Kako ucite?

  • Začetnik teme Začetnik teme oui
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Da li je neko cuo za mape uma i sta mislite o tome?

Procitao sam knjgu Mape uma (Toni Buzan), kao i jos neke knjige istog autora. Mape uma su, za one koji nisu citali, sistem za bolje pamcenje informacija, tj prvenstveno skolskog gradiva, a u vidu su skice razgranate mreze (poput porodicnog stabla:)), s tim sto se na granama, osim teksta, koriste i sllike, brojevi i simboli da bi zamenili monotoni tekst.

Ja sam par puta crtao mape uma, cisto onako eksperimentalno, i ono sto mi se kod njih svidja jeste preglednost, tj umesto da ispisete nekoliko stranica suvog teksta - nacrtate mapu uma na jednom papiru i uvek je pri ruci za brzo potsecanje. To je dobra tehnika za one koji bubaju, tj uce tekst tako sto ga memorisu a kad im se postavi konkretno pitanje iz istog teksta oni nemaju veze... e kod ovoga ne moze tako jer na osnovu mape, koju crtate sami, sami se i trudite da sklapate recenice i pricate na svoj nacin, a ne tudje reci.

Knjiga je odlicna i u njoj su detaljno izlozena sva uputstva za pravljenje mape uma. Ja licno planiram da napravim neku vecu mapu (tj vise njih) iz opste kulture, to bi bilo bas korisno, jer me nervira to sto sad npr naucim dosta toga zanimljivog, a za par godina sve to izbledi kao da ga nikad nisi ucio. A ono sto se obnavlja na odredjen nacin (takodje opisan u knjizi), ostaje u glavi zauvek. I tako :lol:
 
Trudim se da učim s razumevanjem matematiku,hemiju i sl.
Dosta činjenica iz istorije,geografije i biologije pamtim zato što su mi interesantne.
Ono što mi je dosadno i ne ulazi mi u glavu.
 
Izvaljujem da zadnjih mesec dana nisam nishta uchila..ni pipnula.. jedino shto uchim tj. vezhbam je matish i fizika..jer tu ne mogu da dobijem dobru ocenu ako ne vezhbam...

Mrzim da bubam,al moram jer neke predmete drugachije ne mogu.. jedino bios, tu sve idem logichki,ono iz zhivota.. valjda je takvo gradivo ove godine...
 
Imaju neki u mom razredu ubijijaju se od ucenja svaki dan po nekoliko sati....odlicni su
ja nikada ne ucim ali nikada...opet sam odlican....to sve zavisi od nivoa inteligencije....

A da nije mozda stvar koncentracije?
Ja nekad mogu ceo dan da presedim nad knjigom i da nista ne naucim, zato sto nisam motivisana za rad i nisam koncentrisana, a nekad za sat i manje vremena zavrsim sve.

A ti da bas nikada, ali bas nikada ne ucis...ne verujem...
 
Ja sam par puta crtao mape uma, cisto onako eksperimentalno, i ono sto mi se kod njih svidja jeste preglednost, tj umesto da ispisete nekoliko stranica suvog teksta - nacrtate mapu uma na jednom papiru i uvek je pri ruci za brzo potsecanje. To je dobra tehnika za one koji bubaju, tj uce tekst tako sto ga memorisu a kad im se postavi konkretno pitanje iz istog teksta oni nemaju veze... e kod ovoga ne moze tako jer na osnovu mape, koju crtate sami, sami se i trudite da sklapate recenice i pricate na svoj nacin, a ne tudje reci.

Ovo mi se veoma svidja:D Pogotovo boldovano,pronalazim se 100%, kad ucim istoriju npr. Toiike glavobolje mi zadaju silne informacije :|

Gde mogu da kupim tu knjigu s mapama uma,ili jos bolje ako ima u bibliotekama? (:
 
Procitao sam knjgu Mape uma (Toni Buzan), kao i jos neke knjige istog autora. Mape uma su, za one koji nisu citali, sistem za bolje pamcenje informacija, tj prvenstveno skolskog gradiva, a u vidu su skice razgranate mreze (poput porodicnog stabla:)), s tim sto se na granama, osim teksta, koriste i sllike, brojevi i simboli da bi zamenili monotoni tekst.

