...Na pocetku svake epizode jasno je naznaceno (disclaimer) da je u pitanju fikcija inspirisana istorijskim dogadjajima i licnostima...Nakon odgledanih 49 epizoda, tvrdim da je Sulejman sustinski prikazan kao slabic, te da otomanska istorija, posebno u segmentima koji se odnose na brutalne aspekte imperijalisticke politike, jeste romantizovana i adaptirana u skladu sa zahtevima i ocekivanjima domace, posebno konzervativne publike, koja je uprkos tome imala podjednako burne reakcije na dramaturske i scenaristicke izbore u serijalu...Takodje smatram da je tkzv. zapadna, odnosno hriscanska kultura, portretisana u kontekstu koji je generalno denuncirajuc, a na momente banalan i pezorativan...Da li je scenaristkinja, uprkos disclaimer-u, izabravsi da obradi stvarne istorijske dogadjaje, trebalo da se drzi cinjenica - svakako da...Da li je njeno pravo da to ne ucini, imajuci u vidu formu o kojoj je rec - bez sumnje...Istorija se ne uci iz komercijalnih TV sadrzaja, vec kroz formalan obrazovni sistem i svaki nedostatak u tom smislu nije problem domacih (komercijalnih) TV kanala i stranih produkcija koji su iskljucivo profitno motivisani...TV Prva nije javni servis i nema njegove obaveze u tom smislu...Ovo je visokobudzetna kostimirana 'sapunica', tek smestena u istorijski okvir i sa zvucnim istorijskim imenima kao mamcem za publiku i kao takvu je treba posmatrati...Plagiranja i proizvoljna tumacenja istorije - koja nije egzaktna nauka i koju i inace pisu pobednici/vlastordsci u skladu sa vlastitim potrebama i interesima, svakodnevno mozemo videti na tkzv. obrazovnim i dokumentarnim kanalima ('Discovery', 'National Geographic', 'History')...Vrednosni sud i relevantni reperi kada je kvalitet, kredibilitet i autenticnost dela ili autora u pitanju, grade se iskustvom i poredjenjem - tek kada (u konkretnom slucaju) gledalac pogleda dovoljno dobrih, osrednjih i losih sadrzaja, moze da formira vlastiti kriterijum u pogledu kvaliteta i da prema njemu vrsi selekciju...Obrazovna i vaspitna uloga roditelja je da selektuju TV program dostupan deci, da ih usmeravaju kada je rec o formiranju vrednosnog sistema i da ih nauce kritickom posmatranju kako umetnicke fikcije, tako i relnosti...