Da li podržavate ovaj predlog decentralizacije Srbije?

Da li podrzavate ovaj vid decentralizacije Srbije?

  • Podrzavam

  • Ne podrzavam


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.
pise: Dragomir Jankov (odlomak iz knjige: "Vojvodina - propadanje jednog regiona")

Nakon pada rezima Slobodana Milosevica, 5. Oktobra 2000, nove vlasti zadrzale su bitne poluge visokocentralizovanog drzavnog aparata Republike Srbije.
Ovo dokazuje primer delovanja mehanizma poreske pljacke, dat za cetiri najveca grada Republike Srbije posle Beograda, s naznakom broja stanovnika po popisu od 2002:

Novi Sad (300.000)
Nis (250.000)
Kragujevac (175.000)
Subotica (150.000)

Ovim gradovima se, poput drugih opstina i gradova u RS, putem zakona odredjuje godisnji iznos i procenat novca koji im se vraca kao deo onog sto je naplatom poreza na njihovoj teritoriji prethodno prikupljeno u centralnu kasu Republike.
Zakon o obimu sredsava i ucescu opstina i gradova u porezu na zarade i porezu na promet u 2002, objavljen u Sluzbenom glasniku RS br. 15 od 29 Marta 2002 (citiramo Zakon): "ujednacavanja" - odredjuje sledeca poreska zahvatanja u 2002:

Grad - Novi Sad - uzima se od grada - 6.979.000.000 - od uzetog se vraca gradu - 432.000.000 - ili 6.2%

Subotica - 2.365.000.000 - 99.000.000 - 4.2%

Nis - 3.124.000.000 - 390.000.000 - 12.5%

Kragujevac - 1.107.000.000 - 353.000.000 - 31.9%

Kao sto se vidi, procenat par koje se vracaju Nisu duplo je veci od procenta koji se vraca Novom Sadu (12.5 : 6.2), a procenat koji se vraca Kragujevcu je cak 7.5 puta veci od onog koji se vraca Subotici! (31.9 : 4.2)

Od Novog Sada se uzme 2.2 puta vise novca nego Nisu (6.979.000.000 : 3.12.000.000), a Novom Sadu se vraca svega 9.7% vise nego Nisu (432.000.000 : 390.000.000).

Isti Zakon je donet i za narednu, 2003 godinu (objavljen u Sl. glasniku RS broj 88 od 23. Dec. 2002), kojim su odredjena sledeca poreska zahvatanja u 2003:

Novi Sad - uzima se: 14.332.000.000 - vraca se: 702.000.000 - 4,9%

Subotica - 4.030.000.000 - 153.000.000 - 3.8%

Nis - 6.032.000.000 - 639.000.000 - 10.6%

Kragujevac - 2.136.000.000 - 26%

Procenta novca koji se vraca Nisu je 2.16 puta veci od procenta koji se vraca Novom Sadu (10.6 : 4.9%) a procenta koji se vraca Kragujevcu je 6.84 puta veci od onog koji se vraca Subotici (26% : 3.8%)

Od Novog Sada se uzme 2.3 put vise nego od Nisa (14.332.000.000 : 6.032.000.000) a Novom Sadu se vraca svega 9.0% vise nego Nisu (702.000.000 : 639.000.000).

U 2002 i 2003 godini od Subotice je uzeto 2 X vise nego u Kragujevcu, a KG je vraceno 72% vise nego SU (u 2003 godini 555.000.000 : 153.000.000)

Zatim, zajednicko ucesce NS i SU koji cine 22% populacije Vojvodine, i Nisa i KG iz Srbije, u ukupno ndatim i ukupno vracenim parama za ta 4 grada, podjednako je u 2002 i 2003 godini i iznosi:

NOVI SAD I SUBOTICA - od ukupno uzetog daju 70%, od ukupno vracenog dobijaju 40%

NIS I KRAGUJEVAC - od uzetog daju 30% - od vracenog dobijaju 60%

Ova drasticna preraspodela novca koja premasa razmnu meru solidarnosti izmedju Vojvodine i Srbije, Vojvodini je nametnuta jer su njeni poslanici u Skupstini Srbije gde se izglasavaju zakoni s ovakvim zajvatanjima, u manjini.
Ova preraspodela ne zasniva se ni na kakvim iole objektivnim kriterijumima ugradjenim u zakon, u zakonu nikakvih kriterijuma nema, ona je potpuno arbitrarna i samovoljna i samo prividno legalna, utoliko sto je ova samovolja formalno "obucena" u zakon.


