Škole programiranja za decu

Pa ne bih se složila da svi rade... Znam da najbolje studente sa ETFa i Matematičkog u tome odmah razgrabe odlične firme za veliku platu... ne znam da li tako baš prolazi neko ko je sam učio, naravno dešava se i to..
Ima 4 časa nedeljno.

e pazi i pre su završavali matematičku gimnaziju i te tehničko/informatičke fakultete, nije bilo tih školica za programiranje, mada ovo ne zvuči ko školica
ok je to ali mislim da im je važnije da naprave kontakt sa telom u smislu nekih rekreacija i to, ako može i ozbiljnije
 
e pazi i pre su završavali matematičku gimnaziju i te tehničko/informatičke fakultete, nije bilo tih školica za programiranje, mada ovo ne zvuči ko školica
Pa baš to, to mi je tema, izgleda da sad postoje velike razlike između tih škola za decu... Nekada se to samo studiralo, ali sada je proširen biznis i na decu. Koliko to ima smisla, ima sigurno. Nove generacije od malena uče nešto što su stariji kretali sa preko 20 godina starosti..
ok je to ali mislim da im je važnije da naprave kontakt sa telom u smislu nekih rekreacija i to, ako može i ozbiljnije
Naravno, bitno je sve. Moj je prošao i karate i plivanje,s ad fudbal, stalno menja. No, svakako je bitno da se razvija i duh i telo.
 
ima sad dosta ljudi da pokušavaju da uče sami, nije to tako neka viša nauka, tj valjda urade nešto s tim ili povećaju neku informatičku pismenost

- ovaj program može da zvuči i za neku višu školu ili IT akademiju
čudo nema nekog machine language, neki big data, mislim da idu trendovi i ka tome?? sad su web mesta popunjenija čini mise???
 
ima sad dosta ljudi da pokušavaju da uče sami, nije to tako neka viša nauka, tj valjda urade nešto s tim ili povećaju neku informatičku pismenost

- ovaj program može da zvuči i za neku višu školu ili IT akademiju
čudo nema nekog machine language, neki big data, mislim da idu trendovi i ka tome?? sad su web mesta popunjenija čini mise???
mi smo tek počeli, videćemo šta ide posle...
u međuvremenu, možda se javi i neki učitelj ili roditelj sa iskustvom tih škola...
 
Pa baš to, to mi je tema, izgleda da sad postoje velike razlike između tih škola za decu... Nekada se to samo studiralo, ali sada je proširen biznis i na decu. Koliko to ima smisla, ima sigurno. Nove generacije od malena uče nešto što su stariji kretali sa preko 20 godina starosti..

Naravno, bitno je sve. Moj je prošao i karate i plivanje,s ad fudbal, stalno menja. No, svakako je bitno da se razvija i duh i telo.

ma ok je, ne znam, ove stvari će da ti nude i nekad kasnije, na faksu ili tehničko/informatičkoj školi. možeš komotno i da googlaš i da nađeš dosta toga
nekako mi program deluje zgusnut al valjda je prilagođeno klincima
 
mi smo tek počeli, videćemo šta ide posle...
u međuvremenu, možda se javi i neki učitelj ili roditelj sa iskustvom tih škola...

u moje vreme bio arhimedes : ))))) to je bilo za matematiku
da ono bude zainteresovanih i radite zadatke i posle idu takmičenja i tako ... i posle neki idu na te srodne fakseve tj većina a neki odu napolje ali da li je danas inostranstvo vrh
ali neki ne idu tamo i završe faks obično itd
u stvari budu neki bolji od tebe koji idu u te elite npr
 
A sta ce ikom u zivotu matematika,znam zavrsi ekonomski a ne zna tablicu mnozenja,decu taman do polaska u skolu aktivirati na neki sport ako ima talenta i onda u takvu skolu treba da ide gde to moze biti 70% materije,pa onda da ih uce kao u japanu da spremaju hranu zajedno i sto pre osamostale,ako ima talenta za crtanje,ples,jezike ,neki instrument,na to usmeriti,a ne da se s njima rade domaci iz marisa i jure 5ice,svasta
 
