Religija i školstvo

Da li je religiji mesto u školskim učionicama?

  • Da

  • Ne

  • Treba doneti zakon prema kojem će sva deca morati da pohađaju veronauku


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.

★TSG★

Iskusan
Poruka
6.549
Uzalud veru isteruju iz škola



Uprkos žestokoj kampanji koja se vodi, verska nastava neće biti izbačena iz učionica. Svaki drugi đak osnovne i srednje škole bira da uči veronauku, uglavnom pravoslavlje.


”Versku nastavu u crkve, prosvetu u škole”, ”Država zatvara škole, a gradi hramove - dokle?” - samo su neke od parola osvanulih na plakatima i mnogobrojnim internet forumima poslednjih dana. Sve gađaju u istu metu - versku nastavu u osnovnim i srednjim školama. Ovo je samo poslednja od ofanziva na veronauku, koje traju čitavu deceniju, od kada je vraćena u učionice.

U isto vreme pojavila se i vest da će Nacionalni prosvetni savet razmatrati ukidanje veronauke ”za početak u srednjim stručnim školama”. Ovakav zahtev stizao je prethodnih godina i od više nevladinih organizacija. Njihov stav je da verska nastava nameće mladim ljudima religijsko učenje, što je potvrđuje mešanje crkve u građanska pitanja.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.290.html:364459-Uzalud-veru-isteruju-iz-skola



Da li je religiji mesto u školskim učionicama? Šta vi mislite o tome?
 
Mislim da jeste. Veronauka je ionako izborni predmet, i religija se nikome ne namece, dakle, svako prisustvo na casovima verske nastave je cisto stvar izbora. Mislim da bi alternativu u vidu gradjanskog vaspitanja trebalo ukinuti, i ostaviti samo veronauku na koju bi isli oni koje to iskreno zanima, dok bi roditelji/deca koja to ne zele imala slobodan cas. Licno smatram da su to veoma korisni casovi cak i za ateiste, jer (makar na mojim) casovima veronauke svojevremeno nismo ucili samo o Bogu, Crkvi, Dogmama itd, nego su se obradjivale i teme kao sto je crkvena arhitektura, istorija religije, osnova verovanja i istorija drugih religija itd. To je svakako lep dodatak opstem obrazovanju za one koje to zanima, a koga ne zanima- njegov izbor.
 
Onaj koga interesuje religija,ice u crkvu,a i roditelji ce poduciti tu osobu.U okviru istorije od 5tog do 8og razreda,mogu da se uce osnovni elementi nekih religija(judaizma,hriscanstva,islama).Predmet sociologija bi se mogao prosiriti na jos jednu godinu(da bude u 3 i 4 razredu srednje),i onda bi se jedno polugodiste moglo posvetiti religijama i rutualima.Skole posvecene religiji(Karlovacka i jedna beogradska za pravoslavce,Suboticki Paulinum za katolike i ona islamska srednja u Novom Pazaru)mogu i dalje da postoje,kao i slava Sveti Sava(posto se gleda njegov znacaj za razvoj prosvete).Verska nastava i gradjansko vaspitanje su jedan totalan promasaj u skolstvu,na kojem se trosi vreme u skoli,i retko sta nauci(ili se uopste ne dolazi :mrgreen: ) :/
 
Stvar izbora. Neki roditelju su religiozni, neki nisu. Neki je poštuju više kao tradiciju. Sve se svodi na mogućnost izbora. Ko želi, neka ide, ko ne želi, ne mora. Imali smo već period gde izbora nije bilo u mnogim sferama života i videli smo kako je to prošlo. Hajde sad da pružimo šansu mogućnostima izbora. Da ne bude nekih novih komunista koji zabranjuju sve čega se plaše i šta im ne odgovara. Tanka je tu linija do fašizma.
 