Povodom iznetih brojki napominjemo i sledece 3 stvari:

Prvo - tvrdnje da u demokratskoj Srbiji, s trzisnom privredom, u kojoj su svi jednaki, autonomija Vojvodine nije potrebna, jer nece biti eskploatacije, ocigledno NISU tacne, jer drzavna vlast moze lako naci nacine eksploatacije.

Drugo - opstine i gradovi iz Vojvodine ne mogu sami i pojedinacno da se zastite od ovakve eksploatacije, vec samo pod okriljem politickog subjektiviteta Vojvodine

Trece - ovaj subjektivitet, kao skup prava na nivou regiona, ne moze zastititi Vojvodinu. Vojvodina mora imati posebna politicki subjektivitet na nivou Republike Srbije, u njenoj Skupstini - u protivnom - bice preglasana.

Kao sto je receno - posle smeneMilosevica, 5. Okt. 2000, nove vlasti su preuzele bitne poluge centralistickog aparata upravljanja prethodnog rezima, medju njima i zakonsko utvrdjivanje stopa po kojima se gradovima i opstinama vraca deo uzetog poreza na promet.

Radi prikaza tog kontinuiteta, dajemo sledeci pregled koji obuhvata poslednje 3 godine Milosevicevog rezima (1998, 1999, 2000) i prve tri godine rezima novih vlasti (2001, 2002, 2003)

NOVI SAD - (1998) - 6.5% - (1999) - 11.8% - (2000) - 4.8% - prosek za tri godine - 7.7%

(2001) - 12.1% - (2002) - 6.2% - (2003) - 4.9% - prosek za tri godine - 7.7%

Trogodisnji prosek za Suboticu (Milosevicevo doba) - 9.8% - nakon njega - 6.1%

Nis - (Mil. doba) - 16.9% - posle - 13.8%

KG - (M. doba) - 41.7% - posle - 35.4%

Ove zakonske stope objavljene su u Sluzbenom Glasniku RS i to, za 1998 br. 60, za 1999. br 44 od 8. Dec. 1998, za 2000 godinu broj 54 od 22. Dec. 1999, za 2001 br 22 od 31 Marta 2001, a za 2002 i 2003 prema ranije navedenom.

Navedeni podaci, posebno dati trogodisnji proseci pokazuju da je na znacajnom uzorku od 4 najveca grada RS posle Beograda, za vreme zadnje 3 godine Milosevicevog rezima ovim gradovima dato vise novca nego od novih demokratskih vlasti tokom prve 3 godine njihove vladavine. Ovo su znacajne i iznenadjujuce indicije koje ukazuju na to da nove demokratske vlasti - ne samo da nisu pristupile demontazi visokocentralizovanog sistema Milosevicevog rezima - vec su ga u ovom znacajnom domenu jos povecale, prma navedenom za 13.1%.
Drzava Srbija koncentrise sve vise para i postaje njihova alokator umesto da to cini trziste".
 