Matematika je, po meni, važna podloga zbog logičkog zaključivanja koje je neophodno u programiranju. Kako je deci vizuelno učenje neophodnije od suvoparnog i zamornog, mogu učiti kako se programira sa sajtova gde se prave igrice kroz kod ali za decu.

https://codecombat.com/
https://www.codingame.com/start
https://scratch.mit.edu/

Ukoliko je ova interakcija previše kompleksna za dete, neka vežba sa online code editorima gde će uneti kod odmah pokrenuti i prikazati rezultat.
dete treba da pravi neke masine, kakav kod kakve nebuloze.
 
i kao sto rekoh buducnost nije programiranje nego automehanicar. Bukvalno ti dobar majstor zameni deo i uzme 100evra za sat vremena. Sad imamo hiperprodukciju programera, a manjak dobrih majstra ce biti ogroman. Zato dete dati da bude segrt, recimo gde se radi neka elektronika i neku slikarsku sekciju posto ce biti kreativnost biti bitna u buducnost. Programiranje ce obavljati indijci za 2 dolara dnevno. Plus danas kod samo prepises i radi. vec je sve napisano. Algoritimi i druge nebuloze ti nikad nece trebati u zivotu, a sve se to uci napamet.
 
A sta ce ikom u zivotu matematika,znam zavrsi ekonomski a ne zna tablicu mnozenja,decu taman do polaska u skolu aktivirati na neki sport ako ima talenta i onda u takvu skolu treba da ide gde to moze biti 70% materije,pa onda da ih uce kao u japanu da spremaju hranu zajedno i sto pre osamostale,ako ima talenta za crtanje,ples,jezike ,neki instrument,na to usmeriti,a ne da se s njima rade domaci iz marisa i jure 5ice,svasta
Pa neko voli i ide mu matematika.
Jedan moj brat lepi živi od toga što je završio matematiku. A dobar je i u stonitenisu.
Neko voli fudbal, neko muziku. Ne mogu ni svi biti vozači, niti svi advokati niti rvači ili šta ti ja znam.
Paula pametno razmišlja i podržava svoje dete da se razvija svoje potencijale. Možda će biti jednog dana uspešan u tome, možda u nečem drugom.
Šta bi bilo da je Olimpijada ostavila Mihajla Pupina da čuva ovce i obrađuje zemlju?
 
ako se njemu sviđa nek ide
al nek drži neki low profile, da ako reši da odustane, može tiho da umakne da ga ne primete ;) šalim se malo
nekako su ovde svašta natrpali, svaka od ovih stvari može da se razvuče i radi laganica, to su ipak mali mozgovi
a ima i redovnu školu da uči

možeš i ovo da pogledaš:
https://www.raspberrypi.org/

ovo je napravljeno za školarce, kod nas ima ponegde rad s tim mislim, u startit-u je bilo. kao jednostavni računar, može i da radi i neka upravljanja isl
 
Poslednja izmena:
Pa, ne može se porediti ni pre 10 god sa ovim sada, a kamoli pre 20, 30...

Nazalost, posto sam svedok i ucesnik digitalnog vremena, malo sta se sustinski i pametno promenilo u poslednjih 10, 20, 30 pa i 40 godina. Jedina promena koju ja primecujem je penetracija tehnologije (pogotovo komunikacione) na masovnu upotrebu sto proizvodi odredjenu kolicinu socijalnog trenja i samim tim podize opstu nervozu. Naravno, ovo je samo povrsinski pogled. Nazalost, vecina danasnjih aktivnosti je povrsinski pogled na stvari. Niko ne grebe dublje od povrsine jer sistem postaje previse kompleksan za poimanje. A i da se neko bavi time, tesko da ikom moze da objasni svoja saznanja. Moramo da shvatimo da je nagomilano znanje prevazislo nasu mentalnu sposobnost da ga u potpunosti upotrebimo. Takvo je doba, a mi jos nemamo mehanizme da to nekako drzimo pod kontrolom.

