Problemi iz matematike, fizike, hemije ...

  • Začetnik teme Začetnik teme dragana
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
treba mi pomoc oko ovoga, ako neko moze da mi objasni kako se uopste resavaju ovi zadaci... (imajte na umu da se ne razumem u hemiju gotovo uopste :( )

1.) Izracunati standardnu entalpiju stvaranja etina ako su date standardne entalpije sagorevanja
C+O2 ---> CO2 delta H1 = -394 KJ/mol =delta fH (CO2)
H2 + 1/2 O2 ---> H2O delta H2=-286 KJ/mol =delta fH (H2O)
C2H2 + 5/2 O2 ---> 2 CO2 + H2O delta H3= -1301 KJ/mol

delta fH(C2H2)=?

po mogucstvu da se koristi Hesov zakon...
 
pa nije al kako da objasnim


Joj kakva trivijalnost. Recimo formalno:

Kretanje svake materijalne tačke u Dekartovom pravouglom koordinatnom sistemu se može predstaviti skupom pozicija određenih koordinatama x,y i z kojima se pridodaje još jedna koordinata: vreme t. Očito, dve matrijalne tačke će sudariti na nekom mestu samo ako im se sve koordinate poklope: x, y, z i t. Stoga, ako se putanje dve tačke seku, nije obavezno da one ikada dođu u kontakt, jer postoji i četvrta dimenzija njihovog kretanja, tj. vemenska dimenzija.

Kontam da ti toliko formalan opis ne treba, pa možeš slobodno reći: postoji mogućnost da se sudare, ali samo ako se nađu na mestu preseka putanja u isto vreme. Ovo bi trebalo i da je logično, zar ne?
 
Између две станице воз се креће праволинијски константном брзином . Када би се кретао са брзином већом за стигао би на станицу 2 сата раније, а ако би се кретао са брзином мањом за на станицу би стигао са 3 сата закашњења. Одредити брзину воза, као и дужину пута између две станице.

v = s/t, s = (v+30)(t - 2), s = (v - 20)(t+30)

Znam da treba ovako, ali resavanjem ovog sisitema meni uopste ne ispada brzina 60 i put 360. Ne mogu da izracunam dobro Moze pomoc?
 
Између две станице воз се креће праволинијски константном брзином . Када би се кретао са брзином већом за стигао би на станицу 2 сата раније, а ако би се кретао са брзином мањом за на станицу би стигао са 3 сата закашњења. Одредити брзину воза, као и дужину пута између две станице.

v = s/t, s = (v+30)(t - 2), s = (v - 20)(t+30)

Znam da treba ovako, ali resavanjem ovog sisitema meni uopste ne ispada brzina 60 i put 360. Ne mogu da izracunam dobro Moze pomoc?

Fali podataka!
 
treba mi pomoc oko ovoga, ako neko moze da mi objasni kako se uopste resavaju ovi zadaci... (imajte na umu da se ne razumem u hemiju gotovo uopste :( )

1.) Izracunati standardnu entalpiju stvaranja etina ako su date standardne entalpije sagorevanja
C+O2 ---> CO2 delta H1 = -394 KJ/mol =delta fH (CO2)
H2 + 1/2 O2 ---> H2O delta H2=-286 KJ/mol =delta fH (H2O)
C2H2 + 5/2 O2 ---> 2 CO2 + H2O delta H3= -1301 KJ/mol

delta fH(C2H2)=?

po mogucstvu da se koristi Hesov zakon...


Dakle ovo je takozvana hemijska termodinamika odnosno jedne posebna oblast fizicke hemije koja je mene veoma draga :heart: Elem, ovi zadaci se svi rade isto (sematski) i to na sledeci nacin . Prvo da se upoznamo sa terminologijom . Na kraju svaka jednacine reakcije uglavnom stoji ΔH i zove se toplotom (entalpijom) reakcije , i to je kolicina toplote koja se oslobodi odnosno veze u jednoj hemijskoj reakciji . Treba naglasati da je gotovo svaka reakcija pracena nekom promenom energije , odnosno tokom jedne hemijske reakcije se energija oslobodi odnosno veze . Epa velicina koja nam opisuje koliko se toplote vezalo odnosno oslobodilo zove se toplota hemijske reakcije i obelezava se sa ΔH . E sad, kako videti da li se toplota oslobodila ili vezala ? Jednostavno, ukoliko je predznak "+" toplota se vezala (potrebno je dovesti toplotu (energiju) da bi se ta reakcija izvrsila odnosno potrebno je izvrsiti "pozitivan" rad kako bi se nesto desilo) i "-" ukoliko se toplota tokom jedne hemijske reakcije oslobodila . Osim toplote hemijske reakcije imamo i toplotu nastajanja nekog jedinjenja . To je logicno toplota koju treba dovesti ili koja se oslobodi prilikom nastajanja specificnog jedinjenja . Logicno to jedinjenje ce uvek imati istu toplotu nastajanja (konstantna velicina) jer uvek nastaje zapravo isto jedinjenje . Ne moze sada za nastajnja nekog jedinjenja sad "utrosis" x kJ toplote a sutra y kJ toplote . Dakle to su sve konstante koje je besmisleno pamtiti ali ako imamo odgovarajuce podatke mozemo ih lako izracunati. Najpre treba znati da je ΔΗf za sve elemente koje se u jednacini pojavljuju u slobodnom stanju jednaka 0. Odnosno ΔΗf(H[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(F[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(Fe)=0 ΔΗf(C)=0 i tako dalje .... Dok jedinjenja npr ΔΗf(HF), ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]SO[SUB]4[/SUB]) ... vec imaju neke vrednosti ...

