Lagana vežbica : nastavnički posao je lak

Lagerta

Elita
Supermoderator
Poruka
17.903

Svako ko misli da je nastavnički posao lagan, neka isproba sledeću vežbicu:


Uzmi vremena u jednom danu i sroči 5 govora, od kojih svaki treba ispuniti 45 minuta, o bilo čemu, u što se ti osobno dobro razumiješ. Pri tome uzmi u obzir da svoju publiku moraš zainteresirati i motivirati na pažnju, slušanje, razumijevanje i usvajanje tog svog govora. Naravno, trebaš smisliti i nekoliko zanimljivih zadataka i aktivnosti koje će tvoju publiku potaknuti na sudjelovanje i interakciju.

Sutra ustani, pristojno se obuci i odvozi po gradu 30 minuta do sat vremena, vrati se kući, upali televizor i pojačaj ga. Stani pred taj televizor i u 45 minuta ispričaj taj svoj govor i sve što si pripremio/la tako da govoriš glasnije od televizora. S vremenom postepeno pojačavaj televizor (jer učenička pažnja opada i postaju pričljiviji i nezainteresiraniji) te i dalje govori glasnije od televizora.
Usput naravno moraš pratiti sve što se na ekranu odvija i program koji gledaš. Kad god neko od ukućana prođe, ti odgovori suvislo na sva njegova pitanja i udovolji svim njegovim zahtevima.

Naravno, nemoj zaboraviti sve to vreme biti ugodan i smiren te imati osmjeh na licu kako bi pridonio boljoj atmosferi u prostoriji.

Nakon 45 minuta, uzmi pauzu od 5 minuta, ali tada jako pojačaj televizor, kako bi se dočarao odmor u školi. Po mogućnosti, neka tvoje dete nekoliko puta protrči pored tebe ili se potuče s bratom ili sestrom. Ti tada smireno i vešto reši tu situaciju, tako da svi budu zadovoljni.

Zatim vrati televizor na početnu postavku (svejedno glasnije od uobičajene), uzmi svoj drugi pripremljeni govor, zadatke i aktivnosti i ponovi sve u idućih 45 minuta. Opet isti odmor od 5 minuta pa ponovno sve ispočetka, 45 minuta. To radi tako 5 puta zaredom.

Onda pozovi kod sebe komšinicu, s kojom imaš neki problem i provedi 45 minuta s njom, smireno i uljudno rešavajući taj problem, objašnjavajući kako i zašto je do njega došlo i predloži kako ga efikasno riješiti.
Kada završiš opet sedni u auto i vozaj se po gradu 30 minuta do sat vremena. Vrati se kući, malo se odmori (pitam se, hoćeš li upaliti televizor ili imati snage igrati se sa svojom decom), zatim sedni i pripremi 5 novih govora za sutra.

Ponovi ovu vježbu 5 dana zaredom pa mi se javi i reci da li još uvek veruješ da je naš posao lagan. ;)
 
Poslednja izmena:
Cekaj plan se priprema unapred zar ne?

Predajes istoriju recimo, 4 god to je ugrubo 1200strana, sto je puno al ja sam na faxu imao predmete koji su imali toliko strana i morao sam da znam 60% i vise teorema, citata,teorija..... i svega u do slovce da bi polozio ispit a nisam bio placen za to.....

Ne kapiram zasto vezba i zasto nesto da se priprema kada znas da ako predajes Punske ratove znas kada je bilo znas ko je ucestvovao, zasto i sve ostalo jer predajes te iste Punske ratove decenijama ( recimo ).

Je se i dan danas secam kako pocinje recimo knjiga Na Drini cuprija i kako se zavrsava a citao sam je pre 20godina a jos mi se i nije dopala knjiga, secam se dobrog dela pesme Santa Maria della Salute i recimo Annabel Lee i ako sam i to ucio i citao pre 20god. Neke stvari jednostavno zapamtis....

Ti ovde govoris i poslu, necemu za cega si placena. Posao recimo nastavika, profesora istorije se ne menja, ono sto je predavao pre 5god, predavace i za 5-10-15god. Matematika ostaje ista, fizika se ne menja jer sumnjam da ce osnovce i srednjoskolce uciti kvantnu mehaniku, ili nesto teze.

Zasto pripremas svaki dan nova predavanja i slicno, jednom pripremis, znas da sta je i kada po planu za taj dan i to je to.

