Predlog za drustvenu mrezu

Nemoguća Могућност

невозможный
VIP
Poruka
13.996
Mnogo se raspravlja na temu uticaja drustvenih mreza na mlade (misli se na decu do punoletnosti). Svakojake pojave se tu desavaju, tako da sam razmisljajuci o tom problemu ukacio sledece i tim povodom formiram predlog.

Vecina javnih drustvenih mreza dozvoljava deci od recimo 13 godine pa navise da koriste drustvene mreze (bilo da su web-forum tipa (recimo Facebook) bilo da su neka varijanta chata (viber, tiktok itd).

Moja poenta na ovom nivou je da su sve trenutno postojece drustvene mreze ZA ODRASLE. A da za decu nisu cak ni zamisljene a kamo li napravljene. (mozda bi eventualno ovde trebalo pomenuti google classroom mada je to donekle suzena platforma za odredjenu namenu)

Osim sto te drustvene mreze za odrasle koriste roditelji (znam mnogo ljudi koji su na viber grupama za roditelje cija su njivoa deca u nekom razredu) pa to koriste i nastavnici, ili cak nastavnici prave grupe za obavestavanje - to dakle i dalje zasniva drustvenim mrezama ZA ODRASLE.

Kao neko ko se bavi informacionom tehnologijom, jasno mi je da neki sistem ZA DECU treba da se osmisli po potrebama pre svega dece pa onda potrebama nastavnika i naravno po potrebama roditelja, ali sustinski jasno je da je MOGUCE NAPRAVITI drustvenu mrezu za decu, sa namenama i sadrzajima napravljenim za decu pre svega.

Ja to zamisljam kao otvoreni sistem (ne kao produkt neke kompanije, ili nedajboze onaj propali policijski sistem zamene OS-a na tabletima). Dakle skolski sistem, koji bi se doradjivao, prekrajao i sirio prema potrebama i sposobnoscu (omogucio bih deci, pa i nastavnicima i roditeljima da 'dorade' sistem) sto bi sa druge strane omogucilo deci da shvate mehanizme kako nesto radi i da nauce da sami prave nove stvari.

Ovo zahteva odgovarajuci tim ljudi, strucnjaka iz vise oblasti - iz samog obrazovanja, pedagogije, psihologije, ali i IT strucnjaka, skolskih uprava i administracije, do predstavnika iz drzavnog aparata koji bi trebalo da propisu generalne smernice.

Ovo je zaista ukratko. Voleo bih da cujem vasa misljenja pogotovo onih direktno iz prosvete.
 
Mnogo se raspravlja na temu uticaja drustvenih mreza na mlade (misli se na decu do punoletnosti). Svakojake pojave se tu desavaju, tako da sam razmisljajuci o tom problemu ukacio sledece i tim povodom formiram predlog.

Vecina javnih drustvenih mreza dozvoljava deci od recimo 13 godine pa navise da koriste drustvene mreze (bilo da su web-forum tipa (recimo Facebook) bilo da su neka varijanta chata (viber, tiktok itd).

Moja poenta na ovom nivou je da su sve trenutno postojece drustvene mreze ZA ODRASLE. A da za decu nisu cak ni zamisljene a kamo li napravljene. (mozda bi eventualno ovde trebalo pomenuti google classroom mada je to donekle suzena platforma za odredjenu namenu)

Osim sto te drustvene mreze za odrasle koriste roditelji (znam mnogo ljudi koji su na viber grupama za roditelje cija su njivoa deca u nekom razredu) pa to koriste i nastavnici, ili cak nastavnici prave grupe za obavestavanje - to dakle i dalje zasniva drustvenim mrezama ZA ODRASLE.

Kao neko ko se bavi informacionom tehnologijom, jasno mi je da neki sistem ZA DECU treba da se osmisli po potrebama pre svega dece pa onda potrebama nastavnika i naravno po potrebama roditelja, ali sustinski jasno je da je MOGUCE NAPRAVITI drustvenu mrezu za decu, sa namenama i sadrzajima napravljenim za decu pre svega.

