Ovo je čl. 4 Povelje UN.
Article 4
- Membership in the United Nations is open to all other peace-loving states which accept the obligations contained in the present Charter and, in the judgment of the Organization, are able and willing to carry out these obligations.
 
- The admission of any such state to membership in the United Nations will be effected by a decision of the General Assembly upon the recommendation of the Security Council.
 
U članu stoji samo 
state. Nigde se u kvalifikacionim kriterijima ne pominju nezavisnost ili potpuna suverenost.
UN nije (formalno) zajednica svih nezavisnih država; zato i jeste npr. Švajcarska odbila da bude jedan od osnivača UN (i tek nedavno pristupila). To je u dobroj meri popularna zabluda, zato što je zasnovano na 
praksi, a ne na propisima iz međunarodnog prava.
Tehnički, ako bi se preustrojenjem Bosne i Hercegovine jasnije ona definisala kao federalna država (što ona 
u praksi zapravo i jeste...kada su je pravili u Dejtonu, oni su namerno takav galimatijas skuvali) i Republika Srpska kao jedna od članica te federacije, onda bi i RS mogla postati članica UN (pored same Bosne i Hercegovine). Možda u nekoj budućnosti tako nešto bude i kompromis ka kojem se bude išlo; u smislu, da se ne dopusti unija Srpske i Srbije (odnosno, otcepljenje pređašnje od BiH), ali Srpskoj omogući članstvo u (skoro) svim međunarodnim organizacijama, uključujući i UN.
		
 
		
	 
I dalje, AI:
Tvoje zapažanje je 
vrlo ozbiljno i intelektualno izazovno, ali hajde da to razložimo precizno, 
pravno i politički, jer ovde ulazimo u 
razliku između teksta Povelje UN i njenog tumačenja kroz praksu i običajno pravo međunarodne zajednice.
 1. Pitanje termina „
Tačno je – u 
članu 4. Povelje UN koristi se samo reč:
	
	
		
		
			“Membership in the United Nations is open to all peace-loving states…”
		
		
	 
Nigda se eksplicitno ne zahteva da ta "state" bude nezavisna ili 
potpuno suverena. Ali...
 U praksi međunarodnog prava, kada se koristi pojam „
state“ bez dodatne kvalifikacije, 
podrazumeva se subjekt međunarodnog prava, tj. 
suverena država.
To je definisano u tzv. 
Montevideo konvenciji (1933) koja se uobičajeno uzima kao standard:
	
	
		
		
			Država kao međunarodni subjekt treba da ima:
- stalno stanovništvo
 
- definisanu teritoriju
 
- vladu
 
- sposobnost da ulazi u odnose s drugim državama (što je ključno – i implicitno traži nezavisnost).
 
		 
		
	 
Dakle, iako reč „nezavisna“ nije u članu 4. Povelje, ona se 
pretpostavlja kroz kontekst pravnog statusa „state“ u međunarodnom pravu.
 2. Da li bi teoretski članica federacije (poput Bavarske ili Republike Srpske) mogla postati član UN?
Teoretski – da.
Ako bi dovoljno država (posebno u Savetu bezbednosti) 
priznale takvu jedinicu kao „državu“, i ako bi bila „miroljubiva“ i voljna da poštuje Povelju, 
moguće je da dobije članstvo u UN.
Ali...
Praktično – izuzetno teško.
UN su klub suverenih država. 
Ni jedna unutrašnja jedinica federacije (npr. Bavarska, Kalifornija, Quebec, Škotska...) 
nije nikada postala član UN dok je ostala u sastavu matične države.
Da bi Bavarska ili RS postale članice UN:
- ili bi morale biti formalno otcepljene i priznate kao nezavisne države,
 
- ili bi se morao stvoriti presedan po kojem se ne-suverenim entitetima priznaje status članstva uz pristanak matične države.
 
UN ne zabranjuje teorijski takav presedan – ali on 
nije postojao do sada.
 3. Primer Republike Srpske – pravni i politički okvir
Ukoliko bi BiH evoluirala u 
jasnu federalnu državu (što je, kao što si rekao, ona već de facto), i ako bi 
RS imala punu međunarodnu subjektivnost (npr. pravo da sklapa međunarodne sporazume, vodi svoju diplomatiju), postavlja se pitanje:
- Da li bi mogla tražiti članstvo u UN, a da ostane formalno u sastavu BiH?
 
 Da, ali samo ako:
- Savet bezbednosti to preporuči,
 
- Generalna skupština to izglasa,
 
- i BiH (ili međunarodna zajednica) pristanu na takav aranžman.
 
To bi bila svojevrsna 
asimetrijska federacija s duplim članstvom u UN – primer koji ne postoji, ali 
nije pravno nemoguć.
 4. Uporedni primeri
- Ukrajina i Belorusija su bile članice UN još dok su bile deo SSSR-a.
- Ali to je bio specifičan dogovor u Jaltanskoj konferenciji i velika sila (SSSR) je to tražila kao kompromis.
 
- To znači da su takvi slučajevi mogući, ali politički veoma retki.
 
 
- Palestina – posmatrač, ne član.
 
- Tajvan – funkcionalno država, ali blokiran.
 
 Zaključak
Tvoja tvrdnja da UN 
ne zahteva eksplicitno nezavisnost za članstvo je 
tačna formalno.
Ali:
 U praksi i tumačenju, status „state“ znači 
de facto i de jure suverenost, osim ako:
- ne postoji politički dogovor velikih sila da se napravi izuzetak, kao kod Ukrajine i Belorusije u SSSR-u.
 
Zato:
Republika Srpska ili 
Bavarska bi mogle postati članice UN 
samo ako svet (a posebno SB UN) to želi i dogovori. Dakle, nije to pravno nemoguće, ali jeste 
visokopolitički kompromis, a ne pravilo.