Psiholoske jednacine

U kom kontekstu glup jer od toga mogu da zavise i resenja jednacina... Deficit inteligencije ili emotivno glup, glup u smislu socijalnih vestina, glup u smislu ne snalazi se ili kako vec...

Nacitan + glup ne mora da bude apsurdna kombinacija (osim ako se pod glup ne podrazumeva deficit inteligencije) jer to sto je neko glup ne mora da znaci da recimo ne voli da cita, uostalom mozda cita novine...
 
U kom kontekstu glup jer od toga mogu da zavise i resenja jednacina... Deficit inteligencije ili emotivno glup, glup u smislu socijalnih vestina, glup u smislu ne snalazi se ili kako vec...

Emotivno glup. U smislu "pravih se reci uvek kasno setim, odgovor znam kad ostanem sam". Deficit dela inteligencije, a pik na drugom delu. Takav se ne snalazi osim u zoni pika (vrha).
A nacitan znaci visok nivo opste kulture (kako kabasta rec).
Zvuci kao da je jedno drugom suprotstavljeno, ali nije. Zajedno cine celinu kojoj nesto fali. Sta?
 
Emotivno glup. U smislu "pravih se reci uvek kasno setim, odgovor znam kad ostanem sam". Deficit dela inteligencije, a pik na drugom delu. Takav se ne snalazi osim u zoni pika (vrha).
A nacitan znaci visok nivo opste kulture (kako kabasta rec).
Zvuci kao da je jedno drugom suprotstavljeno, ali nije. Zajedno cine celinu kojoj nesto fali. Sta?

Ambicija? Socijlne vestine? Hrabrost?
 
A bre hakime, nacitan ne znaci visok nivo opste kulture...
Nacitan znaci samo nacitan.....ili menjaj rec kultura ,jer se pod kulturom podrazumeva izbor pojava i aktivnosti koje zadovoljavaju , ispoljavaju i definisu tvoju licnost...
Uzmi nacitan stripova sto znaci da ce prvom prilikom benzinom natopiti macku i potpaliti je da bi uzivao u vristanju iste dok kao plamena munja trci poljem...
Ne mora, ali uopste ne iskljucuje takvu "kulturnost"....
 
Emotivno glup. U smislu "pravih se reci uvek kasno setim, odgovor znam kad ostanem sam".
Deficit dela inteligencije, a pik na drugom delu. Takav se ne snalazi osim u zoni pika (vrha).
A nacitan znaci visok nivo opste kulture (kako kabasta rec).
Zvuci kao da je jedno drugom suprotstavljeno, ali nije. Zajedno cine celinu kojoj nesto fali. Sta?

Važno je da se 'seti'. Postoji nešto što se zove brzina neurotransmiterskog prenošenja, kao i nešto što se zove kvalitet. Neko sporije razmišlja, ali može biti bolji matematičar od većine koji 'brzo' razmišljaju . Nije emotivno glup, niti bilo kakav deficit inteligencije.
Načitan je valjda sinonim za obrazovan
Ne čine zajedno čitavu cjelinu, samo njen dio, a u čitavoj cjelini postoji vrijedan dio koji pravi ravnotežu 'nedostatku' ... sklop genije je takav da ne ugrožava okolinu

Primjer za brzinu neurotransmiterskog prenošenja, odn. mišljenja
Mocart - koliko ono desetina simfonija
Betoven - 9, ali su isto toliko kvalitetne kao i mocartove .... kvalitet je presudan
 
Kad se već igramo..
To bi bilo (ta dva sabirka) pravi patrijahalni muškarac



Ukoliko je fakultetski načitan, a završio fakultet u roku nikako ne može biti glup - ne mora biti genije, ali glup nije ..disciplinovan definitivno jeste

A to li je tvoj termin patrijarhalni....Crnogorac iz lepote poroka.....

A ovo za zavrsavanje u roku i citanje univerzitetskih knjiga nikako ne razumem odavno kod tebe...
Da li ti stvarno mislis da je potrebno bas toliko kefala da bi covek zavrsio fax...?
Ja pricam iz ugla apstraktne i prakticne ETF zahtevnosti.
Na fizici je malo lakse sto se toga tice iako ima vise apstrakcije.
A sta onda reci za ostale fakultete...tamo nema puno apstrakcije...
 