Kao sto se vidi, procenat par koje se vracaju Nisu duplo je veci od procenta koji se vraca Novom Sadu (12.5 : 6.2), a procenat koji se vraca Kragujevcu je cak 7.5 puta veci od onog koji se vraca Subotici! (31.9 : 4.2)

Od Novog Sada se uzme 2.2 puta vise novca nego Nisu (6.979.000.000 : 3.12.000.000), a Novom Sadu se vraca svega 9.7% vise nego Nisu (432.000.000 : 390.000.000).
Sve su to sluzbeni podaci , covek je tacno naveo brojeve Sluzbenih glasnika toliko o Ns
 
Kao sto se vidi, procenat par koje se vracaju Nisu duplo je veci od procenta koji se vraca Novom Sadu (12.5 : 6.2), a procenat koji se vraca Kragujevcu je cak 7.5 puta veci od onog koji se vraca Subotici! (31.9 : 4.2)

Od Novog Sada se uzme 2.2 puta vise novca nego Nisu (6.979.000.000 : 3.12.000.000), a Novom Sadu se vraca svega 9.7% vise nego Nisu (432.000.000 : 390.000.000).
Sve su to sluzbeni podaci , covek je tacno naveo brojeve Sluzbenih glasnika toliko o Ns

sta bre ti trabunjas ko uzima od Novog Sada kad svi znamo da novi sad uzima od srema banata i backe.

prvo ta nekakva pokrajinska administracija koja krade pare iz budzeta pa zatim NIS je u novom sadu mesto u zrenjaninu kad svi znamo da u sremu nema nijedne naftne busotine i da su sve u banatu

novi sad je uz boegrad grad najvecih parazita budzeta srbije
 
sta bre ti trabunjas ko uzima od Novog Sada kad svi znamo da novi sad uzima od srema banata i backe.

prvo ta nekakva pokrajinska administracija koja krade pare iz budzeta pa zatim NIS je u novom sadu mesto u zrenjaninu kad svi znamo da u sremu nema nijedne naftne busotine i da su sve u banatu

novi sad je uz boegrad grad najvecih parazita budzeta srbije

To sto sam te sada uhvatio da bezocno lazes govori koliko si jadan , sve su to sluzbeni podaci koliko ostaje u Ns love zvanicno a istina te jako boli pojma nemas ni o cemu samo lupas gluposti , a Ns je u Backoj a na Sremskoj strani je manji deo naselja koji gravitira gradu
 
Ako se uporede budzeti gradova Novog Sada i Beograda i stave u odnos sa brojem stanovnika ta racunica ide duplo u korist prvog.
No, kad vec mnogi bacaju fristajl postove, imate lepo gospodo tekst rebalansa budzeta pa taksativno po stavkama gde idu pare. Samo izdaci za zaposlene u javnim sluzbama i preduzecima, za penzije, zdravstvo i socijalu iznose 72 odsto ukupnih rashoda! A da ne pricamo posto imamo budzetski deficit sta bi bilo kada bi te, po pravilu obavezne rashode stavili u odnos sa primanjima drzave, koje je uvek teze projektovati nego rashode.
 
Kao sto se vidi, procenat par koje se vracaju Nisu duplo je veci od procenta koji se vraca Novom Sadu (12.5 : 6.2), a procenat koji se vraca Kragujevcu je cak 7.5 puta veci od onog koji se vraca Subotici! (31.9 : 4.2)

Od Novog Sada se uzme 2.2 puta vise novca nego Nisu (6.979.000.000 : 3.12.000.000), a Novom Sadu se vraca svega 9.7% vise nego Nisu (432.000.000 : 390.000.000).
Sve su to sluzbeni podaci , covek je tacno naveo brojeve Sluzbenih glasnika toliko o Ns

Ma da,bas toliko vracaju Nisu i Kragujevcu :lol:
 
Није им лоша ова фора..

Jorgovanka Tabaković, članica Predsedništva stranke predstavila je građanima Niša program čiju suštinu čini decentralizacija koja podrazumeva da sedište Ministarstva unutrašnjih poslova bude u Novom Pazaru, da se sedište Vlade preseli u Kragujevac, a da Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja bude u Nišu.

“Na ovaj način, bolje će živeti svi građani, jer će se novac trošiti i u drugim gradovima Srbije, a ne samo u Beogradu”, smatra Tabakovićeva.

Само би додао..министарство одбране у Приштини!
А главни град да буде Пећ!
 
Верујем да ће СНС показати конструктивност када на ред дође прича о уставној регионализацији Републике Србије.

