sufizam

semir1

Primećen član
Poruka
931
sta znate o sufizmu ili tesavufu? Jeste li izucavali o sufizmu? Da li vam djeluje privlacan?
Naravno mislim o pravom sufizmu kao mudrosti nacinu i filozofiji zivota, duhovnog uzdizanja i puta ka Bogu a ne o zabludjelim sektama
 
mislim da već postoji tema o sufizmu.
ja sam oduševljen sufi pričama.
tako su jednostavne, a opet tako duboke da zahtevaju ozbiljnu analizu inače ćeš potpasti pod plašt te jednostavnosti i glavna misao će ti ostati nedorečena.
evo jedne:

Salih od Kvazvina
poučavao je svoje učenike:
Vrata će se otvoriti svakom
ko na njih neprekidno kuca.

Rabaje, čuvši ga,
jednog dana reče:
Dokle ćeš da govoriš ˝otvoriće se?˝
Vrata nikad nisu bila zatvorena.


lepo bi bilo kad bi analizirali ove sufi stihove. :konfete:
 
sufizam je itekako priznat.
Moram ti skrenuti paznju da rijaset islamske zajednice u svom okrilju drzi sve tekije i imenuje sejhove u tekijama kao i sav vjerski program je nadziran od strane rijaseta. Pogledaj statut na rijasetovoj web stranici.
Drugo svi veliki alimi su i bili sufije. Sufizam je duhovna komponenta Islama. Serijat je tek prva stepenica.
Trece osmanska carevina je bastinila sufizam. Sam sultan Mehmed el Fatih je bio sufija i gradio je hanikahe, jedan je i u sarajevu, gdje se izucavao tesavuf. A znamo da je Boziji poslanik rekao za njega divan li je on i njegova vojska.
Tesavuf je duhvno uzdignuce i filozofija postojanja.
 
Imao sam čast da u Turskoj upoznam sufi majstora. Došao je u Istanbul da održi predavanje malom broju ljudi, pa je i nas nekolicina Evropljana pozvana. Ono što me oduševilo jeste smirenost koja je zračila iz učitelja, dok je govorio, a posebno odnos prema učenicima, koje je navodio da misle svojom glavom. Bio je jedan mladi Turčin kojeg je učitelj nekoliko puta pitao za mišljenje o jednom Rumijevom stihu, a čovek je svaki put odgovarao, samouveren, na način na koji je mislio da će se učitelju svideti, navodeći načine na koje nas Rumi navodi da se približimo Bogu; na kraju ga je učitelj pitao "dobro, ali reci mi šta TI misliš o tome", na šta je čovek zamukao i ostao otvorenih ustiju. Fascinantno je i poštovanje koje učenici iskazuju; recimo, nikad neće učitelju okrenuti leđa; nama Zapadnjacima je to možda strano, ali mi je objašnjeno da se poštovanje ne ukazuje čoveku, već funkciji učitelja koju obavlja i mudrosti koju prenosi. Neverovatno iskustvo.
 
A da probas da ne koristis toliko turske ili arapske termine .Terminologija koja je tebi uobicajena onima koji nisu muslimani je strana

izvinjavam se mozda je neprimjereno sto sam koristio te termine ali odgovarao sam na post od huble muslima.
Mogu i objasniti neki termin koji sam koristio a nejasan je.
Kod nas je se ustalilo dosta tih pojmova ali pokusacu da trazim odgovarajuce na nasem jeziku
 
Poslednja izmena:
izvinjavam se mozda je neprimjereno sto sam koristio te termine ali odgovarao sam na post od huble muslima.
Mogu i objasniti neki termin koji sam koristio a nejasan je.
Kod nas je se ustalilo dosta tih pojmova ali pokusacu da trazim odgovarajuce na nasem jeziku

Nema potrebe da se izvinjavas . Skrenuo sam ti paznju na preterano koriscenje stranih termina u cilju boljeg razumevanja , nista vise .
 
