Tuzni_patak
Elita
- Poruka
- 18.247
Tanak mi ovaj beli svetac....
Kao nacitan, ali praksa slaba....Da ne bude zablude, ovo je samo moje misljenje....da ostali ne tumace kao da je poruka njima upucena....
Ja navedoh da su oba potrebna i zasto i koliko je zabranjeno....
Jedan veliki razlog je robotizacija deteta....
Samoinicijativa i na drugoj strani poslusnost su dve suprostavljene sile....dete ce zauzeti neku poziciju izmedju dve krajnosti....koja zavisi i od karaktera , ali mnogo , mnogo i od vaspitanja roditelja, tj ponasanja roditelja...
Ako se detetu objasnjava zasto , desavaju se dve stvari, prva je da dete u jednom trenutku dovodi roditelja do 1000zasto, i imamo kiks....
Druga stvar koja se desava je iz ugla roditelja, a to je sta roditelj ocekuje od deteta kad mu objasni zasto ne valja nesto ciniti.
Ubice te struja iz stekera.....Pa dete milion puta vidi kako svako utakne utikac u steker.....a dete treba da poveruje....
Neko dete hoce, neko dete nece, vec ce probati....obicno ranije kisobranom.....sto je jos i dobra varijanta jer kisobran odbije i sokira dete pa nema smrtnog ishoda....
To nije bitno , koliko je bitno to sto se od deteta ocekuje da obrazlozenje prihvati....
To ce vremenom jasno detetu pokazati stav roditelja da ne sme da ima svoju inicijativu , vec za sve da pita tatu i mamu....
I za zivot , to i nije lose....Ne mesam se, svako placa grehe svojih predaka....
Ali iz ugla deteta to nije optimalno...
Jer dete je moglo da bude istrazivac (Tesla) da mu je stvarnost predocena drugacije i da je imalo utisak da treba ponesto i samo da otkrije , ako nije opasno....ili ako je malo opasno....
Demagogija , sto nije dobro upotrebljena rec, jer je ovde sukob dve teze, a ne da je jedna teza opste poznata i tacna, a da ja iako je znam poturam za zavedene ovcice drugu tezu.......
Meni se cak vise cini da je danas u modi upravo ovo sto je tudja teza, a ne moja....
Jer kome treba interaktivno dete, roditelju ne, jer boli ga glava i ima vise posla, drustvu ne , jer treba mu radna snaga i poslusno dresirano kucence, osim ako je elita, a onda vaze sasvim druga pravila....
Meni se cini da smatrate da deca zakljucuju sve na isti nacin kako bi i vi...
A uopste nije tako...Niti je tacno ako deca zakljuce mnogo bistru stvar o tome kako ih neko vara, a vama je skoro van percepcije, da ce znati da procene i nesto sto je mnogo naivno da je prevara za njih....ovo je u vezi socio vestina, ali je isto i u vezi prirodnih....
Deca su kao i ljudi , znaci ogranicena svojim znanjem i iskustvom , samo sto je iskustvo manje, pa se granice lakse prate i vide....
---------------------------------------------
Hajde malo da vadim Belog svica ...
Kontekst je nesto sto se razlikuje od istine....
A on ocekuje da dete daje kontekst istini kakvom je vidi (ogranicenog iskustva) , a da kontekst bude onakav kakav jedva moze da da i odrasla osoba....
Iz iskustva znam da ce dete svaki takav pokusaj jezickog , a ne prakticnog pojasnjenja shvatiti kao zahtev od njega....a ne interesantnost......
Stoga dete pocinje da ima osecanje zahtevnosti od roditelja, ma kako to roditelju izgledalo....
A dete to zeli da minimizuje, onoliko koliko moze a da dobija zadivljenost i postovanje roditelja....(to dete hoce , uvek....i kad je uzrok mito dobijanja slatkisa i kad nije)....
Meni je zalosno sto se to danas masovno desava, pa se deca ubijaju u kreativnom, i nestereotipnom inventivnom....
Kasnije ce radi uspeha probati i poneko i uspevati da naprave "kreativno" ali to kreativno je , videcete ako pazljivije gledate , kopirano i derivat necega sto je vec na stolu....
Tako nemamo vise otkrica vec poboljsavanja......nemamo ideju vec grubu silu...
Lazu vas kapitalisticke svinje da je to zbog toga sto je sad sve kompleksno....(kompleksan je dokaz nevernim tomama, ideje su uvek proste, naravno kad krenete od kraja i kad znate zavrsetak)....
Tu je poneki genije koji je bio prepusten okolnistima koje su dovele do pozitivnog rezultata, ali slucajno , ne dobrim vaspitanjem ili drustvenim znanjem....ili namerom....
------------------------------------
Ovo ideolosko obojenje sam izveo zato sto se mnoge pedagoske istine i znanja danas masovno brisu zato sto su delom iz ruske skole, a rusi su 60tih imali vrlo jaku pedagosku nauku....
To ne smeta kapitalistima da preuzimaju metode iz "kreativnog instituta" koji je takodje oformljen 1963 i radio intezivno do 1969 , a kasnije se na inicijativu saradnika pretvorio u nesto sto ja zovem pokret, tj izasao izvan drzavnih ustanova rusije....
