mdanon1984:
Izvini Sigma, ali ja zaista ne vidim na koju bi se stranu ova diskusija mogla nastaviti! Stvarno. Nemoj pogresno da me shvatis, ali i ti i ja vec vrtimo stare argumente, a to me zamara. No, u svakom slucaju, sustina mog stava je u tome sto sam protiv svih mogucih konzervativistickih ideja, ali za mene, i za mnoge druge Srbe, cirilica predstavlja mnogo vise od samo pisma. Kao sto ni pravoslavlje nije originalno srpsko, ono je nasem narodu donelo, preko Vizantije, specifican mentalitet, arhitekturu, kulturu itd. Tako za nas cirilica predstavlja i suvise da bismo je jednostavno tek tako izjednacili sa drugim pismom. Latinicu ne osecam kao svoje pismo. Iskreno. Cirilica mi je bliza. To je naravno subjektivno, oprostices, ali ja nisam lingvista, niti sam cak amater u tom polju. Ovo ti kazem kao laik.
Ne zelim da izvlacim argumente poput onog da "su nasi preci pisali cirilicom..." itd, jer izbegavam velike, a prazne reci, ali nikako ne prihvatam guranje u stranu specificnosti naseg naroda. Zatim, vecina ljudi pise latinicom, nazalost, ali to je samo zato sto ona zaista mnogo mnogo zastupljenija u svetu, a tim prakticnija od cirilice. Ali, zaturiti cirilicu bi meni mnogo tesko palo, jer bi (za mene) to bilo zaturanje dela nase istorije. I taj stav cvrsto zastupam. A sto se tice latinice, ona je dosla zajedno sa mnogim negativnim idejama u srbiju, kao sto je jugoslovenstvo (koje je u osnovi divno), komunizam itd. Naravno da latinicu ne smatram "komunistickim" pismom, ali se ona lakse probila zbog istih onih stvari koji su uzrokovali katastrofu naseg naroda. I ne zelim svoj jezik da pisem tim pismom, osim na kompjuteru. Toliko od mene. Pozdrav, Marko.
Najzad si pogodio. U tome se razlikujemo.
Kako ti nije tesko palo sto smo napustili glagoljicu ili crkvenoslovensku cirilicu... Nego ti je bas tesko palo sto sve manje i manje ljudi pise Vukovom cirilicom...
Kazes da je latinica dosla sa negativnim idejama medju Srbe...