Imao sam čast da u Turskoj upoznam sufi majstora. Došao je u Istanbul da održi predavanje malom broju ljudi, pa je i nas nekolicina Evropljana pozvana. Ono što me oduševilo jeste smirenost koja je zračila iz učitelja, dok je govorio, a posebno odnos prema učenicima, koje je navodio da misle svojom glavom. Bio je jedan mladi Turčin kojeg je učitelj nekoliko puta pitao za mišljenje o jednom Rumijevom stihu, a čovek je svaki put odgovarao, samouveren, na način na koji je mislio da će se učitelju svideti, navodeći načine na koje nas Rumi navodi da se približimo Bogu; na kraju ga je učitelj pitao "dobro, ali reci mi šta TI misliš o tome", na šta je čovek zamukao i ostao otvorenih ustiju. Fascinantno je i poštovanje koje učenici iskazuju; recimo, nikad neće učitelju okrenuti leđa; nama Zapadnjacima je to možda strano, ali mi je objašnjeno da se poštovanje ne ukazuje čoveku, već funkciji učitelja koju obavlja i mudrosti koju prenosi. Neverovatno iskustvo.

како знаш да је суфи мајстор?
 
Vrata će se otvoriti svakom
ko na njih neprekidno kuca.

Dokle ćeš da govoriš ˝otvoriće se?˝
Vrata nikad nisu bila zatvorena.[/I]

Sufizam su nekada bila živa učenja dok su na svom čelu imala živog duhovnog učitelja visokog reda. Danas to više nije slučaj. Ostaci tih izvornih učenja ne mogu pojedinca vinuti u duhovne visine.
Navedeni stihovi samo delom govore istinu i suštinu. Prva dva stiha su prisutna i u Hrišćanstvu verujući da će se kucanjem vrata otvoriti iako neće. Pa ipak, istina je da nikada nisu bila zatvorena iako rekoh da se neće otvoriti. Zašto? Zato što ni jedno ni drugo nije tačno.
Jedina prepreka da osoba ne može bliže istini je sama svest osobe koja još nije dosegla odgovarajući nivo. Prepreka nisu nikakva vrata več unutarnje duhovno stanje ili svest osobe.
Istina je da kada je učenik spreman učitelj se pojavljuje. To znači da onda kada pojedinac sebe dovoljno duhovno pripremi za visoka duhovna učenja učitelj će ga naći iz svog duhovnog tela u kojem je sveprisutan, sveznajući i svemogući.
Duhovni razvitak se ne sastoji u lepim i "mudrim" pričicama različitim od drugih po običajima i praksama već u mogućnosti osobe da sledi učenja i na višim svetovima i da ekspandira svoju svest.
 
Poslednja izmena:
Sufizam su nekada bila živa učenja dok su na svom čelu imala živog duhovnog učitelja visokog reda. Danas to više nije slučaj. Ostaci tih izvornih učenja ne mogu pojedinca vinuti u duhovne visine.
Navedeni stihovi samo delom govore istinu i suštinu. Prva dva stiha su prisutna i u Hrišćanstvu verujući da će se kucanjem vrata otvoriti iako neće. Pa ipak, istina je da nikada nisu bila zatvorena iako rekoh da se neće otvoriti. Zašto? Zato što ni jedno ni drugo nije tačno.
Jedina prepreka da osoba ne može bliže istini je sama svest osobe koja još nije dosegla odgovarajući nivo. Prepreka nisu nikakva vrata več unutarnje duhovno stanje ili svest osobe.
Istina je da kada je učenik spreman učitelj se pojavljuje. To znači da onda kada pojedinac sebe dovoljno duhovno pripremi za visoka duhovna učenja učitelj će ga naći iz svog duhovnog tela u kojem je sveprisutan, sveznajući i svemogući.
Duhovni razvitak se ne sastoji u lepim i "mudrim" pričicama različitim od drugih po običajima i praksama već u mogućnosti osobe da sledi učenja i na višim svetovima i da ekspandira svoju svest.