Onaj koga interesuje religija,ice u crkvu,a i roditelji ce poduciti tu osobu.U okviru istorije od 5tog do 8og razreda,mogu da se uce osnovni elementi nekih religija(judaizma,hriscanstva,islama).Predmet sociologija bi se mogao prosiriti na jos jednu godinu(da bude u 3 i 4 razredu srednje),i onda bi se jedno polugodiste moglo posvetiti religijama i rutualima.Skole posvecene religiji(Karlovacka i jedna beogradska za pravoslavce,Suboticki Paulinum za katolike i ona islamska srednja u Novom Pazaru)mogu i dalje da postoje,kao i slava Sveti Sava(posto se gleda njegov znacaj za razvoj prosvete).Verska nastava i gradjansko vaspitanje su jedan totalan promasaj u skolstvu,na kojem se trosi vreme u skoli,i retko sta nauci(ili se uopste ne dolazi :mrgreen: ) :/

Hm, u crkvi ne moze nista da se nauci per se, dok roditelji cesto ne znaju dovoljno. I to mora neko da te nauci, kao i matematiku, jer teologija je fakultet ( i to dosta tezak).
 
Stvar izbora. Neki roditelju su religiozni, neki nisu. Neki je poštuju više kao tradiciju. Sve se svodi na mogućnost izbora. Ko želi, neka ide, ko ne želi, ne mora. Imali smo već period gde izbora nije bilo u mnogim sferama života i videli smo kako je to prošlo. Hajde sad da pružimo šansu mogućnostima izbora. Da ne bude nekih novih komunista koji zabranjuju sve čega se plaše i šta im ne odgovara. Tanka je tu linija do fašizma.

Slazem se.
 
Mislim da jeste. Veronauka je ionako izborni predmet, i religija se nikome ne namece, dakle, svako prisustvo na casovima verske nastave je cisto stvar izbora. Mislim da bi alternativu u vidu gradjanskog vaspitanja trebalo ukinuti, i ostaviti samo veronauku na koju bi isli oni koje to iskreno zanima, dok bi roditelji/deca koja to ne zele imala slobodan cas. Licno smatram da su to veoma korisni casovi cak i za ateiste, jer (makar na mojim) casovima veronauke svojevremeno nismo ucili samo o Bogu, Crkvi, Dogmama itd, nego su se obradjivale i teme kao sto je crkvena arhitektura, istorija religije, osnova verovanja i istorija drugih religija itd. To je svakako lep dodatak opstem obrazovanju za one koje to zanima, a koga ne zanima- njegov izbor.

Kod vas je to lepo,i postujem,ali 99% drugih veroucitelja bas se i ne bi slozio sa vama.Evo,ja sam odustao sa verske,zato sto je lik pomislio posto sam se osisao na skoro celavo da sam postao satanista,i poceo me prozivati zbog toga :confused: :roll: .Jos sto je imao izjave,tipa Darvin gori u paklu,Srbi su stariji od ameba :roll:
Ja mislim da je bolje da se uvede tako i predmet istorija umetnosti,gde ce se obradjivati religijska umetnost,dok bi se sama religija obradjivala na istoriji ili u okviru sociologije :))))
 
Hm, mladi koji idu na veronauku su ionako religiozni, ne vidim kako bi to bilo nametanje bilo kome.

Tesko da je neko religiozan sa 7,8god. Taj ne zna ni osnovne pojmove o svetu, a kamoli o metafizici. Verskoj nastavi je mesto u sakralnim objektima... Znaci crkva/dzamija/sinagoga organizuju versku nastavu i njihovi vernici dovode svoju decu...you got the point...

Skolstvo je tu da pruzi nepristrasno, realisticko obrazovanje o svetu u kojem postojimo. Skolstvo je tu da nas nauci da kriticki razmisljamo, da ne budemo zadrti i ograniceni nasim predrasudama.. Najveci neprijatelj religije je kriticka misao...tako da...
 
Kod vas je to lepo,i postujem,ali 99% drugih veroucitelja bas se i ne bi slozio sa vama.Evo,ja sam odustao sa verske,zato sto je lik pomislio posto sam se osisao na skoro celavo da sam postao satanista,i poceo me prozivati zbog toga :confused: :roll: .Jos sto je imao izjave,tipa Darvin gori u paklu,Srbi su stariji od ameba :roll:
Ja mislim da je bolje da se uvede tako i predmet istorija umetnosti,gde ce se obradjivati religijska umetnost,dok bi se sama religija obradjivala na istoriji ili u okviru sociologije :))))

Uzas sto se tog veroucitelja tice, naravno da se mora vrsiti veoma ozbiljan izbor i da predavac mora biti kvalifikovana i obrazovana osoba (pritom i normalna). Ja sam imao srecu da je mora verouciteljica bila veoma obrazovana i savremena, a pritom i naravno veoma religiozna, pa je bas znala na pravi nacin da nam ispredaje i priblizi neke stvari.
 