A to li je tvoj termin patrijarhalni....Crnogorac iz lepote poroka.....

A ovo za zavrsavanje u roku i citanje univerzitetskih knjiga nikako ne razumem odavno kod tebe...
Da li ti stvarno mislis da je potrebno bas toliko kefala da bi covek zavrsio fax...?
Ja pricam iz ugla apstraktne i prakticne ETF zahtevnosti.
Na fizici je malo lakse sto se toga tice iako ima vise apstrakcije.
A sta onda reci za ostale fakultete...tamo nema puno apstrakcije...

Da bi završio U ROKU da. Velika je razlika. I zna se da u prosjeku max 5 studenata završava u roku. Takav čovjek ne može biti glup ..genije može, ali ne mora biti...
O pameti i genijalnosti onih koji ne završe u roku ne mogu sa sigurnošću pričati ..
Oni koji su medicinu završili u roku ili elektro nisu glupi. Definitivno ..

Ma svi znamo šta je patrijahalno ..samo neki vole da se prave da ne znaju..jer im odgovara tako
 
Jos da izmerimo kolicinu mijenina da bi odredili brzinu protoka impulsa do mozga...

To je davno urađeno ...
No apsolutna je istina da brzina razmišljanja ne mora imati nikakve veze sa logičkim sposobnostima ...
Ko brzo razmišlja, obično napamet razmišlja, tj. pogrešno ..malo je onih koji brzo i tačno razmišljaju kad je matematika u pitanju - u gimnaziji bude jedan odlikaš iz matiša, a većina zna 'prave riječi' - bar kako ih je hakim bej formulisao
 
Opaaaaa....Cekaj malo....mesas karakter i brzinu razmisljanja...

Brzomisleci su retko brzopleti ali znaju da budu reaktivni i brzi.
Logicke sposobnosti se razvijaju,a brzina misljenja moze da se gleda kao infrastruktura, takt , dok se logika gleda kao organizovanje prenosa tih informacija i prepricavanje u smislenu formu.
Karakter zavisi i od logike i od brzine misljenja, ali brzina misljenja nema presudan uticaj na formiranje brzopletog karaktera, cak naprotiv. Brzoplet karakter je vise odraz nemanja brzog misljenja.

A cudno to kako bas danas u ovo vreme svi zaboravili dobre pedagoske principe i znanja...
Nekad vidim nekog matorog cicicu koji rastura pedagogiju ali vidim da ga se prosto klone, tj postoji stav sta publika zeli da cuje a pedagogija to nije...
Mi imamo sad neku elitisticku pedagogiju kojoj je cilj da godi roditeljima i da od njih ne trazi da primerom pokazuju usmerenje za intelektualno ili moralno , a da deci da samopouzdanje i dobru osnovu za sutrasnje drndanje potcinjenih...
Neko naduvavanje balona i bebi siteraj od pedagogije...

Logika,asocijacije,percepcija,koncentracija ....sve se to vezba...ali kad to kazes ljudima ispljuvace te, jer ******, znaci da oni ne zele da budu pametni ,a ispade i tesko....a oni su pametni jos kad se probude ujutro....i pokupe par fazona sa radija do posla...ili skole...
 
Opaaaaa....Cekaj malo....mesas karakter i brzinu razmisljanja...

Brzomisleci su retko brzopleti ali znaju da budu reaktivni i brzi.
Logicke sposobnosti se razvijaju,a brzina misljenja moze da se gleda kao infrastruktura, takt , dok se logika gleda kao organizovanje prenosa tih informacija i prepricavanje u smislenu formu.
Karakter zavisi i od logike i od brzine misljenja, ali brzina misljenja nema presudan uticaj na formiranje brzopletog karaktera, cak naprotiv. Brzoplet karakter je vise odraz nemanja brzog misljenja.

