Moja nova shkola

-Upola manje ucenika u odeljenjima

-Jasno definisana djacka prava sa sluzbom u samoj skoli ("djacki advokat"? Ne znam kako se to zove, ako uopste i postoji) kojoj mogu da se obrate sa svim problemima tipa maltretiranja, problema sa drugim djacima, seksualnog uznemiravanja (srednjoskolci), maltretiranja od strane profesora...itd.
Sluzba naravno treba da radi u korist djaka a ne skole, da stiti njih a ne instituciju i mora biti spremna na kompletnu istragu o "slucajevima", podnosenje tuzbi i ostale radnje, potpuno nepoznate nasem skolskom sistemu. :D

-Posteni konkursi za zaposljavanje (utopija :roll: da, isto mislim da je neophodno da ti ljudi imaju makar zavrsen fakultet!)

-Izborni predmeti

-Evaluacija profesora koja ce ozbiljno da se shvati i na osnovu koje ce profesori dobijati bonuse (hah, ovo jedino pali :) ).

-Office hours - sat ili dva nedeljno koje bi profesor odvojili za ucenike koji imaju pitanja, nejasnoce, nedoumice u vezi predmeta a sto nisu stigli/razumeli/stagod na casu. Ovo nije dopunska nastava i kazna, ovo je za svakog ucenika koji oseca potrebu da razjasni stvari i oni treba da se podsticu na to - da ako im nije jasno, da uvek imaju koga da pitaju i vreme za to, odvojeno od nastave.

-Skolski sportski timovi.

-Stipendije za najbolje djake u vidu novcane pomoci (za knjige, recimo)

-Savetovaliste za profesionalnu buducnost - uz testiranje, razgovor, usmeravanje, ideje... (izbor fakulteta, ako djak planira da ide na fakultet, izbor 4-godisnje skole za osnovce....itd).

-Lako dostupan direktor, psiholog i pedagog koji bi morali da se pojavljaju malo cesce "u javnosti" i da ohrabruju decu da im se slobodno obrate ako imaju neki problem, nedoumicu ili ideju.

-Ohrabrivanje "decjih projekata" - ekoloskih, humanitarnih, umetnickih, sportskih...itd.
 
Joj Beso, pa ti si zasla u polje naucne fantastike... kad se samo setim svoje gimnazije... pri pomisli na "decijeg advokata" i "savetnika" mi se smuci zivot... mislim, gde da se nadje toliko gotivnih ljudi koji ce odgovorno, profesionalno i sa ljubavlju da savetuju te mlade ljude? Nasa zbornica je izgledala kao bal vampira, a ja sam isla u dobru skolu. Kao.
 
-Skolski sportski timovi.

ovo mi u ochi upade. Naime, ova stvar se podrzhava sasvim u svim shkolama, i realizuje se u polju kosharke, ali u fudbalu je nemoguca jer ne postoje adekvatni fudbalski tereni. Vecina shkola ima teren za rukomet u svom dvorishtu, ali poshto je rukomet nepopularan sport, ti tereni sluzhe za fudbal.
 
Joj Beso, pa ti si zasla u polje naucne fantastike... kad se samo setim svoje gimnazije... pri pomisli na "decijeg advokata" i "savetnika" mi se smuci zivot... mislim, gde da se nadje toliko gotivnih ljudi koji ce odgovorno, profesionalno i sa ljubavlju da savetuju te mlade ljude? Nasa zbornica je izgledala kao bal vampira, a ja sam isla u dobru skolu. Kao.

I avion i telefon su jednom bili naucna fantastika. :D

Ne mislim da se radi o gotivi nego o strucnosti. I taman da se otvore nova radna mesta. :)
 
-Upola manje ucenika u odeljenjima

-Jasno definisana djacka prava sa sluzbom u samoj skoli ("djacki advokat"? Ne znam kako se to zove, ako uopste i postoji) kojoj mogu da se obrate sa svim problemima tipa maltretiranja, problema sa drugim djacima, seksualnog uznemiravanja (srednjoskolci), maltretiranja od strane profesora...itd.
Sluzba naravno treba da radi u korist djaka a ne skole, da stiti njih a ne instituciju i mora biti spremna na kompletnu istragu o "slucajevima", podnosenje tuzbi i ostale radnje, potpuno nepoznate nasem skolskom sistemu. :D

-Posteni konkursi za zaposljavanje (utopija :roll: da, isto mislim da je neophodno da ti ljudi imaju makar zavrsen fakultet!)

