V I N O

  • Začetnik teme Začetnik teme -
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Bio sam na slavi. Neka tanka domaca ruzica. ccc
Kad smo vec kod toga, javilo mi se. Ruzica je uglavnom vino od crnih stonih sorti grozdja, a rose je od belog grozdja sa malo bojadisera.

Ako sam pogrešio, neka me t19 ispravi:
Belo se pravi od grožđa kome su oguljene opne...
Crveno se pravi od grožđa kome nisu oguljene opne...
Rose, ako se ne varam, se pravi mešanim postupkom: postupak dobijanja crvenog se prekine i nastavi se proces dobijanja belog vina... Tako sam čitao, ne?

p.s. svaka čast na kursu, sve sam iščitao i mnogo će mi pomoći zaubuduće...
Inače, meni se dopalo mađarsko crveno vino, poluslatko, Josephine...
 
da:)
s tim da se u nekim iznimnim slucajevima i od crvenih sorti moze praviti belo
vino /champagne/= pinot noir,+,chardonay +,pinot meunier,
kada se veoma brzo otklanja opna prije fermentacije i dobija se still belo vino koje
se kasnijim postupkom pretvata u belo penusavo tj champagne. oznaku champagne,
koja je trade mark mogu nositi penusava vina samo iz pokrajine champagne dok
ostala penusava vina dobijena slicnim postupkom nose alternativna imena kao
kava recimo, poreklom iz spanije , spumante prosecco iz italije itd...



:ok:
dao si mi dobru ideju, sledece sto cu pisati je ....champagne, jako interesantna prica.
 
Poslednja izmena:
E, baš mi je drago... :D
I čini mi se da sam video negde ranije da je neko rekao da je pio penušavo, a napisao da je pio champagne- pa me čudilo kako je prošlo bez kritike za oblast Campagne...

Još samo da u NS-u nađem kurs za somalijera koji uporno tražim... :roll:
 
da pocnemo danas o champagne, sa kracim i slikovitim uvodom.
pored uobicajenog nacina otvaranja flase champagne koji btw ima
svoj redosled radnji da bi se to pravilno uradilo, postoji jos jedan
nacin. taj nacin se zove ''champagne sabrage'' ili jednostavno ''sabre''
i potice iz domovine champagne- francuske, gde je to tradicija od kada
se maltene pocelo proizvoditi ovo bozanstveno pice ,prvo za krunisane
glave i aristokratiju a potom i za ostale. vestina je da se jednim potezom
maca ili sablje otkine gornji deo grlica flase a tekucina se sipa direktno
u pripremljene case. ovaj spektakularni nacin otvaranja flase champagne
prvo je bio prezentovan pred visokim licnostima da bi im se tim cinom
ukazalo postovanje i potvrdio visoki status u drustvu. danas se manje
praktikuje iako postoji drustvo koje jos uvek neguje tu tradiciju. veoma
mali broj sommeliera je sposobno da izvede ovo jer je za to potreban
poseban trening i mnogo vezbe....dakle, sabrage, i uzivajte ....


da ne zaboravim , do not try this at home /alone:D/..
ps/ o champagne opsirnije sledeci put.
 
Poslednja izmena:
Ako sam pogrešio, neka me t19 ispravi:
Belo se pravi od grožđa kome su oguljene opne...
Crveno se pravi od grožđa kome nisu oguljene opne...
Rose, ako se ne varam, se pravi mešanim postupkom: postupak dobijanja crvenog se prekine i nastavi se proces dobijanja belog vina... Tako sam čitao, ne?

p.s. svaka čast na kursu, sve sam iščitao i mnogo će mi pomoći zaubuduće...
Inače, meni se dopalo mađarsko crveno vino, poluslatko, Josephine...


mala ispravka milane.
vina se uopsteno dele na suva, polusuva i slatka /desertna/, osim u nemackoj komplikovanijoj kategorizaciji /spatlesse, auslesse, itd/koja je sa obzirom na masovnost u
svetskim okvirima zanemarljiva. nemoj dozvoliti da te neki poznavalac ''zatekne'' sa terminom ''poluslatko''.:mrgreen:
 
mala ispravka milane.
vina se uopsteno dele na suva, polusuva i slatka /desertna/, osim u nemackoj komplikovanijoj kategorizaciji /spatlesse, auslesse, itd/koja je sa obzirom na masovnost u
svetskim okvirima zanemarljiva. nemoj dozvoliti da te neki poznavalac ''zatekne'' sa terminom ''poluslatko''.:mrgreen:

Hvala na ispravci, samo sam preneo podatke sa nalepnice... Mada, uvek sam znao da osetim razliku između suvih i polusuvih, a nikad između slatkih i poluslatkih...
 
yeeeeeee.....zavidim ti , obavezno probaj amarone + pasta + parma ham.
brojacu ti zalogaje i gutljaje.....nazdravlje


;)ps ne zaboravi fotke i detaljan izvestaj o nasem topiku....
 
Уживање
Кад пијем шардоне као да пијем шанел пет
Многи мисле да је велико вино из малог региона последњи отпор глобализацији, каже Жан-Робер Пит, истакнути француски географ, који се залаже за производњу регионалних вина, такозваних вина са тероара
Данас је вино пиће љубави, луксуза,пожуде, славља, једноставно пиће културе

У политичком и културном смислу, једино истинско вино је оно из одређеног региона, каже Жан-Робер Пит, истакнути француски географ, који је недавно у Француском културном центру у Београду одржао предавање о овом пићу и поручио српским произвођачима да праве вина са укусом Србије. Овај стручњак за географију пејзажа, који се и сам бавио производњом вина, залаже се за производњу регионалних вина, оних која имају тероар.