Општинама треба дати куди камо већа права, регионима пун простор за економски развитак, а са нивоа Републике никада не преносити МУП, Одбрану, МИП, Народну банку и судство.

У свакој ранијој расправи на ову тему, предлагао сам управо оно за шта се и Тома залаже и сада сам још чвршћи у ставу да никако нисам погрешио приликом политичког избора.
Германски модел мора бити основна тачка када је децентрализација Србије у питању, а случај Баварске је код нас је (опет у свом посебном виду) могућ када је у питању Косово и Метохија. Дакле асиметричност Србије у глобалу, симетричност на територији на којој вршимо власт.

Не верујем да ће се само седиште владе 8премијерска канцеларија) икада селити из Београда, нити је тако нешто потребно, али сам сигуран да би се до половине министарстава морало иселити по тзв. унутрашњости Србије. При том Београд као такав не би био оштећен уопште, чак би у извесном смислу био и растерећен а и даље би био главни град.

Исто тако би се и секретаријати будућих региона морали иселити по мањим градовима и варошицама њих самих, да би се напослетку стекли услови и за децентрализацију самих општина, уместо стварања нових бесмислених и минорних целина које бисмо само називали општинама.

Шта мене као Куљанина тангира већа надлежност комунистичке заоставштине Вајђашага, кад ионако динара видети нећу, кад ће се тај новац уместо у Ново насеље и Шангај улагати у Подбару и Лиман. Као, београдски и новосадски централисти се разликују, ови други су милосрднији? Напротив. То су још гори и размаженији синови и кћери екс комуњарских функционера. Била би грешка уколико би у будућем уставном уређењу читава Војводина била регион, превелика је за тако нешто. Овде су нам потребна минум три региона, рецимо Срема, Бачке и Баната. Републичку владу би тада могли прилично редуковати а животне проблеме грађана приближити њиховим општинским и регионалним, односно обласним лидерима. Окрузи би ту изгубили сваки озбиљнији значај, попут бивших срезова.

Зашто рецимо да министарство пољопривреде не буде у Новом Кнежевцу? То је једна мала, неразвијена, мултиетична, пољопривредна општина, на северу Баната. Једина која на свом челу има паора! Ова општина би тиме добила макар 100 директних и неколико стотина индиректно добијених радних места, а захваљујући оваквом решењу, добила би квалитетнију инфраструктуру, боље телекомуникације, путну повезаност, нове грађевине, а све то ма колико ситно деловало централистичким погузијашима, људима јако пуно значи.

Зашто седиште министарства за националне мањине и етничке заједнице не буде смештено у Суботицу, а за енергетику у Новом Саду? Има ту још доста квалитетних предлога које би свако од нас могао дати, сигуран сам.
Такође, министри би се бирали по истом кључу као и данас и били задужени у својим ресорима за целу Србију, па не би било бојазни од улагања у само неке крајеве. Али, би се проблеми са терена видели далеко, далеко, боље.
 
Poslednja izmena:
Германски модел мора бити основна тачка када је децентрализација Србије у питању, а случај Баварске је код нас је (опет у свом посебном виду) могућ када је у питању Косово и Метохија

lol-030.gif
lol-030.gif
lol-030.gif
 
a da posmatramo decentralizaciju ovako..napravimo na destine novih regiona na desetine malih carstava..na desetine malih careva..na desetine malih bogova..plus granice od regiona do regiona koji kako nama ide u zivotu ce se jednom proglasiti za administrativne granice pa odcepljivati jedno po jedno...moze i takav scenario da bude..sto da ne..kad je Srbija u pitanju nista nije nemoguce
 
Ne podrzavam. Nekonkretan i neefikasan predlog.
Regionalizacija Srbije da.

А зашто би ико повезивао питање регионализације са измештањем министарстава? Ова два питања се могу решавати упоредо, а у оквиру вршења суштинске децентрализације.

Такође, не видим шта је то овде није конкретно, а посебно неефикасно? Па ни сам Бог не зна на колико адреса у Београду су разбацане канцеларије разних министарстава, секретаријата, агенција...
 
