Učenje

uhericazamanje

Početnik
Poruka
9
Cao ljudi. Druga sam godina medicine, i imam problem. Shvatio sam da posle dosta uspesne srednje skole i desetak polozenih ispita, ne znam da ucim. Pokusavao sam razne nacine. . . Samo citanje, vise puta; zatim jednu lekciju procitam dok je ne razumem, pa onda svaki deo, onako manji, od po 4, 5, 6, 7 ili koliko vec recenica ponovim po 3 puta i onda na kraju procitam lekciju jos jednom. . . Itd. I sad sam naisao na problem da ne znam da li znam lekciju, da li je efikasno ovo poslednje navedeno. I da li kad predjem knjigu, samo iscitavam ili da krenem jovo-nanovo, pa na isti nacin da obnavljam. Jel mozete da mi pomognete, da date neki savet kako da ucim, koliko puta da ponavljam, jednostavno kako da spremam ispit
 
pročitaš natenane celu lekciju jednom da ukapiraš o čemu se radi. onda je podeliš na, tebi, logičke celine; da l' će ih biti 2, 5 ili 25 zavisi od lekcije do lekcije. onda uzmeš prvi deo, ponovo pročitaš natenane i ako treba dok čitaš možeš da podvučeš bitne stvari ili kod nekih pojmova, definicija i sl. se zadržiš (pročitaš ih dva puta, objasniš ih sebi itd.). kad to završiš onda pokušaš da prepričaš (naglas) to što si pročitao. ne moraš sve da znaš, ali ako vidiš da si suštinu prepričao pređeš na drugi deo, a ako zapinje ponovo čitaš, pa prepričavaš. kad završiš sa prepričavanjem drugog dela, ponovo prepričaš i prvi i drugi deo. pa pređeš na treći deo, pa kad završiš sa prepričavanjem trećeg dela, ponoviš prvi, drugi i treći deo...i tako do kraja poslednjeg dela, kada prepričaš celu lekciju; a celu lekciju treba da prepričaš najmanje tri puta. to ti je prva faza. u drugoj fazi, treba da dopuniš ono što si propustio iz prve faze, deo po deo i na kraju prepričaš opet celu lekciju. treća faza ti je utvrđivanje, a to radiš tako što napraviš sebi pitanja iz svakog dela. znači napišeš za svaki deo onoliko pitanja koliko ti misliš da treba, a sama pitanja treba da budu prosta, tj. da zahtevaju kraće odgovore. onda uzmeš listu pitanja ispred sebe i kreneš da odgovaraš, tamo gde zapne ili ih uopšte ne znaš staviš tačkicu šta ja znam, pa u drugom krugu odgovaranja na pitanja, prvo odgovaraš na njih (a prethodno ih ponoviš uz knjigu). kad odgovoriš na sva pitanja redom bez tačkica, onda kreneš da odgovaraš nasumično. za to možeš da iskoristiš neki number randomizer, recimo napraviš listu od 3 niza sa 10 nasumično izabranih pitanja. i kad na njih odgovoriš bez tačkica, to i je to. osim ovoga, možeš recimo u prvoj fazi kad si pročitao prvi put lekciju, da napraviš sam sebi skriptu, jer dok čitaš i razmišljaš šta da napišeš/otkucaš, može prilično da se nauči.
 
Kako da ucim ucila sam iz knjige kako da ucim. :)
I palilo je.

Verovatno na netu ima saveta o tehnikama ucenja, postoji ih tri ili cetiri, pronadji i pokusaj, verovatno ce jedna od njih da bude pravi pogodak.
 
Cao ljudi. Druga sam godina medicine, i imam problem. Shvatio sam da posle dosta uspesne srednje skole i desetak polozenih ispita, ne znam da ucim. Pokusavao sam razne nacine. . . Samo citanje, vise puta; zatim jednu lekciju procitam dok je ne razumem, pa onda svaki deo, onako manji, od po 4, 5, 6, 7 ili koliko vec recenica ponovim po 3 puta i onda na kraju procitam lekciju jos jednom. . . Itd. I sad sam naisao na problem da ne znam da li znam lekciju, da li je efikasno ovo poslednje navedeno. I da li kad predjem knjigu, samo iscitavam ili da krenem jovo-nanovo, pa na isti nacin da obnavljam. Jel mozete da mi pomognete, da date neki savet kako da ucim, koliko puta da ponavljam, jednostavno kako da spremam ispit

Као неко ко је завршио медицину, савет је овакав:
-прво прочиташ да разумеш
-па читаш да раздвојиш битно од небитног
-па трећи пут подвучеш
- и онда седнеш и буквално меморишеш

Не знам колико ти треба времена за меморисање, то је индивидуално, а зависи и од самог предмета. Ја сам се на свакој лекцији задржавала бар три понављања наглас се преслишавајући. И на крају, пред сам испит, пет дана финиширање уз пуну концентрацију и по 15 сати дневно. :)

Све битно је остало у глави, а све небитно лако нађем у литератури и на нету. ;)
То ти је мој рецепт тј. рецепт неког ко је сваки испит положио из првог. :)
 
Дивим се људима који су у стању да савладају тако обимно градиво.

Ја сам најбоље учила тако што сам замишљала да са друге стране стоји неко ко појма нема о томе а ја треба да му објасним. Мислим, код преслишавања.
Тако се вежба одговарање а и филтрира се битно од небитног.
 
Учење обимног градива захтева добру и физичку кондицију.
Ја сам цео факултет тренирала три пута недељно.
Ко би издржао тај напор.
Не кажем да сви раде тако али мени је било потребно.