Ja to zamisljam kao otvoreni sistem (ne kao produkt neke kompanije, ili nedajboze onaj propali policijski sistem zamene OS-a na tabletima). Dakle skolski sistem, koji bi se doradjivao, prekrajao i sirio prema potrebama i sposobnoscu (omogucio bih deci, pa i nastavnicima i roditeljima da 'dorade' sistem) sto bi sa druge strane omogucilo deci da shvate mehanizme kako nesto radi i da nauce da sami prave nove stvari.

Ovo zahteva odgovarajuci tim ljudi, strucnjaka iz vise oblasti - iz samog obrazovanja, pedagogije, psihologije, ali i IT strucnjaka, skolskih uprava i administracije, do predstavnika iz drzavnog aparata koji bi trebalo da propisu generalne smernice.

Ovo je zaista ukratko. Voleo bih da cujem vasa misljenja pogotovo onih direktno iz prosvete.
to bi morala da bude strogo kontrolisana mreža gde naprimer upis ide preko razrednog starešine da bi se izbeglo ubacivanje pedofila na mrežu...takođe sadržaj mora da bude strože moderisan nego na mrežama za odrasle....
 
to bi morala da bude strogo kontrolisana mreža gde naprimer upis ide preko razrednog starešine da bi se izbeglo ubacivanje pedofila na mrežu...takođe sadržaj mora da bude strože moderisan nego na mrežama za odrasle....
naravno, morao bi da postoji sistem obezbedjenja sigurno - to je jako siroko polje, mnogo sire od samo par mehanizma kontrole. To bi bila morala da bude posebna sekcija prilikom dizajna sistema.

I ne samo to nego i recimo specijalno trenirani AI za namenu obrazovanja, i svasta jos nesto.

Zelim da vam probudim mastu.
 
Lepa ti je ideja ali potpuno idealistička i neostvariva. Moje mišljenje.

ja sam od onih ljudi koji su svoje snove pretvarali u ideje, a ideje u stvarnost i to vise puta u zivotu. (cak to radim i dan danas)

Svestan sam da je ovo malo tesko izvodljivo - cak i nije puno neizvodljivo (i da je mozda zamisljeno na pogresnom mestu - ko u ovoj zemlji misli na decu?)

ali, faith moves the mountains i jos nekoliko prigodnih izreka pride. Vazno je pre svega da postoji svest, a posle ide kako ide. Racunam da bi moglo da ima zainteresovanih.

Znas, svaki put kad sam tako nesto pravio, bilo je puno ljudi koji su mi govorili, to ti nece uspeti, nemoj to da radis, sto se toliko trudis za nekog drugog itd. Navikao sam na to. Skepticizam je normalna pojava kad ima neka nova ideja. Kao da ideje bole.
 
Daleko od toga da želim da te demotivišem, ali navedi mi primer slične dr.mreže u svetu.
Meni zaista nije poznato.

Razlog vise da nekakva takva inicijativa zapocne iz neke male i nevazne zemlje na svetskom nivou.

Upravo bas zato sto nema primera, mislim da postoji polje za delovanje (a mozda tako nesto i postoji ali ni ti ni ja ne znamo). Internacionalne drustvene mreze imaju interes i ponasaju se komercijalno, time im je u interesu da imaju nekakvu monetizaciju. Upravo je u tome i jeste razlika - i nisa postojanja. Sustina ovakvog sistema nije da se na njemu neko reklamira ili na nekakav nacin monetizuje od dece ili da im se paznja distraktuje na nesto komercijalno, neko olaksana komunikacija i postojanje sigurnije okoline bez uticaja iz polja interesa 'odraslih'.

Uostalom niko ih ne sprecava da inace koriste drustvene mreze - to se ne moze valjano propisati, a da se ne kosi sa nekim sustinskim konceptom njihovog postojanja.
 
Који узраст деце би био циљна група?
Мислим да је деци кад уђу у пубертет изазов да буду "одрасли", тако да не видим како би их ово спречило да користе мреже "за одрасле", чак би им било изазов више, у фазону да је ово "за клинце"?
 
Који узраст деце би био циљна група?
Мислим да је деци кад уђу у пубертет изазов да буду "одрасли", тако да не видим како би их ово спречило да користе мреже "за одрасле", чак би им било изазов више, у фазону да је ово "за клинце"?