Jedan jedini zakon koji ovde vazi koji je toliko logican da nema smisla objasnjavati ga je sledeci . Toplota jedne reakcije jednaka je razlici suma toplote nastajanja proizvoda i reaktanata . Odnosno

ΔH[SUP]o[/SUP]=Σ ΔΗf[SUB]proizvoda[/SUB] - Σ ΔΗf[SUB]reaktanata[/SUB]


Energija koja se oslobodi ili veze prilikom hem reakcije jednaka je razlici ukupne energije posle i pre reakcije . Dakle ne sme da dodje do disbalansa u energiji, ne moze tek tako da nestane negde , samo je presla iz jedan oblik u drugi ...


Bacimo se na zadatak sada kada "znamo" ovo :

Iz reakcije C+ O[SUB]2[/SUB]---> CO[SUB]2[/SUB] ΔΗ[SUB]1[/SUB]=-394kj/mol

vec znamo sledece ΔΗf(C)=0 i ΔΗf(O[SUB]2[/SUB])=0 znaci formula odozgo poprima oblik

ΔΗ=ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB]) = -394kj/mol

Na slican nacin iz druge reakcije dobijamo da je ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)=-286kj/mol

Jednacina gore u rekaciji tri poprima sledeci oblik:

ΔΗ[SUB]3[/SUB]=2*ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB])+ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)-ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])

Odavde je ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])=2*ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB])+ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)-ΔΗ[SUB]3[/SUB]


ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])=227kj/mol
 
Између две станице воз се креће праволинијски константном брзином . Када би се кретао са брзином већом за стигао би на станицу 2 сата раније, а ако би се кретао са брзином мањом за на станицу би стигао са 3 сата закашњења. Одредити брзину воза, као и дужину пута између две станице.

v = s/t, s = (v+30)(t - 2), s = (v - 20)(t+30)

Znam da treba ovako, ali resavanjem ovog sisitema meni uopste ne ispada brzina 60 i put 360. Ne mogu da izracunam dobro Moze pomoc?
s=vt
s=(v+30)(t-2)=vt-2v+30t-60=s-2v+30t-60 => -2v+30t=60
s=(v-20)(t+3)=vt+3v-20t-60=s+3v-20t-60 => 3v-20t=60
3v-20t=60
-2v+30t=60 (drugu jednačinu oduzmeš od prve)
5v-50t=0
v=10t
To zameniš u bilo koju od dve jednačine i dobijaš v i t, a odatle i s. Npr
3(10t)-20t=60
30t-20t=60
10t=60
t=6h
v=10t
v=60km/h
s=vt
s=360km
 
pozdrav svima novi sam na forumu treba mi hitno odgovor,radi se o jednom zadatku iz hemije koji trebam rijesiti ako rijesim dobit cu 5 :D :D

slatka,bijela,praskasta,kristalna,kockasta,rastvorljiva u vodi,glikozin,nalazi se u repi,trsci,kolacima,ne redukujuca,invertna

zadatak:0tkrij o kome se radi,osobine,kako reaguje,napisati formulu reakcije ciklizacije,osnovne osobine i reaktivnost

