Medicinski fakultet Novi Sad

Ja sam još jedna koja želi da upiše opštu medicinu u NS-u i planiram da ovih dana počnem sa pripremama za prijemni. Međutim, nemam potrebnu literaturu, tj. uopšte ne znam koja je odgovarajuća literatura. Na stranici fakulteta još ništa nije objavljeno, a nemam koga da pitam. Pa, ako neko može da mi pomogne, bila bih mu zahvalna. :)
 
ОБЛАСТИ ЗА ПРИЈЕМНИ ИСПИТ ИЗ ХЕМИЈЕ

I
Структура атома и периодни систем елемената
II
Хемијске везе
III
Енергетика
IV
Хемијска кинетика; хемијска равнотежа
V
Раствори; концентрације раствора;јонске концентрације
VI
Електролитичка дисоцијација: степен дисоцијације, константа дисоцијације; јонске реакције
VII
Киселине и базе; амфотерни електролити
VIII
Јонски производ воде: рН и рОН
IX
Добијање и врсте соли: хидролиза соли
X
Пуфери
XI
Особине раствора: колоидни раствори
XII
Оксидоредукције
XIII
Електро
хемија
XIV
Типови неорганских једињења (оксиди, хидриди)
XV
Особине елемената и њихових једињења
XVI
Изомерија
XVII
Угљоводоници
XVIII
Ароматични угљоводоници, халогени дериватиугљоводоника
XIX
Алкохоли и феноли
XX
Алдехиди и кетони
XXI
Карбоксилне
киселине; супституисане киселине
XXII
Деривати киселина
XXIII
Деривати угљене киселине, Органска једињења са сумпором
XXIV
Амини и нитро једињења
XXV
Аминокиселине
XXVI
Пептиди
XXVII
Хетероциклична једињења
XXVIII
Моносахариди
XXIX
Дис
ахариди и полисахариди
XXX
Липиди (масне киселине; ацилглицероли)



ПРОГРАМСКИ САДРЖАЈИ ЗА ПОЛАГАЊЕ
ПРИЈЕМНОГ ИСПИТА ИЗ БИОЛОГИЈЕ


1-БИОЛОГИЈА ЋЕЛИЈЕ
Биологија ћелије. Прокариотска и еукариотска ћелија. Ћелијска мембрана. Ћелијске
органеле. Једро. Разлике између једноћелијских и вишећелијских организама. Животни
циклус ћелије/ћелијске деобе. Вируси. Царство бактерија.

2-БИОЛОГИЈА РАЗВИЋА
Начини размножавања животиња. Стварање полних ћелија
-гаметогенеза, оогенеза
-општа шема настанка јајне ћелије; сперматогенеза
-општа шема настанкасперматозоида. Оплођење
-ступњеви оплођења. Рани ступњеви ембриогенезе и
органогенеза, браздање
-стварање вишећелијског ембриона, гаструлација
-стварање
слојевитог ембриона. Настанак осовинских органа
-цревне цеви, нотохорде, нервне
цеви. Диференцијација
ћелија. Судбинске мапе. Потентност јајних ћелија и
детерминација развића. Ембрионална индукција. Екстраембрионално развиће
-плацента и врсте плаценти. Старење. Индивидуално развиће човека.

3-ФИЗИОЛОГИЈА ЖИВОТИЊА
Преглед система органа: Нерви систем. Чула. Систем за циркулацију телесних
течности. Систем органа за дисање. Систем органа за варење и апсорцију хране.
Систем органа за излучивање –
осморегулација. Ендокрине жлезде и хуморална
регулација. Промет енергије и терморегулација.

4-МОЛЕКУЛАРНА БИОЛОГИЈА
Молекуларна организација ћелије. Молекуларна биологија. Нуклеинске киселине
-структура и биолошка улога. Протеини
-структура и биолошка улога. Геном и ген.
Репликација ДНК. Транскрипција. Генетички код. Транслација. Регулација генске
активности. Молекуларна биотехнологија.

5-МЕХАНИЗМИ НАСЛЕЂИВАЊА
Наслеђивање биолошких особина. Шта је генетика. Правила наслеђивања.
Хромозомска основа наслеђивања. Хромозоми, генотип и фенотип. Основни принципи
наслеђивања. Типови наслеђивања особина код биљака и
животиња. Облици
интеракције међу генима. Извори генетичке варијабилности. Рекомбинације
-Рекомбинације гена и мапирање хромозома. Мутације. Промене у структури
хромозома. Промене у броју хромозома. Мутагени чиниоци средине. Популациона
генетика. Генетичкаструктура популације. Динамика одржавања генетичке
полиморфности популација. Генетичка контрола развића
-Генетичка контрола
развојних процеса. Генетика човека. Истраживање генома човека. Методе изучавања у
генетици човека. Хромозоми човека. Наследне основе варијабилности људи.
Хромозомопатије
–наследне болести као полследица промена у броју и структури
хромозома. Генетичко саветовање
–рано откривање наследних болести; генетичко
тестирање и саветовање. Генетичка условљеност понашања људи. Генетичка
условљеност менталних поремећаја.

6-ЕВОЛУЦИЈА
Шта је еволуција. Теорије еволуције. Савремена теорија еволуције. Коеволуција.
Постанак врста. Постанак живота. Еволуција човека.

7-ЕКОЛОГИЈА
Основни појмови и принципи екологије. Услови живота
–еколошки фактори. Односи организма и средине; адаптације. Појам популације и њене
основне одлике. Животна заједница
–биоценоза. Фотосинтеза и односи исхране.
Екосистем.