Tesko da je neko religiozan sa 7,8god. Taj ne zna ni osnovne pojmove o svetu, a kamoli o metafizici. Verskoj nastavi je mesto u sakralnim objektima... Znaci crkva/dzamija/sinagoga organizuju versku nastavu i njihovi vernici dovode svoju decu...you got the point...

Skolstvo je tu da pruzi nepristrasno, realisticko obrazovanje o svetu u kojem postojimo. Skolstvo je tu da nas nauci da kriticki razmisljamo, da ne budemo zadrti i ograniceni nasim predrasudama.. Najveci neprijatelj religije je kriticka misao...tako da...

Skolstvo je sve sem nepristrasno... Udzbenici istorije lice na ideoloske prirucnike. Kriticka misao se suzbija.
Najveci neprijatelj kriticke misli nije religija vec sistem.
 
Uvedite predmete istoriju religije, neka traje i 3,4 godine i neka deca uce o svim religijama i njihovom razvoju.
Uvedite predmet osnovi ekonomije u osnovnim i svim srednjim skolama, msm da deca trebaju da znaju bar nesto o funkcionisanju ekonomskoh sistema i trzistva.
Uvedite predmet ustav i pravo gradjana, ali ne kao sto ga imamo sada godinu dana u 4. god, gde niko nista ne nauci... Uvedite ga da traje 2,3 god i da bude ozbiljan, jer je za drustvo dobro da sto vise ljudi zna sta je ustav, sta je zakon, sta je pravosnazna presuda, sta je sud etc...

Uvedite predmet u mladjim razredima koji ce nas uciti timskom radu, saradnji, tome kako da komuniciramo, kako da debatujemo jedni sa drugima...


Ima mnogo bitnijih predmeta i saznanja od religiske, pravoslavne indoktrinacije!
 
Tesko da je neko religiozan sa 7,8god. Taj ne zna ni osnovne pojmove o svetu, a kamoli o metafizici. Verskoj nastavi je mesto u sakralnim objektima... Znaci crkva/dzamija/sinagoga organizuju versku nastavu i njihovi vernici dovode svoju decu...you got the point...

Skolstvo je tu da pruzi nepristrasno, realisticko obrazovanje o svetu u kojem postojimo. Skolstvo je tu da nas nauci da kriticki razmisljamo, da ne budemo zadrti i ograniceni nasim predrasudama.. Najveci neprijatelj religije je kriticka misao...tako da...

Slazem se da bi veronauka trebalo da postoji u srednjoj skoli, ne osnovnoj, jer kao sto i sam kazes oni su previse mali, ali neko sa 15/16 godina vec i te kako zna sta zeli a sta ne, tako da ne vidim problem sa veronaukom kao izbornim predmetom u srednjoj skoli. I mnogo liberalnije i naprednije zemlje, kao sto je Nemacka, imaju izbornu veronauku u skolama, koja se jos plus ocenjuje.

Naravno, sve to pod uslovom da je veroucitelj kvalifikovana osoba koja prati nastavni plan i program, po kojem moraju da se izucavaju i neke teme kao sto su druge religije, istorija, crkvena umetnost, arhitektura itd, a sto je veoma korisno za svakoga.
 
Stvar izbora. Neki roditelju su religiozni, neki nisu. Neki je poštuju više kao tradiciju. Sve se svodi na mogućnost izbora. Ko želi, neka ide, ko ne želi, ne mora. Imali smo već period gde izbora nije bilo u mnogim sferama života i videli smo kako je to prošlo. Hajde sad da pružimo šansu mogućnostima izbora. Da ne bude nekih novih komunista koji zabranjuju sve čega se plaše i šta im ne odgovara. Tanka je tu linija do fašizma.

На жалост, ствар избора је мач са две оштрице. Наиме, у добу у ком се сада предаје верско образовање (као и грађанско, да не буде забуне) деца треба да имају што мање "обавеза" које још не могу да схвате на прави начин. Ја сам у школу ишао са једном свеском од 1. разреда до краја средње. Они данас искривише кичме под торбама од 30 килограма, а од разних солфеђа, каратеа, тениса, клавира, балета не стижу да буду деца. А деца која нису била деца и којима је убачено превише информација, немају стабилност у одраслом добу.
 

Back
Top