Игра деце или родитеља?

Pa onda je to skroz jednostavno. Nema šta da se misli.
Smaraju ljudi sa savetima raznim koje nemaju veze sa ovim što si mi napisala pa sam mislila da i od roditelja zavisi.
"Baba Saveta" uvek ima na sve strane.:dash:
Одеш у српску МЕНСА-у, некада је била на Булевару, сада не знам, али види преко гугла, они имају лепо разрађен програм са једном(сада можда и више) табела са атласом света, заставама, именима држава, која деци развијају когнитивне способности у периоду од 1 до 5 година.
Добар је програм, лак и поучан, степенован по тежини, а развио га је претсденик српске Менса-е који је, чини ми се неуропсихијатар, из НС-а је и има 4 деце.
 
Da li to treba utvrđivati i na koji način?
Kako se utvrđuje da li je neko dete napredno i ako jeste, da li je bolje slati ga ranije u školu i time ga forsirati ili pustiti da stvari same teku?:think:

meni svi govore: priholog, uciteljica, sestra koja je takodje uciteljica.... da imam natprosecno dete a na testovima je uradio nesto vise od proseka....za neke oblasti je maher a i dan danas sa 12 godina me pita datum rodjenja :))))....ja sam za to da se detetu dopusti da se razvije tamo gde zeli i ima motivaciju a i tako ce us koli da bude prisiljen da uci ono sto ne voli....nisam za raniji polazak u skolu, nije to sam ucenje ima tu i dodatnih stresova koje nezrelo dete samo mogu da unazade.....
 
Одеш у српску МЕНСА-у, некада је била на Булевару, сада не знам, али види преко гугла, они имају лепо разрађен програм са једном(сада можда и више) табела са атласом света, заставама, именима држава, која деци развијају когнитивне способности у периоду од 1 до 5 година.
Добар је програм, лак и поучан, степенован по тежини, а развио га је претсденик српске Менса-е који је, чини ми се неуропсихијатар, из НС-а је и има 4 деце.

Znam za MENSA udruženje. Ali meni nije bitno koliki je njemu IQ, nego da li dete koje je napredno (kad se to utvrdi) treba gurati sa starijim generacijama ili ga ostaviti sa svojom? Interesuje me šta je za dete bolje.
 
meni svi govore: priholog, uciteljica, sestra koja je takodje uciteljica.... da imam natprosecno dete a na testovima je uradio nesto vise od proseka....za neke oblasti je maher a i dan danas sa 12 godina me pita datum rodjenja :))))....ja sam za to da se detetu dopusti da se razvije tamo gde zeli i ima motivaciju a i tako ce us koli da bude prisiljen da uci ono sto ne voli....nisam za raniji polazak u skolu, nije to sam ucenje ima tu i dodatnih stresova koje nezrelo dete samo mogu da unazade.....

Nisam ni ja za raniji polazak u školu i kada nam je psiholog rekla da mi sami (roditelji) treba da odlučimo da li ćemo testirati dete ili ne, ja sam odbila jer ne želim da ga forsiram.
Međutim, toliko ljudi mi sada već "drobi" da je "šteta" ne iskoristiti maksimalno detetove potencijale i da ne bih smela da ga sputavam. Šta to uopšte znači?:confused:
 
Za raniji polazak u školu nije bitna samo inteligencija već i emotivna zrelost - koliko je dete spremno da sedi 45 minuta, da ne kmeza u sred časa da mu se šeta i tako neki momenti.
Inače, tvoj Luka stvarno nekad već liči na šolarca, pa mi je jasno otkud su te napale Baba Savete :)

Da ga vidiš sa starijom decom.:eek:
On mene plaši kad krene da izbacuje informacije, mozak mu radi kao sat. I stalno traži da mu postavljamo zadatke, da ga ispitujemo, da sabira do 100. Ja kontam da je to normalno za dete od 4-5 godina, a onda odemo kod prijatelja čija deca kreću u školu ili već idu pa nam kažu da deca to nauče tek u školi. I onda kreću saveti...:roll:
Počinjem stvarno da se pitam da li grešim što ništa ne radim po tom pitanju. A samo mi je bitno šta je za njega najbolje.
 
ta testiranja pred upis u osnovnu skolu su zastarela glupost...a i ne pomazu nikome.
postoji niz testova za utvrdjivanje koeficijenta inteligencije deteta,ali je mnogo vaznije razvijati inteligenciju kod dece u najranijem zivotnom dobu.inteligencija se pravi i to je prava istina...postoje cak i fizicke vezbe za razvijanje mozdanih sinapsi koje se recimo u najvecem broju razviju do 5 godine zivota...
 