Тест питања из Биологије на пријемном испиту у потпуности ће одговарати градиву из
следећих сре
дњошколских уџбеника:
1. БИОЛОГИЈА за I разред гимназије и пољопривредне школе, издање 2003.,Н.Шербан, М. Цвијан, Р. Јанчић(област Биологија ћелије, од 7 - 73 стране).

2. БИОЛОГИЈА I за I разред медицинске и ветеринарске школе, Д. Балош, Д. Панић, Б. Стевановић, К. Пауновић, Ђ. Стевановић (област Екологија, од 147 - 166.
стране).

3. БИОЛОГИЈА за III разред гимназије природно - математичког смера , Р. Коњевић, Г. Цвијић, Ј. Ђорђевић, Н. Недељковић (област Физиологија животиња 99 – 223 стране ).

4. БИОЛОГИ ЈА III за III разред медицинске и ветеринарске школе, Д. Маринковић, М. Анђелковић, А. Савић, В. Диклић (област Механизми насле ђ ивања, од 21 - 60. стране и област Генетика човека, од 71 - 93. стране).

5. БИОЛОГИЈА за IV разред гимназије природно - математичког смера - издање 2005. Д. Цветковић, Д. Лакушић, Г. Матић, А. Кораћ, С. Јовановић (област Биологија развића, од 9 - 32. стране и од 35 - 42.стране; област Насле ђ ивање, од 43 - 66. стране и од 70 - 80. стране; област Молекуларна биологија, од 81 - 127. стране; област Еволуција, од 129 - 154. стране и од 162 - 170. стране
 
Ne znam, na sajtu stoji zdravstvena nega dva puta. Jedno od tri god a drugo akademske studije. Po pricama sam shvatila da je to kao sestrinstvo u Bg-u. Ali konkretna razlika mi nije jasna. Osim godina.

Aha, mislis na akademske i strukovne studije, mada ni ja nisam siguran oko razlike u radnom mestu. Strukovne studije (180ESBP) bi trebale da su kao visa skola, i usmerene na sticanje prakticnog znanja i primenu, dok su akademske (240) namenjene za teoretsko znanje i bavljenje naukom
 
Zdravo svima...
Moze li neko da me posavetuje kako da ucim anatomiju i histologiju,prva sam godina medicine,opsti smer.Hvala z:lol:

Nema tu puno mudrosti, samo posveti sto vise vremena ucenju, a i koristi atlas. Iz histologije ne moras zalaziti bas preterano u detalje, ok su katedra; dok se iz anatomije upijaj sto vise mozes :) A ostali predmeti u januaru su boranija
 
Planiram da upišem defektologiju ovo leto, modul inkluzivno obrazovanje, molio bih ko zna literaturu za prijemni da mi napiše, i ako neko zna kad počinju pripreme na fakultetu i jesu li vredne para i da li puno znaci ici na pripreme da takodje napise.. i da li mogu ici samo iz jednog predmeta na pripreme na faks.. hvala unapred! :)
 
Pitanje. Koje knjige iz hemije treba da koristim za učenje za prijemni (medicina)? Postoje li određeni autori ili je bitno da naučim one lekcije? P.S. Znam da sam dosadila i bogu i narodu. xD :)

Ja sam koristio knjige iz hemije za prirodni smer gimnazije, i mislim da po tome ide prijemni. Trebaju ti knjige za I, III i deo knjige za IV godinu, ako se dobro secam. Vodi se po onoj beogradskoj zbirci sa zadacima, to je nekako najblize samom prijemnom :)
 
Planiram da upišem defektologiju ovo leto, modul inkluzivno obrazovanje, molio bih ko zna literaturu za prijemni da mi napiše, i ako neko zna kad počinju pripreme na fakultetu i jesu li vredne para i da li puno znaci ici na pripreme da takodje napise.. i da li mogu ici samo iz jednog predmeta na pripreme na faks.. hvala unapred! :)

Pripreme valjda pocinju krajem februara ili pocetkom marta. Ja nisam isao na iste, ali koliko cujem od ljudi koji jesu, ne isplati se. Ako znas gradivo ok, mozes prijemni sam spremiti bez problema; a ako ne, mnogo ti je bolja opcija privatni casovi :)
 
name007 - ja sam pitao na salteru i poslala me je u kopiraonicu na faksu tamo, i kupio sam kopiranu literaturu iz biologije ( 390 din ) , kopirana test pitanja iz biologije (250 din) i od prijatelja sam dobio test pitanja iz psihologije, sto mislim da kosta 440 din. osim toga jos ti treba i knjiga iz psihologije, plava Rotova.. tako da mislim da ti je najlakse da ucis iz literature pa odgovoris na ta pitanja i tako za oba predmeta.. koji modul zelis da upises?
jel moze meni neko da odgovori sta ja tacno mogu da radim sa zavrsenih 4 godine inkluzivnog obrazovanja + master spec. edukacije i rehabilitacije, da li mogu da radim kao terapeut, kao logoped ili i dalje samo kao profesor za "takvu" decu? jer ja i dalje nisam siguran za opis poslova sa tim fakultetom :/ tako da ako se neko razume pa da opise mogucnosti tih modula i nedostatke i da mi objasni sve to s poslom jer mi nije jasno nista :/
 
Ja isto imam jedno pitanje. Naime, poceo sam da spremam hemiju za prijemni, pa me zanima, posto sam cuo od mnogih a ne verujem da je istina, da li na prijemnom iz hemije 25 zadataka budu isti kao u zbirci, a ostalih 5 da su drugaciji? Ne zamerite ako je glupo pitanje, ali jednostavno sam morao da postavim, jer se uporno vec mesec dana prepirem sa drustcom i ubedjujem ih da nije moguce
 

Back
Top