U velikoj nedoumici sam! Možemo li razmeniti stavove? Trenutna vrednost opšteg boda za sve penzionere pa i za KVP je 658,31 din. Ovih spornih 11.06% koje su tražili KVP jer im penzije nisu usklađene sa tim procentom, pa pokrenuli i parnične postupke koji su obustavljeni kao i izvršni postupci od strane VLADE RS i predlažu ZAKON kojim se priznaje ovaj dug KVP ali kao JAVNI dug koji će biti isplaćen u ratama na TRI god. Prvo: Je li ova činjenica konačna-usvojena i kada će postati izvršna? Drugo: Predpostavimo da se prva rata duga uplati u martu 2012.g da li bi se vrednost opšteg boda KVP POVEĆAO za taj neki procenat koliko je uplaćeno duga i da li bi redovno usklađivanje u aprilu 2012.g išlo na tu vrednost opšteg boda ili na trenutno sadašnju od 658.31din.?
Zna li se od koje godine pa do kada je aktuelno to sporno usklađivanje od 11.06% jer što više prolongiraju to usklađivanje i isplatu i period na koji se odnosi se produžava!?
Budući da su po naređenju obustavljeni svi parnični i izvršni postupci, znači li to da će po automatizmu, ako dođe do isplate tog spornog duga, tu nadoknadu dobiti i oni koji nisu pokrenuli tužbu-parnični postupak jer im je sada osporeno to osnovno ljudsko pravo,pravo na ostvarivanje prava!
Ako se ostvari to usklađivanje,pa i kroz te rate na tri godine kako će to uticati na LIČNI BROJ BODOVA jer je on u korelaciji sa osnovicom penzije i vrednošću opšteg boda? HVALA PUNO i priznajem da sam malo davio ovaj put ali će se iz toga dobiti dosta odgovora i otkloniti mnogo dilema!!!
DRUGARSKI POZDRAV
VELIKI POZDRAV KOLEGI Okljev55, mogu ti odmah reći da sam prihvatio tvoju poruku kao prijatelja i odgovorio sam na istu. Što se tiče predloga Zakona o proglašavanju malog duga
(dug od 2004.-2007.) u JAVNI dug i isplata istog u TRI naredne godine, je ustvari isti taj Zakon koji je predlagan krajem 2010. godine, znači po drugi put za DVE godine i koji je POVUČEN iz Skupštinske procedure kao NEDEMOKRATSKI ZAKON jer je u njemu, KAO i U OVOME KOJI SE SADA PREDLAŽE, ugradjen čl.8. kojim se NAREDJUJE : "
OBUSTAVLJAJU SVI PARNIČNI I IZVRŠNI POSTUPCI" , na koji su i 2010. i sada ADVOKATSKA KOMORA SRBIJE podnela svim organima, institucija u državi kao i predstavnicima EU DEŽENU i JELKU KACINU preko Slovenačke ambasade sa konstatacijom da je u pitanju NASILJE NAD PRAVOM, SUDSTVOM i USTAVOM jer se :
*/ ovim Zakonom UKIDAJU nekoliko Zakona kao čl.
21. "Zabrana diskriminacije" jer
pred USTAVOM i ZAKONIMA svi su jednaki a samim tim "SVAKO IMA PRAVO NA JEDNAKU ZAKONSKU ZAŠTITU BEZ DISKRIMINACIJE"; odnosno "ZABRANJENA JE SVAKA DISKRIMINACIJA, NEPOSREDNA ILI POSREDNA PO BILO KOM OSNOVU ........
*/ ukida se čl.
32. USTAVA kojim je regulisano u st.
1. ....
"SVAKO IMA PRAVO DA NEZAVISAN, NEPRISTRASAN I ZAKONOM VEĆ USTANOVLJEN SUD, PRAVIČNO I U RAZUMNOM ROKU, JAVNO RASPRAVI I ODLUČI O NJEGOVIM PRAVIMA I OBAVEZAMA, OSNOVANOSTI SUMNJE KOJA JE BILA RAZLOG ZA POKRETANJE POSTUPKA, KAO I OPTUŽBAMA PROTIV NJEGA" .
*/ ukida se čl.
35. USTAVA, stava
2. , kojim je propisano ...."