ко следи светло није светлост.
седиш пред вратима и плачеш да их нема.
 
ко следи светло није светлост.
седиш пред вратима и плачеш да их нема.
Ako sam dobro razumeo smisao komentara tada je neophodno nešto doreći kako bi onaj ko čita shvatio ono o čemu se govori.
Mentalna fiskultura reči je samo igra uma ili našeg ega koji se neda živ u ruke pa otuda na forumu mnogo natezanja i mudrovanja koja nikome ništa ne donose dobro. Suština je da pojedinac nema mogućnosti da odjednom primi veću a kamo li celokupnu Božanstvenu Svetlost ali i Zvuk. Na tom putu vlastitog duhovnog razvitka pojedinac se mora polako otvarati inače će završiti u mentalnoj instituciji.
Izloženost punoj snazi duhovne Svetlosti bi naprosto sagorelo njegov mentalni sklop. (Slično onome koji bi pokušao da odjednom podigne tegove od nekoliko stotina kilograma koji bi mu polomili kičmu i zauvek vezali za invalidska kolica.)
To je razlog neophodnosti da se ima živi duhovni učitelj koji ima mogućnost da ujedno bude i Unutarnji i spoljašni kako bi svakog trenutka iz svog duhovnog prisustva mogao podučavati i pomagati sledbenika koji će, ako je istrajan i disciplinovan, i sam dosegnuti vrh duhovnog razvitka još u ovom životu.

To je razlog Da je Isus od neke svoje 13 pa do 30 godine bio sa duhovnim velikanima koji su ga pripremali, manje spoljašnim a više unutarnjim podučavanjem. To je razlog da je Sveti Pavle posle iskustva sa Svetlošću na putu za Damask povučen iz javnog života, nartednih desetak godina, dalje bio pripreman i uzdizan da bi mogaop preuzeti onu ulogu koju je i izneo.
To je put kojim su ikada išli najveći duhovni velikani ali kojim će ikada ići. To je put za svaku Dušu (humano biće).
Drugačije je nemoguće. Jer, jedno je čovekovo pretpostavljanje i verovanje a druge su mogućnosti tela, uma ali i Duše.
Onaj ko sledi duhovnog učitelja najvišeg reda postepeno se otvara sve većim tokovima Svetlosti i Zvuka dok ne bude sposoban da ih prihvati u punom toku. Sama Svetlost neće nikome dati ono što je potrebno za ispravan i moguć duhovni razvitak Duši. Jer, Svetlost i Zvuk su dva Pilara ili dve polovine same sauštine života koju ljudi poznaju pod nekoliko desetina imena širom planete i u mnogim religijama i učenjima.
 
Poslednja izmena:
Sufizam su nekada bila živa učenja dok su na svom čelu imala živog duhovnog učitelja visokog reda. Danas to više nije slučaj. Ostaci tih izvornih učenja ne mogu pojedinca vinuti u duhovne visine.
Navedeni stihovi samo delom govore istinu i suštinu. Prva dva stiha su prisutna i u Hrišćanstvu verujući da će se kucanjem vrata otvoriti iako neće. Pa ipak, istina je da nikada nisu bila zatvorena iako rekoh da se neće otvoriti. Zašto? Zato što ni jedno ni drugo nije tačno.
Jedina prepreka da osoba ne može bliže istini je sama svest osobe koja još nije dosegla odgovarajući nivo. Prepreka nisu nikakva vrata več unutarnje duhovno stanje ili svest osobe.
Istina je da kada je učenik spreman učitelj se pojavljuje. To znači da onda kada pojedinac sebe dovoljno duhovno pripremi za visoka duhovna učenja učitelj će ga naći iz svog duhovnog tela u kojem je sveprisutan, sveznajući i svemogući.
Duhovni razvitak se ne sastoji u lepim i "mudrim" pričicama različitim od drugih po običajima i praksama već u mogućnosti osobe da sledi učenja i na višim svetovima i da ekspandira svoju svest.

