Parlamentarni izbori, nova vlada i popis u Crnoj Gori (Politička situacija u CG 3)

Koji procenat govornika srpskog jezika očekujete na popisu?


  • Ukupno glasova
    46
  • Anketa je zatvorena .

Pejović: Jedino širokim konsenzusom do uvođenja srpskog jezika kao službenog​

pejovic-780x470.png

Potpredsjednik Skupštine Crne Gore Boris Pejović kazao je gostujući u emisiji “Link” da je zahtjev da se srpski jezik uvede kao službeni u Crnoj Gori potpuno legitiman, te da izvršna vlast neće odstupiti od prioriteta koji se odnose na unapređenje životnog standarda, vladavinu prava i evropske integracije.

Pejović je istakao da je Ustav jako eksplicitan u tom segmentu, te da su potrebne dvije trećine u parlamentu, tri petine od upisanih birača u biračko spisku, a to znači da 325.000 građana mora podržati inicijativu.

On ističe da se do toga može doći jedino širim društvenim konsenzusom, da svi društveno-politički akteri podrže tu inicijativu.


“Da bi se ovo pitanje riješilo moramo imati konstruktivan pristup i može se riješiti kao posljedica šireg društvenog konsenzusa, kroz participaciju svih etničkih vjerskih zajednica i opozicionih partija, samo tako možemo doći do brojke koju je Ustav propisao”, naglasio je Pejović.

https://volimpodgoricu.me/najcitani...som-do-uvodjenja-srpskog-jezika-kao-sluzbenog

Evo je Pejović otprilike rekao da je zahltjev da srpski jezik postane službeni jezik u Ustavu legitiman, čak provejava između redova da bi PES podržao ovu inicijativu.
Ali sa druge strane on je jasno rekao da je za PES ta promjena prihvatljiva striktnim poštovanjem aktuelnog Ustava koji uključuje i referendum koji mora podržati 60% upisanih u birački spisak. A da je to moguće samo ako svi politički akteri to podrže. DPS to neće podržati tako da je ta priča o tome bespredmetna.
 
Tako i meni zvuci. U sustini njegov argument je, cini mi se, da je tako usvojen Ustav 2007.
Ali nije tako usvojen ni Ustav 2007. godine. Tačno je da je novi saziv Skupštine, koja je nastala na osnovu rezultata izbora iz septembrs 2006. godine nakon referenduma, dobio zadatak da usvoji Ustav nove samostalne države pa je ona postala Ustavotvorna. Ali i ta Ustavotvirna skupština je morala taj novi Ustav da usvoji većinom koji je propisivao stari za njegovu promjenu, a to je 2/3 većina.
Sve da na to pristanu PES i Demokrate, a sumnjam da bi oni nesto takvo prihvatili, tu većinu stranke aktuelne vlasti nemaju bez stranaka manjina koje bi tada skoro sigurno napustile Vladu. A još manja je vjerovatnoća da bi na novim izborima za Ustavotvornu skupštinu došlo do te 2/3 većine.
A šta bi to značili za pristupanje Crne Gore Evropskoj Uniji mozemo misliti - da u finišu pristupnih pregovora zemlja kandidat bez ozbiljnog razloga suspenduje sopstveni Ustav i krene u proces Ustavotvorne skupštine koji uključuje i nove izbore, gdje tek ne bi bilo 2/3 većine za usvajanje novog Ustava. Tada kada treba da se fokusira na ispunjavanje završnih uslova, zemlja bi ostala bez aktuelnog Ustava i izgleda da brzo dobije novi Ustav uz skoro izvjesne masovne proteste i ogromnu političku nestabilnost.
Ako je to Mandićev cilj u redu, ali PES i Demokrate na tako nešto neće pristati. To bi moglo samo dovesti do izbacivanja ZBCG iz Vlade i dobijanjem podrške DPS-a za izglasavanje neophodnih zakona i izmjena Ustava koji su neophodni za ulazak u EU.
 