Vidi svestan sam problema uzrasta, i sposobnosti dece da nesto urade, shvate, nauce, prihvate - odbace - izazov.

Verovatno da bi to pokrilo uzrast od recimo 5-tog razreda pa do kraja srednje skole. (Nisam siguran kad se uvodi Informatika u skolski program). Mogu samo da kazem da nisam kompetentan - ne mogu tacno da odgovorim na pitanje - zato i smatram da u svemu tome mora da ucestvuje nastavni kadar, pedagozi, odbori, ministarstvo.... dakle mora da se osmisli primerenost.

Inace ko sto rekoh, nece decu spreciti da koriste javne drustvene mreze, ali moze da se razvije digitalni skolski sistem. Na kraju krajeva roditelji takodje odlucuju sta njihovoj deci treba. Postoji i parental contols u svoj novoj tehnologiji - ili diskreciono pravo roditelja sta dozvoljava ili ne svojoj deci.

Racunam da su deca pametna i zeljna znanja (i da su poneki vise zainteresovani a neki manje), ako im se dozvoli da i oni ucestvuju u razvoju sistema, to moze biti znacajan izazov takodje.

I da, ovako nema izbora - ili je javni sistem ili nema alternative. Dakle, ovako bi postojala alternativa.
 
Poslednja izmena:
Погледао сам мало, и видим да постоје неке друштвене мреже намењене деци, али немам конкретна искуства.

https://zigazoo.com

https://coverstar.app

Чини ми се да тако нешто у нашој земљи има смисла само ако би држава стала иза тога, а знамо сви како то код нас иде ;)
 
Погледао сам мало, и видим да постоје неке друштвене мреже намењене деци, али немам конкретна искуства.

https://zigazoo.com

https://coverstar.app

Чини ми се да тако нешто у нашој земљи има смисла само ако би држава стала иза тога, а знамо сви како то код нас иде ;)

Posto je skolski sistem, drzava bi morala da stane iza toga. Tu cak i nema dileme.
 
Погледао сам мало, и видим да постоје неке друштвене мреже намењене деци, али немам конкретна искуства.

https://zigazoo.com

https://coverstar.app

Чини ми се да тако нешто у нашој земљи има смисла само ако би држава стала иза тога, а знамо сви како то код нас иде ;)
Ovo je sve vrlo lepa zamisao, ali teško ostvariva i u funkcionalnim državama.
Zašto? Zato što deca “žure” da odrastu uporno prateći sadržaje za starije.
Možda je praktično izvodljivo u dečjem uzrastu nekom dok roditelji imaju više uticaja na detetov izbor.

A što se tiče podrške države, tu smo ispod crte. Mi elementarne uslove deci nismo omogućili za kvalitetno školovanje i razvoj.
Pogledajmo PISA testove.
A onda možemo slobodno da se pravdamo time da deca u inostranstvu manje uče, manje znaju …
 
Погледао сам мало, и видим да постоје неке друштвене мреже намењене деци, али немам конкретна искуства.

https://zigazoo.com

https://coverstar.app

Чини ми се да тако нешто у нашој земљи има смисла само ако би држава стала иза тога, а знамо сви како то код нас иде ;)

Znaci ipak neko nesto pravi na temu. Nisam ni sumnjao da sam mnogo originalan.

Eto, moze nesto da se pregleda, isproba, ali i da se ustanovi da li su primenljive kod nas (razlicita legislacija, kultura itd.) Opet nesto za sta nisam kompetentan i gde je potrebno neko strucno gledanje na primenu.
 
Изгледа ми да би било лакше направити тако нешто него добити подршку државе ;)
1.jpg
 
Ако си од лустрације прочитала лустер па би то исправила у бустер да ми упис буде смислен – имаш све квалификације! :lol:
Bez bustera ništa kad si ti u pitanju :mrgreen:.
Aha, da vidimo zašto smo došli uopšte i do lustracije :lol: .
Piši briši stil nije dobar skill, te mu sledi taj lustracija kill.

:sad2:

Što me ovo podseti na nešto. :hahaha:
 

Back
Top