Tajland

Evo vratio sam se.

Ovo treće putovanje,kao što se dalo naslutiti iz postova sa lica mesta, nije išlo po planu. Uslovljen vremenskim prilikama morao sam da odustanem od glavnog cilja,provincije Krabi,tj. da skratim svoj boravak sa planiranih 8 dana na 5,tačnije 4 efektivno od kojih je samo jedan bio sunčan. To naravno ne znači da neću svoje utiske ovde preneti,samo izostaće sa onih plaža na okolnim ostrvima na koje nisam stigao, pa od plaža osim gradske utiske ću preneti sa praktično "osnovne" plaže Ao Nanga-Railey Beach. Takođe kao i dosad biće uputstava(slikovitih) gde,šta,kako i za koliko para,utisci o samo mestu i tako to. Uz ovo napraviću dopunu prethodnih putopisa vezano za Pataju(u kojoj sam na kraju proveo više od polovine ove ture) i ostrva Koh Larn i Bangkok,tačnije Yaowarat.

Daleko od toga da odmor nije bio dobar pre svega mislim na gastronomsko-zabavni deo, pa na kraju je i vreme malo poslužilo,tj kupao sam se na Koh Larnu pet dana,ali ostaje mi neki osećaj kao da mi je odmor počeo praktično tek u poslednjoj sedmici pa samim tim kao da sam bio kraće iako je ovo po broju dana bio moj najduži boravak. Ispostavilo se da je ovaj period bio odlična prilika za posetu Chiang Mai-ju ali eto, od prevelike "čežnje" za plažom i morem propustio sam je. Šta je tu je, imam nekih 800 fotografija,trebaće neko vreme da ih pregledam,selektiram i sve ostalo...tako da ću ovih dana krenuti lagano.

DSC_0901.jpg
 

Prilozi

  • 20171203_150215.jpg
    20171203_150215.jpg
    51,3 KB · Pregleda: 13
Krabi, Ao Nang- Provincija Krabi i njen istoimeni glavni grad smešteni su u južnom delu Tajlanda na Andamanskom moru,na kopnenom delu tačno negde u visini ostrva Phuket pa možemo uslovno reći da su "preko puta" iako između njih postoji mnogo malih ostrva od kojih je naravno Phi Phi najpoznatije.Vazdušnom linijom ima nekih 60km. Između dva grada postoji i kopnena veza jer na najsevernijem delu ostrvo Phuket je povezano mostom sa kopnom pa ukupan zaobilazni put je oko 160km(2-2,5 sata vožnje taxijem), tako da do Krabi možete stići iako ste prethodno bili na ostrvu Phuket. Naravno tu je i trajekt. Cena od aerodroma Krabi do Phuketa je 2500-3500 thb-a za taxi u zavisnosti gde se ide. Pa koga interesuje.


Naravno kada se ide iz Bangkoka direktno leti se do aerodroma na Krabiju. Let traje oko 1,5 sat. Ja sam koristio Air Asia koja je letela kao i ostale niskobudžetne kompanije sa Don Mueang aerodroma,cena povratnog leta sa naravno prtljagom i osiguranjem je bila oko 3100 thb-a odnosno oko 80€. Naravno kao i kod svih ostalih lowcost avio kompanija cene variraju,pa ko baš čeka akciju može i jeftinije da nađe a može i skuplje da vam izađe. Inače sve lowcost kompanije sa Don Mueang-a lete na aerodrom krabi ali Air Asia ima ubedljivo najviše polazaka pa samim tim i veći izbor letova, tj vremena kada se kreće iz Bangkoka što meni odgovara jer nemam ambiciju da letim rano ujutro niti noću,a s obzirom da je skoro kod svih hotela check-out rok do podne ja uvek izaberem da letim u ranijim popodnevnim satima,da bih imao najmanji prazni hod. Naravno idealno bi bilo da se ode na neki od jutarnjih letova,pa da se ima celi dan na plaži (a i najjeftiniji su rano ujutro) ali pošto sam u Bangkoku bio na layoveru praktično i naravno znao da postoji velika šansa da zaglavim uveče kao što se naravno i desilo :D , odabrao sam ovu opciju. Taxi po taximetru od Sukhumvita do DM aerodroma košta oko 300thb-a sa putarinom na autoputu(70thb-a). I opet kao i u onom prvom putopisu napomena da uvek naglasite da hoćete upaljen taximetar kada uđete u taxi. Prvo recepciji hotela kada vam zove taxi a onda i taxistu "proverite" da se ne napravi lud. Ko hoće sa BKK aerodroma i Airlinkom da ide, Thai Airways leti na Krabi odatle ali cena je solidno veća(najjeftinija opcija oko 120 € kada sam ja gledao).

