Najpoznatiji modni dizajneri

  • Modni dizajner osmišljava odevne kombinacije linija, proporcija, boja i tekstura. Iako su veštine šivanja i izrade uzoraka korisne, one nisu preduslov uspešnog modnog dizajna. Većina modnih dizajnera formalno je obučena ili naučena.
  • Tehnički dizajner sarađuje sa dizajnerskim timom i fabrikama u inostranstvu kako bi se osigurala ispravna konstrukcija odeće, odgovarajući izbor tkanina i dobar fit. Tehnički dizajner uklapa uzorke odevnih predmeta na odgovarajući model i odlučuje koje dimenzije stakla i konstrukcije treba izvršiti pre masovne proizvodnje odeće.
  • Krojač izrađuje odeće po meri napravljene po meri klijenta; posebno odijela (kaput i pantalone, jakna i suknja, itd.).
  • Dizajner tekstila dizajnira tkanine i otisci odeće i nameštaja. Većina tekstilnih dizajnera formalno se obučava u školi.
  • Stilista koordinira odeću, nakit i detalje koji se koristi u modnoj fotografiji i prezentaciji modnih pista. Stilista takođe može sarađivati sa pojedinačnim klijentom kako bi dizajnirao usklađenu garderobu.
  • Modni kupac bira i kupuje mešavinu odeće koja je dostupna u trgovinama, robnim kućama i lanac prodavnica.
  • Krojačica šije odeću spremnu za nošenje ili za masovnu proizvodnju ručno ili sa šivaćom mašinom.
  • Predavač modnog dizajna predaje umetnost i zanat modnog dizajna u umetničkoj ili modnoj školi.
  • Ilustrator crta i slika dizajnirane odeće za komercijalnu upotrebu.
  • Modni prognostičar predviđa koje će boje, stilovi i oblici biti popularni ("u trendu") pre nego što odeća bude u prodaji u prodavnicama.
  • Model nosi i prikazuje odjeću na modnim revijama i na fotografijama.
  • Modni novinar piše modne članke koji opisuju predstavljene odevne predmete ili modne trendove, za časopise ili novine.
  • Savetnik za slike, savetnik za garderobu ili modni savetnik preporučuje stilove i boje koje idu uz klijenta.
 
slikaCasopis-za-vizuelne-medije-Moment-br-1--258642913v280h210.jpg

Casopis za vizuelne medije
 
Moda je socijalni fenomen, koji je zajednički mnogim oblastima ljudskih aktivnosti i razmišljanja. Uspon i pad mode je posebno dokumentovan u sledećim oblastima:

  • arhitektura, unutrašnji dizajn, i pejzažni dizajn
  • umetnost i struka
  • telo, odeća i kostim, kozmetika, frizura, juveliri - s kojim najčešće ljudi poistovećuju pojam "moda"
  • plesanje i muzika
  • stil (način oblačenja), sleng, i drugi oblici pričanja
  • ekonomija
  • zabava, igrice, hobi, sport
  • menadžment, menadžerski stilovi i načini organizovanja
  • politika i mas mediji, posebno načini razgovora podsticani od strane medija
  • filozofija i religija
  • sociologija i značaj oblačenja za izgradnju identiteta
  • tehnologija, na primer izbor tehnike komjuterskog programiranja
  • Industrija uslužne delatnosti, dizajniranje uniformi za hotele, restorane, kazino, razne vrste klubova, ne bi li se reflektovao brend.
  • životinje koje se drže kao kućni ljubimci i kao egzotični ljubimci.
  • biljke i cveće koje se drži kao ukrasne biljke.
  • kamenje koje se drži kao ukrasno.
  • gastronomija i hrana
 
Termini „moderan“ i „nemoderan“ se koriste da opišu da li je neko ili nešto u skladu sa trenutnim ili nekim drugim, popularnim modnim izražavanjem. Termin „moderan“ se obično koristi u pozitivnom smislu, kao sinonim za glamur, lepotu i stil. U tom smislu, moda je vrsta zajedničke umetnosti u kojoj kultura dolazi do izražaja. Međutim, ovaj termin se koristi i u negativnom smislu, kao sinonim za hir, trend i materijalizam.
 