Ali nije tako usvojen ni Ustav 2007. godine. Tačno je da je novi saziv Skupštine, koja je nastala na osnovu rezultata izbora iz septembrs 2006. godine nakon referenduma, dobio zadatak da usvoji Ustav nove samostalne države pa je ona postala Ustavotvorna. Ali i ta Ustavotvirna skupština je morala taj novi Ustav da usvoji većinom koji je propisivao stari za njegovu promjenu, a to je 2/3 većina.
Sve da na to pristanu PES i Demokrate, a sumnjam da bi oni nesto takvo prihvatili, tu većinu stranke aktuelne vlasti nemaju bez stranaka manjina koje bi tada skoro sigurno napustile Vladu. A još manja je vjerovatnoća da bi na novim izborima za Ustavotvornu skupštinu došlo do te 2/3 većine.
A šta bi to značili za pristupanje Crne Gore Evropskoj Uniji mozemo misliti - da u finišu pristupnih pregovora zemlja kandidat bez ozbiljnog razloga suspenduje sopstveni Ustav i krene u proces Ustavotvorne skupštine koji uključuje i nove izbore, gdje tek ne bi bilo 2/3 većine za usvajanje novog Ustava. Tada kada treba da se fokusira na ispunjavanje završnih uslova, zemlja bi ostala bez aktuelnog Ustava i izgleda da brzo dobije novi Ustav uz skoro izvjesne masovne proteste i ogromnu političku nestabilnost.
Ako je to Mandićev cilj u redu, ali PES i Demokrate na tako nešto neće pristati. To bi moglo samo dovesti do izbacivanja ZBCG iz Vlade i dobijanjem podrške DPS-a za izglasavanje neophodnih zakona i izmjena Ustava koji su neophodni za ulazak u EU.
Ustav ce, kao sto je to danas rekao vas predsednik, morati svakako da se menja i verujem da ce biti rezultat sto sireg dogovora koji ce, izmedju ostalog, ukljucivati ravnopravnost srpskog jezika sa crnogorskim te ce se konacno staviti tacka na jednu od osnovnih polarizujucih tema u CG. Ne vidim zasto bi PES i DCG rizikovali masovne proteste i nestabilnost u finisu pristupnih pregovora. Uostalom i sami su pozitivno komentarisali ideju ravnopravnosti jezika, narocito su demokrate tu bile nedvosmislene. Da ne pricam o tome koliko bi po njih bio stetan potez zamene ZBCG-a sa DPS-om. A jos da ne pricam o tome da bi kod eventualnog zatezanja i inacenja DPS mnogo teze objasnio svojim biracima zasto koci ulazak u EU nego ZBCG. Svako kocenje evropskog puta od strane DPS ce vasi glasaci kazniti na prvim sledecim izborima.
 
Ustav ce, kao sto je to danas rekao vas predsednik, morati svakako da se menja i verujem da ce biti rezultat sto sireg dogovora koji ce, izmedju ostalog, ukljucivati ravnopravnost srpskog jezika sa crnogorskim te ce se konacno staviti tacka na jednu od osnovnih polarizujucih tema u CG. Ne vidim zasto bi PES i DCG rizikovali masovne proteste i nestabilnost u finisu pristupnih pregovora. Uostalom i sami su pozitivno komentarisali ideju ravnopravnosti jezika, narocito su demokrate tu bile nedvosmislene. Da ne pricam o tome koliko bi po njih bio stetan potez zamene ZBCG-a sa DPS-om. A jos da ne pricam o tome da bi kod eventualnog zatezanja i inacenja DPS mnogo teze objasnio svojim biracima zasto koci ulazak u EU nego ZBCG. Svako kocenje evropskog puta od strane DPS ce vasi glasaci kazniti na prvim sledecim izborima.

U vasim cetnickim snovima
 
Evo je Pejović otprilike rekao da je zahltjev da srpski jezik postane službeni jezik u Ustavu legitiman, čak provejava između redova da bi PES podržao ovu inicijativu.
Ali sa druge strane on je jasno rekao da je za PES ta promjena prihvatljiva striktnim poštovanjem aktuelnog Ustava koji uključuje i referendum koji mora podržati 60% upisanih u birački spisak. A da je to moguće samo ako svi politički akteri to podrže. DPS to neće podržati tako da je ta priča o tome bespredmetna.
Postoje razliciti modaliteti kako uspostvaiti ravnpravnost. Bitno je za pocetak da postoji politicka volja a siguran sam da dogovor moze da se postigne. Ja licno bih najpre podrzao dopisivanje clana koji bi precizirao da nema nikakve razlike izmedju sluzbenog jezika i jezika u sluzbenoj upotrebi sto je i bila pretpostavka kojom je PZP ubedjen da podrzi Ustav iz 2007. Pozeljno bi bilo da prethodno Ustavni sud donese takvu presudu tj. revidira predjasnju. Sta vise, da hipoteticki mogu da biram da li bih radije imao srpski i crnogorski kao sluzbene ili srpski, crnogorski, bosanski, hrvatski i albanski birao bih drugu opciju. Sto veca inkluzivnost, sto veca kohezija, sto siri konsenzus, sto manje podela.
 