Aerodrom na Krabi-ju je mali. Brzo će te doći do štandova za taxi i minibus vozila koji vas odatle voze do željene destinacije. Fixno do Ao nanga je 600thb-a tačnije 599 (~15€) :lol:

Ja sam koristio unapred preko net-a zakupljen taxi preko ovih: http://www.krabishuttle.com/
Dočekao me vozač sa mojim imenom na izlasku sa terminala,uzeo stvari odveo do taxi-ja,koji je bio neki toyota SUV jako prostran i udoban sa wi-fi unutra i za nekih 35 minuta me odbacio do hotela direktno u Ao Nangu. U povratku isto obrnuto. Plaća se taxisti direktno a ko hoće može i online pre vožnje. U svakom slučaju preporučujem ih,korektni su bili. Proverite cene na sajtu za druga mesta.
 
Poslednja izmena:
Mesto Ao Nang je čini mi se solidno manji od Patonga ili barem tako deluje zbog rasporeda ulica i sve što se dešava dešava se uz ulicu uz dve plaže AoNang i Noppharat Thara. Obe su duge i peskovite ali Noppharat Thara je čini mi se lošija opcija za neki boravak jer sam primetio da ima baš jaku oseku. Ali sa druge strane kažu da je znatno mirnija i bez gužve(po kišovitom danu teško da sam mogao da vidim tu razliku), da je dobra za šetnje i slike sa predivnim zalaskom sunca. Takođe buka od saobraćaja na glavnom putu je manja jer je dublja od AoNang plaže. Na kraju se nalazi dosta restorana sa morskom hranom i lepim pogledom na zalazak kao i nekoliko pristaništa za longtail čamce i glisere koji vas vode po okolnim ostrvima. Takođe smeštaj u ovom delu je jeftiniji čini mi se,pa value for money može biti bolji za neke bolje hotele nego u AoNang delu.

teaser.jpeg.jpg

slika sa neta po normalnom danu

DSC_0835.jpg

DSC_0831.jpg


prizor koji sam ja zatekao po oblačnom i kišnom
 
Ao Nang plaža je gradska plaža i taj deo se smatra centrom mesta. Iznad nje je glavni put, a pored kako to obično biva masa restorana i radnji. Saobraćaj nije bio nešto bio preterano gust ali kao i svuda na Tajlandu oprez prilikom prelaska jer tamo je pešački prelaz samo skup linija na putu bez ikakve obaveze vozača da stanu. Naročito paziti na mopede jer se teže vide iza "velikih" a često jure kao sumanuti.

Elem:

DSC_0995.jpg


DSC_0879.jpg


DSC_0868.jpg


DSC_0855.jpg


DSC_0993.jpg
 
Plaža je prilično dugačka,100% peskovita, na oba kraja se nalaze pristaništa za longtail čamce,između ima nekoliko ograđenih prostora za plivanje. Suncobrana i ležaljki nema za iznajmljivanje. Opet,zbog vremenskih prilika nisam je video u punom sjaju,tako da moj utisak uzmite sa rezervom,ali ne vidim neki vau potencijal ni u najidealnijim uslovima...može da služi za prvu pomoć ako hoćete malo da uštedite ili da odmorite od vožnji čamcem ali ne ide se na Tajland zbog ovoga. Vas bi trebalo ovde najviše da interesuju ova pristaništa jer odatle idete na mnogo bolje plaže Railey,Poda,PhraNang,Hong,Tub....


nastaviće se......
 
DSC_0873.jpg


Ovo su cene vožnje longtail brodom do okolnih plaža i ostrva,piše vam da li je u jednom pravcu ili povratna. Kada kupite kartu imajte na umu da čamci ne kreću dok se ne napune(min.6 ali uglavnom čekaju 8 putnika). To znači da vam se može desiti naročito u povratku da se to čekanje prilično otegne. Naravno možete dokupiti ta slobodna mesta ako vam se baš žuri.

Ako idete u većoj grupi možda nije loša ideja da iznajmite gliser po ceni od par stotina thb-a po osobi.