Iako je u istoriji moda često bila viđena kao "šašava ženska profesija”, za šta su najpre zaslužni muškarci čija je pozicija u svetu mode - paradoksalno - daleko dominantnija, čitava rasprava o prikazivanju ženskog tela ukazuje na jačinu uticaja modne industrije na formiranje i posredovanje željenih slika žene.
Nećemo uopšte pogrešiti ako kažemo da je priča o Koko Šanel priča o modi 20. veka. Avangardna, drugačija, smela, 20-ih godina prošlog veka lansirala je novi modni stil koji je bio u potpunoj suprotnosti s dotadašnjim modnim standardima. Smatrala je jednostavnost ključem istinske elegancije, te je shodno tome promenila žensku modu na način da je ženama skinula neudobne korsete i ponudila im svakodnevnu, praktičnu odeću koja je oslobodila žensko telo. Inspiraciju za svoj novi modni pristup je crpela iz materijala i čistih linija muške odeće. Koko Šanel je najviše ostala zapamćena po ženskom odelu koje se sastoji od suknje do kolena i sakoa, po maloj crnoj haljini i po parfemu „Chanel No. 5“ koji je postao legendarni miris 20. veka. Njene ideje se nisu završavale samo na kreiranju modela, ona je iskreirala kompletan modni stil. Sastavni delovi Šanel stila postale su ručne torbice sa drškama od zlatnih obruča spojenih u lanac, šik detalji u vidu velikog cveta na reveru ili biserne, višeslojne ogrlice, ali i ravne cipele. Koko se nije dokazala samo kao vrsna modna dizajnerka i kreatorka, već i kao veoma promućurna i sposobna poslovna žena.
zip-0000009519-article.jpg
 
Poslednja izmena:
Rođena Gabrielle Bonheur Chanel, „Coco“ je bila izvrsni francuski modni dizajner i osnivač dobro poznatog brenda Chanel, čija su je modernistička misao, praktičan dizajn i težnja skupoj jednostavnosti učinili važnom i uticajnom ličnošću u modi 20. veka. Coco Chanel je jedina modna dizajnerka koja je imenovana za Time 100: Najvažniji ljudi veka.
 
Modna pionirka oslobodila je žene iz krutih korseta i stvorila kultne modne predmete koje i danas nosimo

Teško je zamisliti kako bi svet izgledao da se pre 132 godine u francuskom gradiću Somiru nije rodila Gabrijel "Koko" Šanel. Modna pionirka oslobodila je žene iz krutih korseta i stvorila kultne modne predmete koje i danas nosimo. Ovo su 7 najvećih izuma najbriljantnije modne inovatorke:

1.Ženske pantalone

Pre 80 godina pantalone su nosili samo muškarci. Koko Šanel je to promenila zauvek. Smatrala je da žene moraju da imaju istu slobodu kao muškarci i da ih korseti i suknje fizički sputavaju. Prelomni trenutak dogodio se kada je Koko shvatila da ne može da jaše konja u dugoj suknji i bukvalno je skinula pantalone s muškog jahača i obukla ih.

2.Mala crna haljina

Koko Šanel je želela da stvori haljinu pristupačne cene koja će da bude dostupna ženama iz svih društvenih slojeva, odnosno najširem tržištu. Haljinu koja će moći da se nosi na bezbroj načina i tako je nastala mala crna haljina, najpopularnija haljina na svetu. Kada je prvi put predstavljena 1926. godine, Vogue je pisao da će postati vrsta uniforme za sve žene i za sve ukuse. Gotovo 90 godina kasnije, mala crna haljina i dalje ima istu moć.

3.Bižuterija

Koko gotovo da nije mogla da se vidi bez gomile lažnih bisera oko vrata, a upravo je ona prva počela da dizajnira bižuteriju. Pravila ju je od lanaca, perlica i staklića i nosila ih uz kežual/sportsku dnevnu odeću. Na ideju da dizajnira bižuteriju došla je želeći da omogući ženama da kupuju jeftiniji nakit, kako bi njime mogle da upotpune svaku odevnu kombinaciju.

4.Preplanuli ten

Početkom 20. veka bleda put je bila u modi. Preplanula koža povezivala se s nižom, odnosno radničkom klasom. A onda je Koko slučajno izgorela pod suncem na Francuskoj rivijeri. Kada se vratila u Pariz prijatelji su se divili njenom osunčanom tenu, pa su i oni sami počeli da se sunčaju. Tako je nekada prezirana preplanulost postala simbol bogatstva i lepote i trend koji nikada neće da nestane.

6.Žersej

Još jedna stvar koju je Koko "ukrala" od muškaraca je žersej. U njeno vreme ovaj udobni materijal koristio se samo za izradu muškog donjeg veša. Za žene je to značilo potpuni preporod jer su do tada nosile samo krute i neudobne, ali skuplje materijale. Jeftinijim žersejem Šanel se snabdela kada je zbog Drugog svjetskog rata došlo do nestašice skupih tkanina.