Sto se dece tice koja zele da zarade od onog sto ce da nauce, oni su za to predpripremljeni iza vasih (roditeljskih) ledja na razne nacine. Servira im se model zivota kako van roditeljskog uticaja tako i sa ucenjem i kopiranjem od svojih roditelja. Time se dobija mutirani nacin razmisljanja. To nije takodje nista novo, iz generacije u generaciju to je potpuno isti mehanizam. One vrednosti za kojima zude roditelji ce se preslikati na decu sa uticajem okoline koje najcesce roditelj niti primecuje, niti moze da na to utice, a koje uticu na njihov razvoj misljenja sta je bitno a sta ne. U danasnjem svetu to znaci da ce deca koja se bave zaradom ce eventualno doci do tog svog cilja, a cena tog 'uspeha' ce biti nesto sasvim drugo, o cemu trenutno ne razmisljaju sad jer im to sada nije cilj i tek treba da predju taj put. Sazeto receno, spremaju se da budu digitalno roblje u mega korporacijama. Bez brige, uspece oni u tome, ceo sistem radi za njih da to tako i bude. Da li treba da to bude tako..? to je pitanje na koje niko ne odgovara u tih 10, 20, 30 pa i 40 godina (pa i vise).

Tako, da, nista se zapravo nije promenilo. Ziveo progres! Po svaku cenu. Dobrodosao oportunizam i kompetitivno drustvo. Idemo dalje!

Ipak polako primecujem nesto drugo, dogurali smo izgleda do vrha hype krive sto se tice mobilne tehnologije i drustvenih mreza i sad krecemo na dole. To je mozda dobar znak da se mozda i probudimo iz bajke koja se zove 'zanesena uspavana internet lepotica'. Bice da je onaj najgluplji shvatio da ipak tu nesto ne valja i pocinje da se polako pita, a na njemu se zasniva ceo progres.

“The reasonable man adapts himself to the world: the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress depends on the unreasonable man.”​

― George Bernard Shaw, Man and Superman

Sa promenom fokusa, menja se i svet.
 
Da ne bih bio svojim prethodnim napisom off-topic. Ja potpuno razumem zelju roditelja da im se deca ukljuce u digitalni svet, ne razumem mozda motive toga, ali da svi zelimo za nase dete da bude uspesnije, to nikad nije bilo osporavajuce. Ima tu doduse jedan logicki problem koji nije tema ovog napisa. Tema je skolice programiranja za decu.

Posto se programiranjem bavim tokom nekolicine decenija, verovatno da bih se podrazumevalo da budem proponent tehnologije radije nego da sam proponent neceg drugog. Ali nisam. Programiranje je zanat a sve oko njega je neka nauka.

Problem je u tome sto je programiranje specijalni slucaj vise grana nauke i ima smisla kad se barem delimicno poseduju takva znanja. Nije cudno da su ranije ljudi pocinjali sa programiranjem tek kad barem delimicno savladaju ostale preduslove.

Stvari su, medjutajm, po mom misljenju, trenutno napravljene naglavacke.

Uzmimo na primer dekartov koordinatni sistem i preracunavanje analiticke geometrije za potrebe transformacija objekta u koordinatnom sistemu ili transformacije samog koordinatnog sistema zajedno sa objektima u njemu. Pitacete me kakve to veze ima sa skolicom programiranja? Pa, mislim da ima. U skolici ce im izvuci neki scratch u kome ce dete da pravi animaciju nekog sprajta za neku igricu. Ne znam gotovo nikog ko se bavio programiranjem, i kad je pocinjao, a da nije odmah zeleo da napravi neku svoju igricu... Deca ce nauciti proceduralno sta znaci pomeriti sprajt na drugu koordinatu jer je to ugradjeno u simbolicko programiranje, i efekat je vidljiv, ali najverovatnije nece shvatiti zasto je to tako, jer se jos nije susrelo sa matematickim konceptom koordinatnog sistema, transformacije da ni ne uzimamo u obzir.