Naravno da se duhovni život ne sastoji isključivo od priča.Sufizam nisu samo te priče,sufizam je životna filozofija i duhovnost u praksi.
 
Ako sam dobro razumeo smisao komentara tada je neophodno nešto doreći kako bi onaj ko čita shvatio ono o čemu se govori.
Mentalna fiskultura reči je samo igra uma ili našeg ega koji se neda živ u ruke pa otuda na forumu mnogo natezanja i mudrovanja koja nikome ništa ne donose dobro. Suština je da pojedinac nema mogućnosti da odjednom primi veću a kamo li celokupnu Božanstvenu Svetlost ali i Zvuk. Na tom putu vlastitog duhovnog razvitka pojedinac se mora polako otvarati inače će završiti u mentalnoj instituciji.
Izloženost punoj snazi duhovne Svetlosti bi naprosto sagorelo njegov mentalni sklop. (Slično onome koji bi pokušao da odjednom podigne tegove od nekoliko stotina kilograma koji bi mu polomili kičmu i zauvek vezali za invalidska kolica.)
To je razlog neophodnosti da se ima živi duhovni učitelj koji ima mogućnost da ujedno bude i Unutarnji i spoljašni kako bi svakog trenutka iz svog duhovnog prisustva mogao podučavati i pomagati sledbenika koji će, ako je istrajan i disciplinovan, i sam dosegnuti vrh duhovnog razvitka još u ovom životu.

To je razlog Da je Isus od neke svoje 13 pa do 30 godine bio sa duhovnim velikanima koji su ga pripremali, manje spoljašnim a više unutarnjim podučavanjem. To je razlog da je Sveti Pavle posle iskustva sa Svetlošću na putu za Damask povučen iz javnog života, nartednih desetak godina, dalje bio pripreman i uzdizan da bi mogaop preuzeti onu ulogu koju je i izneo.
To je put kojim su ikada išli najveći duhovni velikani ali kojim će ikada ići. To je put za svaku Dušu (humano biće).
Drugačije je nemoguće. Jer, jedno je čovekovo pretpostavljanje i verovanje a druge su mogućnosti tela, uma ali i Duše.
Onaj ko sledi duhovnog učitelja najvišeg reda postepeno se otvara sve većim tokovima Svetlosti i Zvuka dok ne bude sposoban da ih prihvati u punom toku. Sama Svetlost neće nikome dati ono što je potrebno za ispravan i moguć duhovni razvitak Duši. Jer, Svetlost i Zvuk su dva Pilara ili dve polovine same sauštine života koju ljudi poznaju pod nekoliko desetina imena širom planete i u mnogim religijama i učenjima.

настави да куцаш...
врата никад нису затворена.
 
Sufizam su nekada bila živa učenja dok su na svom čelu imala živog duhovnog učitelja visokog reda. Danas to više nije slučaj. Ostaci tih izvornih učenja ne mogu pojedinca vinuti u duhovne visine.
Navedeni stihovi samo delom govore istinu i suštinu. Prva dva stiha su prisutna i u Hrišćanstvu verujući da će se kucanjem vrata otvoriti iako neće. Pa ipak, istina je da nikada nisu bila zatvorena iako rekoh da se neće otvoriti. Zašto? Zato što ni jedno ni drugo nije tačno.
Jedina prepreka da osoba ne može bliže istini je sama svest osobe koja još nije dosegla odgovarajući nivo. Prepreka nisu nikakva vrata več unutarnje duhovno stanje ili svest osobe.
Istina je da kada je učenik spreman učitelj se pojavljuje. To znači da onda kada pojedinac sebe dovoljno duhovno pripremi za visoka duhovna učenja učitelj će ga naći iz svog duhovnog tela u kojem je sveprisutan, sveznajući i svemogući.
Duhovni razvitak se ne sastoji u lepim i "mudrim" pričicama različitim od drugih po običajima i praksama već u mogućnosti osobe da sledi učenja i na višim svetovima i da ekspandira svoju svest.
tako nekako. naravno da pesma ima duhovnu simboliku i tako je treba posmatrati.
salih se obraćao učenicima i za njih su vrata još uvek zatvorena. oni moraju dobro da se potruda kako bi im se vrata otvorila.
dočim je rabaje već unutra i ona zna da su vrata otvorena. sa njene perspektive gledano vrata nikada nisu ni bila zatvorena.
jedina je razlika što rabaje nije učitelj, za razliku od saliha, te nije u mogućnosti da uči druge kako da vide da su vrata već otvorena.
ako im saopštiš da su vrata već otvorena, ništa tim nećeš postići jer će izostati rad na sebi kako bi to učenik sam otkrio i vrata za tog učenika će biti uvek zatvorena mada su mu rekli da su otvorena. lično iskustvo je potrebno kako bi se došlo do neke duhovne spoznaje, a za to je potreban rad i upornost.
 