7.Ženski kostim

Ideju i za ovu modnu ikonu dizajnerka je pozajmila iz muške mode, odnosno muškog odela. Jaknica bez kragne, ispletenog materijala i s metalik dugmićima i suknja koja sužava, činile su kostim od tvida idealnim za žene koje su posle Drugog svetskog rata želele da izgrade karijeru u dominantno muškom poslovnom svetu. Kostim su, između ostalih, nosile Odri Hepbern, Grejs Keli i Džeki Kenedi.




5. Majica na mornarske pruge



Koko Šanel je inspiraciju često crpela iz svoje domovine, a to je bio slučaj i sa majicom na mornarske pruge. Posmatrajući francuske ribare u majicama s belim i plavim prugicama sinulo joj je da bi takav jednostavan print fantastično izgledao i na ženama. Koko je dizajnirala najjednostavniju verziju majice na mornarske pruge, a kasnije su prugice prenete na pantalone, cipele, torbe i druge modne dodatke.
 
Mala crna haljina: Evolucija legendarne haljine


LBD. Nijedan odevni komad nije stekao status kultnog tako brzo i lako kao mala crna haljina kojoj po popularnosti ali i efektu može tek da parira jeans i bela košulja ako nas pitate.




Mala crna haljina (eng. little black dress ili skraćeno LBD) prvi put viđena je 1926. na crtežu na kojem je Coco Chanel prikazala svoju haljinu The Ford. Urednici magazina Vogue su ovu haljinu nazvali po tadašnjem Model T automobilu, a prva verzija imala je dugačke rukave i bila napravljena od crne svile sa četiri dijagonalne pruge koje su se protezale celom površinom.

Po njima ova haljina bila je namenjena „ženi od ukusa“. Iako je crna i dalje bila prva asocijacija na žalost, modna kuća Chanel je insistirala da crna bude boja svakodnevne odeće, da postane sinonim za eleganciju i da, kao i sva ostala odeća koju su propagirali, bude suprotna konvencijama. Legenda kaže da je dizajner Paul Poiret sreo Coco Chanel na ulici u maloj crnoj haljini i pitao je za kim žali, na šta mu je ona odgovorila „Za Vama, gospodine!“

lg.php

Samo tri decenije ranije 1884. portret gospođe iz visokog društva Virginie Gautreau (poznat još i kao Portret Gospođice X), koji je umetnik John Singer Sargent nacrtao, a na kom su tanke bretele crne haljine otkrvale višak kože, šokirao je društvo u Parizu toliko da je siroti John morao pobeći u Veliku Britaniju. Ispostavilo se da golišava ramena nisu prestavljala ni upola problem kao crna haljina.

Vojvotkinja od Vindzora, Wallis Simpson, imala je nekoliko malih crnih haljina u svom ormanu i često govorila kako „kada imate dobru crnu haljinu, ništa drugo vam nije potrebno“.

Mala crna haljina je svoju najpoznatiju ekranizaciju doživela kod Audrey Hepburn u filmu Doručak kod Tifanija. Ova Givenchy haljina je 2006. prodata na aukciji za čak 765.000 dolara jednom anonimnom kupcu.
 
files.php


Mnogi će reći da je mala crna haljina imala svoje modifikacije kao što je bila ona koju je Elisabeth Hurley nosila na premijeri filma Četiri venčanja i sahrana ili Catherine Deneuve u filmu Belle du Jour, ali obzirom da je ovde izgubljena njena najveća vrednost – jednostavnost, mnogi će poreći da je mala crna haljina bilo koja haljina koja na sebi ima bilo šta sem crne boje.

Zato je redizajn i davanje ličnog pečata maloj crnoj haljini, aktuelnoj već 90 godina, jedan od najzahtevnijih zadataka koji svaki dizajner koji želi klasičan komad u svojoj kolekciji stavlja pred sebe. Mala crna haljina dobila je i svoju mirisnu verziju kada je 2009. modna kuća Guerlain malu crnu haljinu pretvorila u parfem Le Petit Robe Noire.
 
Lada ----- Moderno oznacava samo trenutni trend u oblacenju,tj.ulicnu modu u odredjenom vremenskom periodu.Pomno prate trenutnu odevnu modu,
samo uglavnom zenske,ali i muske osobe,koje nemaju sopstveni modni stav. Upravo je u trendu,nositi pantalone pocepane na kolenima.Naravno da
svaka osoba,koja ima makar minimum osecaja za lepo,nikada nece navuci pocepane pantalone,pa makar koji modni diktator ih promovisao.....
 
Fashion.png


Dodala bih da je moda prvenstveno nadogradnja, a onda i neki odrednik naše pojave, i o nama se može mnogo zaključiti zavisno od toga da li smo konzistentni, promenljivi ili nehajni u ovom smislu.
Nije slučajno da se time isprva bavio samo najviši sloj društva koji je to sebi mogao da priušti, dozvoli, a i opravda svojim životnim navikama.
I dan-danas moda važi za jedan od skupljih hobija, to nije nešto što je osmišljeno da postoji za sve nas bez razlike, i direktno je odgovorna za mnoge sociološke probleme današnjice. Tih problema je bilo oduvek, ali je danas izraženije samim tim što svako može da se modno opismenjava na razne načine, i retko ko može da ostane negde van te cele priče.
 
