mirna. tiha i povučena...
Početnik
- Poruka
- 40
Vidis to je najcesce zbog desinformacije, nedovoljne komunikacije i zbog toga sto nadlezne institucije (vrtici, skole itd.) ne shvataju ozbiljno taj problem i ne pruzaju adekvatnu edukaciju svom personalu. Kada bi bilo vise senzibilizacije na tim nivoima, deca bi bila manje "diskriminirana" od ostalih svojih vrsnjaka a takodje bi se favorizovala pozitivnija prognoza te "smetnje".
Kzanjavanje deteta moze biti KOBNO za njegovo samopouzdanje jer u biti on ne moze da kontrolise svoje ponasanje, ne zavisi od njega...treba mu se pomoci na druge nacine (neke sam naveo gore) kaznu (narocito ponizavajucu, mozda pred njegovim vrsnjacima) treba izbegavati.
Postoji li neka "asocijacija" roditelja dece sa ADD simptomima?
Poznajes licno jos nekog roditelja sa slicnim problemima?
Zasto ne biste "ujedinili" snage i organizovali razgovore sa vaspitacicama, uciteljima vase dece?, gde bi ste ne samo objasnili situaciju vaseg deteta, nego i pruzili konkretne i prakticne savete zajedno sa vasim razumevanjem i zahvalnoscu za njihov trud?
Kod nas vaspitacice i ucitelji pohadjaju specificne kratke kurseve o ADD-u zajedno sa roditeljima, to onda postaje prilika da se i bolje upoznaju i ujedine snage kako bi detetu omogucili STO NORMALNIJI razvoj.
Pozdrav.
I meni je jako drago da konacno ponovo imamo strucno misljenje na ovom forumu i vise je nego dobrodoslo
 Sto se tice informisanosti o ADHD-u, nasa se uciteljica "hvalila" kako je isla na neki seminar koji je drzao Nebojsa Jovanovic, ali mislim da nije bas pazljivo slusala! Cak sam joj i ja nosila neki stampani materijal ne bih li joj priblizila problem svog deteta i predocila da ne pravi on gluposti zato sto on to hoce, vec zato sto u nekim situacijama ne moze da se iskontrolise! To je, ustvari, i nas najveci problem! Samokontrola! Medjutim, ona to ili ne moze ili nece da prihvati kao cinjenicu, vec mi navodi primere kako on moze, kada hoce, da bude zlatan! Pa to znam i ja, ali isto tako znam da ima trenutaka ili dana kada je razdrazljiv, neposlusan, svojeglav i kada je prilicno tesko izaci sa njim na kraj. Takodje, ne moze da prihvati cinjenicu da kod takvog deteta mora da ima drugaciji pristup, jer oni jako tesko prihvataju kaznjavanje, pogotovo, kao sto ste naveli, ponizavajuce pred vrsnjacima, jer su deca strasno surova i slede uciteljicin model odbacivanja i etiketiranja. Nazalost, i mi smo kroz to morali da prodjemo...i jos uvek prolazimo, jer je od prvog razreda obelezen kao "problem" i to ce ga pratiti ko zna do kada! Ne znam kako se tome moze stati na put! Ja ,licno, ne znam da postoji neka asocijacija kod nas, cak ne znam, licno, ni jednog roditelja koji ima slican problem. Do skoro sam mislila da sam ja jedina koja bije ovu bitku, dok nisam sasvim slucajno naletela na ovaj forum
  Sto se tice informisanosti o ADHD-u, nasa se uciteljica "hvalila" kako je isla na neki seminar koji je drzao Nebojsa Jovanovic, ali mislim da nije bas pazljivo slusala! Cak sam joj i ja nosila neki stampani materijal ne bih li joj priblizila problem svog deteta i predocila da ne pravi on gluposti zato sto on to hoce, vec zato sto u nekim situacijama ne moze da se iskontrolise! To je, ustvari, i nas najveci problem! Samokontrola! Medjutim, ona to ili ne moze ili nece da prihvati kao cinjenicu, vec mi navodi primere kako on moze, kada hoce, da bude zlatan! Pa to znam i ja, ali isto tako znam da ima trenutaka ili dana kada je razdrazljiv, neposlusan, svojeglav i kada je prilicno tesko izaci sa njim na kraj. Takodje, ne moze da prihvati cinjenicu da kod takvog deteta mora da ima drugaciji pristup, jer oni jako tesko prihvataju kaznjavanje, pogotovo, kao sto ste naveli, ponizavajuce pred vrsnjacima, jer su deca strasno surova i slede uciteljicin model odbacivanja i etiketiranja. Nazalost, i mi smo kroz to morali da prodjemo...i jos uvek prolazimo, jer je od prvog razreda obelezen kao "problem" i to ce ga pratiti ko zna do kada! Ne znam kako se tome moze stati na put! Ja ,licno, ne znam da postoji neka asocijacija kod nas, cak ne znam, licno, ni jednog roditelja koji ima slican problem. Do skoro sam mislila da sam ja jedina koja bije ovu bitku, dok nisam sasvim slucajno naletela na ovaj forum  Svakako bi to bila veoma interesantna ideja da se mi roditelji organizujemo i pokusamo da pomognemo nasoj deci da srecnije odrastaju!
 Svakako bi to bila veoma interesantna ideja da se mi roditelji organizujemo i pokusamo da pomognemo nasoj deci da srecnije odrastaju!  Veliki pozdrav!
 Veliki pozdrav! 
	