Nisam ni ja za raniji polazak u školu i kada nam je psiholog rekla da mi sami (roditelji) treba da odlučimo da li ćemo testirati dete ili ne, ja sam odbila jer ne želim da ga forsiram.
Međutim, toliko ljudi mi sada već "drobi" da je "šteta" ne iskoristiti maksimalno detetove potencijale i da ne bih smela da ga sputavam. Šta to uopšte znači?:confused:

To znači da bi ti dete godinu dana pre pošlo u školu ( toliko mu istovremeno i zakidaš od bezbrižnog detinjstva ), godinu dana pre završilo školu i godinu dana duže bilo extra-talenat-vukovac i šta-sve-ne bez zaposlenja :confused:
Neće ništa da mu pobegne, ne brini. Ako pokaže sklonost ka nečemu, to mu podržite, ako imate finansijske mogućnosti. ( ne znam, čisto primer, ako hoće i ume lepo i talentovano da svira neki instrument, omogući mu ako možeš, ili pak, ako mu mozgalice idu od ruke, zabavite se time, u kućnoj varijanti za početak, pa vidi koji je sledeći korak. ). Ali forsirati dete u nekim malecnim godinicama da bi se iskoristili "detetovi potencijali" je greota bre. Pa nisu potencijali voda na suncu, pa da ispare :)
 
ta testiranja pred upis u osnovnu skolu su zastarela glupost...a i ne pomazu nikome.
postoji niz testova za utvrdjivanje koeficijenta inteligencije deteta,ali je mnogo vaznije razvijati inteligenciju kod dece u najranijem zivotnom dobu.inteligencija se pravi i to je prava istina...postoje cak i fizicke vezbe za razvijanje mozdanih sinapsi koje se recimo u najvecem broju razviju do 5 godine zivota...

Није само коефицијент интелигенције пресудан за упис у школу, него првенствено степен зрелости, самосталност, социјализација, моторичке способности....и свашта још...
Ништа добро нећемо учинити натпросечно интелигентном детету ако га пошаљемо у школу, а он не уме да веже пертле, да се сам обуче, да обрише нос, да се игра са децом, да комуницира са одраслима...

Где је сад Ванда да то боље објасни?:confused:
 
Да споменем само и за ситуације које нису тако ретке:
Амбициозни родитељи (а то су најчешће или родитељи који имају натросечну децу, а сами нису задовнољни својим постигнућима у животу, или високообразовани и успешни родитељи који не могу да се помире са чињеницом да им је дете само просечно) понекад прибегавају дриловању деце да запамте велики број чињеница и информација, сматрајући да ће то бити доказ како је дете ''напредно'', суперинтелигентно и по способностим изнад осталих вршњака.
Па тако некад добијемо прваке који заиста много знају: да читају, пишу оба писма, рачунају, сипају податке из географије, астрономије, економије, политике, рецитују масу песмица напамет...ма, свашта... А онда, кад мало загребеш (а то психолог лако утврди) испостави се да је дете тенденциозно УЧЕНО од малих ногу, да то нису његова интересовања, да он не разуме набифлане податке, него их само избацује на захтев родитеља, да је оно само запамтило одређене податке, али да то није право знање јер оно није ни довољно зрело да би то заиста увојило и разумело, и да је дете то подучавање од стране родитеља доживело као наметнуту тортуру, а не као забаву, игру и ширење сосптвених интересовања!
 
Није само коефицијент интелигенције пресудан за упис у школу, него првенствено степен зрелости, самосталност, социјализација, моторичке способности....и свашта још...
Ништа добро нећемо учинити натпросечно интелигентном детету ако га пошаљемо у школу, а он не уме да веже пертле, да се сам обуче, да обрише нос, да се игра са децом, да комуницира са одраслима...

Где је сад Ванда да то боље објасни?:confused:

Ne kaze se "koeficijent inteligencije" vec "KVOCIJENT inteligencije".

Skracenica je IQ. Koeficijent se pise Coefficient a kvocijent Quotient. Navodim engleske reci jer je tekst preuzet sa tog govornog podrucja a, naravno, i jedna i druga vode poreklo od latinskih reci. Znacenje im je takodje razlicito tako da je izraz "koeficijent inteligencije" besmislen. .....pozz. S.
 