Sto se tice dece tvoj posao je da prezentujes odredjenu kolicinu gradiva na casu, zadatak ucenika je ili da slusa na casu pa posle kuci procita i nauci ili da gubi vreme na casu pa da malo duze uci kuci

Pauza od 5min je super, taman da popijes nesto, pojedes nesto odes na wc, zaboravljas da imas i od 10/15 i 20min pauzu, vecina nastanika/profesora ima dnevno 5 casova u proseku, to znaci da efektivnog rada sa decom ima 5x45 minuta ili 225min, to je manje od 4 sata efektivnog rada sa decom, cak i da kazes da imas 7 svaki dan 5x nedeljno to je 315min to je 5 sati i kusur, daleko manje nego sto neko drugi radi ko nije profesor koji isto tako mora da krene na posao ranije, gde ga mozda njaka sef, nema pauzu od 5min svakih 45min i jos dve duze pauze a mora da radi 8 sati, i tako svaki dan.
 
Cekaj plan se priprema unapred zar ne?

Predajes istoriju recimo, 4 god to je ugrubo 1200strana, sto je puno al ja sam na faxu imao predmete koji su imali toliko strana i morao sam da znam 60% i vise teorema, citata,teorija..... i svega u do slovce da bi polozio ispit a nisam bio placen za to.....

Ne kapiram zasto vezba i zasto nesto da se priprema kada znas da ako predajes Punske ratove znas kada je bilo znas ko je ucestvovao, zasto i sve ostalo jer predajes te iste Punske ratove decenijama ( recimo ).

Je se i dan danas secam kako pocinje recimo knjiga Na Drini cuprija i kako se zavrsava a citao sam je pre 20godina a jos mi se i nije dopala knjiga, secam se dobrog dela pesme Santa Maria della Salute i recimo Annabel Lee i ako sam i to ucio i citao pre 20god. Neke stvari jednostavno zapamtis....

Ti ovde govoris i poslu, necemu za cega si placena. Posao recimo nastavika, profesora istorije se ne menja, ono sto je predavao pre 5god, predavace i za 5-10-15god. Matematika ostaje ista, fizika se ne menja jer sumnjam da ce osnovce i srednjoskolce uciti kvantnu mehaniku, ili nesto teze.

Zasto pripremas svaki dan nova predavanja i slicno, jednom pripremis, znas da sta je i kada po planu za taj dan i to je to.

Sto se tice dece tvoj posao je da prezentujes odredjenu kolicinu gradiva na casu, zadatak ucenika je ili da slusa na casu pa posle kuci procita i nauci ili da gubi vreme na casu pa da malo duze uci kuci

Pauza od 5min je super, taman da popijes nesto, pojedes nesto odes na wc, zaboravljas da imas i od 10/15 i 20min pauzu, vecina nastanika/profesora ima dnevno 5 casova u proseku, to znaci da efektivnog rada sa decom ima 5x45 minuta ili 225min, to je manje od 4 sata efektivnog rada sa decom, cak i da kazes da imas 7 svaki dan 5x nedeljno to je 315min to je 5 sati i kusur, daleko manje nego sto neko drugi radi ko nije profesor koji isto tako mora da krene na posao ranije, gde ga mozda njaka sef, nema pauzu od 5min svakih 45min i jos dve duze pauze a mora da radi 8 sati, i tako svaki dan.
Ovo što si ti napisao primenjivalo se pre nekih, recimo 20 godina.. ne menja se gradivo, več način na koji ćeš ga prezentovati deci, ako uzmemo u obzir da se interesovanja dece menjaju kako napreduju tehnologije .
 
Baš ovako računaju naše radno vreme svi koji nisu imali dodirnih tačaka sa radom u prosveti .
Pauza od 5min je super, taman da popijes nesto, pojedes nesto odes na wc, zaboravljas da imas i od 10/15 i 20min pauzu, vecina nastanika/profesora ima dnevno 5 casova u proseku, to znaci da efektivnog rada sa decom ima 5x45 minuta ili 225min, to je manje od 4 sata efektivnog rada sa decom, cak i da kazes da imas 7 svaki dan 5x nedeljno to je 315min to je 5 sati i kusur, daleko manje nego sto neko drugi radi ko nije profesor koji isto tako mora da krene na posao ranije, gde ga mozda njaka sef, nema pauzu od 5min svakih 45min i jos dve duze pauze a mora da radi 8 sati, i tako svaki dan.
 
