Problemi sa centralnom greejnju

Prvo ne znam sta ce toliki pritisak, meni je majstor rekao da pritisak treba da bude 1,2 ... I rekao mi je da je voda sveza i da ce se pritisak sam smanjiti, da sam dopunim sistem po malo, a da za tim nece imati potrebe sledece godine kad voda odstoji... Ono sto sam ja primetio da mi se za neki promil ako se tako kaze poveca pritisak u sistemu onda kada se voda greje u odnosu na to kada je sistem hladan... Tako da sve u svemu mislim da kod tebe to nije nikakav problem....
 
Ovako
Kad napunim sistem sa vodi do 1.9bar posle 4 Dana padne pritisak na 1.7bara sta moze da he normal no vazduh ispusten iz sistemu pumpa vrti
Neka ti neko proveri ekspabzionu bocu.Moguce je da je otisla pregradna guma koja stoji u boci i radvaja vazuh i vodu,a ta boca sluzi za korekciju pritiska u sistemu.Ako nisi primetio nigde ni na jednom sastavu,na kotlu ili cevi da ti pusta vodu,onda je boca u pitanju sigurno.Inace kada se puni sistem i treba da se napuni do 2 bara u zavisnosti od broja radijatora.Dok ozracis radiajtore sto se radi kada pumpa ne radi,nego u mirnom stanju,trebalo bi da spadne na 1,8 bar i ako je sve u redu treba da bude stalno toliki.Moze da spadne i do 1,4 bara,ali ispod toga,ako je kotao preko 60 stepeni,nije nikako dobro moze doci do popustanja lema na nekom sastavu.Ljudi sa vecom povrsinom grejanja,kada je hladno podignu temperaturu,t.j. nasteluju i na 80 stepeni,pa ako se smanji kolicina vode u sistemu moze da predje,pogotovu na izlazu iz kotla i preko 80 stepeni,a poznato je da voda pocinje da kljuca na oko 87 stepeni.tako da je najnormalnije da pritisak u sitemu nude od 1,7 do 1,9 bari,a 1,8 najbolje.Ako se ne razumes u taj sistem rada,zovi nekog majstora,da pregleda bocu.Inace mozes i sam da probas.U zavisnosti kako je okrenuta ekspanziona boca u delu gde je voda kada cuknes zglobom od prsta cuces tup zvik,a na drugoj polovini treba da zvoni,jer je tu vazduh.Ako na obe strane ima isti zvuk onda je voda prosla i u drugi deo boce i zato ne drzi pritisak u sistemu.
 
Nije to problem.To je pola termometar,a pola barometar.Gornje cifre i kazaljka pokazuju pritisak,a donje temperaturu i trba da budu na silaznoj cevi,t.j. hladnoj(Mlakoj)vodi.Problem je tih 2,6 bara,to je mnogo.kao sto sam ti prethodno napisao.Pritisak ne treba da bude i kad je najtoplije visi od 2.1 bar.Ja retko i dotacem vodu,ali kada spadne ispod 1,8 bara,dopunim i to samo dok je hladan kotao.ne sme se dolivati voda kada je voda u kotlu vruca.Znaci dopunim do 2,1 bara i dok ispustim vazduh iz radijatora,ono spadne na 1,9,1,8 i tako mi bude cele zime.nema veze sa temperaturom.Mogu da stavim regulacioni ventil na 50 ili na 65,zavisi od temperature.Pritisak u sistemu se ne menja.samo ti pogledaj bocu,mislim da je ona tu problem,jer kada je pola voda pola vazduh,taj vazduh regulise pritisak u sistemu.Ako se guma probusi,t.j. pocepa,ona propusti vodu i onda nema nikakve regulacije.Mozda guma nije ni pukla,vec na ventil,videces da ima ventil kao da gumama od auta,mozda je samo on pustio vazduh,pa mora da se dopumpa.Opet ti tu trba majstor kada to radis.nemoj sam ako nisi upucen u te stvari.
 
samo pazi sa temperaturom,ako je to skocilo na 40 stepeni,na 50 moze preci i 3 bara i onda bi trebalo da reaguje sigurnosni ventil,a on ce izbaciti vodu,a ti moras da zataskas skroz kotao.Zna cu ne daj mu da prelazi preko 40 stepeni.Nije zasad hladno i pod hitno zovi majstore.Nije se s tim igrati.ne bih zeleo da te sad plasim,ali moze biti opasno,ako ventil ne proradi,a opet iako proradi kao sto sam rekao izbacice vodu,a kotao ne valja da radi sa malo vode.
 