To znači da bi ti dete godinu dana pre pošlo u školu ( toliko mu istovremeno i zakidaš od bezbrižnog detinjstva ), godinu dana pre završilo školu i godinu dana duže bilo extra-talenat-vukovac i šta-sve-ne bez zaposlenja :confused:
Neće ništa da mu pobegne, ne brini. Ako pokaže sklonost ka nečemu, to mu podržite, ako imate finansijske mogućnosti. ( ne znam, čisto primer, ako hoće i ume lepo i talentovano da svira neki instrument, omogući mu ako možeš, ili pak, ako mu mozgalice idu od ruke, zabavite se time, u kućnoj varijanti za početak, pa vidi koji je sledeći korak. ). Ali forsirati dete u nekim malecnim godinicama da bi se iskoristili "detetovi potencijali" je greota bre. Pa nisu potencijali voda na suncu, pa da ispare :)

Slazem se 100%
 
Joj što volim Forum, ima da odštampam i natrljam na nos svima u RL sve što ste ovde napisali!:worth:

Ni meni nikako nije bilo jasno zašto gurati dete na silu. Čemu testiranje, šta će mu (NAM) to u životu? Veselo, živo, komunikativno dete, priča više od druge dece i odmah da ga šaljem u školu.:rtfm:

Mislim da ako dete samo pokazuje intresovanje da mu to treba omoguciti (da ranije krene u skolu, da ide na Engleski, svira neki instrument, da resava logicke zadatke...)...ali ga ne treba forsirati...
 
Ne kaze se "koeficijent inteligencije" vec "KVOCIJENT inteligencije".

Skracenica je IQ. Koeficijent se pise Coefficient a kvocijent Quotient. Navodim engleske reci jer je tekst preuzet sa tog govornog podrucja a, naravno, i jedna i druga vode poreklo od latinskih reci. Znacenje im je takodje razlicito tako da je izraz "koeficijent inteligencije" besmislen. .....pozz. S.
'eeebo te, Andželijo ( ako se tvoj nicQ tako kaže u prevodu sa engleskog ! ), ti ne samo da imaš qqocijent već i naobrazbu, čim si krenula da lektorišeš i samu tetq - Helenu, poznatog prosvetnog radnika, koja je opismenila više od dva'es generacija đaka !!! :lol:
 
Ne kaze se "koeficijent inteligencije" vec "KVOCIJENT inteligencije".

Skracenica je IQ. Koeficijent se pise Coefficient a kvocijent Quotient. Navodim engleske reci jer je tekst preuzet sa tog govornog podrucja a, naravno, i jedna i druga vode poreklo od latinskih reci. Znacenje im je takodje razlicito tako da je izraz "koeficijent inteligencije" besmislen. .....pozz. S.

http://sr.wikipedia.org/wiki/Коефицијент_интелигенције

inace kvocijent koriste u hrvatskom.....
 
Ne kaze se "koeficijent inteligencije" vec "KVOCIJENT inteligencije".

Skracenica je IQ. Koeficijent se pise Coefficient a kvocijent Quotient. Navodim engleske reci jer je tekst preuzet sa tog govornog podrucja a, naravno, i jedna i druga vode poreklo od latinskih reci. Znacenje im je takodje razlicito tako da je izraz "koeficijent inteligencije" besmislen. .....pozz. S.

А када се реч ''quotient'' преведе на српски, добије се реч ''количник'', рекла бих, а не некакав ''квоцијент''...:think:
 
Ne kaze se "koeficijent inteligencije" vec "KVOCIJENT inteligencije".

Skracenica je IQ. Koeficijent se pise Coefficient a kvocijent Quotient. Navodim engleske reci jer je tekst preuzet sa tog govornog podrucja a, naravno, i jedna i druga vode poreklo od latinskih reci. Znacenje im je takodje razlicito tako da je izraz "koeficijent inteligencije" besmislen. .....pozz. S.

Kvocijent... :rotf: :rotf: :rotf:
Hajde da ne izmišljamo nove reči, molim te... :roll:
 
Da li to treba utvrđivati i na koji način?
Kako se utvrđuje da li je neko dete napredno i ako jeste, da li je bolje slati ga ranije u školu i time ga forsirati ili pustiti da stvari same teku?:think:

ja nisam pristalica toga
kada su mi predlozili test inteligencije za dete (tad je imao tri), ja nisam htela
takodje ga necu dati ranije u skolu, niti sam pristalica toga da preskoci razred
ako bude "napredan"i nadalje, smatram da ce imati vremena i nacina da to iskoristi pocev od srednje skole, nema potrebe da ga forsiram jos od sada
btw, nikada nisam ni svoju inteligenciju testirala, smatram da ne postoji dovoljno validan test, a jos bitnije, ne vidim sta bih time sebi, ili okolini dokazala, sto se vec ne vidi kroz neke druge stvari, daleko znajcajnije
 

Back
Top