-Izborni predmeti

-Evaluacija profesora koja ce ozbiljno da se shvati i na osnovu koje ce profesori dobijati bonuse (hah, ovo jedino pali :) ).

-Office hours - sat ili dva nedeljno koje bi profesor odvojili za ucenike koji imaju pitanja, nejasnoce, nedoumice u vezi predmeta a sto nisu stigli/razumeli/stagod na casu. Ovo nije dopunska nastava i kazna, ovo je za svakog ucenika koji oseca potrebu da razjasni stvari i oni treba da se podsticu na to - da ako im nije jasno, da uvek imaju koga da pitaju i vreme za to, odvojeno od nastave.

-Skolski sportski timovi.

-Stipendije za najbolje djake u vidu novcane pomoci (za knjige, recimo)

-Savetovaliste za profesionalnu buducnost - uz testiranje, razgovor, usmeravanje, ideje... (izbor fakulteta, ako djak planira da ide na fakultet, izbor 4-godisnje skole za osnovce....itd).

-Lako dostupan direktor, psiholog i pedagog koji bi morali da se pojavljaju malo cesce "u javnosti" i da ohrabruju decu da im se slobodno obrate ako imaju neki problem, nedoumicu ili ideju.

-Ohrabrivanje "decjih projekata" - ekoloskih, humanitarnih, umetnickih, sportskih...itd.


* za sve nabrojano, osim za akciju, ali je tu i neki oblik intervencije: prijava đaka i ukazivanje problena sa nastavnikom - platu prima školski psiholog..

* konkurs utopija, definitivno. ni u ljigu, ni u vraćevšnici (a tek tamo) nije kriterijum za zaposlenje. koji konkurs?? ( : ybte, moj drug je magistrirao i radio u jednom selu kao osnovnoškolski nastavnik. tamo je imao vezu.. doduše, kako je bio mnogo fredan, sad radi na faxu..

* postoje školski timovi i takmičenja. kod mene bila u basketu i rukometu (ja branio za gim)

* da, da, obavezno izborni predmeti.. (imaš i sad izborno građansko i katihizis)

* htedo pitam ša mu dođe evaulacija .. a ocenja, vrednovanje..pa pominjano beše...slažem se apsolutno!

* pa dopunska nastava postoji ( za slabije) i dodatna (za abiciozne) učenike ( :

e sfe se slažem ( :
 
a el može umesto oto-a u 8. da se sluša više istorije?? eto, to je prava izb. nastava... us princip ( :

e sad se setih:

Dodje ciga u shkolu da pricha sa razrednom svog sina i ona mu se zhali:
-Vash sin ima 1 iz srpskog...
-A gospoja razredna, to ce popravi, garant!
-Ima i 1 iz matematike...
-A to popravlja sutra, sigurno!
-Dobro, zatim 1 OTO...
-A shto je ot'o, to ce i da vrati!
:lol:

@tema - da se nadovezhem, usmeravanje treba da postoji, a ne da uchenik koji je bez talenta za matematiku muku muchi sa istom do kraja shkolovanja. Naravno, zbog toga, kriterijumi iz predmeta koje je izabrao trebaju biti mnogo rigorozniji.
 
Е, малопре ми био трихиљадити пост, частим! :pivce:

Слажем се са УнБесо, и не би требало да је утопија, то су сасвим коректни предлози.

У многим школама постоји доста тога, али би било добро да заживи у свим.