Ajde da to ostavimo po strani, pa da kazemo da je neko iskustvo i znanje steceno lagano negde (u scrachu za sprajt) pa kasnije se uklapa u neki opsti tok znanja koja se sticu u skoli u okviru programa matematike (dekartov koordinatni sistem). A geometrijske transformacije u prostoru, ako to uopste ikada budu ucili jer to je cesto vrsta znanja koja se uci po specijalizovanim skolama kao sto je Matematicka gimnazija, ili kasnije na fakultetu, pa i tu u oblastima gde je takva vrsta znanja od neke koristi (teoretski ili prakticno). Ovde je rec o deci koja idu u osnovnu skolu i mozda cak pohadjaju nize razrede. Njihovo predznanje kompleksnih je relativno malo i verovatno vise intuitivno (uzrok - posledica) sto je mozda dovoljno da se zaintrigiraju.

To je mali primer, jer oblasti programiranja zalaze u razne druge grane tipa logike, analitike, statistike, simbolicke manipulacije, teorije skupova, teorije haosa i niz monstruma tipa modernog shvatanja AI - masinskog ucenja, dubokog ucenja, neuralnih mreza, genetickih algoritama itd itd. Sto se ne moze ocekivati od deteta koje je tek pocelo da razvija opste pojmove. Na stranu talenti koji su cesto uspesno i brzo marginovalizovani opstim neshvatanjem ili etiketiranjem.

Pitanje je kako treba uciti decu programiranje? Da li da im damo neki programski jezik, scratch ili sta god je neko smislio da je pametno za tu namenu (i bez obzira na predznanje), Mozda ih uciti kako da koriste razne aplikacije (koje mozda sutra budu nesto sasvim drugacije), prave web sajtove (tek to zalazi u niz drugih znanja), ili mozda treba probati neki drugi malo humaniji nacin, na primer:

http://drtechniko.com/how-to-train-your-robot/

Pitanje je, dakle, hocete li biti deo razvoja vaseg deteta ili samo zelite da zadovoljite ideju da vam dete bude spremno za buduci svet, a da vi imate taj neophodni deo vaseg slobodnog vremena dok je vase dete u nekoj skolici koje ce da ga nauci ko zna sta, a vi cete duboko verovati da je to ono sto je njima potrebno. Narocito ako ne znate sta ta struka zapravo podrazumeva.

Kad sam krenuo da se bavim programiranjem imao sam zar i strast za time a da pritom ni interenet nije postojao. Pa sam svasta uspeo da naucim. Bojim se da ce to insistiranje da programiranje pocne da se uci u obdanistu samo iskomplikovati deci zivot. Vecina mozda to i zamrzi (nekad ih slusam kako komentarisu nastavu informatike), ili da pocnu rano da kapiraju da to ipak nije nesto sto ih zanima ili im nista ne donosi u zivotu (imam mnogo IT kolega koji nikad nisu ni poceli da razmisljaju o tome da nesto programiraju jer ih ne interesuje, pritom nisu nista manji strucnjaci u svom poslu). A oni koji budu (kao ja) bili zaintrigirani, ce vrlo brzo naci nekog mentora ili sapatnike, koji ce im pomoci da prodju kroz taj svet svojom sopstvenom fascinacijom.

Sto bi na zapadu rekli eto mojih 2 centa.
 
Da ne bih bio svojim prethodnim napisom off-topic. Ja potpuno razumem zelju roditelja da im se deca ukljuce u digitalni svet, ne razumem mozda motive toga, ali da svi zelimo za nase dete da bude uspesnije, to nikad nije bilo osporavajuce. Ima tu doduse jedan logicki problem koji nije tema ovog napisa. Tema je skolice programiranja za decu.

Posto se programiranjem bavim tokom nekolicine decenija, verovatno da bih se podrazumevalo da budem proponent tehnologije radije nego da sam proponent neceg drugog. Ali nisam. Programiranje je zanat a sve oko njega je neka nauka.

Problem je u tome sto je programiranje specijalni slucaj vise grana nauke i ima smisla kad se barem delimicno poseduju takva znanja. Nije cudno da su ranije ljudi pocinjali sa programiranjem tek kad barem delimicno savladaju ostale preduslove.