DSC_1000.jpg

šalter za kupovinu karata

DSC_0887.jpg

pogled nakon ukrcavanja

Kada kupite kartu na šalteru pokažete je nekom od vozača koji vas uputi na grupu koja ide u vašem pravcu i kada vas se nakupi dovoljno jedan od njih dođe do vas i vodi vas do čamca. Čamac je par metara u moru...tj do njega će te morati da zagazite i to ne malo u vodu.čisto da imate to u vidu...decu naravno nosite u naručju...

DSC_0890.jpg


Preporučujem da izbegnete prvi red naročito ako more nije baš idealno mirno...tuširanje morskom vodom tokom celog puta je prilično siguran epilog :)

DSC_0906.jpg


nastaviće se...
 
Railay beach- udaljena je nekih 15-ak minuta vožnje longtail brodom. Čamci idu na West Railay koja je od East Railay odvojena stenom. Ako iznajmite kanu možete bez problema preći a možete i kopnenim putem ali je dosta zaobilazan. Iza plaže su neki resorti i restorani, i mini centar sa prodavnicama gde se možete snadbeti. Cene su nažalost značajno veće nego u Ao Nangu.

Sama plaža je peskovita,ima jedan deo po meni prevelik rezervisan za longtail čamce i glisere koji motorima malo narušavaju "paradise" momenat, ali opet ostaje i dalje veliki deo za mirno kupanje i sunčanje. Ovde takođe nema suncobrana i ležaljki za iznajmljivanje,a hlad je prilično oskudan pa ako ne možete bez toga bolje ponesite plažni inventar. Nije bilo nikakvihplažnih prodavaca čini mi se, pa za osveženje morate u centar ili da sednete u neki od barova ili restorana u delu gde je pristanište longtail čamaca.

DSC_0910.jpg

East Railay iz čamca-manje ljudi,manje buke ali malo teže dostupna

DSC_0915.jpg

Pristanak na west railay
 
Poslednja izmena:
Kako je dobro. Najbolje od svega su mi te prazne plaže. Imaš celu plažu za sebe. :super:
Kakva je voda? Mislim za kupanje naravno. :D

Nije baš celu ali nije bila puna kako verovatno ume u januaru kada je špic sezone. Iz Ao Nanga ima više izbora udaljenih 15-30 minuta vožnje tako da pretpostavljam da ima plaža dovoljno za sve :)
Voda je toplija nego u Grčkoj recimo. U principu na Tajlandu u oba okeana je temperatura mora oko 25-30°tako da je voda uvek topla dovoljno da nema onog šoka pri ulasku a opet dovoljno osvežavajuća u odnosu na spoljnu temperaturu. Po meni more na Tajlandu je idealno.
 
Što se tiče samog mesta Ao Nang,klasično primorsko mesto sa glavnom ulicom uz plažu i nekoliko soi-ja koji je seku gde su uglavnom smešteni hoteli. Mesto je relativno mirno za Thai prilike,jer je dobar deo populacije muslimanske veroispovesti pa malo to drugačije izgleda nego u ostalim Thai turističkim destinacijama. U principu imate mali milion restorančića i prodavnica suvenira i tih džidža bidža i naravno salona za masažu. Jedino malo iritirajuće je veći broj indijskih vlasnika restorana koji nude meni (koji je manje više isti) po principu "vuče za rukav"...cene su manje više kao u Bangkoku nešto malo skuplje nego u pataji. Sasvim dovoljan broj 7/11 i Family Marta za snadbevanje,uličnih tezgi sa hranom i sl. U principu mirno jedno mesto za prošetati, jesti i prespavati nakon istraživanja plaža i ostrva tokom dana. Nisam detaljno istraživao.

20171124_195458.jpg


20171124_195026.jpg


DSC_1006.jpg


DSC_0870.jpg


20171124_195446.jpg
 
Poslednja izmena:
Što se tiče hotela koji sam izabrao, bio je to klasičan icheckinn generički hotel,smešten u soi-ju 8 koji je negde između dve plaže pa je bilo jedno desetak minuta hoda što je da kažemo podnošljivo. Okolo veliki broj manjih i većih restoran tako da opcija za klopu ima na pretek. U principu kada bih išao ponovo gledao bih ipak neki bliži plaži i bolji da izaberem. Ono što me je frapiralo je da nemaju lift a imaju 4 sprata...pa mi tegljenje kofera uz stepenice nije baš ostavilo pozitivan utisak. Dakle ipak ne preporučujem :lol:

Zbog vremena sam skratio boravak ovde. Promena datuma leta sa Air Asiom od 2.12 na 29.12 me je koštala oko 25€, jedan dan koji hotel nije hteo da mi refundira(ok to je politika hotela i bilo je u uslovima) je 35,i cena za novi hotel taj dan u Bangkoku gde sam prespavao je bio još 40 dakle šteta "bega" iz Ao Nanga me je tačno izašla 100€.

