Najlakši fakultet?

Tezina fakulteta zavisi od afiniteta, bar ja to tako gledam. Ukoliko upisete fakultet koji ne volite, ili shvatite da to nije to sto ste zamisljali, bice vam sve u vezi sa njim tesko i moracete se vise pomuciti da nesto savladate, naucite, polozite... Evo kada pravnici spominju obligacije, kpp i ostalo, da dodam i ja: statiku konstrukcija, tbk, teoriju povrsinskih nosaca, tehnologiju betona i tako...
 
N.. Poznajem neke ljude koji studiraju medicinu i ne mogu da kazem da je lako, ali tamo treba nauciti knjigu od hiljadu strana, i to je otprilike sve sto treba za jedan ispit...

AHAHAHAHAHA kakva pobednicka recenica ! Pa da, SAMO nauci knjigu od 1000 strana, ma sta je to... :D
Po mom misljenju, najtezi su ekonomija, medicina i pravo. Za sve ostalo - matematika, jezici, arhitektura upisuju ljudi TALENTOVANI za to... Ako imas kliker za brojke, ili talenat za crtanje ne kazem da ce ti biti lako ali koliko-toliko bice lakse, i radices ono sto ti ide, u cemu si dobar. Takodje istoriju, geografiju upisuju ljudi koje to stvarno zanima , pa prema toj logici i njima ce biti lakse. DIF opet upisuju sportisti, sposobni za to. E sad, ako matematiku upise neko ko ne zna ni da sabira naravno da ce da mu bude mnogo tezak, ali zato ne bi ni trebao to da upisuje.

Kod PRAVA i EKONOMIJE jednostavno nema sta tu da ti ide, ne mozes ti da volis hipoteke, ugovore o zakupima, inflaciju i sta vec. Tu samo mozes da sedis i da bubas recenice gde je najzanimljive na sta naidjes postupak podizanja tuzbe radi zastite drzavine, i slicno. Ne postoji niko TALENTOVAN za to, samo vise inteligentni ljudi koji ce brze nauciti celu materiju. Ne podcenjujem ostale fakultete ali kazem da oni mogu da budu ili mnogo teski (ako si ih upisao bez talenta za to ili sklonosti ka toj materiji) ili mnogo laki, dok prava i ekonomija mogu da budu samo mnogo teski. Npr oja drugarica studira elektronski, ocistila godinu juna a samo se maje negde, i sama kaze da je njoj to mnogo lak fakultet ali ona je i u srednjoj bila genije za sve vezano za matematiku i ostalo.
 
ne pricaj gluposti,kakve veze to ima sa klikerima,to mozda u pocetku,ali na tehnickim predmetima kada pocne krajem 2 godine pa do kraja faxa kada krenu projekti i ostala sranja ima da se radi,(uci i radi) vishe nego na pravnom (brat mi je na pravnom pa uporedjujem) a to vashe strebanje mogu da uporedim sa nasim "cetvrtinskim radom"
 
Cetvrtinskim radom? Daaaj. Ruku na srce, zna se koji su fakulteti na vrhu po tezini- medicina, elektro i eventualno arhitektura, ostali su na istom nivou, stvar je kome sta vise ide. Imam drugaricu koja studira matematiku i koja je sama rekla da nikada ne bi mogla da studira moj faks, ekonomiju, zbog golemog strebanja i teorije. Meni je dosta tesko, pogotovo zbog uvedene Bolonje koja iziskuje neprestani rad tokom cele godine, a slovim se kao jedan od najboljih studenata na fakultetu. Sve u svemu, sustina je da ce svako reci za svoj fakultet da je najtezi i tesko da je iko moze biti objektivan, tako da tema nema smisla.
 
^slazem se da nema smisla,samo mi je pun kufer ovih sa pravnog koji pricaju imaju toliko da uce dza bu... i kao da ne moze da se uporedjuje...ja bih mogao da pricam za moj fax da isto ima projekte koji se rade po mesec dana (a pazi to nisu jedini stvari na faxu i plus iz tih predmeta kojih ima oko 10 za ispit ima posebno da se uci) ali ne bih to isticao kao to je tesko i zbog toga je moj fax "najtezi" dza bu sta li vec,cak suprotno,ali ima da se radi kao i na svakom faxu

a ovo sto sam rekao sa cetvrtinskim radom to i dalje stoji(pre svega tu sam mislio na vremenski faktor).
 
