Pamtite li "šuvarice"? (reforma obrazovanja koje se nerado sećamo)

Експеримент до експеримента...

И даље смо у неким другим експериментима... :kafa:

--
Институционално васпитање и образовање заборавити...

Деца када дођу из чколе, да рапортирају родитељима, шта им је речено о антиморалу и шта су све погрешно учила...
I šta onda, ti roditelji će ispraviti našu grešku ?
 
@Lagerta, честитам на одлично постављеној и приказаној теми. То је скоро елаборат. Иначе, завршио сам гимназију пре усмереног, када је образовање заиста било одлично постављено. Са знањем из основне лако сам примљен у тада елитну гимназију, а са гимназијским знањем сам положио математику на Економском факултету на првој години, а да нисам ни отворио уџбеник. Није то нешто чиме се поносим, али је илустрација квалитета тадашњих школа.

О усмереном знам само да је професорка латинског, легендарна Puela, распоређена да ради као библитекарка. Срамота.

Изгледа да су све реформе у суштини биле деградација знања и образовања.
 
I šta onda, ti roditelji će ispraviti našu grešku ?

Али, нисте ви прихватили окупацију и програме...дајеш себи превелик значај...

Ти се не питаш, већ спроводиш договорено, понекад успеш и да заобиђеш очигледан неквалитет, неонтологију, фалсификат,...
 
Ne dajem sebi preveliki značaj, već dajem sliku realnosti u obrazovanju . Imamo plan i porgram, nemamo prava da ga menjamo ali mi ipak uspevamo da iškolujemo dobre generacije, što govori o našem izboru da previdimo nepotrebno a zadato i da obratimo pažnju na bitno .Da se držim plana, kao pijan plota, crtali bi smo svi cvetiće i jednoroge ;) prilagođavam gradivo potrebama dece a ne obratno . I nit sam jedina nit posebna zbog toga .
 
Poslednja izmena:
@Lagerta, честитам на одлично постављеној и приказаној теми. То је скоро елаборат. Иначе, завршио сам гимназију пре усмереног, када је образовање заиста било одлично постављено. Са знањем из основне лако сам примљен у тада елитну гимназију, а са гимназијским знањем сам положио математику на Економском факултету на првој години, а да нисам ни отворио уџбеник. Није то нешто чиме се поносим, али је илустрација квалитета тадашњих школа.

О усмереном знам само да је професорка латинског, легендарна Puela, распоређена да ради као библитекарка. Срамота.

Изгледа да су све реформе у суштини биле деградација знања и образовања.

Окупација не допире у сваки народни ћошак. Ни Турци нису могли свугде заћи, осим по већим градовима
 
Касније су ти, који су то похађали, завршавали на бироима или се преко веза запошљавали као шалтеруше и слично.
Суноврат образовања!
Ovo jednostavno nije tačno.
Većina tih "izmišljenih zanimanja" je stvorena za potrebe privrede.
Tamo gde je bilo drastičnog manjka tih zanimanja, učenici su dobijali stipendije od firmi.
Tako se dešavalo da za zanimanje livac, rukovalac građevinskih mašina, ili izrađivač delova obuće, država obezbeđuje domski smeštaj, a firma stipendije i radno mesto nakon završetka školovanja.
Znam par generacija učenika koji su se školovali za zanimanja vezana za dalekovode, strujne siteme i tome slično, pa su odmah nakon srednje škole odlazili na elektrane ili u elektrodistibucije.
Oni koji su se opredeljivali za smerove van proizvodnih, uglavnom su nastavljali školovanje.
Ne kažem da nije bilo onih koji su zalutali u svom usmerenju, ali većina učenika je našla svoje mesto jednostavno zato što je privreda bila u usponu.

Takođe, ako posmatramo način školovanja tih učenika, vidimo da je model onih proizvodnih zanimanja bio sličan modelu današnjeg dualnog obrazovanja o kome svi trube, ali ga ne primenjuju jer bi bilo neuspešno, neprimenjivo u slučaju naše privrede.

"Šuvarica" je ukinuta i dobila je pogrdan naziv onog momenta kad je naša privreda krenula u sunovrat.
 