Stvari su, medjutajm, po mom misljenju, trenutno napravljene naglavacke.

Uzmimo na primer dekartov koordinatni sistem i preracunavanje analiticke geometrije za potrebe transformacija objekta u koordinatnom sistemu ili transformacije samog koordinatnog sistema zajedno sa objektima u njemu. Pitacete me kakve to veze ima sa skolicom programiranja? Pa, mislim da ima. U skolici ce im izvuci neki scratch u kome ce dete da pravi animaciju nekog sprajta za neku igricu. Ne znam gotovo nikog ko se bavio programiranjem, i kad je pocinjao, a da nije odmah zeleo da napravi neku svoju igricu... Deca ce nauciti proceduralno sta znaci pomeriti sprajt na drugu koordinatu jer je to ugradjeno u simbolicko programiranje, i efekat je vidljiv, ali najverovatnije nece shvatiti zasto je to tako, jer se jos nije susrelo sa matematickim konceptom koordinatnog sistema, transformacije da ni ne uzimamo u obzir.

Ajde da to ostavimo po strani, pa da kazemo da je neko iskustvo i znanje steceno lagano negde (u scrachu za sprajt) pa kasnije se uklapa u neki opsti tok znanja koja se sticu u skoli u okviru programa matematike (dekartov koordinatni sistem). A geometrijske transformacije u prostoru, ako to uopste ikada budu ucili jer to je cesto vrsta znanja koja se uci po specijalizovanim skolama kao sto je Matematicka gimnazija, ili kasnije na fakultetu, pa i tu u oblastima gde je takva vrsta znanja od neke koristi (teoretski ili prakticno). Ovde je rec o deci koja idu u osnovnu skolu i mozda cak pohadjaju nize razrede. Njihovo predznanje kompleksnih je relativno malo i verovatno vise intuitivno (uzrok - posledica) sto je mozda dovoljno da se zaintrigiraju.

To je mali primer, jer oblasti programiranja zalaze u razne druge grane tipa logike, analitike, statistike, simbolicke manipulacije, teorije skupova, teorije haosa i niz monstruma tipa modernog shvatanja AI - masinskog ucenja, dubokog ucenja, neuralnih mreza, genetickih algoritama itd itd. Sto se ne moze ocekivati od deteta koje je tek pocelo da razvija opste pojmove. Na stranu talenti koji su cesto uspesno i brzo marginovalizovani opstim neshvatanjem ili etiketiranjem.

Pitanje je kako treba uciti decu programiranje? Da li da im damo neki programski jezik, scratch ili sta god je neko smislio da je pametno za tu namenu (i bez obzira na predznanje), Mozda ih uciti kako da koriste razne aplikacije (koje mozda sutra budu nesto sasvim drugacije), prave web sajtove (tek to zalazi u niz drugih znanja), ili mozda treba probati neki drugi malo humaniji nacin, na primer:

http://drtechniko.com/how-to-train-your-robot/

Pitanje je, dakle, hocete li biti deo razvoja vaseg deteta ili samo zelite da zadovoljite ideju da vam dete bude spremno za buduci svet, a da vi imate taj neophodni deo vaseg slobodnog vremena dok je vase dete u nekoj skolici koje ce da ga nauci ko zna sta, a vi cete duboko verovati da je to ono sto je njima potrebno. Narocito ako ne znate sta ta struka zapravo podrazumeva.

Kad sam krenuo da se bavim programiranjem imao sam zar i strast za time a da pritom ni interenet nije postojao. Pa sam svasta uspeo da naucim. Bojim se da ce to insistiranje da programiranje pocne da se uci u obdanistu samo iskomplikovati deci zivot. Vecina mozda to i zamrzi (nekad ih slusam kako komentarisu nastavu informatike), ili da pocnu rano da kapiraju da to ipak nije nesto sto ih zanima ili im nista ne donosi u zivotu (imam mnogo IT kolega koji nikad nisu ni poceli da razmisljaju o tome da nesto programiraju jer ih ne interesuje, pritom nisu nista manji strucnjaci u svom poslu). A oni koji budu (kao ja) bili zaintrigirani, ce vrlo brzo naci nekog mentora ili sapatnike, koji ce im pomoci da prodju kroz taj svet svojom sopstvenom fascinacijom.