tako nekako. naravno da pesma ima duhovnu simboliku i tako je treba posmatrati.
salih se obraćao učenicima i za njih su vrata još uvek zatvorena. oni moraju dobro da se potruda kako bi im se vrata otvorila.
dočim je rabaje već unutra i ona zna da su vrata otvorena. sa njene perspektive gledano vrata nikada nisu ni bila zatvorena.
jedina je razlika što rabaje nije učitelj, za razliku od saliha, te nije u mogućnosti da uči druge kako da vide da su vrata već otvorena.
ako im saopštiš da su vrata već otvorena, ništa tim nećeš postići jer će izostati rad na sebi kako bi to učenik sam otkrio i vrata za tog učenika će biti uvek zatvorena mada su mu rekli da su otvorena. lično iskustvo je potrebno kako bi se došlo do neke duhovne spoznaje, a za to je potreban rad i upornost.

Potrebna je i iskrena želja da se dodje do te duhovnosti.
Sufi priče pomažu da se razmišlja na taj način.
 
tako nekako. naravno da pesma ima duhovnu simboliku i tako je treba posmatrati.
salih se obraćao učenicima i za njih su vrata još uvek zatvorena. oni moraju dobro da se potruda kako bi im se vrata otvorila.
dočim je rabaje već unutra i ona zna da su vrata otvorena. sa njene perspektive gledano vrata nikada nisu ni bila zatvorena.
jedina je razlika što rabaje nije učitelj, za razliku od saliha, te nije u mogućnosti da uči druge kako da vide da su vrata već otvorena.
ako im saopštiš da su vrata već otvorena, ništa tim nećeš postići jer će izostati rad na sebi kako bi to učenik sam otkrio i vrata za tog učenika će biti uvek zatvorena mada su mu rekli da su otvorena. lično iskustvo je potrebno kako bi se došlo do neke duhovne spoznaje, a za to je potreban rad i upornost.

Rabaja ukazuje na još jednu sitnicu, pogrešan rad ne vodi nikud.
 
mislim da već postoji tema o sufizmu.
ja sam oduševljen sufi pričama.
tako su jednostavne, a opet tako duboke da zahtevaju ozbiljnu analizu inače ćeš potpasti pod plašt te jednostavnosti i glavna misao će ti ostati nedorečena.
evo jedne:

Salih od Kvazvina
poučavao je svoje učenike:
Vrata će se otvoriti svakom
ko na njih neprekidno kuca.

Rabaje, čuvši ga,
jednog dana reče:
Dokle ćeš da govoriš ˝otvoriće se?˝
Vrata nikad nisu bila zatvorena.


lepo bi bilo kad bi analizirali ove sufi stihove. :konfete:

Prvi kaže da upornost je ključ, drugi pak kaže da ključ je u veri.
Kako god okreneš, i jedan i drugi su u pravu, jer nema upornosti bez vere, niti ima vere bez upornosti.
 

Back
Top