Problemi iz matematike, fizike, hemije ...

  • Začetnik teme Začetnik teme dragana
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
Fizika za treći razred.
Elektromagnetizam

Ako se struja kroz beskonačno dug provodnik
u vakuumu poveća tri puta, intenzitet magnetne
indukcije u nekoj tački je isto kao četvorostruka
vrednost indukcije prvobitne struje na rastojanju
koje je za 10 cm veće (računato od centra provodnika).
Kolika je udaljenost date tačke od provodnika?

Rešenje: r = 30 cm

Tri puta ga pogrešno rešim, te dobijem 50 cm,
te 10 cm, te 20 cm, ali nikako da dobijem ovih 30 cm.

Da se podsetimo, od formula ima:
B=μ0/4π x 2I/r (B - magn. indukcija = mi nula kroz 4 pi, pa puta 2 I kroz r)

Evo i slicice.
290pn9f.jpg
 
Ajd ovako... Nova struja je tri puta jača, znači imamo
I[sub]1[/sub]=3I
Takođe kaže da će tako nova indukcija biti četiri puta veća od prvobitne indukcije u tački koja je 10 cm dalja od tačke koju posmatramo.
B[sub]1(r)[/sub]=4B[sub](r+10)[/sub]

Sada zameniš levu i desnu stranu sa formulama:
μ[sub]o[/sub]I[sub]1[/sub]/(4πr)=4μ[sub]o[/sub]I/(4π(r+10)) <-- Zamenimo I[sub]1[/sub]=3I i dobijemo
μ[sub]o[/sub]3I/(4πr)=4μ[sub]o[/sub]I/(4π(r+10)) Pokratiš ono što može da se pokrati i dobijaš sledeće:
3/r=4/(r+10)
3r+30=4r
r=30cm
 
Verujem da će vam ovo biti lako,pa vas molim da mi uradite što više zadataka.Hitno mi je potrebno za sutra.
1.Koliko molova ozona može nastati iz 6 molova kiseonika
2.Koliko grama kiseonika nastaje razlaganjem 2 mola živa(II)-oksida
3.Koliko molava kiseonika i koliko grama sumpora je potrebno za dobijanje 1,92g sumopr(IV)-oksida.
4.Koliko grama azot(V)-oksida je potrebno za dobijanje 0,4 mola azotne kiseline
5.Koliko grama kiseonika je potrebno za oksidaciju 5 molova ugljenik(II)-oksida
 
Verujem da će vam ovo biti lako,pa vas molim da mi uradite što više zadataka.Hitno mi je potrebno za sutra.
1.Koliko molova ozona može nastati iz 6 molova kiseonika
2.Koliko grama kiseonika nastaje razlaganjem 2 mola živa(II)-oksida
3.Koliko molava kiseonika i koliko grama sumpora je potrebno za dobijanje 1,92g sumopr(IV)-oksida.
4.Koliko grama azot(V)-oksida je potrebno za dobijanje 0,4 mola azotne kiseline
5.Koliko grama kiseonika je potrebno za oksidaciju 5 molova ugljenik(II)-oksida


A da ti malo uzmes udzbenik u ruke pa da procitas nesto,i naucis.Mislis da ce da skodi?!
 
Pregledao sam udžbenik i iz sedmog razreda i u njemu ima stehiometrija,ali ono što ja znam.Ovo su novi zadaci sa kojima se ranije nismo uopšte sretali i to je predviđeno da se radi u srednjim školama,ali ova reforma je te zadatke premsetila u osmi razred.U ovom udžbeniku za osmi razred uopšte nema urađenih primera,samo zadat zadatak.Čak nisam ni bio na času kad je nastavnica zadala te zadatke,možda je i objašnjavala kako se radi.Jedina nada ste mi bili vi,al od vas ništa.
 
Verujem da će vam ovo biti lako,pa vas molim da mi uradite što više zadataka.Hitno mi je potrebno za sutra.
1.Koliko molova ozona može nastati iz 6 molova kiseonika
2.Koliko grama kiseonika nastaje razlaganjem 2 mola živa(II)-oksida
3.Koliko molava kiseonika i koliko grama sumpora je potrebno za dobijanje 1,92g sumopr(IV)-oksida.
4.Koliko grama azot(V)-oksida je potrebno za dobijanje 0,4 mola azotne kiseline
5.Koliko grama kiseonika je potrebno za oksidaciju 5 molova ugljenik(II)-oksida
Ovo je elementarna stehiometrija . Napises jednacinu reakcije izjednacis i koristis formule M=m/n i gledas u PSE . Uradicu jedan ali mi ne pada na pamet da radim sva 5 zadatka zato sto tebe mrzi da vezbas ili samo pogledas malo u udzbenik i shemu radjenja ovog tipa zadatka .

2O[SUB]3[/SUB] <---> 3O[SUB]2[/SUB]

Iz 2 mola ozona nastaje 3 mola kiseonika = x molova ozona iz 6 mola kiseonika

2:3=x:6
x=(6*2)/3=4mola ozona

I zamisli koliko tezak zadatak . A vidim svi su ovoliko "teski" tako da knjigu u sake i ne kukaj i ne cekaj na gotovo .

Pregledao sam udžbenik i iz sedmog razreda i u njemu ima stehiometrija,ali ono što ja znam.Ovo su novi zadaci sa kojima se ranije nismo uopšte sretali i to je predviđeno da se radi u srednjim školama,ali ova reforma je te zadatke premsetila u osmi razred.U ovom udžbeniku za osmi razred uopšte nema urađenih primera,samo zadat zadatak.Čak nisam ni bio na času kad je nastavnica zadala te zadatke,možda je i objašnjavala kako se radi.Jedina nada ste mi bili vi,al od vas ništa.

Ovde niko nije po duznosti da radi bilo kome zadatke cista dobra volja , stoga suzdrzi se od ovoga "Al od vas nista" .
 
Pomoć mi je hitno potrebna ... Samo treba da mi proverite tačnost ovog rešenog zadataka.
Što više ljudi da svoje mišljenje, to bolje ...
Ako postoji neka zamerka vezana za postupak i rešenje zadataka, podelite to samnom - molim vas!

Prostudirajte svaki detalj ... :D

Hvala unapred!

2rxaed5.jpg

Zadatak je dobro uradjen stim sto si napravila gresku u pisanju u trecem redu resavanog zadatka kod prve zagrade kod drugog razlomka , napisala si sqrt(3)-1 a prethodno si napisala sqrt(3)-3 mada si vec u cetvrtom redu ispravila gresku, tako da je sigurno u pitanju bila greska u kucanju :)
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top