Smailović: Mandić da ne govori u ime parlamentarne većine, nema podršku Bošnjačke stranke​

Mandić je ranije kazao da postoji nova parlamentarna većina "koja želi da konstatuje ono što je narod jasno i nedvosmisleno rekao, a to je da većina govori srpskim jezikom i traži da dobije status službenog“

https://www.vijesti.me/v/731099?utm...pp_android&utm_campaign=vijesti_share_counter

Evo poslije Nika Đeljošaja i Bošnjačka stranka eksplicitno poručila da neće podržati Mandićev naum da srpski postane službeni jezik uz crnogorski. Vladajuća većina nema ni 2/3 većinu koja je samo preduslov da dođe do referenduma, tako nešto bi bez manjinskih stranaka podržalo samo 44 od 81 poslanika, a za 2/3 su nephodna 54 glasa, nedostaje 10. Naravno nema ništa ni od nekakve Ustavotvorne skupštine jer sve da to podrže Demokrate i PES, neophodni bi bili novi izbori a onda opet 2/3 većina za usvajanje novog Ustava a na tim izborima ove stranke zajedno bi imale manje od današnjih 44 mandata a da ne govorimo od neophodnih 54.
mujage više mrze Srbe nego što brinu o sebi.
Eto zataškava se ubistvo Alije
Da je to Srbin uradio od svinjoglavog Fejzića ne bi moglo da se živi.
 
Ali nije tako usvojen ni Ustav 2007. godine. Tačno je da je novi saziv Skupštine, koja je nastala na osnovu rezultata izbora iz septembrs 2006. godine nakon referenduma, dobio zadatak da usvoji Ustav nove samostalne države pa je ona postala Ustavotvorna. Ali i ta Ustavotvirna skupština je morala taj novi Ustav da usvoji većinom koji je propisivao stari za njegovu promjenu, a to je 2/3 većina.
Sve da na to pristanu PES i Demokrate, a sumnjam da bi oni nesto takvo prihvatili, tu većinu stranke aktuelne vlasti nemaju bez stranaka manjina koje bi tada skoro sigurno napustile Vladu. A još manja je vjerovatnoća da bi na novim izborima za Ustavotvornu skupštinu došlo do te 2/3 većine.
A šta bi to značili za pristupanje Crne Gore Evropskoj Uniji mozemo misliti - da u finišu pristupnih pregovora zemlja kandidat bez ozbiljnog razloga suspenduje sopstveni Ustav i krene u proces Ustavotvorne skupštine koji uključuje i nove izbore, gdje tek ne bi bilo 2/3 većine za usvajanje novog Ustava. Tada kada treba da se fokusira na ispunjavanje završnih uslova, zemlja bi ostala bez aktuelnog Ustava i izgleda da brzo dobije novi Ustav uz skoro izvjesne masovne proteste i ogromnu političku nestabilnost.
Ako je to Mandićev cilj u redu, ali PES i Demokrate na tako nešto neće pristati. To bi moglo samo dovesti do izbacivanja ZBCG iz Vlade i dobijanjem podrške DPS-a za izglasavanje neophodnih zakona i izmjena Ustava koji su neophodni za ulazak u EU.
A Hrvatima može da se pogoduje,
I kakav finiš ptegovora kad 4 godine ni jedno poglavlje niste zatvorili
 
Ustav ce, kao sto je to danas rekao vas predsednik, morati svakako da se menja i verujem da ce biti rezultat sto sireg dogovora koji ce, izmedju ostalog, ukljucivati ravnopravnost srpskog jezika sa crnogorskim te ce se konacno staviti tacka na jednu od osnovnih polarizujucih tema u CG. Ne vidim zasto bi PES i DCG rizikovali masovne proteste i nestabilnost u finisu pristupnih pregovora. Uostalom i sami su pozitivno komentarisali ideju ravnopravnosti jezika, narocito su demokrate tu bile nedvosmislene. Da ne pricam o tome koliko bi po njih bio stetan potez zamene ZBCG-a sa DPS-om. A jos da ne pricam o tome da bi kod eventualnog zatezanja i inacenja DPS mnogo teze objasnio svojim biracima zasto koci ulazak u EU nego ZBCG. Svako kocenje evropskog puta od strane DPS ce vasi glasaci kazniti na prvim sledecim izborima.c
Verovatno je u plećku gledao pa zna ,
 