 ....puno pozdrava.
....puno pozdrava. Nisam odbijala saradnju,ali sam u stilu pravog balkanca, više verovala dosadašnjim iskustvima naših prosvetara..S druge strane-psiholog je ubrzo otišla na porođajno,a i nije se baš puno mešala u svoj posao.Učiteljicu sam do kraja 4. razreda slušala kako ,,predajem već 20-ak god.i još nisam imala ovakav slučaj". Kada sam pitala,po čemu je on toliko problematičan,rekla je:zarezuje olovku po 2-3puta za vreme časa,često traži da ide na WC,upada mi u reč pitanjima koja nas odaljuju od teme,...zamišljen,odluta na času,igra se ispod stola olovkom,zarezačem,čime stigne,...dok ja predajem. Doduše,sedeo je u I klupi.Bila je nekako čovečna i ja sam joj verovala više nego stručnjacima.Tek sam vremenom postala svesna rigidnosti njenih stavova,koji detetu samo idu na štetu.Sećam se u IV razredu-kontrolni iz matiša;5 zadataka,kombinacija 4 računske operacije sa 5-cifrenim brojevima.Uradio je sve zadatke,besprekorno isprativši prioritet operacija,ali se u svakom od njih pokrala po neka greškica tipa:27+56=85.Čista jedinica!Posle časa je onako snužden ostao,kada su svi otišli napolje i pitao je,zašto je dobio keca kad su to samo male greškice?Odgovorila je da ona vidi da on to razume,ali eto,mora da poradi na ispravljanju tih malih greškica,...Dete je obeshrabreno i sa osećanjem krivice došlo kući,i onda mi je preostalo to da mu objašnjavam kako je on bio u pravu.I tako mi svi koji imamo ovakve probleme školujemo se zajedno sa našom decom sistemom-David protiv golijata! Pa,on je školski primer ADHD-a,zar ne? Ni danas mi nije jasno,kako to kod nje statistika(min.jedno ADHD dete na 30 učenika) se nije pokazala za 20 god.rada?Tek,stručnjaci dolaziše sa dobrim namerama,odlaziše,ali nije bilo lako pokrenuti balkanske bedeme. Mlađi učitelji su bili više spremni za nova saznanjanja,te je i toj deci bilo lakše.Rezime ove priče jeste:nismo kao društvo dovoljno spremni da se menjamo.Najlakše nam je prebaciti krivicu na "šalter pored",a najteže menjati sebe.Asocijacija roditelja dece sa ADHD-om je dobra ideja, ali pošto sam ja "momak iz provincije"
Nisam odbijala saradnju,ali sam u stilu pravog balkanca, više verovala dosadašnjim iskustvima naših prosvetara..S druge strane-psiholog je ubrzo otišla na porođajno,a i nije se baš puno mešala u svoj posao.Učiteljicu sam do kraja 4. razreda slušala kako ,,predajem već 20-ak god.i još nisam imala ovakav slučaj". Kada sam pitala,po čemu je on toliko problematičan,rekla je:zarezuje olovku po 2-3puta za vreme časa,često traži da ide na WC,upada mi u reč pitanjima koja nas odaljuju od teme,...zamišljen,odluta na času,igra se ispod stola olovkom,zarezačem,čime stigne,...dok ja predajem. Doduše,sedeo je u I klupi.Bila je nekako čovečna i ja sam joj verovala više nego stručnjacima.Tek sam vremenom postala svesna rigidnosti njenih stavova,koji detetu samo idu na štetu.Sećam se u IV razredu-kontrolni iz matiša;5 zadataka,kombinacija 4 računske operacije sa 5-cifrenim brojevima.Uradio je sve zadatke,besprekorno isprativši prioritet operacija,ali se u svakom od njih pokrala po neka greškica tipa:27+56=85.Čista jedinica!Posle časa je onako snužden ostao,kada su svi otišli napolje i pitao je,zašto je dobio keca kad su to samo male greškice?Odgovorila je da ona vidi da on to razume,ali eto,mora da poradi na ispravljanju tih malih greškica,...Dete je obeshrabreno i sa osećanjem krivice došlo kući,i onda mi je preostalo to da mu objašnjavam kako je on bio u pravu.I tako mi svi koji imamo ovakve probleme školujemo se zajedno sa našom decom sistemom-David protiv golijata! Pa,on je školski primer ADHD-a,zar ne? Ni danas mi nije jasno,kako to kod nje statistika(min.jedno ADHD dete na 30 učenika) se nije pokazala za 20 god.rada?Tek,stručnjaci dolaziše sa dobrim namerama,odlaziše,ali nije bilo lako pokrenuti balkanske bedeme. Mlađi učitelji su bili više spremni za nova saznanjanja,te je i toj deci bilo lakše.Rezime ove priče jeste:nismo kao društvo dovoljno spremni da se menjamo.Najlakše nam je prebaciti krivicu na "šalter pored",a najteže menjati sebe.Asocijacija roditelja dece sa ADHD-om je dobra ideja, ali pošto sam ja "momak iz provincije" ,preostaje mi samo to da očekujem od šaltera pored
,preostaje mi samo to da očekujem od šaltera pored 
 
		












 ,i one za koje znamo da su tu
,i one za koje znamo da su tu
 
 
		 Zvoncici
 Zvoncici
 Mi ih koristimo od januara ove godine i mališa ih dobro podnosi.
 Mi ih koristimo od januara ove godine i mališa ih dobro podnosi. 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		