Ovo jednostavno nije tačno.
Većina tih "izmišljenih zanimanja" je stvorena za potrebe privrede.
Tamo gde je bilo drastičnog manjka tih zanimanja, učenici su dobijali stipendije od firmi.
Tako se dešavalo da za zanimanje livac, rukovalac građevinskih mašina, ili izrađivač delova obuće, država obezbeđuje domski smeštaj, a firma stipendije i radno mesto nakon završetka školovanja.
Znam par generacija učenika koji su se školovali za zanimanja vezana za dalekovode, strujne siteme i tome slično, pa su odmah nakon srednje škole odlazili na elektrane ili u elektrodistibucije.
Oni koji su se opredeljivali za smerove van proizvodnih, uglavnom su nastavljali školovanje.
Ne kažem da nije bilo onih koji su zalutali u svom usmerenju, ali većina učenika je našla svoje mesto jednostavno zato što je privreda bila u usponu.

Takođe, ako posmatramo način školovanja tih učenika, vidimo da je model onih proizvodnih zanimanja bio sličan modelu današnjeg dualnog obrazovanja o kome svi trube, ali ga ne primenjuju jer bi bilo neuspešno, neprimenjivo u slučaju naše privrede.

"Šuvarica" je ukinuta i dobila je pogrdan naziv onog momenta kad je naša privreda krenula u sunovrat.

Није тачно да је тада привреда била у успону.

То је време стабилизације, а 5-7 год пре стабилизације привреда се више задуживала од УСА него отплаћивала дугове
 
Ovo jednostavno nije tačno.
Većina tih "izmišljenih zanimanja" je stvorena za potrebe privrede.
Tamo gde je bilo drastičnog manjka tih zanimanja, učenici su dobijali stipendije od firmi.
Tako se dešavalo da za zanimanje livac, rukovalac građevinskih mašina, ili izrađivač delova obuće, država obezbeđuje domski smeštaj, a firma stipendije i radno mesto nakon završetka školovanja.
Znam par generacija učenika koji su se školovali za zanimanja vezana za dalekovode, strujne siteme i tome slično, pa su odmah nakon srednje škole odlazili na elektrane ili u elektrodistibucije.
Oni koji su se opredeljivali za smerove van proizvodnih, uglavnom su nastavljali školovanje.
Ne kažem da nije bilo onih koji su zalutali u svom usmerenju, ali većina učenika je našla svoje mesto jednostavno zato što je privreda bila u usponu.

Takođe, ako posmatramo način školovanja tih učenika, vidimo da je model onih proizvodnih zanimanja bio sličan modelu današnjeg dualnog obrazovanja o kome svi trube, ali ga ne primenjuju jer bi bilo neuspešno, neprimenjivo u slučaju naše privrede.

"Šuvarica" je ukinuta i dobila je pogrdan naziv onog momenta kad je naša privreda krenula u sunovrat.
На жалост имао сам прилику да радим са многима из тог усмереног образовања и то је било катастрофално.
Цела прича са СОУР, ОУР и школовањем кадра за ту причу завршила се катастрофално.
Тако да те чињенице демантују.
 
Није тачно да је тада привреда била у успону.

То је време стабилизације, а 5-7 год пре стабилизације привреда се више задуживала од УСА него отплаћивала дугове
Dr Božo Drašković u članku Deindustrijalizacija Srbije, navodi da naš industrijski sunovrat počinje od 1990.

"...Prvi period je epoha intenzivne industrijalizacije od 1960. do 1990. godine. U tom periodu je broj industrijskih radnika porastao za skoro tri puta i to sa 389 hiljada iz 1960. na 998 hiljada u 1990. godini. Drugi period je period deindustrijalizacije, meren promenom broja zaposlenih u tom sektoru, a radi se o periodu 1990-2010. godina, kada je broj industrijskih radnika opao sa 998 hiljada na 312 hiljada."

Usmereno obrazovanje je plansko obrazovanje. Neko je morao da vodi računa o potrebama industrije, a ne kao danas.
 
На жалост имао сам прилику да радим са многима из тог усмереног образовања и то је било катастрофално.
Цела прича са СОУР, ОУР и школовањем кадра за ту причу завршила се катастрофално.
Тако да те чињенице демантују.
Možeš fabrike da zoveš SOUR, OUR ili kako želiš, činjenica je da su neke od njih zapošljavale preko hiljadu radnika i da su radile u tri smene.
Obrazovanje je smisleno ukoliko imaš za šta i za koga da obrazuješ mlade ljude.
 

Back
Top