jel NEKO MOZDA ZNA ODVOR NA OVAJ ZADATAK>
ako se putanje dve MAterijalne tacke seku da li to znaci da su se one sudaile.OBJASNI.
HITNO
ako se putanje dve MAterijalne tacke seku da li to znaci da su se one sudaile.OBJASNI.
HITNO
Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
Pa šta ti misliš Filipe?
)pa nije al kako da objasnim
Између две станице воз се креће праволинијски константном брзином . Када би се кретао са брзином већом за стигао би на станицу 2 сата раније, а ако би се кретао са брзином мањом за на станицу би стигао са 3 сата закашњења. Одредити брзину воза, као и дужину пута између две станице.
v = s/t, s = (v+30)(t - 2), s = (v - 20)(t+30)
Znam da treba ovako, ali resavanjem ovog sisitema meni uopste ne ispada brzina 60 i put 360. Ne mogu da izracunam dobro Moze pomoc?
treba mi pomoc oko ovoga, ako neko moze da mi objasni kako se uopste resavaju ovi zadaci... (imajte na umu da se ne razumem u hemiju gotovo uopste)
1.) Izracunati standardnu entalpiju stvaranja etina ako su date standardne entalpije sagorevanja
C+O2 ---> CO2 delta H1 = -394 KJ/mol =delta fH (CO2)
H2 + 1/2 O2 ---> H2O delta H2=-286 KJ/mol =delta fH (H2O)
C2H2 + 5/2 O2 ---> 2 CO2 + H2O delta H3= -1301 KJ/mol
delta fH(C2H2)=?
po mogucstvu da se koristi Hesov zakon...
Elem, ovi zadaci se svi rade isto (sematski) i to na sledeci nacin . Prvo da se upoznamo sa terminologijom . Na kraju svaka jednacine reakcije uglavnom stoji ΔH i zove se toplotom (entalpijom) reakcije , i to je kolicina toplote koja se oslobodi odnosno veze u jednoj hemijskoj reakciji . Treba naglasati da je gotovo svaka reakcija pracena nekom promenom energije , odnosno tokom jedne hemijske reakcije se energija oslobodi odnosno veze . Epa velicina koja nam opisuje koliko se toplote vezalo odnosno oslobodilo zove se toplota hemijske reakcije i obelezava se sa ΔH . E sad, kako videti da li se toplota oslobodila ili vezala ? Jednostavno, ukoliko je predznak "+" toplota se vezala (potrebno je dovesti toplotu (energiju) da bi se ta reakcija izvrsila odnosno potrebno je izvrsiti "pozitivan" rad kako bi se nesto desilo) i "-" ukoliko se toplota tokom jedne hemijske reakcije oslobodila . Osim toplote hemijske reakcije imamo i toplotu nastajanja nekog jedinjenja . To je logicno toplota koju treba dovesti ili koja se oslobodi prilikom nastajanja specificnog jedinjenja . Logicno to jedinjenje ce uvek imati istu toplotu nastajanja (konstantna velicina) jer uvek nastaje zapravo isto jedinjenje . Ne moze sada za nastajnja nekog jedinjenja sad "utrosis" x kJ toplote a sutra y kJ toplote . Dakle to su sve konstante koje je besmisleno pamtiti ali ako imamo odgovarajuce podatke mozemo ih lako izracunati. Najpre treba znati da je ΔΗf za sve elemente koje se u jednacini pojavljuju u slobodnom stanju jednaka 0. Odnosno ΔΗf(H[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(F[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(Fe)=0 ΔΗf(C)=0 i tako dalje .... Dok jedinjenja npr ΔΗf(HF), ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]SO[SUB]4[/SUB]) ... vec imaju neke vrednosti ...s=vtИзмеђу две станице воз се креће праволинијски константном брзином . Када би се кретао са брзином већом за стигао би на станицу 2 сата раније, а ако би се кретао са брзином мањом за на станицу би стигао са 3 сата закашњења. Одредити брзину воза, као и дужину пута између две станице.
v = s/t, s = (v+30)(t - 2), s = (v - 20)(t+30)
Znam da treba ovako, ali resavanjem ovog sisitema meni uopste ne ispada brzina 60 i put 360. Ne mogu da izracunam dobro Moze pomoc?
pozdrav svima novi sam na forumu treba mi hitno odgovor,radi se o jednom zadatku iz hemije koji trebam rijesiti ako rijesim dobit cu 5![]()
slatka,bijela,praskasta,kristalna,kockasta,rastvorljiva u vodi,glikozin,nalazi se u repi,trsci,kolacima,ne redukujuca,invertna
zadatak:0tkrij o kome se radi,osobine,kako reaguje,napisati formulu reakcije ciklizacije,osnovne osobine i reaktivnost
hvala
Dakle ovo je takozvana hemijska termodinamika odnosno jedne posebna oblast fizicke hemije koja je mene veoma dragaElem, ovi zadaci se svi rade isto (sematski) i to na sledeci nacin . Prvo da se upoznamo sa terminologijom . Na kraju svaka jednacine reakcije uglavnom stoji ΔH i zove se toplotom (entalpijom) reakcije , i to je kolicina toplote koja se oslobodi odnosno veze u jednoj hemijskoj reakciji . Treba naglasati da je gotovo svaka reakcija pracena nekom promenom energije , odnosno tokom jedne hemijske reakcije se energija oslobodi odnosno veze . Epa velicina koja nam opisuje koliko se toplote vezalo odnosno oslobodilo zove se toplota hemijske reakcije i obelezava se sa ΔH . E sad, kako videti da li se toplota oslobodila ili vezala ? Jednostavno, ukoliko je predznak "+" toplota se vezala (potrebno je dovesti toplotu (energiju) da bi se ta reakcija izvrsila odnosno potrebno je izvrsiti "pozitivan" rad kako bi se nesto desilo) i "-" ukoliko se toplota tokom jedne hemijske reakcije oslobodila . Osim toplote hemijske reakcije imamo i toplotu nastajanja nekog jedinjenja . To je logicno toplota koju treba dovesti ili koja se oslobodi prilikom nastajanja specificnog jedinjenja . Logicno to jedinjenje ce uvek imati istu toplotu nastajanja (konstantna velicina) jer uvek nastaje zapravo isto jedinjenje . Ne moze sada za nastajnja nekog jedinjenja sad "utrosis" x kJ toplote a sutra y kJ toplote . Dakle to su sve konstante koje je besmisleno pamtiti ali ako imamo odgovarajuce podatke mozemo ih lako izracunati. Najpre treba znati da je ΔΗf za sve elemente koje se u jednacini pojavljuju u slobodnom stanju jednaka 0. Odnosno ΔΗf(H[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(F[SUB]2[/SUB])=0 ΔΗf(Fe)=0 ΔΗf(C)=0 i tako dalje .... Dok jedinjenja npr ΔΗf(HF), ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]SO[SUB]4[/SUB]) ... vec imaju neke vrednosti ...
Jedan jedini zakon koji ovde vazi koji je toliko logican da nema smisla objasnjavati ga je sledeci . Toplota jedne reakcije jednaka je razlici suma toplote nastajanja proizvoda i reaktanata . Odnosno
ΔH[SUP]o[/SUP]=Σ ΔΗf[SUB]proizvoda[/SUB] - Σ ΔΗf[SUB]reaktanata[/SUB]
Energija koja se oslobodi ili veze prilikom hem reakcije jednaka je razlici ukupne energije posle i pre reakcije . Dakle ne sme da dodje do disbalansa u energiji, ne moze tek tako da nestane negde , samo je presla iz jedan oblik u drugi ...
Bacimo se na zadatak sada kada "znamo" ovo :
Iz reakcije C+ O[SUB]2[/SUB]---> CO[SUB]2[/SUB] ΔΗ[SUB]1[/SUB]=-394kj/mol
vec znamo sledece ΔΗf(C)=0 i ΔΗf(O[SUB]2[/SUB])=0 znaci formula odozgo poprima oblik
ΔΗ=ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB]) = -394kj/mol
Na slican nacin iz druge reakcije dobijamo da je ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)=-286kj/mol
Jednacina gore u rekaciji tri poprima sledeci oblik:
ΔΗ[SUB]3[/SUB]=2*ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB])+ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)-ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])
Odavde je ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])=2*ΔΗf(CO[SUB]2[/SUB])+ΔΗf(H[SUB]2[/SUB]O)-ΔΗ[SUB]3[/SUB]
ΔΗf(C[SUB]2[/SUB]H[SUB]2[/SUB])=227kj/mol
Hvala puno, verovao ili ne ukapirala sam![]()
![]()