hvala

320px-Saccharose.svg.png
 
Dakle ovo je takozvana hemijska termodinamika odnosno jedne posebna oblast fizicke hemije koja je mene veoma draga :heart: Elem, ovi zadaci se svi rade isto (sematski) i to na sledeci nacin . Prvo da se upoznamo sa terminologijom . Na kraju svaka jednacine reakcije uglavnom stoji ΔH i zove se toplotom (entalpijom) reakcije , i to je kolicina toplote koja se oslobodi odnosno veze u jednoj hemijskoj reakciji . Treba naglasati da je gotovo svaka reakcija pracena nekom promenom energije , odnosno tokom jedne hemijske reakcije se energija oslobodi odnosno veze . Epa velicina koja nam opisuje koliko se toplote vezalo odnosno oslobodilo zove se toplota hemijske reakcije i obelezava se sa ΔH . E sad, kako videti da li se toplota oslobodila ili vezala ? Jednostavno, ukoliko je predznak "+" toplota se vezala (potrebno je dovesti toplotu (energiju) da bi se ta reakcija izvrsila odnosno potrebno je izvrsiti "pozitivan" rad kako bi se nesto desilo) i "-" ukoliko se toplota tokom jedne hemijske reakcije oslobodila . Osim toplote hemijske reakcije imamo i toplotu nastajanja nekog jedinjenja . To je logicno toplota koju treba dovesti ili koja se oslobodi prilikom nastajanja specificnog jedinjenja . Logicno to jedinjenje ce uvek imati istu toplotu nastajanja (konstantna velicina) jer uvek nastaje zapravo isto jedinjenje . Ne moze sada za nastajnja nekog jedinjenja sad "utrosis" x kJ toplote a sutra y kJ toplote . Dakle to su sve konstante koje je besmisleno pamtiti ali ako imamo odgovarajuce podatke mozemo ih lako izracunati. Najpre treba znati da je ΔΗf za sve elemente koje se u jednacini pojavljuju u slobodnom stanju jednaka 0. Odnosno ΔΗf(H[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(F[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(Fe)=0 ΔΗf(C)=0 i tako dalje .... Dok jedinjenja npr ΔΗf(HF), ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]SO[SUB]4[/SUB]) ... vec imaju neke vrednosti ...

Jedan jedini zakon koji ovde vazi koji je toliko logican da nema smisla objasnjavati ga je sledeci . Toplota jedne reakcije jednaka je razlici suma toplote nastajanja proizvoda i reaktanata . Odnosno

ΔH[SUP]o[/SUP]=Σ ΔΗf[SUB]proizvoda[/SUB] - Σ ΔΗf[SUB]reaktanata[/SUB]


Energija koja se oslobodi ili veze prilikom hem reakcije jednaka je razlici ukupne energije posle i pre reakcije . Dakle ne sme da dodje do disbalansa u energiji, ne moze tek tako da nestane negde , samo je presla iz jedan oblik u drugi ...


Bacimo se na zadatak sada kada "znamo" ovo :

Iz reakcije C+ O[SUB]2[/SUB]---> CO[SUB]2[/SUB] ΔΗ[SUB]1[/SUB]=-394kj/mol

vec znamo sledece ΔΗf(C)=0 i ΔΗf(O[SUB]2[/SUB])=0 znaci formula odozgo poprima oblik

ΔΗ=ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB]) = -394kj/mol

Na slican nacin iz druge reakcije dobijamo da je ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)=-286kj/mol

Jednacina gore u rekaciji tri poprima sledeci oblik:

ΔΗ[SUB]3[/SUB]=2*ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB])+ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)-ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])

Odavde je ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])=2*ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB])+ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)-ΔΗ[SUB]3[/SUB]


ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])=227kj/mol

Hvala puno, verovao ili ne ukapirala sam :D ;)
 
Stiv pomozi meni, znas da mi matematika nije jaca strana...:mrgreen: Evo jednog glupog zadatka sto se radi u 5. osnovne, ali ja ne kapiram tekst...:dash:

Na takmicenju je ucestvovalo 100 ucenika i oni su resavali 3 zadataka. Samo 3 ucenika nisu resila ni jedan zadatak. Od preostalih, 65 je resilo 1. ili 3. a 61 ucenik je resio 2. ili 3.Nijedan ucenik nije resio 1. i 2. zadatak...Koliko ucenika je resilo 3. zadatak?

Sada pazite moju logiku. Ako niko nije resio 1. i 2. onda znaci da je 3. uradilo 97 ucenika... :rotf: Ali je problem sto se ovde misli na 1. i 2. zajedno...:think: Tako da ne znam kako da dodjem do resenja...:(

Sutra imam pismenu, a bice ovaj zadatak, tako da pomozite sto pre...:sad2:
 
Stiv pomozi meni, znas da mi matematika nije jaca strana...:mrgreen: Evo jednog glupog zadatka sto se radi u 5. osnovne, ali ja ne kapiram tekst...:dash:

Na takmicenju je ucestvovalo 100 ucenika i oni su resavali 3 zadataka. Samo 3 ucenika nisu resila ni jedan zadatak. Od preostalih, 65 je resilo 1. ili 3. a 61 ucenik je resio 2. ili 3.Nijedan ucenik nije resio 1. i 2. zadatak...Koliko ucenika je resilo 3. zadatak?