DPS se žali što niko neće sa njima u koaliciju. No, DPS je s razlogom dobio status crne ovce.
U nekoliko navrata je bio protiv demokratije. Tj. protiv većinske volje građana CG. Kad je uveo zemlju u NATO, kad je priznao Kosovo, kad je pokušao da oduzme imovinu crnogorskoj SPC, pa i kad je najbrojniji jezik sklonio sa pozicije zvaničnog.

Pitanje vraćanja statusa srpskom jeziku je nešto na čemu DPS može smanjiniti deficit demokratskog legitimiteta, time što će podržati Mandića. Tako bi pokazao da ipak u nečemu sluša narod građane, i povratio koalicioni potencijal.
 
Ustav ce, kao sto je to danas rekao vas predsednik, morati svakako da se menja i verujem da ce biti rezultat sto sireg dogovora koji ce, izmedju ostalog, ukljucivati ravnopravnost srpskog jezika sa crnogorskim te ce se konacno staviti tacka na jednu od osnovnih polarizujucih tema u CG.
Ustav će da se mijenja u vezi onih neophodnih promjena koje traži EU u cilju harmonizacije naših propisa sa propisima EU. I u vezi tih ustavnih promjena DPS je najavio podršku. Tako da će se lako doći do tih ustavnih promjena i 2/3 većine. Čak i znatno veće od 2/3.
Ali DPS nije najavio podršku za ustavne promjene koje EU ne zahtjeva. A pitanje ustavnih promjena službenog jezika nije zahtjev EU.
EU ne zahtjeva da se pitanje službenog jezika mijenja u našem Ustavu. Čak mislim da će biti izričito protiv otvaranja identitetskih pitanja u ovom trenutku i tražiće da se koncentrišemo na ispunjavanju evropske pretpristupne agende a ne da se rasplinjavamo oko stvari za koje ne postoji široki konzenzus i koje dijele građane.
 
Evo sta kaze Koprivica. Potpisujem svaku rec.

https://borba.me/koprivica-srpski-j...zen-iz-srbije-nego-je-utemeljen-u-crnoj-gori/

„Smatram da i srpski jezik treba da ima status službenog jezika, odnosno da u Crnoj Gori svi jezici budu ravnopravni, bez uspostavljanja jezika prvog i drugog reda“, rekao je Koprivica.
Legitiman stav. Ali u Republici Irskoj, punopravnoj članici EU upravo imamo primjer gdje postoje jezici koji su u Ustavu R.Irske navedeni kao "prvi" i "drugi":
Screenshot_20241104-215853_Chrome.jpg

Ono što je zanimljivo je i šta konkretno piše u Ustavu Republike Srbije u vezi jezika:
Screenshot_20241104-215457_Write on PDF.jpg

U njemu se ne spominje "službeni jezik" već piše: "U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćirilično pismo."
Pa isto to piše u vezi srpskog jezika i u Ustavu Crne Gore, praktično identičan termin kao u Ustavu Srbije:
Screenshot_20241104-215631_Chrome.jpg

I ono što je zanimljivo je ova sveza "i" u Ustavu Crne Gore: "U sluzbenoj upotrebi su i ...". Zasto bi se stavljala to "i" kada je moglo i bez tog "i"? To "i" kao da naglašava da su "i srpski, bosanki, albanski i hrvatski jezik" u službenoj upotrebi kao i crnogorski, koji je kao u Ustavu Republike Irske naglašen kao "prvi" ali je u praksi ravnopravan da engleskim. Tako ispada da je srpski, baš kao i bosanski, albanski i hrvatski praktično ravnopravan sa crnogorskim koji samo u Ustavu zauzima naglašeno počasno prvo mjesto.
 