To sto sam te sada uhvatio da bezocno lazes govori koliko si jadan , sve su to sluzbeni podaci koliko ostaje u Ns love zvanicno a istina te jako boli pojma nemas ni o cemu samo lupas gluposti , a Ns je u Backoj a na Sremskoj strani je manji deo naselja koji gravitira gradu

Поента је у томе да су НИС украли Панчеву и Зрењанину и дали Новом Саду. А зашто? Ниђе везе, могли су тако седиште и у Бабушници да сачине.

Нови Сад пљачка остатак Вајђашага и то много безочније него што је Београд икада радио и са једним регионом.
 
kako nema veze ?

pa jel posteno da sva radna mesta u drzavnoj upravi budu u beogradu?

nije posteno

znaci lepo jedno ministarstvo u novi pazar i onda ce ovi iz raske novog pazara kraljeva moci da se zaposle tu , drugo u nis pa ce ovi iz niskog regiona moci da se zaposle tu , trece u suboticu pa ce ovi iz subotice moc ida se zaposle tu a ne ko sada sve poslove u drzavnoj upravi zauzimaju beogradjani i novosadjani.

naravno da ce ovde postojati veliki otpor sadasnje lopovske budzetske bande , jer se nikom ne seli iz beograda u recimo kursumliju - al ko vas pita , daj otkaz ako ti se ne svidja.

Pa da, u pravu si. Što bi samo Beograđani i Novosađani bili zaposleni u državnoj upravi. Nije to pošteno. Oću i ja da radim u ministarstvu (ne pravim pitanje koje). Ne moraju kod mene u Šid da sele kompletno ministarstvo. Što se mene tiče nek u Šidu bude samo poštanska ekspedicija pa da ja i moj kolega tu radimo i raspoređujemo poštu za ostlale službe ministarstva.

Seljakanje ministarstava i njihovih službenika je sve samo ne decentralizacija. Prije će biti da je sad došla na red i teritorijalna podjela feudalnih posjeda između naših stranaka. Konačno su se dogovorili kome koje ministarstvo pripada po nasljednom pravu, pa bi bilo red da podjele tako i teritoriju. Da se slučajno za par godina ne desi Tadićevim unucima da traže vlast u Novom Pazaru kad se lijepo zna da je Novi Pazar pripao klanu Dačića.

upravo tako ,sto rece nadleznosti za regione,pokrajne i opstine bi imale isti efekat sa te strane kao i izmestanje ministarstva jer bi sa vecim nadleznostima bilo i vise radnih mesta u tim regionima ,sto je direktno zaposlavanje , a sa druge strane korist je i u samoj decentralizaciji jer bi se u konkretnom regionu i odlucivalo o vecini stvari koje se tice njegovih stanovnika . To bi prouzrokovali logicno i drasticno smanjenje centralnih drzavnih organa i administracije , koji bi veliki deo nadleznosti preneli na regionalne i samim tim i vlada i ministarstva bi imali drasticno manji broj sluzbenika i troskova , pa ne bi jedino u Beogradu bilo moguce naci posao u upravi i u propratnim usluznim delatnostima i privrednim aktivnostima koje prate to .

Upravo tako prika. To bi bila suština decentalizacije države. Ovo što hoće da urade je samo šminka i mazanje očiju širokim narodnim masama. Pogotovo što pojedinci maštaju kako će uvaliti dupe u neko ministarstvo, a da pri tom neće morati ni da se otkači sa roditeljskih jasli.

Decentralizacija Srbije je najkraci put za njeno dalje razbijanje. Ako dodje do decentralizacije, mozete ocekivati odvajanje Vojvodine, na slican nacin kako ce se odvojiti Kvebek od Kanade.