Sto bi na zapadu rekli eto mojih 2 centa.
Hm da. Kako gledam, to može biti samo jedna alatka više. Kao korišćenje digitrona. Pa i matematika se razvijala kako su prirodnim naukama bila potrebna rešenja. Ozbiljno programiranje takođe je rešavanje nekog problema. No, čini mi se da im je bolje ponuditi rešavanje jednostavni problema nego da samo sede i igraju roblox ili šta već
 
Hm da. Kako gledam, to može biti samo jedna alatka više. Kao korišćenje digitrona. Pa i matematika se razvijala kako su prirodnim naukama bila potrebna rešenja. Ozbiljno programiranje takođe je rešavanje nekog problema. No, čini mi se da im je bolje ponuditi rešavanje jednostavni problema nego da samo sede i igraju roblox ili šta već
Recimo da ne znam nista o roblox-u pa sam malo morao da istrazim. Onako iz pticije perspektive u preletu vrha ledenog brega, shvatam da je to prilicno perfidna marketinska navlaka na koji su navukli gotovo svu mladju populaciju u poslednje vreme. A klinci su ocigledno to vec izmedju sebe ispropagirali. (mozda da kupite akcije roblox-a?)

Da ostavim to po strani, pa da pogledam sa neke pozitivne strane. Kako kontam sustina roblox-a jeste igranje igrica, ali se tu pominje i pravljenje igrica. Nisam nesto narocito protiv igranja igrica (neko ce reci u meri, iako kad se setim svog zivota, i nije bilo bas neke mere u tome :) ), nadam se samo da se igraju pametnih igrica.

Ono sto se meni tu dopada je mogucnost kreativne aktivnosti. Programiranje igrica na roblox-u koliko shvatam zasniva se na Lua jeziku koji je sasvim pristojan scripting jezik sa svim glavnim programskim pojmovima prokrivenim, ali u sustini prilicno jednostavan i lak za ucenje (recimo da je neka mesavina ideja iz Paskala i Javascripta). Cesto se koristi kao jezik u igricama koje dozvoljavaju razne pluginove i customizacije (prakticno za karijeru u gejmingu, ali lua moze da se koristi i za vrlo ozbiljne stvari), ali ono sto je bitnije - meni taj roblox vise izgleda kao programski sistem u kome mogu da se igraju, ali i da prave neke svoje kreacije, da ih dele sa drugima i da iz toga nauce jos neki visi aspekt. I to je programiranje. Tako da ne vidim da je to nesto bas mnogo lose. Svaka generacija ce se zakaciti za neki zeitgeist dok traje (ni o tome ne znam nista ali znam da ima citave generacije koje su se bavile Minecraft-om). Jedino sto to ne vidim kao neku skolicu, nego vise nesto kao klubsku aktivnost (tipa kluba radio-amatera).

Sto se alata tice. Na temu digitrona. Stvari su otisle daleko od jednostavnih alata, sistemi su postali takvi da se manipulise konceptima, a ne programiranjem (drugim recima, sve je vec isprogramirano) i sad je to vise manipulacija informatickim elementima, komunkacija, pregovaranje itd koji moze bilo ko sa malo racionalnog razmisljanja da upotrebi.

Online skolovanje je gurnulo sve - i decu i roditelje i nastavnike da pronadju ili da im se propise nekakav set alata da mogu da obave tu neku skolsku aktivnost. To ce svi po sili socijalnog pregovora da nauce ako vec nisu. Naravno tu ima tenzija i lutanja, problema i dilema, ali kao i do sada. Snaci cemo se.