Baš ovako računaju naše radno vreme svi koji nisu imali dodirnih tačaka sa radom u prosveti .
Pauza od 5min je super, taman da popijes nesto, pojedes nesto odes na wc, zaboravljas da imas i od 10/15 i 20min pauzu, vecina nastanika/profesora ima dnevno 5 casova u proseku, to znaci da efektivnog rada sa decom ima 5x45 minuta ili 225min, to je manje od 4 sata efektivnog rada sa decom, cak i da kazes da imas 7 svaki dan 5x nedeljno to je 315min to je 5 sati i kusur, daleko manje nego sto neko drugi radi ko nije profesor koji isto tako mora da krene na posao ranije, gde ga mozda njaka sef, nema pauzu od 5min svakih 45min i jos dve duze pauze a mora da radi 8 sati, i tako svaki dan.
Pa iskreno, ako ides ujutro u skolu ( prepodnevna smena ) i imas 5 casova taj dan sutra 3, pa onda prazan dan, reci mi koliko casova ces provesti radeci.

Tacnije koliki ti je nedeljni fond casova. po mojoj proceni da svaki dan imas 7 casova svaki dan 5x nedeljnoi to je 35 casova koji traju 45min....

Mene zanima koliko sati provedes radeci svoj posao, tj sedeci za katedrom i predavajuci gradivo deci.
Necu da ulazim u to sto moras da ocenis ponekad kontrolni i ostalo.

I hoces iskreno da kazes da za SVAKI AL BAS SVAKI cas ponovo pripremas sve ili koristis mozda od ranije sto si pripremila...
 
Pa iskreno, ako ides ujutro u skolu ( prepodnevna smena ) i imas 5 casova taj dan sutra 3, pa onda prazan dan, reci mi koliko casova ces provesti radeci.

Tacnije koliki ti je nedeljni fond casova. po mojoj proceni da svaki dan imas 7 casova svaki dan 5x nedeljnoi to je 35 casova koji traju 45min....

Mene zanima koliko sati provedes radeci svoj posao, tj sedeci za katedrom i predavajuci gradivo deci.
Necu da ulazim u to sto moras da ocenis ponekad kontrolni i ostalo.

I hoces iskreno da kazes da za SVAKI AL BAS SVAKI cas ponovo pripremas sve ili koristis mozda od ranije sto si pripremila...
Moj posao nije da sedim za katedrom i zadajem deci zadatke, već da osmislim sve što može toj deci približiti gradivo, pomoći im da ga usvoje i primene. Za tako nešto, verovao ti ili ne, potrebno je bar 3 h rada kući. Da ne pominjem dopunske, dodatne, sekcije itd.Pitaj kog hoćeš prosvetnog radnika koliko je potrebno da se spremi jedan dobar čas i sigurna sam da će ti reći slično.
 
Baš tedoh da odgovorim na citirano pa odustadoh, tako mali Perica zamišlja prosvetu.
Ne vec neko ko je zavrsio skolu.

Ja se ne secam dok sam isao u srednju da je jedan profesor dosao na vreme na cas. Da ne spominjmo to da se na svakom casu izgubi 5min dok svi ne udju, ne sednu, profesor ne upise cas, ne zapise dal je neko pobegao sa casa....
Koliko od svakog casa imas efektivnog rada - predavanja, ispitivanja i slicno.

I koliko ostajes u proseku u skoli. Sumnjam da ako taj dan imas 3-4 casa ostajes 8 sati u skolu.

Da rezimiramo, skola pocinje,kada sam ja isao, u 7 ujutro prepodne kada se ide, traje do 13:00 to je 6 sati, kada sam isao popodne pocinjala je u 13:30 a trajala do 19:30 u grubo, da radis 8 sati izlazio bi iz skole u 21:30 zar ne
 
Moj posao nije da sedim za katedrom i zadajem deci zadatke, već da osmislim sve što može toj deci približiti gradivo, pomoći im da ga usvoje i primene. Za tako nešto, verovao ti ili ne, potrebno je bar 3 h rada kući. Da ne pominjem dopunske, dodatne, sekcije itd.Pitaj kog hoćeš prosvetnog radnika koliko je potrebno da se spremi jedan dobar čas i sigurna sam da će ti reći slično.
Ja tebe pitam radis po planu i programu. Znas za taj dan sta imas, svake godine predajes isto ( recimo ) ili svake druge pa vrstis u krug, ako predajes 1 i 3 pa 2 i 4 razred.
Ti hoces da kazes da svaki put sto si pripremila bacis, ne sacuvas za sledeci put kada ces imati, i ponovo pises?
 
