blooser
Veoma poznat
- Poruka
- 14.953
Ja sam (automaticar, ETF, dipl. ing. ne Master :] ) zaposlen u firmi koja se bavi, izmedju ostalog, i automatikom i to bas PLC-ovima (zastupnici smo). I radio sam bas to jedno vreme - prakticno komercijala za opremu iz oblasti automatike.
Posla za PLC programiranje nema (tj ima vrlo malo i to verovatno razgrabe ti ljudi koji su u trendu u tom poslu). Dakle tu mrka kapa, Mito je sve lepo elaborirao i mogu samo da potvrdim.
Moj savet je da ako mozes vidis nesto iz Unix/Linux i Oracle-a, to su ozbiljnije stvari a dosta se traze i mislim da ce se traziti i vise. Takodje programiranje, samo je pitanje sta odabrati. Moj izbor bi bio nesto ozbiljnije, znaci C/C++ i slicno.
A sto se tice faksa i onome sto su nas ucili, ja sam pobornik teorije jer smatram da znanje ne moze da skodi, upravo suprotno, ali bih napravio vrlo prostu modifikaciju nastave. Za sve strucne predmete bih uveo prakticne zadatke - projekte, recimo za Elektroniku da se napravi pojacavac, ili oscilator, i to da studenti sami odu u prodavnicu, vide koliko taj deo kosta, kako izgleda, da naprave ili poruce da im se napravi stampana plocica, i na kraju da to sve zaleme i istestiraju. I tako za svaku oblast - pojacavaci, oscilatori, filtri itd. Naravno, svo potrebno znanje, proracune itd treba da obezbede predavanja i vezbe.
Drugim recima, hocu da vidim sta mi to predajes (u praksi - da napravim i da to i radi, i da vidim sta i kako radi) i da mi predajes ono sto mi treba.
Na taj nacin studenti bi videli kako teorija zapravo izgleda u praksi i cemu sluzi, a profesori ne bi mogli da trtljaju neke gluposti koje nicemu ne sluze.
Sad zamislite studenta ETF, sa nastavnim programom koji sam recimo ja imao, koji je na faksu (bukvalno sam) pravio (kupovao, proracunavao, lemio) sve te pojacavace, digitalne brojace sa LED dispejima, mikrokontrolerske zezalice koje je sam programirao, pisao programe za upravljanje u realnom vremenu na C/C++, implementirao razne algoritme da bi njegov robotic radio ovo ili ono... To bi bila "zver" koja bi mogla da radi sta god hoces i onda ne bi bilo zime.
Ali oni to nece, jer bi onda svi mogli da radimo to sto i oni :]
Posla za PLC programiranje nema (tj ima vrlo malo i to verovatno razgrabe ti ljudi koji su u trendu u tom poslu). Dakle tu mrka kapa, Mito je sve lepo elaborirao i mogu samo da potvrdim.
Moj savet je da ako mozes vidis nesto iz Unix/Linux i Oracle-a, to su ozbiljnije stvari a dosta se traze i mislim da ce se traziti i vise. Takodje programiranje, samo je pitanje sta odabrati. Moj izbor bi bio nesto ozbiljnije, znaci C/C++ i slicno.
A sto se tice faksa i onome sto su nas ucili, ja sam pobornik teorije jer smatram da znanje ne moze da skodi, upravo suprotno, ali bih napravio vrlo prostu modifikaciju nastave. Za sve strucne predmete bih uveo prakticne zadatke - projekte, recimo za Elektroniku da se napravi pojacavac, ili oscilator, i to da studenti sami odu u prodavnicu, vide koliko taj deo kosta, kako izgleda, da naprave ili poruce da im se napravi stampana plocica, i na kraju da to sve zaleme i istestiraju. I tako za svaku oblast - pojacavaci, oscilatori, filtri itd. Naravno, svo potrebno znanje, proracune itd treba da obezbede predavanja i vezbe.
Drugim recima, hocu da vidim sta mi to predajes (u praksi - da napravim i da to i radi, i da vidim sta i kako radi) i da mi predajes ono sto mi treba.
Na taj nacin studenti bi videli kako teorija zapravo izgleda u praksi i cemu sluzi, a profesori ne bi mogli da trtljaju neke gluposti koje nicemu ne sluze.
Sad zamislite studenta ETF, sa nastavnim programom koji sam recimo ja imao, koji je na faksu (bukvalno sam) pravio (kupovao, proracunavao, lemio) sve te pojacavace, digitalne brojace sa LED dispejima, mikrokontrolerske zezalice koje je sam programirao, pisao programe za upravljanje u realnom vremenu na C/C++, implementirao razne algoritme da bi njegov robotic radio ovo ili ono... To bi bila "zver" koja bi mogla da radi sta god hoces i onda ne bi bilo zime.
Ali oni to nece, jer bi onda svi mogli da radimo to sto i oni :]