Kao nacitan, ali praksa slaba....Da ne bude zablude, ovo je samo moje misljenje....da ostali ne tumace kao da je poruka njima upucena....
Ja navedoh da su oba potrebna i zasto i koliko je zabranjeno....
Jedan veliki razlog je robotizacija deteta....
Samoinicijativa i na drugoj strani poslusnost su dve suprostavljene sile....dete ce zauzeti neku poziciju izmedju dve krajnosti....koja zavisi i od karaktera , ali mnogo , mnogo i od vaspitanja roditelja, tj ponasanja roditelja...
Ako se detetu objasnjava zasto , desavaju se dve stvari, prva je da dete u jednom trenutku dovodi roditelja do 1000zasto, i imamo kiks....
Druga stvar koja se desava je iz ugla roditelja, a to je sta roditelj ocekuje od deteta kad mu objasni zasto ne valja nesto ciniti.
Ubice te struja iz stekera.....Pa dete milion puta vidi kako svako utakne utikac u steker.....a dete treba da poveruje....
Neko dete hoce, neko dete nece, vec ce probati....obicno ranije kisobranom.....sto je jos i dobra varijanta jer kisobran odbije i sokira dete pa nema smrtnog ishoda....
To nije bitno , koliko je bitno to sto se od deteta ocekuje da obrazlozenje prihvati....
To ce vremenom jasno detetu pokazati stav roditelja da ne sme da ima svoju inicijativu , vec za sve da pita tatu i mamu....
I za zivot , to i nije lose....Ne mesam se, svako placa grehe svojih predaka....
Ali iz ugla deteta to nije optimalno...
Jer dete je moglo da bude istrazivac (Tesla) da mu je stvarnost predocena drugacije i da je imalo utisak da treba ponesto i samo da otkrije , ako nije opasno....ili ako je malo opasno....
Demagogija , sto nije dobro upotrebljena rec, jer je ovde sukob dve teze, a ne da je jedna teza opste poznata i tacna, a da ja iako je znam poturam za zavedene ovcice drugu tezu.......
Meni se cak vise cini da je danas u modi upravo ovo sto je tudja teza, a ne moja....
Jer kome treba interaktivno dete, roditelju ne, jer boli ga glava i ima vise posla, drustvu ne , jer treba mu radna snaga i poslusno dresirano kucence, osim ako je elita, a onda vaze sasvim druga pravila....
Meni se cini da smatrate da deca zakljucuju sve na isti nacin kako bi i vi...
A uopste nije tako...Niti je tacno ako deca zakljuce mnogo bistru stvar o tome kako ih neko vara, a vama je skoro van percepcije, da ce znati da procene i nesto sto je mnogo naivno da je prevara za njih....ovo je u vezi socio vestina, ali je isto i u vezi prirodnih....
Deca su kao i ljudi , znaci ogranicena svojim znanjem i iskustvom , samo sto je iskustvo manje, pa se granice lakse prate i vide....
---------------------------------------------
Hajde malo da vadim Belog svica ...
Kontekst je nesto sto se razlikuje od istine....
A on ocekuje da dete daje kontekst istini kakvom je vidi (ogranicenog iskustva) , a da kontekst bude onakav kakav jedva moze da da i odrasla osoba....
Iz iskustva znam da ce dete svaki takav pokusaj jezickog , a ne prakticnog pojasnjenja shvatiti kao zahtev od njega....a ne interesantnost......
Stoga dete pocinje da ima osecanje zahtevnosti od roditelja, ma kako to roditelju izgledalo....
A dete to zeli da minimizuje, onoliko koliko moze a da dobija zadivljenost i postovanje roditelja....(to dete hoce , uvek....i kad je uzrok mito dobijanja slatkisa i kad nije)....
Meni je zalosno sto se to danas masovno desava, pa se deca ubijaju u kreativnom, i nestereotipnom inventivnom....
Kasnije ce radi uspeha probati i poneko i uspevati da naprave "kreativno" ali to kreativno je , videcete ako pazljivije gledate , kopirano i derivat necega sto je vec na stolu....
Tako nemamo vise otkrica vec poboljsavanja......nemamo ideju vec grubu silu...
Lazu vas kapitalisticke svinje da je to zbog toga sto je sad sve kompleksno....(kompleksan je dokaz nevernim tomama, ideje su uvek proste, naravno kad krenete od kraja i kad znate zavrsetak)....
Tu je poneki genije koji je bio prepusten okolnistima koje su dovele do pozitivnog rezultata, ali slucajno , ne dobrim vaspitanjem ili drustvenim znanjem....ili namerom....
------------------------------------
Ovo ideolosko obojenje sam izveo zato sto se mnoge pedagoske istine i znanja danas masovno brisu zato sto su delom iz ruske skole, a rusi su 60tih imali vrlo jaku pedagosku nauku....
To ne smeta kapitalistima da preuzimaju metode iz "kreativnog instituta" koji je takodje oformljen 1963 i radio intezivno do 1969 , a kasnije se na inicijativu saradnika pretvorio u nesto sto ja zovem pokret, tj izasao izvan drzavnih ustanova rusije....