Ja sam par puta crtao mape uma, cisto onako eksperimentalno, i ono sto mi se kod njih svidja jeste preglednost, tj umesto da ispisete nekoliko stranica suvog teksta - nacrtate mapu uma na jednom papiru i uvek je pri ruci za brzo potsecanje. To je dobra tehnika za one koji bubaju, tj uce tekst tako sto ga memorisu a kad im se postavi konkretno pitanje iz istog teksta oni nemaju veze... e kod ovoga ne moze tako jer na osnovu mape, koju crtate sami, sami se i trudite da sklapate recenice i pricate na svoj nacin, a ne tudje reci.

Knjiga je odlicna i u njoj su detaljno izlozena sva uputstva za pravljenje mape uma. Ja licno planiram da napravim neku vecu mapu (tj vise njih) iz opste kulture, to bi bilo bas korisno, jer me nervira to sto sad npr naucim dosta toga zanimljivog, a za par godina sve to izbledi kao da ga nikad nisi ucio. A ono sto se obnavlja na odredjen nacin (takodje opisan u knjizi), ostaje u glavi zauvek. I tako :lol:
Ahhaaaaaa ...kapiram....
Imam da odem do biblioteke da vidim bas da li imaju....
 
Ja mislim da sve počinje od slušanja na času. Npr. ja imam profesorku biologije koja je jako stroga,ali nenormalno dobar predavač, i kada slušam nju na času mnogo,ali mnogo mi je lakše kod kuće. Ovako,kad blejim,gledam u sat,mrzi me da slušam, kod kuće mi je sve to kao špansko selo i treba mi više napora i truda.

Druga stvar je redovno čitanje lekcija koje su rađene u školi kod kuće,ili još bolje,učenje. Dakle,sedneš malo čitaš i odmah ulazi u glavu jer si o tome danas slušao na času. Znači,uz malo napora se nauči.

Nagomilavanje gradiva (posebno u gimnaziji) je nešto najgore. Posle,ne možeš da pohvataš,stiže novo gradivo,frka... To je ono što mrzim i ono najgore što može da mi se desi. Dakle,samo redovno po malo i posle je mnogo,mnogo lakše... Barem meni.

Za predmete kao što su matematika,fizika,hemija potrebna je vežba. Dakle,to izvlačenje na pamet kasnije u srednjoj ne vredi puno. Mislim da je inteligencija samo 10 % ,a sve ostalo vežba,i samo vežba. :)

A što se tiče mesta gde učite,mislim da sve to zavisi od osobe. Ja nekad završim i ispod stola u trpezariji,nekad sam na terasi,nekad sedim... i nemam nikakvih problema. :)
 
To je valjda isto kao foto-pamćenje ili...:confused:
Ja kad sam išla na takmičenje iz fizike mnogo kasno sam počela da
se spremam pa u nedostatku vremena nisam uradila nijedan zadatak,
nego sam samo uslikavala rešenja i tako konstruisala postupke.:)

(I za poen mi promače drugo mesto.:aha:)
 
I ja isto tako (ne takmichenje iz fizike,nego vizuelno pamcjenje:))
ili kad uchim neshto,to podvlachim raznim bojama flomasterima,i onda tachno znam shta je koje boje..:)
a kad odgovaram neshto, pricham ja i tachno znam kad je kraj stranice,kod koje rechi,gde je rech prenesena u drugi red,itd..
 
Mene mrzi da podvlačim bilo šta,izgubila bih tako previše vremena.(;
Al' kod mene je nešto drukčije,ja više pamtim brojeve,grafikone i crteže,
tj. gledam ih malo i pamtim.Tako sam naučila ono što je trebalo iz periodnog sistema.(:
A lekcije iz istorije čitam naglas šetajući se ili pravim asocijacije,
pa onda dok odgovaram znam tačno šta sam radila dok sam to učila.

Sve u svemu moje učenje ljudima oko mene deluje tragikomično.:hahaha:
 
Haha strashno..:D

pre par godina,mene keva htela da propita neshto shto sam nauchila,jer mi nije verovala da sam nauchila,i ja onako kako sam nabubala sve,ja pricham,pricham lekciju i lupam kazhem ''prirodni ekosistemi su..mama okreni stranicu..nastali od..'' :lol:
 
Ucim redovno. Svaki dan kada se vratim iz skole, ponovim ono sto smo danas radili. Ako kojim slucajem nesto propustim, na primer nagomilaju mi se dve-tri lekcije, ono najvaynije stavim na papir i dovoljno mi je da procitam 2 do 3 puta i naucila sam. Matematiku, fiziku i hemiju samo vezbam jer teoriju vec znam u skolu. pozz
 

Back
Top