Evo jednog snimka od juce sa Radio Beograda 1, poslusajte... mislim da je zanimljivo za roditelje (a i za teme za diskusiju):

https://www.rts.rs/page/radio/ci/story/27/radio-beograd-1/4605206/.html
 
Recimo da ne znam nista o roblox-u pa sam malo morao da istrazim. Onako iz pticije perspektive u preletu vrha ledenog brega, shvatam da je to prilicno perfidna marketinska navlaka na koji su navukli gotovo svu mladju populaciju u poslednje vreme. A klinci su ocigledno to vec izmedju sebe ispropagirali. (mozda da kupite akcije roblox-a?)

Da ostavim to po strani, pa da pogledam sa neke pozitivne strane. Kako kontam sustina roblox-a jeste igranje igrica, ali se tu pominje i pravljenje igrica. Nisam nesto narocito protiv igranja igrica (neko ce reci u meri, iako kad se setim svog zivota, i nije bilo bas neke mere u tome :) ), nadam se samo da se igraju pametnih igrica.

Ono sto se meni tu dopada je mogucnost kreativne aktivnosti. Programiranje igrica na roblox-u koliko shvatam zasniva se na Lua jeziku koji je sasvim pristojan scripting jezik sa svim glavnim programskim pojmovima prokrivenim, ali u sustini prilicno jednostavan i lak za ucenje (recimo da je neka mesavina ideja iz Paskala i Javascripta). Cesto se koristi kao jezik u igricama koje dozvoljavaju razne pluginove i customizacije (prakticno za karijeru u gejmingu, ali lua moze da se koristi i za vrlo ozbiljne stvari), ali ono sto je bitnije - meni taj roblox vise izgleda kao programski sistem u kome mogu da se igraju, ali i da prave neke svoje kreacije, da ih dele sa drugima i da iz toga nauce jos neki visi aspekt. I to je programiranje. Tako da ne vidim da je to nesto bas mnogo lose. Svaka generacija ce se zakaciti za neki zeitgeist dok traje (ni o tome ne znam nista ali znam da ima citave generacije koje su se bavile Minecraft-om). Jedino sto to ne vidim kao neku skolicu, nego vise nesto kao klubsku aktivnost (tipa kluba radio-amatera).

Sto se alata tice. Na temu digitrona. Stvari su otisle daleko od jednostavnih alata, sistemi su postali takvi da se manipulise konceptima, a ne programiranjem (drugim recima, sve je vec isprogramirano) i sad je to vise manipulacija informatickim elementima, komunkacija, pregovaranje itd koji moze bilo ko sa malo racionalnog razmisljanja da upotrebi.

Online skolovanje je gurnulo sve - i decu i roditelje i nastavnike da pronadju ili da im se propise nekakav set alata da mogu da obave tu neku skolsku aktivnost. To ce svi po sili socijalnog pregovora da nauce ako vec nisu. Naravno tu ima tenzija i lutanja, problema i dilema, ali kao i do sada. Snaci cemo se.

Evo jednog snimka od juce sa Radio Beograda 1, poslusajte... mislim da je zanimljivo za roditelje (a i za teme za diskusiju):

https://www.rts.rs/page/radio/ci/story/27/radio-beograd-1/4605206/.html
Hvala ti na ovako temeljnim odgovorima.
 
kod naseg naroda postoje teski kompleksi. Kao zanat je bad, a tipkanje ko moron je good. Meni je krivo recimo sto ne znam nista o masinama i rado bih bio automehanicar ili majstor za grejanje. Problem je sto niko nece da te
uzme cak i da radis besplatno,
Evo kod mene bio majstor i trazi 250e za maks 3-4 h posla i jos ga ne mozes naci.
 
i sad kad me neko pita da li bi radio kao programer za 1300e ili za 800e na parkingu. svaki normalan covek bi pre radio na parkingu, Ili cuvao bih pre ovce od programiranje u svajcarskoj. Secam se kad me je keva terala na casove engleskog u 3 razredu osnovne i bukvalno nisam naucio nista jer me nije zanimalo. A recimo da me je odvela kod automehanicara i rekla dajte mu casove odmah bi pristao. Ali zena je lecila komplekse iz detinjstva kao sto radi mnogo roditelja danas
 

Back
Top