Prika, ajde da vidimo hoće li, Vojvodina kad bude imala u okviru Srbije ovlaštenja kakva ima Kvebek, i dalje biti za odvajanje. Ako i dalje bude tražila odvajanje onda je i bolje da ide, jer bi se u tom slućaju ponašali kao razmaženo derište kome si dao sve što je tražio ali mali nezahvalnik traži još. Sa takvi derištem u kući možeš imati samo patnju i koliko se god trudio nikad mu nećeš ispuniti sve želje pa da počneš da se brineš i o sebi. Jer dok god takvo derište ne izbaciš iz kuće mali krvopija će kmečati, vrištati, pričati kako ga ne voliš i da si njegovoj seki dao više nego njemu i tako dalje. Da ne pričamo da to može izzazvati zavist ostale djece, pa i ona počnu da razmišljaju koko bi im bolje bilo da odu iz kuće, jer ti kao glava porodice sve daješ svom najdražem detetu. Pa umjesto da imaš jedan problem u kući imaš ih nekoliko. I onda jednog dana kad pukne tikva ostaneš sam samcat i to u zavadi sa svom svojom decom.

Децентрализација - ДА, регионализација - НЕ.

Molim te objasni mi kako zamišljaš da izvedeš jedno bez drugog. Regionalizacija bez decetralizacije bi još nekako i bila moguća, ali obrnuto nema šanse. To bi tek bio frankenštajn od države.
 
Poslednja izmena:
Поента је у томе да су НИС украли Панчеву и Зрењанину и дали Новом Саду. А зашто? Ниђе везе, могли су тако седиште и у Бабушници да сачине.

Нови Сад пљачка остатак Вајђашага и то много безочније него што је Београд икада радио и са једним регионом.

Nebuloze , prvo naftnih busotina ima po celoj Vojvodini ,samo oko Srbobrana ima 88 busotina , ima i u Sremu 12 busotina a najvise ima u severnom banatu , po toj logici trebalo je sediste da bude u Kikindi sto bi bilo najlogicnije , to za pljackanje je laz bezocna a to sam i dokazao zvanicnim podacima a ima za cilj da Bg relativizira sitvaciju i stvara podele sto je njihova taktika uvek i bila , u stilu svejedno je , da ipak nije pokazuje period autonomije 74-89
 
Nebuloze , prvo naftnih busotina ima po celoj Vojvodini ,samo oko Srbobrana ima 88 busotina , ima i u Sremu 12 busotina a najvise ima u severnom banatu , po toj logici trebalo je sediste da bude u Kikindi sto bi bilo najlogicnije , to za pljackanje je laz bezocna a to sam i dokazao zvanicnim podacima a ima za cilj da Bg relativizira sitvaciju i stvara podele sto je njihova taktika uvek i bila , u stilu svejedno je , da ipak nije pokazuje period autonomije 74-89


Па зашто није у Кикинди или у Србобрану? Него баш у престоница вона би. Вид *****.

Ништа ти ниси доказао, статистика наша дика што пожелиш то наслика. Да ли је нормално да један двособан стан, сумњивог квалитета на периферији Новог Сада, вреди колико и три асфалтиране, гасификоване, канализацијом, телефон, брзим нетом и чимевећсвене улице пуне сасвим фино уређених кућа, у једном сасвим лепом и богатом селу, на одличној позицији, попут рецимо Руског Крстура? Да ли је нормално да је просек плата и запослености толико већи у Новом Саду него ли у другим северним градовима? Да ли ти под децентрализацијом сматраш да ја треба да ти шаљем лову у Бановину, потом молбу за неки пројекат и молим Пантића, Костреша и Егерешија да ми врате део рођеног новца кроз један пишљиви пројекат? То ти мени реци, зајеби упоређивања са Нишлијама...
 
Poslednja izmena:
Ne bih se složio.

Sa decentralizacijom da. Ali, da se razumijemo: svaka vlada određuje koja i koliko ministarstava će da postoji. Drugo, decentralizacija nema nikakve veze sa time da li će da se MUP i ministarstvo odbrane nalaziti na Zlatiboru ili u Beogradu. Mrzim kada neko ko nije sa pravnog/političkih nauka počinje da priča bajke za djecu a ne zna ništa...

I jedna stvar, ovakva decentralizacija sa Vojvodinom je apsolutno neprihvatljiva, to nije decentralizacija to je stvaranje države.
 