Мислим да је она мислила на изборне предмете који ће ученици похађати на основу својих интересовања, а који ће бити у функцији даљег опредељења ученика, али, нећу да је преводим.
 
e sad se setih:

Dodje ciga u shkolu da pricha sa razrednom svog sina i ona mu se zhali:
-Vash sin ima 1 iz srpskog...
-A gospoja razredna, to ce popravi, garant!
-Ima i 1 iz matematike...
-A to popravlja sutra, sigurno!
-Dobro, zatim 1 OTO...
-A shto je ot'o, to ce i da vrati!
:lol:


boahaha.. sjajan fic ( :

fanda, brao..pa da se družimo do 3 sa 5 nula. minimum ( :
 
a el može umesto oto-a u 8. da se sluša više istorije?? eto, to je prava izb. nastava... us princip ( :

Онда смо се разумели, тако сам и ја то схватила.
А има изборних предмета, само они повећавају број часова, тако да су ђаци стално у школи!
 
Ja nemam predlog kako da se resi nesto sto je meni nebulozno u nasem skolovanju, a volela bih da mi neko od prosvetara objasni sledecu pojavu.
Radi se o toliko rasprostranjenoj pojavi uzimanja privatnih casova.
Uzimali su se casovi i ranije, a ima i danas dece koja ne uzimaju casove, ali moj je utisak, na osnovu dece iz mog okruzenja, da je stvar poprimila obrise epidemije.
Npr. ne znam ni jedno dete koje za pripremu prijemnog za srednju skolu nema privatne casove.
Objasnite mi o cemu se tu u stvari radi?
Ja bih volela da se taj trend ukine, a nemam predlog kako :think:.
Ja sam prosvetni radnik koji drzi privatne casove i roditelj cije dete ima privatne casove.

To je tema koja se moze posmatrati sa raznih strana.

Moje dete ce biti vukovac (za koji mesec) i prvi put smo poceli da uzimamo privatne casove u osmom razredu (hemija). Imao je 5 u sedmom, ali je rekao da misli da ipak ne razume sve sto treba i pitao je da li imamo nesto protiv da ima privatne casove. Navikao je da od sebe dosta ocekuje i bila sam veoma zadovoljna zbog njegovog predloga. Dolazi nam profesorka jednom u 2-3 nedelje i sve je ok. Imala sam izbor ili da mu pomognem da savlada ono sto ne moze sam ili da se ljutim na skolski sistem i ja sam izabrala ono prvo. Ono sto mozemo da mu pomognemo (roditelji) kada je potrebno, mi naravno pomognemo. Ovo je isto to, samo sto to radi neko drugi.

Na koga da budem ljuta sto to moram da platim?

Na nastavnika?
O tome se moze diskutovati, ali posto i sama radim u skoli znam da je velika razlika u kvalitetu nastave zavisno od toga da li radim sa velikom ili malom grupom - dakle, makar bio genije za prosvetu ne verujem da moze dovoljno da pruzi ucenicima onaj profesor koji predaje odeljenju od 40 ucenika.

Na dete?
Na dete ne mogu da se ljutim jer je odgovorno i postize maksimalne rezultate, a posebno odgovornim smatram sto je on sam trazio pomoc kada cak ni ocena nije bila sporna.

Kada bude isao u gimnaziju i kada bude potrebno da angazujemo jos nekog profesora to cemo sigurno uciniti jer je mnogo manja steta platiti casove nego da ima propuste u gradivu i da se kasnije saplice.

Napominjem da smo prosecno situirani, tj ne radi se o tome da meni nije problem to da placam (kada ih bude vise) vec da smatram da to sto dobijam vredi.

Ocekujem da ce komentari biti razliciti zavisno od toga da li pisu roditelji ili ono koji to jos nisu. I ja sam nekada mislila drugacije jer meni niko nikada u zivotu nije odrzao privatan cas.
 
Smatram da nikome nisu potrebni privatni chasovi, ja sam druga godina gimn. nikad privatni chas nisam imao, na prijemnom ispitu se desilo da sam imao vishe poena od ovih shto su privatne imali.
To je bacanje para, sad mi je keva nudila privatne iz matematike poshto iz dotichnog predmeta imam slabu, al' sam odbio jer sam uveren da cu predmet uspeti da prodjem.
Moji se nadaju da sam u pravu :D
 

Back
Top