Evo jednog glupog zadatka sto se radi u 5. osnovne, ali ja ne kapiram tekst...
Ali je problem sto se ovde misli na 1. i 2. zajedno...
Tako da ne znam kako da dodjem do resenja...

Stiv pomozi meni, znas da mi matematika nije jaca strana...Evo jednog glupog zadatka sto se radi u 5. osnovne, ali ja ne kapiram tekst...
Na takmicenju je ucestvovalo 100 ucenika i oni su resavali 3 zadataka. Samo 3 ucenika nisu resila ni jedan zadatak. Od preostalih, 65 je resilo 1. ili 3. a 61 ucenik je resio 2. ili 3.Nijedan ucenik nije resio 1. i 2. zadatak...Koliko ucenika je resilo 3. zadatak?
Sada pazite moju logiku. Ako niko nije resio 1. i 2. onda znaci da je 3. uradilo 97 ucenika...Ali je problem sto se ovde misli na 1. i 2. zajedno...
Tako da ne znam kako da dodjem do resenja...
![]()
Sutra imam pismenu, a bice ovaj zadatak, tako da pomozite sto pre...![]()
Veoma bitno: da li je isključivo prvi ili treći ili ima učenika koji su rešili i prvi i treći zajedno.
Nemam pojma... A kako se radi uopste? Ja ne mogu da resim nikako...
Stiv pomozi meni, znas da mi matematika nije jaca strana...Evo jednog glupog zadatka sto se radi u 5. osnovne, ali ja ne kapiram tekst...
Na takmicenju je ucestvovalo 100 ucenika i oni su resavali 3 zadataka. Samo 3 ucenika nisu resila ni jedan zadatak. Od preostalih, 65 je resilo 1. ili 3. a 61 ucenik je resio 2. ili 3.Nijedan ucenik nije resio 1. i 2. zadatak...Koliko ucenika je resilo 3. zadatak?
Sada pazite moju logiku. Ako niko nije resio 1. i 2. onda znaci da je 3. uradilo 97 ucenika...Ali je problem sto se ovde misli na 1. i 2. zajedno...
Tako da ne znam kako da dodjem do resenja...
![]()
Sutra imam pismenu, a bice ovaj zadatak, tako da pomozite sto pre...![]()

Povlacim recAj Stivi probaj grafički da uradiš. Baš me zanima rešenje....

Zanima me odakle je ? ....Ovaj zadatak osim analiticki mozes da resis i graficki i to na slican nacin na koji ga je Paganko radio analitickim putem . Naime. crtas tri venova dijagrama, sa medjusobnim 1-2, 2-3, 1-3 ali i 1-2-3 presecima . I ides od pozadi !
Medjutim ovo je komplikovanija metoda, tako da savetujem analiticki put![]()