Kod PRAVA i EKONOMIJE jednostavno nema sta tu da ti ide, ne mozes ti da volis hipoteke, ugovore o zakupima, inflaciju i sta vec. Tu samo mozes da sedis i da bubas recenice gde je najzanimljive na sta naidjes postupak podizanja tuzbe radi zastite drzavine, i slicno. Ne postoji niko TALENTOVAN za to, samo vise inteligentni ljudi koji ce brze nauciti celu materiju. Ne podcenjujem ostale fakultete ali kazem da oni mogu da budu ili mnogo teski (ako si ih upisao bez talenta za to ili sklonosti ka toj materiji) ili mnogo laki, dok prava i ekonomija mogu da budu samo mnogo teski. Npr oja drugarica studira elektronski, ocistila godinu juna a samo se maje negde, i sama kaze da je njoj to mnogo lak fakultet ali ona je i u srednjoj bila genije za sve vezano za matematiku i ostalo.
Moram da te ispravim, ali za pravo ti ipak treba talenat :)
Trebas da budes predan radu i vredan, a sutra kada se zaposlis potrebno je da brzo razmisljas, da mislis na 'dve strane' i da si snalazljiv
 
Talenat za pravo? Verovatno dobar govornik, samouverena licnost, sposoban sa ljudima...
Za slikanje i muziku da, tu je prosto neophodna umetnicka crta. Ili imas, ili nemas. Mozes da se trudis, mozes mnogo da naucis, ali talentovan nosi uvek prevagu. Jos i ako je radan.
Hmm, matematika, pa tu je 90% stvar inteligencije. Ostalo se svodi na upornost i redovnost.
 
Ma,neeee,uopste za matematiku nije potreban talenat,ni najmanje...Hahahaha,strasnooooooooo.......Koja nebuloza........................Pedeset posto ljudi u srednjoj uz privatne casove moze da nauci za 5,ali sasvim je drugo studirati matematiku i biti uspesan matematicar,hemicar,fizicar,tehnolog.......
 
Poslednja izmena:
Ma,neeee,uopste za matematiku nije potreban talenat,ni najmanje...Hahahaha,strasnooooooooo.......Koja nebuloza........................Pedeset posto ljudi u srednjoj uz privatne casove moze da nauci za 5,ali sasvim je drugo studirati matematiku i biti uspesan matematicar,hemicar,fizicar,tehnolog.......

To je zato sto su 50% tih ljudi budale . Ono, debili . I nemojte da mi solite pamet sta i kako , valjda znam . Nisam 4 godine proveo beruci kruske tokom srednje skole . Za matametiku je potreban samo rad i upornost , uostalom kao i za svaki drugi predmet . To sto lenji ljudi sa losim ocenama iz matematike lece komplekse tako sto kazu kako zaboga nisu natprosecno inteligentni , njihov problem . Ovakav pristup je svaki profesor iz matematike u mojoj gimnaziji (a Boga mi bilo ih je 3) ostvario prema nama .
 
To je zato sto su 50% tih ljudi budale . Ono, debili . I nemojte da mi solite pamet sta i kako , valjda znam . Nisam 4 godine proveo beruci kruske tokom srednje skole . Za matametiku je potreban samo rad i upornost , uostalom kao i za svaki drugi predmet . To sto lenji ljudi sa losim ocenama iz matematike lece komplekse tako sto kazu kako zaboga nisu natprosecno inteligentni , njihov problem . Ovakav pristup je svaki profesor iz matematike u mojoj gimnaziji (a Boga mi bilo ih je 3) ostvario prema nama .

A ti se vrati na gradivo psihologije za drugi razred gimnazije. Mozda ti se isplati.
 
A ti se vrati na gradivo psihologije za drugi razred gimnazije. Mozda ti se isplati.

Nema potrebe za tim , savrseno dobro znam o cemu govorim . Ti pitaj svog profesora matematike da li ti treba natprosecna inteligencija da bi savladao gimnazijsku matematiku pa ces mozda ali samo mozda razumeti o cemu govorim . Na kraju krajeva treba se setiti i cinjenice da je i gimnazija kao si svaka druga srednja skola pravljena za prosecnu decu a ne za genije kao sto ovde vecina smatra .