Svako ima pravo na naknadu materijalne ili nematerijalne štete koju mu NEZAKONITIM ili NEPRAVILNIM radom PROUZROKUJE DRŽAVNI ORGAN, imalac javnog ovlašćenja, organ autonomne pokrajine ili organ jedinice loklane samouprave " .
*/ ukida se čl.
97. st.
1. t.
2. Ustava, kojom je
DUŽNA Republika Srbija da uredi i OBEZBEDI ...."OSTVARIVANJE i ZAŠTITU SLOBODA i PRAVA GRAĐANA; USTAVNOST i ZAKONITOST POSTUPKA PRED SUDOVIMA I DRUGIM DRŽAVNIM ORGANIMA ; ODGOVORNOST I SANKCIJE ZA POVREDU SLOBODA I PRAVA GRAĐANA UTVRDJENIH OVIM USTAVOM I ZA POVREDU ZAKONA, DRUGIH PROPISA I OPŠTIH AKATA; AMNESTIJE I POMILOVANJA ZA KRIVIČNA DELA .."
Da nije predloženi Zakon SRAMOTA za DRŽAVU a TRAGIČAN po nama sigurno bi bio SMEŠAN jer u obrazloženju Zakona se objašnjava da USTAVNI i PRAVNI osnov ZA DONOŠENJE zakona je odredba čl. 97. st. 1. t.8.
(a ne kako sam napisao t. 2.), kojim se uredjuje i obezbedjuje ...."sistem u oblasti radnih odnosa, zaštite na radu, zapošljavanja, socijalnog osiguranja i drugih oblika socijalne sigurnosti; druge ekonomske i socijalne odnose od opšteg interesa :"
POŠTOVANE KOLEGE sami uporedite i zaključite da li se taj pravni odnos ODNOSI na nas ili na zaposlene odnosno nezaposlene .
Predloženi Zakon se kolega, ne odnosi na uskladjivanje za 11,06 %, već isključvio na dug od 2004.-2007. godine koji je u odnosu na 11,06 %, zbog više razloga specifičan .
1/ Pre svega jer je to dug koji smo stekli u okviru MO/VJ odredbama čl. 261. Zakona VJ na osnovu kojeg su nam uskladjena Rešenja o priznavanju prava na penziju sa donetim UREDBAMA od 2004. i 2005. godine.
2/ Što je svima nama (sem oko 5.000 KVP) izvršeno uskladjivanje na osnovu tih Uredbi i doneta rešenja odnosno dostavljena su nam, ali fond BEZ IKAKVOG POVODA i RAZLOGA NIJE VRŠIO ISPLATU spornog duga i time je
GLAVNICU duga od ČETIRIIPO MILIJARDI dinara, na osnovu sudskih i parničnih troškova kao i zakonskih zateznih kamata se UVEĆAO na TRINAJEST MILIJARDI dinara -
A DA ZA TO NI DO DAN DANAS NIKO NIJE ODGOVARAO ni MORALNO NITI KRIVIČNO !!!!!!!!!!!!
3/ Specifično je i to što su OSNOVNI a nakon toga i VIŠI sudovi PRIZNAVALI nam pravo na to sporni dug ali je izvršna vlast svojim stavom nastojala da se presude donose SPORIJE tje. u odredjenom broju tokom meseca.
4/ Što je VLADA zbog ORGANIZOVANOG i MASOVNOG PODNOŠENJA TUŽBI u PARNIČNOM POSTUPKU (preko 33.000), morala 2010. kao i sada 2012. godine da predlaže Zakon kojim se isti proglašava za JAVNI DUG i isplaćuje u ratama.
5/ takodje, razlika u odnosu na 11,06% je i u tome što za sporan dug smo IMALI USKLADJENA REŠENJA ali NIJE VRŠENA ISPLATA .
Vanredno uskladjivanje od 11,06 % se takodje zasniva i u Zakonskim okvirima je, jer i za ovo povećanje imamo uskladjeno rešenje sa t.1. i t. 2. koje u sebi ima KLAUZULU da ŽALBA i REVIZIJA NE ZADRŽAVA IZVRŠENJE. Ovom klauzulom odredbom čl. 261. Zakona o opštem upravnom postupku je propisano ..."dostavljanjem rešenja sa takvom klauzulom, onosamim tim postaje pravosnažno i izvršno", što znači da ....SAMIM TIM DUŽNIK JE PRIZNAO DUG I TIME ODREKAO ZASTARELOSTI DUGA" .
