Sto se tice hiperbole, zao mi je sto imas takav stav o medicinskoj skoli koji si upravo iskazao tom stilskom figurom. Govorim ti da je upravo sustina potpuno drugacija, mnogo toga se nauci tamo, naravno govorim o dobrim ucenicima a ne onima koji se provlace sa nekim dvojcicama. Takodje upravo
nije tacno da ima vise prakse a manje teorije:
ima mnogo prakse i mnoogo teorije! Bar u kvalitetnim skolama. Osetila sam da o srednjim medicinskim skolama razmisljas po nekom sablonu a ne iz bilo kakvog zivotnog iskustva i zato sam ti dobronamerno radi tvog informisanja savetovala da pogledas knjige i opet ti kazem da odes recimo u skolu "Nadezda Petrovic" u Nade Dimic 4 u Zemunu da slusas ispite vanrednih ucenika, na oglasnoj tabli pise kad, ima tamo i dobrih djaka pa ces videti koliko teorije se uci. Znaci nisi u pravu, nemas realnu sliku o medicinskoj skoli cetvrtog stepena.
U Srbiji je sistem skolstva drugaciji od Slovenije, i po mom dubokom uverenju mnogo bolji zato sto prema realnim osnovama, ostavlja vise opcija svrsenim djacima.
Jednostavno, srednje skole odredjenih
nauka, u Srbiji skoluju djake koji su pripremljeni za rad u struci sa cetvrtim stepenom strucne spreme, a isto su spremni i pripremljeni da nastave svoje skolovanje u istoj naucnoj oblasti i da ga usavrse do
sedmog stepena strucne spreme. To je apsolutno logicno, korisno i prirodno. Zbog toga sto svrseni osnovci koji ne znaju cime ce se baviti u zivotu, mogu da biraju gimnaziju i odloze taj svoj izbor, ili je izaberu ako jednostavno zele siroko opste obrazovanje, sto gimanzije (doduse kako koja) pruzaju. Oni osmaci koji su se vec opredelili za odredjenu nauku, mogu odmah da krenu da se skoluju u njoj i da kasnije odluce da li ce se dalje usavrsavati u datoj nauci. U Sloveniji ako bi neko ko zavrsi medicinsku skolu pozeleo da uci dalje, ne bi to mogao uprkos cinjenici da je mozda veoma sposoban za to i da bi postao odlican doktor, a to naravno da je destruktivno, besmisleno i velika steta, cak za celo drustvo jer ce se umesto njega skolovati neki gimnazijalac na dnu upisne kvote koji je mozda manje sposoban da postane dobar lekar.
Taj raspcep izmedju medicinske obrazovne institucije za cetvrti stepen i iste za sedmi stepen je po mom dubokom ubedjenju protivprirodan i destruktivan. Medjutim, u takvom sistemu, naravno da ce svako ko zeli da postane doktor, ici u tu gimnaziju ako ga ona jedina vodi do medicinskog fakulteta. Uostalom, sposobni ljudi ce pronaci put do zeljenih studija, mozda vanredno da zavrse gimnaziju ako je u Sloveniji moguce, ili ce potraziti gde u inostranstvu mogu da konkurisu na studije medicine sa medicinskom a moze u vecini normalnih zemalja, pa ce ici tamo.
Mada ne bih vise o ovome, neka svako misli sta hoce bas me briga, ako neko nije spreman da sazna i prihvati
istinu, protiv toga ne mogu, bitno da je steta od tih zabluda sto manja.