Ništa sa Podgoricom, neće niko ni sa kim?
Prerano je to. Niko žuriti neće. Najvjerovatnije će se čekati ishod izbora u Budvi, možda i u Beranama pa da se procjeni stanje. I da se možda u svim ovim opštinama pravi identičan paket aranžman. Bez obzira ko ga pravio. Jer što bi Jakov pravio aranžman sa PES-om, Demokratama i ZBCG u Podgorici ako u vlast ne prime i liste koje on indirektno podržava u Budvi i sjutra u Beranama? Recimo možda će tražiti da se Jovanovićeva lista obavezno uključi u budvansku vlast. Pa će negdje sigurno tražiti gradonačelnika ako se popusti u druge dvije opštine. Recimo popusti u Budvi i Beranama ali zato u PG da bude njegov gradonačelnik. Opet sve zavisno od rezultata u Budvi i Beranama.
 
Legitiman stav. Ali u Republici Irskoj, punopravnoj članici EU upravo imamo primjer gdje postoje jezici koji su u Ustavu R.Irske navedeni kao "prvi" i "drugi":
Pogledajte prilog 1637096
Ono što je zanimljivo je i šta konkretno piše u Ustavu Republike Srbije u vezi jezika:
Pogledajte prilog 1637097
U njemu se ne spominje "službeni jezik" već piše: "U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćirilično pismo."
Pa isto to piše u vezi srpskog jezika i u Ustavu Crne Gore, praktično identičan termin kao u Ustavu Srbije:
Pogledajte prilog 1637100
I ono što je zanimljivo je ova sveza "i" u Ustavu Crne Gore: "U sluzbenoj upotrebi su i ...". Zasto bi se stavljala to "i" kada je moglo i bez tog "i"? To "i" kao da naglašava da su "i srpski, bosanki, albanski i hrvatski jezik" u službenoj upotrebi kao i crnogorski, koji je kao u Ustavu Republike Irske naglašen kao "prvi" ali je u praksi ravnopravan da engleskim. Tako ispada da je srpski, baš kao i bosanski, albanski i hrvatski praktično ravnopravan sa crnogorskim koji samo u Ustavu zauzima naglašeno počasno prvo mjesto.
Vec smo razgovarali o Irskoj. Irska je nacionalna drzava i tu svaka analogija prestaje. Sto se Ustava tice, Kju je rekao da sa pravne tacke gledista ne bi trebalo da bude razlike izmedju ta 2 termina ali da je Ustavni sud doneo odluku kojom se ta razlika pravi. Zato kazem, prosto treba revidirati tu presudu. Tehnicki za tako nesto ne bi ni trebalo menjati Ustav. Tu se jedino slazem, ali sutra bi neko lako ponovo mogao da dovede srpski u podredjen polozaj te je najbolje to jasno definisati u Ustavu. Evo ti zvanican sajt vlade CG. Gde ovde vidis srpski? Gde vidis albanski i druge jezike u sluzbenoj upotrebi? https://www.gov.me/
 
Legitiman stav. Ali u Republici Irskoj, punopravnoj članici EU upravo imamo primjer gdje postoje jezici koji su u Ustavu R.Irske navedeni kao "prvi" i "drugi":
Pogledajte prilog 1637096
Ono što je zanimljivo je i šta konkretno piše u Ustavu Republike Srbije u vezi jezika:
Pogledajte prilog 1637097
U njemu se ne spominje "službeni jezik" već piše: "U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćirilično pismo."
Pa isto to piše u vezi srpskog jezika i u Ustavu Crne Gore, praktično identičan termin kao u Ustavu Srbije:
Pogledajte prilog 1637100
I ono što je zanimljivo je ova sveza "i" u Ustavu Crne Gore: "U sluzbenoj upotrebi su i ...". Zasto bi se stavljala to "i" kada je moglo i bez tog "i"? To "i" kao da naglašava da su "i srpski, bosanki, albanski i hrvatski jezik" u službenoj upotrebi kao i crnogorski, koji je kao u Ustavu Republike Irske naglašen kao "prvi" ali je u praksi ravnopravan da engleskim. Tako ispada da je srpski, baš kao i bosanski, albanski i hrvatski praktično ravnopravan sa crnogorskim koji samo u Ustavu zauzima naglašeno počasno prvo mjesto.
Skup%C5%A1tina-CG-glavna-zgrada.jpg

Evo i slike skupstine? Gde je ovde natpis na albanskom recimo?
 