Ovo stoga što je UVPS svoje članstvo UPUĆIVALO DA PODNOSE zahteve, žalbe, urgencije i TUŽBE kod UPRAVNOG suda kako bi se izborili za uskladjena rešenja sa 11,06 %, a UPRAVNI sud je u svojim ODLUKAMA-PRESUDAMA konstatovao u obrazloženju da TUŽBE se ODBACUJU KAO NEOSNOVANE NE ZBOG toga što tužilac NE POSEDUJE POJEDINAČNO-INDIVIDUALNO USKLADJENO REŠENJE već zbog toga što FOND SOVO NIJE DONEO opšti akt ODLUKU o PRIZNAVANJU PRAVA na 11,06 % .
Na osnovu čega je UVPS pod HITNO zahtevalo održavanje sednice Upravnog odbora fonda, koja je održana 29.09.2011. godine i DONETA odluka KOJOM SE NE PRIZNAJE PRAVO NA SPORNO POVEĆANJE jer smo bili PREGLASANI sa 4 člana (tri aktivna oficira i direktora) : 3 člana KVP UVPS. I sada u USTAVNOM SUDU je pokrenuta INICIJATIVA od strane UVPS za zakonitost i ustavnost donete odluke. Obzirom da je ODLUKA - opšti akt fonda - POSTAVLJA SE PITANJE ima li PRAVNI osnov za UKIDANJE ODLUKE - po meni NEMA !!!!!
Isplatom spornog duga, presudama ili Zakonom NEĆE doći do nikakvog spora jer od DECEMBRA 2007. godine fond nam ISPLAĆUJE penziju u celosti koja nas pripada sem ovog vanrednog povećanja za 11,06 %. Ukoliko bi nam priznali pravo na vanredno uskladjivanje za 11,06 % od 01.01.2008. godine onda ćemo imati pravo na sve razlike donetih uskladjenih povećanja do sada (5) od ukupno 6 koje je doneo RF PIO a fond je bio dužan PO SLUŽBENOJ DUŽNOSTI da nam ista uskladjuje na osnovu čl. 193. st.1. Zakona VS, čl. 4. st.4 Uredbe Fonda i čl. 5. st. 1. Uredbe fonda .
Obzirom da smo sada prešli u okviru RF PIO i da isti na osnovu čl. 257 Z PIO treba da nam odredi LIČNI BOD na osnovu penzije od 31.12.2011. godine, podeljena sa vrednošću opšteg boda (658,31 din.), PRIZNAVANJEM prava i isplatom vanrednog povećanja za 11,06 %, DOĆI ĆE DO POVEĆANJA i BROJ LIČNIH BODOVA u novim Rešenjima vršenjem korekcije. Zato je bilo VEOMA VAŽNO i BITNO da smo PODNELI veliki broj tužbi u parničnim postupcima, a zašto, PA ZATO što MSOVNOST bi nam obezbedilo PRAVIČNO SUDJENJE i POZITIVNE PRESUDE u DUHU ZAKONA A NE NA OSNOVU STAVA, a sa druge strane u najgorem slučaju bi i ovo uskladjivanje od 11,06 % bilo UGRADJENO u ovaj predlog Zakona. Ovako oko ovog duga (11,06%) sve ostaje NEIZVESNO i diskutabilno .
Bilo je pitanje šta je NTS - to je NAKNADA za TROŠKOVE STANOVANJA, odnosno UTS - uvećani troškovi stanovanja ! Obzirom da ta naknada ne postoji u okviru RF PIO za našu kategoriju i populaciju priznavanje prava i isplatu NTS, na osnovu Pravilnika 32/2010 je preuzelo MO, odnosno Uprava za standarde i veterane i TO SAMO ZA OVU GODINU . Ovom odlukom ne samo što je svim KVP koji su imali i dalje imaju pravo na NTS već im je time OBEZBEDJENO i PRAVO na NEPOVRATNI kredit od 20.000 EU za rešavanje stambenog pitanja .
VELIKI POZDRAV SVIM KOLEGAMA i SREĆNA I USPEŠNA NEDELJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!