Let je kasnio pola sata zbog pljuska....:lol:

nastaviće se....
 
Bangkok mi je ove godine služio kao layover tako da nisam mnogo(3 noći) proveo u njemu. Iskoristio sam to da posetim njegovu čuvenu kinesku četvrt(Yaowarat) koja se u večernjim satima pretvara u svetsku prestonicu uličnog gurmanluka. Uz standardnu nabavku u MBK i njegovim štandovima klimatizovanog buvljaka,i par večernjih obilazaka od ranije poznatih klubova (čisto da vidim kako su se kadrovski ponovili za godinu dana :mrgreen: ) to je bilo sve. Trebalo je još tri dana da boravim u njemu i odem do Ajutaje ali me je u Ao Nangu neutoljena želja za morem i sunčevim zracima odvela putem Pataje i Koh Larna.
 

Prilozi

  • 20171123_161813.jpg
    20171123_161813.jpg
    82,3 KB · Pregleda: 6
  • 20171123_150111.jpg
    20171123_150111.jpg
    87,6 KB · Pregleda: 6
  • 20171123_150050.jpg
    20171123_150050.jpg
    65,1 KB · Pregleda: 6
Yaowarat- kineska četvrt, smeštena je u starom delu grada. Osim taxi-ja postoje dva relativno jednostavna načina da se dođe do nje javnim prevozom. Prvi je rekom i rečnim taxijem (opisano u prvom putopisu), izlaskom na pristanišzu Tha Ratchawong tj. pier 5 a onda kratkom šetnjom do Yaowarat Rd.

Drugi je metroom do poslednje stanice Hua Lampong i izlaskom na exit br 4 a onda kratkom šetnjom od desetak minuta.Kada izađete iz stanice idete pravo,pređete ulicu i izbijate na mostić preko kanala.Kao orijentir sa desne strane vidite glavnu železničku stanicu(ogromna nemoguće promašiti),vi nastavljate samo pravom,pored hotela ,i nastavljate dok ne vidite na kraju ulice kapiju koja iznačava početak kineske četvrti:


1c5qKRG.jpg
 

Prilozi

  • mp.jpg
    mp.jpg
    81 KB · Pregleda: 8
Ovaj deo grada je preko dana poznat po svojim pijacama i draguljarnicama,apotekama sa kineskim travama i preparatima i restoranima,ima konfučijanskih hramova,arhitekture...ali ono po čemu je danas najčuveniji je - hrana. Kako se mrak spušta lagano(na Tajlandu je to oko 6 popodne) tako se ulica puni tezgama i kolicima sa hranom i masom Tajlanđana i stranaca koji ovu ulicu biraju kao glavnu opciju za večernji obrok. Razne turističke agencije po gradu nude food tour gde vas vode na tačno određena mesta koja služe jela koja su na neki način simboli ovog dela. Brojne knjige,emisije i vlogovi poznatih kuvara,avanturista yt vlogera i sl. su posvećeni hrani yaowarat-a tako da je praktično postala atrakcija koju je nemoguće propustiti za bilo kog turistu...naročito ako naginje gurmanluku :lol:

Sve ovo dovelo je do toga da je u vreme večere yaowarat prepun...ali baš prepun. Redovi ispred pojedinih restorana i tezgi umeju stvarno biti impozatni pa ako niste strpljivi moraćete neka jela žrtvovati...barem u prvom pokušaju. Deo ulice se zatvara za saobraćaj i ograđuje,takođe mnoge uličice i prolazi se nastavljaju sa tezgama...teško da će iko ovde ostati gladan ali ako želite konkretno jelo sa konkretne tezge....e pa to zahteva malo žrtve. Kvalitet hrane je odličan.