A cudno to kako bas danas u ovo vreme svi zaboravili dobre pedagoske principe i znanja...
Nekad vidim nekog matorog cicicu koji rastura pedagogiju ali vidim da ga se prosto klone, tj postoji stav sta publika zeli da cuje a pedagogija to nije...
Mi imamo sad neku elitisticku pedagogiju kojoj je cilj da godi roditeljima i da od njih ne trazi da primerom pokazuju usmerenje za intelektualno ili moralno , a da deci da samopouzdanje i dobru osnovu za sutrasnje drndanje potcinjenih...
Neko naduvavanje balona i bebi siteraj od pedagogije...

Logika,asocijacije,percepcija,koncentracija ....sve se to vezba...ali kad to kazes ljudima ispljuvace te, jer ******, znaci da oni ne zele da budu pametni ,a ispade i tesko....a oni su pametni jos kad se probude ujutro....i pokupe par fazona sa radija do posla...ili skole...


Meni se čini da ti pokušavaš povezati karakter sa brzinom razmišljanja i čak mogućnostima logičkog mišljenja..pa recimo ovako.
''Brzoplet karakter'' - je osoba koja ne posjeduje sposobnost logičkog povezivanja i čiji postupci pokazuju nepromišljenost
Brzina razmišljanja jednog pojedinca je jednostavno prenos misli u jedinici vremena - pređeni put ili ubrzanje su individualni i predstavljaju samo to ... brzoplet može biti i onaj koji nabrže razmišlja, kao i onaj koji najsporije razmišlja s obzirom kojom brzinom u 'tom trenutku' razmišlja..
Brzina mišljenja nema veze sa nečijom sposobnošću logičkog povezivanja..logičke sposobnosti se mogu donekle razviti (posebno u djetinjstvu - i tu je važan uticaj sredine + genetičkog faktora)..ali ja logičke sposobnosti za razliku od tebe ne povezujem nužno sa brzinom i ubrzanjem(brzopletošću) razmišljanja
''Brzoplet karakter'' je po meni više karakter bez sposobnosti logičkog povezivanja, neovisno od brzine protoka misli
..recimo kad bi hipotetički mjerili brzinu kojom 'neka izrečena rečenica putuje preko receptora za sluh do misaone kore' tvrdim da ta brzina prenošenja nema nikakve veze sa sposobnošću dalje logičke obrade informacije koju ista rečenica nosi
Brzopletost, naglost ima veze sa 'visinom emocija' u datom trenutku, stanjem limbičkog sistema i kvalitetom limbičkog sistema - adrenalin može ubrzati misli- ali sa tim adrenalinom ili bez njega brzina misli u misaonoj kori je nepovezana sa sposobnošću logičkog povezivanja. Dakle to je neovisan faktor - vezan za broj sinapsi po neuronu (najvjerovatnije po današnjem shvatanju), kvalitetu i kvantitetu neuronskih veza,a brzina prenosa impulsa je neovisan faktor ...
Povezanost ovih faktora daje strukturu ...
Veoma je opasno vezati brzinu prenošenja misli za karakter ili sposobnost logičkog mišljenja - to vodi generalizacijji i psihičkoj stigmatizaciji, a potpuno je pogrešno ...
To nemoj raditi ..mislim povezivati karakter sa brzinom prenosa misli ... to što će neko ranije ili kasnije odreagovati na bilo koju svakodnevnu priču - neki trač, baš nema nikakve veze kolike su njegove sposobnosti logičkog, matematičkog, mišljenja

Sve što si naveo se treba vježbati, slažem se, ali i pored upornog vježbanja spoj genetike i faktora okoline će odrediti limite ...
 
Za sve mogu da se slozim, mada je cudan nacin povezivanja upotrebljen, ali ok je, ali sa zadnjim ne mogu...
Znaci spoj genetike i faktora okoline nisu limiti vec polazni polozaj.