Sada pazite moju logiku. Ako niko nije resio 1. i 2. onda znaci da je 3. uradilo 97 ucenika... :rotf: Ali je problem sto se ovde misli na 1. i 2. zajedno...:think: Tako da ne znam kako da dodjem do resenja...:(

Sutra imam pismenu, a bice ovaj zadatak, tako da pomozite sto pre...:sad2:

Veoma bitno: da li je isključivo prvi ili treći ili ima učenika koji su rešili i prvi i treći zajedno.
 
Ilida skratim poentu: ako nije isključivo ili onda zadatak nema rešenja, odnosno ima dvostruko neodređeno rešenje. sada ću ti to objasniti. Ako nacrtaš dijagrame sa skupovima koji predstavljaju određene zadatke primetićeš da postoji ukupno 7 podskupova u koje treba smestiti 97 članova:

63957176.png


k1 broj učenika koji su uradili samo prvi zadatak.
k2 - prvi i treći
k3 - samo treći
k4 - drugi i treći
k5 - samo drugi
k6 - prvi i drugi
k7 - prvi drugi i treći

Znamo da je:

k1 + k2 + k3 + k4 + k5 + k6 + k7 = 97

jer tri učenika nisu uradila ni jedan zadatak.

znamo i da je:

k6 = k7 = 0

jer niko nije uradio prvi i drugi.

Ostaje:

k2 + k2 + k3 = 65

jer je 65 učenika uradilo prvi ili treći

i

k3 + k4 + k5 = 61

jer je 61 jedan učenik uradio drugi ili treći. To čini sistem od tri jednačine sa 5 nepoznatih:

k1 + k2 + k3 + k4 + k5 = 97
k1 + k2 + k3 = 65
k3 + k4 + k5 = 61

Očito da nema rešenja sem ako nije isključivo ili, odnosno da je:

k2 = k4 = 0

U tom slučaju imaš prost sistem od tri jednačine sa tri nepoznate koji se lako rešava:

k1 + k3 + k5 = 97
k1 + k3 = 65
k3 + k5 = 61
 
Stiv pomozi meni, znas da mi matematika nije jaca strana...:mrgreen: Evo jednog glupog zadatka sto se radi u 5. osnovne, ali ja ne kapiram tekst...:dash:

Na takmicenju je ucestvovalo 100 ucenika i oni su resavali 3 zadataka. Samo 3 ucenika nisu resila ni jedan zadatak. Od preostalih, 65 je resilo 1. ili 3. a 61 ucenik je resio 2. ili 3.Nijedan ucenik nije resio 1. i 2. zadatak...Koliko ucenika je resilo 3. zadatak?

Sada pazite moju logiku. Ako niko nije resio 1. i 2. onda znaci da je 3. uradilo 97 ucenika... :rotf: Ali je problem sto se ovde misli na 1. i 2. zajedno...:think: Tako da ne znam kako da dodjem do resenja...:(

Sutra imam pismenu, a bice ovaj zadatak, tako da pomozite sto pre...:sad2:

Ovaj zadatak osim analiticki mozes da resis i graficki i to na slican nacin na koji ga je Paganko radio analitickim putem . Naime. crtas tri venova dijagrama, sa medjusobnim 1-2, 2-3, 1-3 ali i 1-2-3 presecima . I ides od pozadi !

Medjutim ovo je komplikovanija metoda, tako da savetujem analiticki put :)
 
Aj Stivi probaj grafički da uradiš. Baš me zanima rešenje....
Povlacim rec :lol:

Ovaj zadatak kao da nema resenja ? :think: Zanima me odakle je ? ....

Sad cu jos malo da ga gledam ali ....
Ovaj zadatak osim analiticki mozes da resis i graficki i to na slican nacin na koji ga je Paganko radio analitickim putem . Naime. crtas tri venova dijagrama, sa medjusobnim 1-2, 2-3, 1-3 ali i 1-2-3 presecima . I ides od pozadi !

Medjutim ovo je komplikovanija metoda, tako da savetujem analiticki put :)
 
Resenje je 29 :mrgreen:

Naime, veoma je prosto samo od ovoga sto su dali nama deluje da je zadatak veoma tezak sto nije . Bacite samo pogled na Pagankov sistem . U opstem slucaju on je neresiv, ali to sto je neresiv ne znaci da ne mozemo da nadjemo ni jedno od 5 k ;)
Elem, sabiranjem poslednje dve jednacine dobijamo:

k1+k2+k3+k3+k4+k5=126

a imamo k1+k2+k3+k4+k5=97


Nama treba k3 !?

k3+97=126
k3=126-97=29 :lol:
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top