Naglaseno pocasno mesto je jedna od stvari koja bi mogla da predstavlja kompromis dokle god nema pravne razlike. Nemam nista protiv da se ovako nesto prepise iz irskog Ustava. I da pojasnim prethodni komentar. Ustav Crne Gore ne mora da se nuzno menja ukoliko ce se tumaciti drugacije. Znaci sve sto si rekao, i sto u Ustavu (donekle) pise, da se primenjuje. Ali problem je upravo taj sto je Ustav nakaradno napisan sa ciljem da bi se u praksi napravila pravna razlika u terminima "sluzbeni jezik" i "jezik u sluzbenoj upotrebi". Ustav je diskriminatoran i iz niza drugih razloga ali je pre svega diskriminatorna njegova primena. Samim tim je najbolje resenje da se Ustav menja. Primera radi, bosnjacki i albanski se u CG tretiraju kao manjinski jezici u skladu sa Zakonom o manjinskim pravima te su u praksi ovi jezici sluzbeni samo u opstinama gde ih ima vise od 5% sto je ilustracija nejednakosti crnogorskog i ostalih jezika koji se nalaze u Ustavu. Zogovic je pre neki dan pricao o dopuni Ustava sto je definitivno najbolje resenje. Ti @Casino Royal neces time izgubiti nista, jedino ce govornici srpskog i potencijalno drugih jezika dobiti ravnopravnost. Tuzno je da toliko zapinjes oko necega gde nista ne gubis.
 
Poslednja izmena:
Naglaseno pocasno mesto je jedna od stvari koja bi mogla da predstavlja kompromis dokle god nema pravne razlike. Nemam nista protiv da se ovako nesto prepise iz irskog Ustava. I da pojasnim prethodni komentar. Ustav Crne Gore ne mora da se nuzno menja ukoliko ce se tumaciti drugacije. Znaci sve sto si rekao, i sto u Ustavu (donekle) pise, da se primenjuje.
Ni ja nemam ništa protiv ovoga što si napisao.

Zogovic je pre neki dan pricao o dopuni Ustava sto je definitivno najbolje resenje. Ti @Casino Royal neces time izgubiti nista, jedino ce govornici srpskog i potencijalno drugih jezika dobiti ravnopravnost. Tuzno je da toliko zapinjes oko necega gde nista ne gubis.
ZBCG odavno predlaže dopunu Ustava. Ali ne može se dopunjavati postojeći član Ustava na način da se izglasa 2/3 većinom ako se već traži za njegovu promjenu i referendum.
Takođe ne može se Ustav dopunjavati u smislu da se nekim procentom odredi kao u Makedoniji koji je jezik službeni uz crnogorski. Jer sve da se taj procenat spusti na 1% imaćemo problem sa hrvatskim koji je spomenut u Ustavu kao jezik u sluzbenoj upotrebi a na popisu je ispod 1%. Ostali da budu službeni jer su preko 1% a on da ostane jezik u službenoj upotrebi jer je ispod 1%, a u prethodnom članu bi jasno bilo navedemo koji su jezici u sluzbenoj upotrebi? To je tako neizvodljivo.
Jedino sto je izvodljivo i da dobije podršku id 2/3 je da se doda novi član Ustava u kom bi pisalo da "sluzbeni jezik" i "jezik u sluzbenoj upotrebi" imaju isto pravno dejstvo ili da su ti termini sinonimi.
 
Poslednja izmena:
Evo ti zvanican sajt vlade CG. Gde ovde vidis srpski? Gde vidis albanski i druge jezike u sluzbenoj upotrebi? https://www.gov.me/
Albanski zaista ne vidim. Ali sve ostale jezike vidim 🤷😉 Čak vidim da je adresa Vlade Crne Gore: Karađorđeva bb, ina tom mjedtu je upravo od Milovog vremena. Pored toliko Petrovića. Ugroženi Srbi u CG 🙄 Da podsjetim da je ovo sajt Vlade u kojoj sjede predstavnici ZBCG, SNP-a, Demokrata, PES-a itd.
Inače što se tiče Finske u njenom Ustavu ne poše da su finski i švedski službeni ili jezici u službenoj upotrebi, već piše ovo:
Screenshot_20241104-230719_Write on PDF.jpg

To bi se moglo sprovesti i u Skupštini i Vladi Crne Gore, sve dokumente objavljivati na latinici, ćirilici i na albanskom jeziku. Inače je već dozvoljena upotreba albanskog jezika u Skupštini Crne Gore, jedino nije još njegova pisana upotreba i nije postavljena tabla na zgradi Skupstine. A na zgradi Predsjednika bi se mogle dodati i još dvije table gdje bi na ćiriilici i latinici pisalo "Predśednik" kad već tjeramo mak na konac.
 

Back
Top