Pa možeš ti djecu, i to je važno da se uradi od prvih razreda osnovne škole učiti logičkom načinu razmišljanja preko asocijacija čime se razvija pravilna percepcija i koncentracija ..i to se vežba kao što si rekao, ali pored svega toga neće sva djeca isto razviti navedene sposobnosti - to je genetički faktor i to je činjenica.
Priroda nas jeste napravila različitim i dok neko sa lakoćom barata logičkim operacijama, nekome je priroda umjesto toga dala neku drugu sposobnost, osobinu ...
Ja smatram da u prirodi vlada ravnoteža i da spoj genetike i faktora okoline određuje kako zdravlje ljudi, tako i uspjeh u školi, profesionalnu opredjeljenost ... i da - logičke sposobnosti...
Poznato je da kada nekom čovjeku više puta daš da rješava test inteligencije (iste orjentacije), svaki put će postizati bolji rezultata do jednog trenutka kada će daljim rješavanjem rezultat uvijek biti približno isti...Znači čovjek uči logički razmišljati, ali do određene granice. Isto tako ga možeš učiti logičkom razmišljanju, ali granica postoji i konačni rezultati će biti različiti..
Svakako, ja podržavam razvijanje logičkog načina razmišljanja kod djece ... ali genetski faktor isto kao i faktor okoline (ne razvijanje navedenih sposobnosti) su ograničavajući faktori...
(Čovjek može pokušati ukrotiti prirodu, ali ne i savladati..)
 
IQ test ti nije dobar primer,ali necu da sirim pricu oko njega...

Nego da ti plasticno pokazem zasto kazem polazni polozaj a ne limit.
Za lenjog coveka se moze reci da mu je lenjost polazni polozaj, po mom nacinu opisivanja, a limit po tvom nacinu opisivanja.
Lenj je da ga mrzi da ode do pumpe (da ne uzimam primer park, prodavnicu gde motiv moze biti i stomak i strah od bolesti.) peske.
Gledano na tvoj nacin ,to je limit,jer on stvarno nece da mrdne iz kuce ZBOG LENJOSTI -genetske...karakterne...
Gledano na moj nacin ,to je polazni polozaj, jer ako mrdne,otici ce kao i svaki vredan do pumpe, uprkos mucnom nateravanju dok nije pomerio dupe sa kreveta.Gledano od trenutka kad je krenuo, ima SKORO iste sposobnosti kao i vrednica....

Gde utice karakter i genetika...?
Pa utice kad treba 5x ici do pumpe...
Realno ce lenj da se smori posle 1, max 2 puta...i to ovog puta zbog karaktera i genetike....i ne pomaze nista....cak ni volja ni htenje...jer nema kondicije (koja je u ovom smislu i primeru nepromenjljiva u vremenu)
Vredan nece jer to radi svaki dan...
Zato kazem da je genotip i karakter polazna pozicija, a ne limit, jer za mnogo vecu populaciju je to odmah na pocetku mesto gde odustaju , a ne zadnji dah njihovog truda da izvuku maksimum inteligencije iz sebe.
Procenat za koji vazi je 99,99999% jer npr ja osim mene ne znam nijednog coveka koji je radio tehnike unapredjenja inteligencije, a da nije bolestan, dementan, ogranicen u razvoju , ili da mu je otac ili majka opsednuta tim...
Ja sam jednostavno imao pristup profesorima pedagoske akademije i oni su odradili pedagoski rad i ponudili pedagoska znanja...
Ne bih smeo reci 1 na 500.000 ,ali 1 na 50.000 sasvim sigurno , bez nekog ustrucavanja...

P.S.
Uzmi dve osobe od kojih jedna cita vrlo brzo,a druga vrlo sporo i ostavi ih na godinu dana a da nema drugih sredstava edukacije...
Onaj koji je bio inteligentniji, ako nije bio onaj koji cita brze, ce zaostati, a onaj koji je citao brze ce ubrzati...a to se bas i ne moze nazvati uticaj sredine,ta brzina citanja...
 
Poslednja izmena:
IQ test ti nije dobar primer,ali necu da sirim pricu oko njega...