A onaj ko tvrdi da je za matematiku potrebna visoka inteligencija , koju on jelte ne poseduje, neka provede svaki dan kod kuce sat vremena uceci matematiku i vezbajuci zadatke , ako uspeh u skoli ne izostane , mozete zakljuciti samo jednu stvar , Stiven je bio upravu kao i uvek :aha:


Zakljucak , matematika kao i svaki drugi predmet zahteva vezbanje i ucenje . Matematika u srednjoj skoli nije stvar inteligencije vec stvar volje za radom i samo toga . Ko hoce taj ce je i znati ko nece kukace ceo zivot kako mu je matematika zagorcala zivot i piskarace gluposti po forumu, kao stefan na primer . Licno spadam u prvu grupu .
 
A da li si možda primetio da neko skapira iz prve a neko ne skapira principe uopšte, ali vežba i može da ima i dobru ocenu jer su zadaci šablonski?

Jeste, treba da se vežba. Ali da inteligencija nije bitna za matematiku, ma hajde, molim te.
A sta , ovaj prvi deo se odnosi samo na matematiku ? Sto se tice sablonskog radjenja zadatka, to radi onaj kome je ocena jako bitna . Ja nikad nisam napinjao matematiku zbog ocene i pretpostavljam da tu lezi tajna mog uspeha u matematici. Mozda to nije neko olimpijsko znanje ali siguran sam da jeste vrlo kompletno i da mi covek pozavidi :aha:
Sto se tice ovog drugog , ja nisam rekao da inteligencija nije uopste bitna za matematiku . Naravno ista moze vrlo lako da pomogne u savladjivanju gradiva ali ne samo za matematiku vec za bilo koju drugu nauku .
bitna je,ali ne za onu matematiku koja se radi na primer u gimnaziji,iskreno...
Thats my point .
Mene samo zanima jos jedna stvar , da li bi testiranjem svi matematicara sa fakultetskom diplomom dobili da je njihov IQ iznad proseka ? ako ne , zasto ne ? :think: A dodao bih jos da je po mom misljenju mnogo bitnija stvar u matematici od inteligencije , kreativnost .
 
Postavio bih jos par pitanja gospodi koja se drzi ko pijana plota za inteligenciju u matematici i ne bih vise davio obzirom da ovo nije tema predvidjena za tako nesto , svakako uvek mozete ukoliko zelite da otvorite temu u vezi sa ovom polemikom i zamolite moderatora da prebaci ove postove u nju .

Da je za matematiku potrebna natprosecna inteligencija , svaki dobar matematicar bi imao iznadprosecni IQ , ja ne mislim da je tako . Poznajem devojku koja je stvarno odlicna u matematici , ima vrlo produbljene odgovore na svako matematicko pitanje, jako dobrog razmisljanja i zakljucaka . Medjutim kada je dosslo vreme da se upise fakultet , ona i ja smo radili test inteligencije kod skolskog psihologa . Njeni rezultati bili su sasvim prosecni . Dakle ne iznadprosecni . A opet, jako je dobra u matematici . Poenta ove prica nje izmedju ostalog da kazem i pokazem da vestine u nekoj oblasti, u ovom slucaju matematici, nisu samo stvar IQ . Tu je jos puno faktora koji uticu na vestinu. Nisam ja ni rekao da je inteligencija nebitna , ali nedostatak inteligencije se moze nadomestiti pojacanim radom i vezbanjem . Ne samo inteligencije , vec bilo kog druog relevantnog faktora .
 
Postavio bih jos par pitanja gospodi koja se drzi ko pijana plota za inteligenciju u matematici i ne bih vise davio obzirom da ovo nije tema predvidjena za tako nesto , svakako uvek mozete ukoliko zelite da otvorite temu u vezi sa ovom polemikom i zamolite moderatora da prebaci ove postove u nju .

Da je za matematiku potrebna natprosecna inteligencija , svaki dobar matematicar bi imao iznadprosecni IQ , ja ne mislim da je tako . Poznajem devojku koja je stvarno odlicna u matematici , ima vrlo produbljene odgovore na svako matematicko pitanje, jako dobrog razmisljanja i zakljucaka . Medjutim kada je dosslo vreme da se upise fakultet , ona i ja smo radili test inteligencije kod skolskog psihologa . Njeni rezultati bili su sasvim prosecni . Dakle ne iznadprosecni . A opet, jako je dobra u matematici . Poenta ove prica nje izmedju ostalog da kazem i pokazem da vestine u nekoj oblasti, u ovom slucaju matematici, nisu samo stvar IQ . Tu je jos puno faktora koji uticu na vestinu. Nisam ja ni rekao da je inteligencija nebitna , ali nedostatak inteligencije se moze nadomestiti pojacanim radom i vezbanjem . Ne samo inteligencije , vec bilo kog druog relevantnog faktora .