Па зашто није у Кикинди или у Србобрану? Него баш у престоница вона би. Вид *****.

Ништа ти ниси доказао, статистика наша дика што пожелиш то наслика. Да ли је нормално да један двособан стан, сумњивог квалитета на периферији Новог Сада, вреди колико и три асфалтиране, гасификоване, канализацијом, телефон, брзим нето и чимевећсвене улице у једном сасвим лепом и богатом селу, на одличној позицији попут рецимо Руског Крстура? Да ли је нормално да је просек плата и запослености толико већи него ли у другим северним градовима? Да ли ти под децентрализацијом сматраш да ја треба да ти шаљем лову у бановину, потом молбу за неки и пројекат и молим Пантића, Костреша и Егерешија да ми врате део рођеног новца кроз један пишљиви пројекат? То ти мени реци, зајеби упоређивања са Нишлијама...

Prvo u Ns zvanicno zivi 300 000 a nezvanicno 400 000 ljudi koji imaju tu boraviste ali nemaju sredjene dokumente , cena kvadrata je posledica upravo traznje a ne necega drugoga ,to sto ostatak Vojvodine propada nije kriv Ns , niti vlast ovde jer ona bukvalno nema nikakva ovlascenja ona su kozmeticka a drugo sva sredstva idu u Bg a ne Ns , od Bg zavisi da li ce decentralizaciju dozvoliti ili ne a pogledaj podatke iz 89 god pa ces videti da se tada cela Vojvodina razvijala , tvoja pitanja idu na pogresnu adresu pitaj vlast u Bg
 
А зашто би ико повезивао питање регионализације са измештањем министарстава? Ова два питања се могу решавати упоредо, а у оквиру вршења суштинске децентрализације.

Такође, не видим шта је то овде није конкретно, а посебно неефикасно? Па ни сам Бог не зна на колико адреса у Београду су разбацане канцеларије разних министарстава, секретаријата, агенција...

Ne sporim da predlog gospodje Tabakovic ima jak simbolicki karakter ali nista vise. Razbacivanje ministarstava je po meni neekonomicno i skupo.
Stoji tvoje tvrdjenje za razbacanost ministarstava po Beogradu. Ali i za taj problem se moze naci efikasno resenje. Zgrada SIV-a na NBG je odlicno resenje. Verivatno bi zgrada bila mala, ali ceo kompleks se nalazi na nekoliko hektara pa se objekat moze vrlo lako prosiriti i nadograditi. Sredstva za to bi se mogla obezbediti na taj nacin sto bi neko od sadasnjih vladinih zgrada u centru grada bila data u zakup investitorima koji bi se obavezali za rekonstrukciju i nadogradjnu SIV-a.

BTW, moj stav o regionalizaciji je odgovor na anketu i nema veze sa Tabakovickinim predlogom.
 
Prvo u Ns zvanicno zivi 300 000 a nezvanicno 400 000 ljudi koji imaju tu boraviste ali nemaju sredjene dokumente , cena kvadrata je posledica upravo traznje a ne necega drugoga ,to sto ostatak Vojvodine propada nije kriv Ns , niti vlast ovde jer ona bukvalno nema nikakva ovlascenja ona su kozmeticka a drugo sva sredstva idu u Bg a ne Ns , od Bg zavisi da li ce decentralizaciju dozvoliti ili ne a pogledaj podatke iz 89 god pa ces videti da se tada cela Vojvodina razvijala , tvoja pitanja idu na pogresnu adresu pitaj vlast u Bg

Dosadan si kao krpelj. Nemoj pricati o stvarima koje ne znas. Uzmi lepo usvojen predlog budzeta pa tamo sve imas taksativno navedeno gde pare idu.
Zasto bi Djilas zalio za uskracena sredstva iz transfera za lokalnu samoupravu da sav novac ide u BG. Vec rekoh da je budzet NS po glavi stanovnika duplo veci nego u Beogradu. Ako vi ne znate da ga racionalno koristite to je vas problem.
 

Back
Top