Nego da ti plasticno pokazem zasto kazem polazni polozaj a ne limit.
Za lenjog coveka se moze reci da mu je lenjost polazni polozaj, po mom nacinu opisivanja, a limit po tvom nacinu opisivanja.
Lenj je da ga mrzi da ode do pumpe (da ne uzimam primer park, prodavnicu gde motiv moze biti i stomak i strah od bolesti.) peske.
Gledano na tvoj nacin ,to je limit,jer on stvarno nece da mrdne iz kuce ZBOG LENJOSTI -genetske...karakterne...
Gledano na moj nacin ,to je polazni polozaj, jer ako mrdne,otici ce kao i svaki vredan do pumpe, uprkos mucnom nateravanju dok nije pomerio dupe sa kreveta.Gledano od trenutka kad je krenuo, ima SKORO iste sposobnosti kao i vrednica....

Gde utice karakter i genetika...?
Pa utice kad treba 5x ici do pumpe...
Realno ce lenj da se smori posle 1, max 2 puta...i to ovog puta zbog karaktera i genetike....i ne pomaze nista....cak ni volja ni htenje...jer nema kondicije (koja je u ovom smislu i primeru nepromenjljiva u vremenu)
Vredan nece jer to radi svaki dan...
Zato kazem da je genotip i karakter polazna pozicija, a ne limit, jer za mnogo vecu populaciju je to odmah na pocetku mesto gde odustaju , a ne zadnji dah njihovog truda da izvuku maksimum inteligencije iz sebe.
Procenat za koji vazi je 99,99999% jer npr ja osim mene ne znam nijednog coveka koji je radio tehnike unapredjenja inteligencije, a da nije bolestan, dementan, ogranicen u razvoju , ili da mu je otac ili majka opsednuta tim...
Ja sam jednostavno imao pristup profesorima pedagoske akademije i oni su odradili pedagoski rad i ponudili pedagoska znanja...
Ne bih smeo reci 1 na 500.000 ,ali 1 na 50.000 sasvim sigurno , bez nekog ustrucavanja...

P.S.
Uzmi dve osobe od kojih jedna cita vrlo brzo,a druga vrlo sporo i ostavi ih na godinu dana a da nema drugih sredstava edukacije...
Onaj koji je bio inteligentniji, ako nije bio onaj koji cita brze, ce zaostati, a onaj koji je citao brze ce ubrzati...a to se bas i ne moze nazvati uticaj sredine,ta brzina citanja...

Pa ti si upravo opisao početnu poziciju kao limit
Čini mi se da ti limit uzimaš kao nešto trenutno konačno - ili misliš da ga ja tako smatram
Ja limit podrazumjevam kao granicu do koje možeš ići..i ti si je baš tako i opisao
I nigdje nisam ni napisala da bilo ko zna zasigurno koliki je čiji limit (to će se pokazati), niti da zbog tog limita treba na početku odustati
Nisam ni napisala da je kao takav faktor koji gasi volju..
Faktori koji gase volju su oni koji nečije limite unapred određuju..predrasude
(Kao kad mi je jedan rođak pričao kako njihova nastavnica, ne znam više ni iz čega, smatra da visoki i mršavi ljudi posjeduju višu inteligenciju pa je takve đake i voljela, a ostale zapostavljala - stvarno je smješno, ali je eto i realnost - - - definitivno nisam mislila na takav limit)

Imam osjećaj da jednostavno ne želiš da razumiješ o čemu pričam ...no dobro

Da se vratimo na jednačine

nedisciplinovan + 'glup' = neuspješan (mada ova riječ 'glup' zvuči glupo ..možda bolje reći nesposoban, ako već nije više inteligencije..doduše što neko reče u zemlji lopova čast je biti gubitnik ..pa sad razmišljajte)
 
Poslednja izmena:
Gadna stvar kod jednacina je sto ni 2+2 nije uvek 4 :D ali je vise nego inspirativno obradjivati sopstvenu radnu jednacinu i u silnim aproksimacijama uzivati u onom nedefinisanom :mrgreen:

Sto se vise mojih misli pojavljivalo u onome sto citam, to sam manje citao; a od kako ne citam naucio sam mnogo. I to je aproksimativno stanje koje samo opisuje sikanu koju sam izvozao, nesto i nemajuci vremena da proracunavam funkciju posto sam razgledao okolo na tom offroad-u :cool:
 

Back
Top