Понављање је мајка знања.
И ја мислим да се најбоље научи кад се преслишава наглас. Чујеш себе, формираш унапред реченицу па кад усмено одговараш то буде смислено, без замуцкивања и поштапалица, оставиш и добар говорнички утисак.
 
ucenej za ispite treba svesti na operativni nivo
dobro na medici ti treba veca koncentracija i treba da upijas to znanje
ali na tehnickim i drustvenim fakultetima to možeš da kanalieš
znaš šta ti treba za ispit, znaš pitanja, filtriraš za svako pitanje najvažnije, ostalo šta zapamtiš čisto nafiluješ i to je to
nema iznenadjenja
ja nikad nisma razumeo one koji prvo čitaju celu knjigu informativno, pa podvlače, pa ponavljaju
samo filtracija podataka i memorisanje suštine
 
На сву срећу, мој факултет није захтевао богзнакакву меморију, имали смо три, четири уџбеника (то на част професорима :confused:).
 
nacin na koji treba da ucis zavisi od toga kakav si tip, ne odgovara svakom isto
auditivni tip pamti ono sto cuje, vizuelni tip ono sto vidi (oni lako pamte iz knjige), vizuelno-auditivni kad cita i ponavlja naglas a kineticki pamti dok crta, prepisuje (to je ono sto se zove memorija ruku) ili pravi modele, ali dodir mora da bude upotrebljen.
odredi prvo u koji tip spadas, a strategije ces da odredis na osnovu tipa.
 
to sto ne znas da li znas lekciju nije bas dobar znak, jer covek oseca kada vlada materijom. ono sto mozes da uradis a sto rade moji ucenici a i studenti je da uzmes mobilni i snimis se.
kada odslusaju, prvi put su obicno zbunjeni jer ako mogu da zauzmu neutralnu poziciju, postaju svesni utiska koji njihova komunikacija ostavlja na druge - sami vide da li zvuce samouvereno ili nesigurno, koje probleme imaju, sta nisu lepo objasnili pa rade na tome. ja trazim da se snime bar tri puta i da mi posalju verziju koja njima najbolje zvuci, tako rade neke domace zadatke i spremaju se za usmeni a to je prilicno efikasna metoda.
 
to sto ne znas da li znas lekciju nije bas dobar znak, jer covek oseca kada vlada materijom. ono sto mozes da uradis a sto rade moji ucenici a i studenti je da uzmes mobilni i snimis se.
kada odslusaju, prvi put su obicno zbunjeni jer ako mogu da zauzmu neutralnu poziciju, postaju svesni utiska koji njihova komunikacija ostavlja na druge - sami vide da li zvuce samouvereno ili nesigurno, koje probleme imaju, sta nisu lepo objasnili pa rade na tome. ja trazim da se snime bar tri puta i da mi posalju verziju koja njima najbolje zvuci, tako rade neke domace zadatke i spremaju se za usmeni a to je prilicno efikasna metoda.
Ово је баш добра цака.
У склопу посла ми је да држим предавања и презентације и није ми никад пало на памет да то урадим. :lol:
 
ti si to prevazisla ali jeste, koliko sam videla budi svest u odnosu na realnu performansu spram njihove percepcije.
redovno se smeju sami sebi kada se cuju a i meni je zabavno da tako radim sa njima. nema niceg lepseg od momenta kada vidis da su ukapirali nesto i da napreduju :)
 
Kao đak sam učila čitajući naglas, a preslišavala sam se pred ogledalom. Kad se danas setim, bude mi smešno.
Već na fakultetu, moralo je mnogo da se vežba. Sve što bi mi prošlo kroz papir, da ne kažem ruku, mnogo mi je lakše i brže ostajalo u sećanju. Uostalom matematika i ne može drugačije da se uči, a verujem ni ostale prirodne nauke.
I, da, podvlačila sam bitne činjenice, ali sam uvek čitala sve. Podvučeno je služilo samo za obnavljanje.
 
Hvala ljudi na pomoci. Zavrsio se rok, da odmorim malo, pa cu pokusati kao fixa sto je preporucio, ali bez onih pitanja. Verujem da to pomaze, ali zbog manjka vremena, ne mogu to bas da priustim.
A kad naucim tako i predjem sva ispitna pitanja, da li je dovoljno da posle samo pazljivo iscitavam oblasti par puta, i onda dan, dva pred ispit procitam sve?
 
Vazna je namera i motivacija.

Nekada dok sam studirala nisam sedala sa knjigom dok nisam bila nacisto sa sobom da cu da naucim to sto budem ucila. Svaki put sam uzimala gradivo sa namerom da ga odmah razumem i aktiviram u svoj sistem znanja. To je bilo savrseno uspesno.

Ponekad, ako bih ucila nesto sto mi nije bilo interesantno ili cak me je ubijalo u pojam, jedan mali gest mi je pomagao... opisacu, stvar je cisto simbolicna. Ne morate da radite isto kao ja, ali stav koji zauzimate pri ucenju je kljucan.
Stavila bih knjigu na krevet, udaljila se malo... gledala je sa gadjenjem iz daleko, fokusirala je.... ciljala... i onda zapusila nos i skocila na krevet u jednom dahu otvarala i pocinjala sa citanjem.
 
mape uma
treba malo vise vremena nego inace, ali kad se jednom nauci, to je zabetonirano

Pokušala, ne pomaže... meni je napr. zabetonirano ono što čujem...
Sve zavisi kako ko uči....
A i zahtevaju dosta vremena, koje studenti često nemaju...
Msm ne znam ko ima vremena da tako sprema pet, šest ispita... koje god težine oni bili.
 
Prvi put procitas celu knjigu i podvuces.
Procitas podvuceno jos dva puta i to je to.
Dan-dva pred ispit za desetak minuta samo prelistas celu knjigu.
Izadjes na ispit i dobijes 9-10.
Bar sam ja tako ucio.
 

Back
Top