Primereno gradivo u osnovnoj skoli

Crtanjem se pomaze razvoj grafo-motorickih sposobnosti, a samim tim i mozdanih funkcija, pre svega vezanih za apstraktno misljenje i prostorne odnose.

I to cemo deci ukinuti sa radoscu jer ce cuti za Pabla Pikasa i u trecem uciti njegovu biografiju. Uglavnom, uporedjujem skolstvo 80-tih, u osnovnoj smo zaista dobili osnovno obrazovanje sa mnogo manje predmeta, ovo unapredjeno skolstvo koliko vidim proizvodi potpuno nesposobnu decu( cast izuzecima) a samim tim i ljude. Ali koliko vidim po odusevljenju na temi o primerenom gradivu za odredjeni uzrast, roditelji su zadovoljni, tako da nemam vise sta reci.
 
11988624_1701463120073366_2012359989418130696_n.jpg
 
I to cemo deci ukinuti sa radoscu jer ce cuti za Pabla Pikasa i u trecem uciti njegovu biografiju. Uglavnom, uporedjujem skolstvo 80-tih, u osnovnoj smo zaista dobili osnovno obrazovanje sa mnogo manje predmeta, ovo unapredjeno skolstvo koliko vidim proizvodi potpuno nesposobnu decu( cast izuzecima) a samim tim i ljude. Ali koliko vidim po odusevljenju na temi o primerenom gradivu za odredjeni uzrast, roditelji su zadovoljni, tako da nemam vise sta reci.

Znam o cemu pricas, ni ja nisam za puko teoretisanje. Ali sa druge strane se radi i o tome da dete kada vidi neku tako zanimljivu sliku i samo ce probati da tako naslika sto samo po sebi dalje vuce razvoj kreativnosti.
 
Znam o cemu pricas, ni ja nisam za puko teoretisanje. Ali sa druge strane se radi i o tome da dete kada vidi neku tako zanimljivu sliku i samo ce probati da tako naslika sto samo po sebi dalje vuce razvoj kreativnosti.

Daj boze da si u pravu. Opet kazem, moje dete pohadja casove slikanja, kod akademskog slikara, i na moje pitanje zasto ih ne uci da uocavaju oblike, znas ono trougao, krug, pravougaonik...i on kaze da je za takav pristup rano u tom uzrastu. Inace covek godinama drzi casove deci nizeg uzrasta od vrtica do 5. razreda i u temi je, tj pun iskustva u radu sa decom. Ako deca kod uciteljice budu morala da uce teoriju iz likovnog, vecina ce omrznuti taj predmet umesto da na tom casu razvijaju svoju kreativnost.
Uglavnom, imam troje dece i veliku razliku u njihovim godinama. Prva je na poslednjoj godini fakulteta, i secam se da je skolstvo kada je ona krenula bilo daleko normalnije, mada je i ona bila u nekom od eksperimentalnih odeljenja, vecito neki eksperimenti, i na kraju nista od toga, vec tog eksperimenta naredne generacije bilo nije.
 
Naime, listam udzbenik za 3.razred iz likovnog i ne mogu da verujem! Da li sam ja blesava pa se pitam kako ce izgledati cas likovnog? Udzbenik pocinje slikama Matisa, Klea pa i Pikasa.Potom sledi Pikasova biografija, pa Matisova.Zatim, jedna od tema je ritam u slikarstvu, pa lekcija o ornamentu,, kontrast....Da li zaista mislite da je udzbenik primeren uzrastu?
http://issuu.com/kreativnicentar/docs/likovna-kultura-3

Video sam nesto i ne znam sta je tu sporno.
Bolje da nauce nesto malo o tome, mozda se sete necega kasnije pa se zainteresuju.
U svak slucaju deca nece izgubiti nista ako im se predaje tako da razumeju.

Zamisli moje iznenadjenje kada sam prosle godine saznao da volim barok.
 
Video sam nesto i ne znam sta je tu sporno.
Bolje da nauce nesto malo o tome, mozda se sete necega kasnije pa se zainteresuju.
U svak slucaju deca nece izgubiti nista ako im se predaje tako da razumeju.

Zamisli moje iznenadjenje kada sam prosle godine saznao da volim barok.
Ja govorim o gradivu koje je primereno odredjenom uzrastu. Zrelost se ne postize na silu, ona se stice, pa tako i tvoje zanimanje za barok. I ja svasta nesto iz dana u dan ucim o sebi, neke stvari nisam razumela ni pre deset godina, danas ih prihvatam sa razumevanjem....
 
Ja govorim o gradivu koje je primereno odredjenom uzrastu. Zrelost se ne postize na silu, ona se stice, pa tako i tvoje zanimanje za barok. I ja svasta nesto iz dana u dan ucim o sebi, neke stvari nisam razumela ni pre deset godina, danas ih prihvatam sa razumevanjem....

Moj problem je sto sam kasno saznao ime necega sto volim.
U osnovnoj skoli smo nesto mali radili na muzickom, gradivo je bilo jako sturo.

Koliko sam video u linku koji si ostavila deci je objasnjeno na prost nacin kako da lakse crtaju. Nece im biti lako u pocetku, neka ce najverovatnije i odustati od toga. Ona deca koju to bude interesovalo i koja vole to radice po savetima i bice srecna, ona koja to shvate kao teret uradice samo za prolaz.

Na silu ne moze nista da se uradi kako treba, cak ni da se srusi zid ili obori drvo.
Za sazrevanje su potrebne godine, nekoga nevolja natera da sazri brzi a nekoga lagodan zivot opusti pa nikada ne sazri.
 

Back
Top