Тероар је француски израз за „родно тло” који се универзално користи, али који осим земљишта подразумева и климатске услове, добро грожђе, добре виноградаре… Вино са тероара је као музика и књижевност, каже Жан-Робер Пит. Пијемо га зато што смо свесни његовог доброг укуса. Такође, вино у коме има више тероара него технологије читава је филозофија.

– Да ли мислите да страсни љубитељи вина воле да пију мерло и шардоне, која се продају свуда? То су најгора вина, јер су индустријски прављена и она неће опстати – категоричан је Жан-Робер Пит. – Шардоне јесте добра сорта, али и са добром сортом можете правити лоше вино. Кад пијем шардоне, то је као да пијем шанел пет. Оно је као жена која је превише нашминкана.

Укус банане

И француски божоле, који је једно време био у моди, далеко је од најбољег вина, каже Жан-Робер Пит, истичући да су произвођачи у њега стављали индустријски квасац који му даје укус банане. Добро је оно вино које садржи природни квасац (а то је бели прах на грозду). То знају добри виноградари који данас треба да буду и еколози.

Право тло је оно које има много микроорганизама, а у неким регионима земљиште се толико натопило пестицидима да је тло мртво, подсетио је француски географ. Логично је, стога, што једно од најскупљих и најчувенијих вина на свету потиче са најексклузивнијег винограда у Француској „Романе конти”. Одлике овог винограда су специфично земљиште (на сваком квадратном метру је другачији геолошки састав земље) и мали приноси. Уз земљиште важан је и ваздух, клима и одређени удео воде.
Право тло је оно које има много микроорганизама

– Уколико има више воде, има и више грожђа, али укус вина је тада слабији. Многи виноградари мисле да ако има више грожђа, биће више вина, али то је лоша рачуница која не даје добро вино. Тако је било у Француској пре три, четири деценије, пили смо вино као што пијемо воду – објашњава Жан-Робер Пит.

Говорећи о најпознатијим винским регијама у Француској, Жан-Робер Пит наглашава да мапа виноградарства у Француској одговара мапи тржишта у средњем веку. Вина имају традицију у регијама са којих је некада било лакше транспортовати вино, као што су Бордо, Бургундија, Шампањ, долине Лоаре и Роне…Бордо, на пример, нема најбоље услове (има магле, а она није добра за винову лозу), али су Енглези у средњем веку, владајући Бордоом, заволели локално вино после чега је у свету стандард за добро вино заснован на француском моделу. Енглези су заслужни и за проналазак шампањца, каже Жан-Робер Пит, јер су они први произвели стаклене флаше у које су точили пенушаво вино из регије Шампањ, а које је у средњем веку заправо било намењено париском тржишту. Данас је оно пиће љубави, луксуза, пожуде, славља, једноставно пиће културе.

Жуто вино

– Већ 32 године идем у Јапан и пре 32 године нису имали ни вадичеп – сећа се Жан-Робер Пит. – Носио сам тамо француска вина и нисмо имали чиме да их отворимо. Данас они имају не само посебну колекцију вадичепа, већ и специјалне кутке где служе вина. Али, да ли мислите да у Јапану воле да пију мерло и шардоне? Не, они жуде за великим винима из малих региона.
Жан-Робер Пит

Многи сматрају да су велика вина последњи отпор глобализацији. Жан-Робер Пит каже да су многи у Француској данас оптерећени страхом да ће та лажна једнообразна култура појести мале произвођаче и уништити свет, али да он сам не верује у то.

– Систем у коме је све исто врло брзо ће се урушити, јер се људи образују и желе да пробају нешто софистицираније. Постоје вина која могу да старе читав век. У Француској, на пример, постоји „жуто вино” („vin jaune”), које може да стари један век. Оно има изузетан укус. Треба учинити напор да се оно проба, али када га пробамо, оно нам се допада као музика и што га више пијемо, више га желимо – поручује он.

Управо зато што је вино изузетно моћно средство, увод у културни свет, треба да охрабрујемо производњу локалних вина и да се манемо такозваних паспарту вина која имају светски укус – закључује Жан-Робер Пит, напомињући да му се чини да, кад је реч о српским винима, прокупац има укус Србије.

-----------------------------------------------------------------

Укус вина

Квалитетно вино треба да садржи у себи све укусе, каже Жан-Робер Пит, објашњавајући да оно треба да буде и мало горко, и мало кисело, и мало слано, и мало слатко. Уколико је вино сувише јако, то значи да треба још да одлежи. Уколико је опоро, значи да је прављено од грожђа са већим уделом воде и да није добро.

Последњи бастион ислам

Жан-Робер Пит каже да је последњи бастион који је пао пред вином у његовој 8000 година дугој историји – Азија и да је остао још само један бастион – ислам. Све је више страсних љубитеља вина у Јапану, Кини, Сингапуру
http://www.politika.rs/rubrike/spek...ijem-shardone-kao-da-pijem-shanel-pet.sr.html
 
Ovde se pojavljuje jedna zamena teza vezana za teroar. To su klimatski i zemljisni uslovi, a ne regija.
Svaka cast Francuzima imaju coveka koga placaju da poromvise regionalna vina i sorte po svetu po sistemu proizvodite lokalno, a kada hocete Kaberne ili Sardone kupite od nas.
 

Back
Top