Ne vec neko ko je zavrsio skolu.

Ja se ne secam dok sam isao u srednju da je jedan profesor dosao na vreme na cas. Da ne spominjmo to da se na svakom casu izgubi 5min dok svi ne udju, ne sednu, profesor ne upise cas, ne zapise dal je neko pobegao sa casa....
Koliko od svakog casa imas efektivnog rada - predavanja, ispitivanja i slicno.

I koliko ostajes u proseku u skoli. Sumnjam da ako taj dan imas 3-4 casa ostajes 8 sati u skolu.

Da rezimiramo, skola pocinje,kada sam ja isao, u 7 ujutro prepodne kada se ide, traje do 13:00 to je 6 sati, kada sam isao popodne pocinjala je u 13:30 a trajala do 19:30 u grubo, da radis 8 sati izlazio bi iz skole u 21:30 zar ne
Završiti školu i raditi u školi nije isto :D To je kao kada bih ja pitala doktora koliko on dugo meri pritisak, jer ja umem da izmerim sama :roll:
 
Ja tebe pitam radis po planu i programu. Znas za taj dan sta imas, svake godine predajes isto ( recimo ) ili svake druge pa vrstis u krug, ako predajes 1 i 3 pa 2 i 4 razred.
Ti hoces da kazes da svaki put sto si pripremila bacis, ne sacuvas za sledeci put kada ces imati, i ponovo pises?
Ne baciš ali, ja ne učim svake godine istu decu! Svaki odeljenje je drugačije, sva deca su različita, ne možeš uzeti šablon i teraj po njemu . Moraš se truditi da pratiš novine, da unosiš inovacije. Znaš li kako je raditi sa detetom po IOP3 ?
 
Ne baciš ali, ja ne učim svake godine istu decu! Svaki odeljenje je drugačije, sva deca su različita, ne možeš uzeti šablon i teraj po njemu . Moraš se truditi da pratiš novine, da unosiš inovacije. Znaš li kako je raditi sa detetom po IOP3 ?
Kakve to veze ima? Pa ucis ih isto, ucis svako odeljenje iste stvari. Pa ne govorimo o sablinu al ti hoces da kazes da za svako odeljenje imas drugaciji pristup i da za svako odeljenje pripremas drugaciji plan rada/predavanja jer nisu sva deca ista?!
Naravno da to ne radis jer je besmisleno.
To da pratis trendove vazi za svaki posao ako zelis da napredujes i budes u toku.
Zamisli sada, ako ti kako kazes svaku novu lekciju pripremas 3 sata i to nesto sto znas i sto si predavala 100x do sada, kako moze biti nekom klincu koji pored tvog predmeta mora da spremi jos 5 za sutra a jos ide i u skolu. Onda ono, nisam stigao da naucim i te kako ima smisla.....
 
Kakve to veze ima? Pa ucis ih isto, ucis svako odeljenje iste stvari. Pa ne govorimo o sablinu al ti hoces da kazes da za svako odeljenje imas drugaciji pristup i da za svako odeljenje pripremas drugaciji plan rada/predavanja jer nisu sva deca ista?!
Naravno da to ne radis jer je besmisleno.
To da pratis trendove vazi za svaki posao ako zelis da napredujes i budes u toku.
Zamisli sada, ako ti kako kazes svaku novu lekciju pripremas 3 sata i to nesto sto znas i sto si predavala 100x do sada, kako moze biti nekom klincu koji pored tvog predmeta mora da spremi jos 5 za sutra a jos ide i u skolu. Onda ono, nisam stigao da naucim i te kako ima smisla.....
Naravno da trebaš imatu drugačiji pristup , evo ti neki prost primer : u jednom odeljenju imaš petoro dece iz nekompletnih porodica, imaš dvoje iz manjinskih grupa, imaš dete koje radi po IOP-u u drugom imaš dvoje dece sa asocijalnim ponašanjem, petoro jako naprednih učenika i sad ti misliš da ću spremiti 5 zadataka , sve isto za sve njih, da ću imati isti pristup i način rada , nevezano za njihove individualne razlike ???
 

Back
Top