Auuu,al ti imas potrebu da razvlacis svaku temu i svaki odgovor...Shvatili smo tvoju poentu i razmisljanje,u redu je sad...... :lol::ok:
Ne slazemo se s tobom i to je to....
 
Pazi, Stiven, ako već navodiš argumente, onda je bolje ići dalje od ličnog mišljenja. To zaista zadire u predele psihologije i objašnjava se shodno tim aspektima. Postoji teorija koju je Howard Gardner predložio pre nekih tridesetak godina, gde se pominju mnogostruke inteligencije. Klasično poimanje inteligencije koja se meri uobičajnim testovima je razumljivo previše usko, jer se ograničava samo na izvesne faktore, dok se kroz nju više takvih uzima u obzir.

Jedan od tipova inteligencije u toj klasifikaciji, pored muzičke, jezičko-lingvističke, prostorne i drugih, javlja se i logičko-matematička inteligencija. Ona omogućava lakši uvid u rešavanje problema, specifičnu analizu, pravi pristup rešavanju... Sve u svemu, ona je jako važan faktor u bavljenju matematikom.

Klasični testovi nisu baš uvek pokazatelj tog aspekta mogućnosti uma, pa bih tome pripisao razliku u inteligenciji te devojke i tvoje, u primeru koji si ti dao.

Naravno, ova teorija nije jedina u psihologiji koja se bavi tim pitanjem, ali je svakako argumentovana i meni lično možda i najprihvatljivija od onih za koje znam.

U suštini ti jesi u pravu da inteligenicija nije nužan uslov za bavljenje matematikom, kao ni dovoljan, ali pogoduje tome da se stvari lakše savladaju. Naravno da gimnazijska matematika nije napredna i da je plan prilagođen i potrebama i mogućnostima ljudi koji je pohađaju, ostavljajući prostor za marljive pojedince koji će upornošću i posvećenošću radu uspeti da se sa njom uspešno nose. Međutim, ovo je tema o fakultetima, a što je još važnije, matematika nije samo ono što se uči u gimnaziji, pa čak ni isključivo ono što se radi na fakultetima. Ako misliš da za dokaz Rimanove hipoteze nije potrebna inteligenicija i to krajnje visoka, pitam se što je ne bi dokazao neki osnovac koji veze nema sa matematikom.Većina čak neće razumeti ni šta se njome tvrdi. Prava matematika je u srednjoj jedva prisutna i polazeći od toga donosiš pogrešan sud. Uzmi na primer udžbenik iz kompleksne analize za fakultet i primetićeš razliku.

E sad, što neki srednjoškolsku matematiku "ne mogu" da nauče je više stvar volje i lenjosti. Primetio sam da su mnogi ljudi krajnje inteligentni, ali ih to prosto ne zanima, dosadno im je, i to je stvar ukusa i ličnih afiniteta i u to ne ulazim, jer je to individualno. Nekoga zanima nešto drugo i to je i njegova odlika i njegovo pravo. Naravno pozivanje na manjak te inteligencije nije opravdanje za loše ocene iz matematike, već ili nedostatak samopouzdanja ili višak lenjosti.

Sa druge strane, temeljno razumevanje gimnazijskog gradiva iz matemaitike, po mojoj subjektivnoj oceni, ima jako malo ljudi. Mehanička, skoro automatizovana izrada zadataka nikako se ne može poistovetiti sa istinskim znanjem. To međutim nije stvar koja se odnosi samo na matematiku, zato sam je do sada i isključio iz razmatranja. Neki koji rešavaju najsloženije integrale usled razvijenog iskustva i šablonizovanog pristupa nekad neće znati da urade najprostiji, ali netipičan.

Evo i primera, mada ne iz analize. Reši jednačinu u skupu pozitivnih realnih brojeva.
sin x + cos x = 2.

Ovu jednačinu koju sam sada sastavio, većina gimnazijalaca će krenuti da rešava, dok će neko sa osećajem za matematiku odmah primetiti da i sin x i cos x trebaju da budu 1, a ne mogu da budu u isto vreme, pa nema rešenja.

U tome je fundamentalna razlika između trivijalnih školskih primera i istinski zahtevnih ideja ili prosto netipičnih pristupa kao u onom iz navedenog primera. Verovatno si te razlike i sam krajnje svestan, ali ne zvučiš baš tako sa svojim pisanjem.
 
Poslednja izmena:

Back
Top