свота новца за овако нешто?
Имала сам прилике да видим, то је фантастично!
И шта се дешава? Никог то не занима, до министра просвете који уводи инклузију не допире уопште све ово...
 
http://www.listzrenjanin.com/index....i-slabovidne-osobe&catid=11:hronika&Itemid=11

За увођење овог софтвера у школе у Србији потребно је око 7 000 евра. Седам хиљада! Зар то није смешна свота новца за овако нешто?
Имала сам прилике да видим, то је фантастично!
И шта се дешава? Никог то не занима, до министра просвете који уводи инклузију не допире уопште све ово...

Tipično za nas.
Mi roditelji slepe i slabovide dece imali smo problem sa papirom za Brajeve mašine.To je malo drugačiji papiri od ovog običnog-i skuplji.
Nabavlja se tako što ga škola prodaje učenicima.Zar nije malo apsurdno da se škola bavi prodajom papira deci da bi mogla da pišu?
Onda sam ja kumio u Ministarstvu da nam bar malo pomognu,i dali su nam novac da kupimo papir,našli smo ga dosta jeftinije nego što se prodaje u školi.
Ali to je bilo samo za jednu školsku godinu,taj papir se u medjuvremenu potrošio i sve je opet po starom...
Kao i u vezi ovog softvera Vanda,nikog više ništa ne interesuje,u Minstarstvu su kratkoročno rešili problem.
 

Back
Top