20171129_192321.jpg


20171129_192735.jpg


20171129_192858.jpg


20171129_193610.jpg


nastaviće se....sa hranom :lol:
 

Prilozi

  • 20171129_192455.jpg
    20171129_192455.jpg
    67,5 KB · Pregleda: 6
Kao što se može pretpostaviti ovde se ne dolazi punog stomaka :)
Cene su kao i u ostatku Tajlanda relativno niske. I ovde imate klasične restorane koji su po pravilu jako dobri i nude komociju i ponekad klimu po nešto višim cenama ali opet sasvim pristupačnim i za naše kamoli zapadne standarde, , ali meni pravi gušt je kao lokalac kupiti pivo,sok ili vodu u 7eleven i sesti do potpunih stranaca na jednu od plastičnih stolica i biti.... "lokalac" jednostavno.

Često ljudi postavljaju pitanje o sigurnosti ulične hrane i ja sigurno nisam lud da garantujem za 100%-nu sigurnost,ali imajte ovo na umu : u urbanim delovima Tajlanda postoji tradicija ishrane na ulici,po uličnim tezgama i improvizovanim mini pijacama hrane na otvorenom. Hrana je jeftina,sprema se na licu mesta i baš zbog toga što tamo ljudi jedu često i nemaju neko pravilo o tri jela nego kad su gladni prosto čalabrcnu,a ulična hrana im je izbor broj jedan...promet je konstantan i sastojci su sveži. Morski plodovi su uglavnom na ledu,piletina često termićki već delimično obrađena da bi se izbeglo kvarenje,povrće bukvalno izgleda kao da jue malopre ubrano...sve u svemu za tri godine nisam imao nikakav problem...ni najmanji. Da dodam da neke velike razlike naročito u manjim restorančićima i nema u smislu držanja i čuvanja hrane a jedina povoljnost je klimatizovan prostor.

Što se tiče Yaowarat-a ovde postoji neka fuzija kineske (ipak smo u njihovoj četvrti :) ) i tajlandske kuhinje, tako da pored lastavičijih gnezda i supe od ajkulinih peraja bez problema će te naći i pad thai :mrgreen: Več sam napomenuo ovde je najveći problem u tim nekim udarnim terminima naći mesto ispred konkretne tezge jer je gužva zaista velika.
Eksplozija mirisa začina,boje,neonska svetla,blicevi smartphona i aparata,zvuci "udara" kašika o tanjir,dim sa roštilja koji štipa oči....gastronomski raj.

20171129_193247.jpg


20171129_193425.jpg


20171129_201049.jpg


20171129_193734.jpg


20171129_204554.jpg
 
20171129_193040.jpg


20171129_193439.jpg


20171129_200430.jpg


20171129_204130.jpg


20171129_204535.jpg


ovo poslednje je štand sa čuvenom supom od svinjskih iznutrica i cevastim pirinčanim nudlama...nažalost nije bilo mesta da se sedne
 
Poslednja izmena:
20171129_202613.jpg


20171129_203031.jpg







Thai "omlet" sa morskim plodovima ,100thb-a(2.5€) i prolećne rolnice sa pačetinom 40thb-a (1€). Omlet se pravi sa proprženim škampima,ostrigama,dagnjama,mesom krabe i lignjama. Takođe idu sojine klice,riblji sos i još neko povrće a služi se sa sweet chilly sosom(koji je po meni višak). Ja omlet volim malo "živ" a ovde je više deep fried...skoro kao poh... zato sam ga stavio pod navodnicima....ali ukusa mu ne nedostaje...naročito ako volite morske plodove.
 
Poslednja izmena:
DSC_1051.jpg


Ne, ovo nije Shark Fin Soup kao što piše...:mrgreen:...ovo je standardna supica sa nudlama i pačijim mesom....pačije meso sam prilično forsirao jer ovde realno i nije lako dostupno i skupo je dok je tamo uobičajeno. Inače meso je znatno jačeg ukusa od pilećeg i prilično masnije...meni se svidelo...jeo sam ga ne samo kao u supi taj dan nego i kao klasično pečenje i u nekoj kombinaciji sa sosevima od bibera i belog luka...inače sedeo sam direktno iznad svetiljke...bolje reći reflektora pa nisam uspeo dobar snimak da napravim...cena 60THB (1.5€)

A kad sam već spomenuo supu od ajkulinih peraja...malo me je cena odbila(300-500thb)...možda jeste specijalitet ali ista je porcija u smislu veličine kao i ove supe od 60-100thb-a...mada opet ipak je čuveni specijalitet ,sada mi nekako žao :)

DSC_1082.jpg


široke pirinčane nudle sa thai bosiljkom i mlevenom svinjetinom...cena 80THB-a

Oprez...prilično ljuto :D
 

Back
Top