Logicno je da, ako je manometar pre pumpe pritisak padne kada je ukljucis. Iskljucis pumpu i pustis da se puni sistem vodom, a otvoris prelivni ventil pa podesis da se lagano puni dok na ventilu izlazi deo vode i vazduh to mora da traje i verovatno ce jednog trenutka da padne pritisak i ispod 1 bar i tako treba jer ces cuti da je izasao vazdusni cep.
Kada se tako otvoren sistem, bez rada pumpe, stabilizuje na normalnom pritisku ( koji zavisi od razlike visina najnize i najvise tacke ) za horozontalan sistem ne treba da prelazi 1,5 bara, a normalan je oko 1,2 bara. Za dvospratnu kucu je normalan oko 1,8 bara do 2 bara. Racunas 0,1 bar na metar razlike visine plus 0,2.
Kada si dopunio sistem i pustio ga da radi sacekas do sutra i ponovis proceduru laganog dopunjavanja i tako i treci dan dok u mirnom stanju ( bez pumpe ) ne pocne da tece voda bez zvukova vazduha u laganom mlazu, pri jedva otvorenom ventilu preliva sve to radis da bi sto manje uvlacilo vaduha iz sistema.
Kada se zagreje pritisak se digne za 0,2 bara.
 
Ne treba da se dira sigurnosni ventil na kotlu nikako.On i sluzi,ako dodje do pregrejavanja ili dizanja pritiska preko 3 bara da se pokrene.Sistem se ozracava na radijatorima i to na vetilima na zadnjim rebrima,koji su namesteni za to.I normalno pumpa ne treba da radi.Ako padne dosta pritisak pri pustanju vazduha iz sistema,treba ponoviti dolivanje vode.Sacekati oko pola sata da se smiri voda od dotakanja i ponovo svaki radijator ozraciti.To treba uvek uraditi,malo pre sezone lozenja,ako se i slucajno potpali vatra,a pritisak padne ispod 1,8 bari,onda treba sacekati da se vatra smiri i pred samo lozenje.iskljuciti pumpu i ispustiti vazduh iz sistema,ali treba cekati da na kotlu bude bar 20 stepeni topla voda da bi smeo da dolije sistem na 2 bara.Onda ponoviti ispustanje vazduha iz radijatora.ako nema vise vazduha,a znace tako sto na taj maliventil na radijatorima,nece vise da sisti,nego samo izlazi voda.Pri tome ce i pasti pritisak u sistemu,sa 2 bara na 1,9 ili 1,8,u zavisnosti od broja radijatora.Moze da nastavi sa lozenjem normalna,a pre toga pusti pumpu u rad.rako da ce mu pritisak biti kako treba pd 1,8 do 2 bara i ako su radijatori dobro postavljeni,ne bi trebalo da se cije nikakvo cokorenje u sistemu.Onaj ko ima kotao u podrumu ispod prostorija za grejanje,ne treba da se sekira,ako nestane struje,jer automatski vrica voda gura hladniju i penje se gore,a ko nema tu situaciju i kotao mu je u visini radijatora.Trebalo bi da ima pretvarac,jer u tom slucaju bvi se vise dizala temperatura u kotlu, ne bi mogao ravno da gura vrucu vodu.tako ako je slucajno jaka vatra,mogao bi izbaciti sigurnosni ventil i sto manje vode u sistemu,je mnogo opasnije,a na kotlu bi isla temperatura mnogo visoko i preko 87 stepeni bi pocela da kljuca i umesto vode bi izlazila para i brze praznioa sistem,sto je sve gore.Tako ako imate takav kotao u niveleti sa radujatorima,ako krenete negde u goste ili kupovinu.Uopsta bilo gde da niste tu ,sat ,dva,ostavite regulacioni ventil na kotlu na minimum,a taj munimum nije isti za sve kotlove.To ce vam reci majstori,ako su pravi,ili provitajte u upustvu za rad kotla.ako je stariji kotao i slucajno ste bacili papide.Pronadjite na internetu,vas kotao i pravilo koristenja.meni liscno je kotao u podrumu i ne plasim se za nestanak struje,ali kad krenem negde obavezno pritajim regulacioni ventil.Ko misli da je kotao i licno parno grejanje bez problema,grdno se vara.Mora se mnogo povestiracuna o mnogim sitnicama.
 
A pa jeste, ako zivis na trecem spratu, a kotao u prizemlju.
I da, skoro si sve u pravu, ako kotristis kotao iz 1...9....4...8. i radijatore iz 1954., a manometre iz 1...9...67. ili blage veze nemas i taj koji te to naucio. Prelivni ventili ili ventil nije sigurnosni. Sigurnosni ventil na kotlu je takav da i ne mozes da ga odvrces i zavrces i treba da je blombiran.
 

Back
Top