Lada ----- Moderno oznacava samo trenutni trend u oblacenju,tj.ulicnu modu u odredjenom vremenskom periodu.Pomno prate trenutnu odevnu modu,
samo uglavnom zenske,ali i muske osobe,koje nemaju sopstveni modni stav. Upravo je u trendu,nositi pantalone pocepane na kolenima.Naravno da
svaka osoba,koja ima makar minimum osecaja za lepo,nikada nece navuci pocepane pantalone,pa makar koji modni diktator ih promovisao.....
tacno,ali znas da vecina prati trend...
 
Pogledajte prilog 880481

Dodala bih da je moda prvenstveno nadogradnja, a onda i neki odrednik naše pojave, i o nama se može mnogo zaključiti zavisno od toga da li smo konzistentni, promenljivi ili nehajni u ovom smislu.
Nije slučajno da se time isprva bavio samo najviši sloj društva koji je to sebi mogao da priušti, dozvoli, a i opravda svojim životnim navikama.
I dan-danas moda važi za jedan od skupljih hobija, to nije nešto što je osmišljeno da postoji za sve nas bez razlike, i direktno je odgovorna za mnoge sociološke probleme današnjice. Tih problema je bilo oduvek, ali je danas izraženije samim tim što svako može da se modno opismenjava na razne načine, i retko ko može da ostane negde van te cele priče.
Da,sjajno si opisala situaciju,mali vremeplov rekla bih...divna si
 
Lada ----- Moderno oznacava samo trenutni trend u oblacenju,tj.ulicnu modu u odredjenom vremenskom periodu.Pomno prate trenutnu odevnu modu,
samo uglavnom zenske,ali i muske osobe,koje nemaju sopstveni modni stav. Upravo je u trendu,nositi pantalone pocepane na kolenima.Naravno da
svaka osoba,koja ima makar minimum osecaja za lepo,nikada nece navuci pocepane pantalone,pa makar koji modni diktator ih promovisao.....
Ne obavezno, jer recimo imamo primere iz 70-ih i 80-ih, gde je to bilo uobičajeno, ali daleko od mode. I naravno, ne na ovaj način kako se to danas nosi.

Primer iz 70-ih:
z-lev06_8.jpg


I iz 80-ih:
40512b23d0abf77908392ed5d3079799.jpg
 
16. Sandy Powell

127821-tom-ford.jpg


Britanska kostimografkinja Sendi Pauel osvojila je brojne nagrade za svoje neverovatne, inspirativne kreacije koje odišu ličnošću i individualnošću karaktera. Impresivni kostimograf dobitnik Oskara takođe je osvojila tri nagrade Akademije za najbolji kostimirani dizajn, a 12 puta je nominovana za nagradu. Ona izrađuje prelepa remek-dela koja oduzimaju dah i uzdižu značenje modnog dizajna u filmskoj industriji.
 
17. Christian Louboutin

christ.jpg


Rođen u Francuskoj 1963, Kristijan Louboutin je procvetao kao vrhunski modni dizajner više od dve decenije. Izbačen je iz škole sa 16 godina, što je bio blagoslov jer je bio u stanju da radi za briljantnog i talentovanog dizajnera cipela Čarlsa Džordana. Početkom devedesetih, Louboutin je lansirao sopstvenu liniju ženskih cipela, dodajući svoj smeli, legendarni jarko crveni đon 1993. Brend Christian Louboutin je miljenik publike, očaravajuće žene upečatljivom visokom potpečom i pogledom koji hvata crveni đon.
 
18. Alexander McQueen

127815-kate-middletons-wedding-dress.jpg


Alexander McQueen je usavršio svoje krojačke veštine na uglednim imenima kao što su Anderson & Shepherd, Barmans & Nathans i Romeo Gigli pre nego što je lansirao sopstveni brend 1992. Aleksandar Mekvin je bio veoma cenjen u modnoj industriji, prepoznat po svom ikoničnom osećaju za stil i ekstravagantnom, izuzetnom dizajnu. To je bilo poražavajuće iznenađenje kada je Mekvin sebi oduzeo život 2010. godine, što je šokiralo modni svet i šire. Etiketa Aleksandra Mekvina dizajnirala je venčanicu Kejt Midlton prikazanu 2011. godine, pohvaljenu širom planete zbog prelepog zanata.
 

Back
Top